ootko laskenu paljonko kuluu sähköä tai muuta lämpöenergiaa kaiken sen veden lämmittämiseenOnneksi on oma kaivo niin ei tarvitse miettiä paljonko vettä kuluu. Toisaalta olisi mielenkiintoista tietää paljonko sitä menee kun yhtään ei pihtailla sen kanssa.
wau mikä hiilijalanjälkiAamulla juuri olin kuumassa suihkussa 30 min...vesi valui sen koko ajan.
En kai mä nyt saakeli ala missään kylmässä pesuhuoneessa seisoskelemaan, kun laitan hiuksiin shampoota jne...kyllä mä haluan olla siellä lämpimässä suihkussa sen aikaa.
Meillä on suihkussa tuoli ja ensimmäiset 10 min mä vaan istun ja nautin olostani siellä kuumassa suihkussa...siinä on sitten hyvä hiljalleen herätä uuteen aamuun.
Talvella monasti lämmitän sen saunankin, mutta ei se ole sama asia. Kuumaa suihkua ei sauna voita.
Ja hampaat pesen monasti suihkussa...ja vesi juoksee koko sen ajan.
Suihku on asia, josta en ole juurikaan valmis luopumaan. Josakin määrin aina sillointällöin koitan ottaa pikaisempia suihkuja, mutta melko harvoin.
Niin no...mä en lennä lentokoneella, vaatteet ostetaan 95% käytettynä, omaa autoa en ole omistanut koskaan, koitan valita kodinkoneet yms a+ energialuokkaisena jne.wau mikä hiilijalanjälki
Kirjoitin jo tuolla aikaisemmin että veden lämmittämiseen kyllä kuluu energiaa. Ei oikein saa laskettua paljonko siihen menee sähköä kun ei tiedä paljonko vettä kuluu. Vettä sinänsä ei tarvitse säästää.ootko laskenu paljonko kuluu sähköä tai muuta lämpöenergiaa kaiken sen veden lämmittämiseen
muistelen lukeneeni, että yhtä kylmävesikuutiota kohden menee 158kWh energiaa lämmitykseen
sähän voit laskea sen vedenkulutuksen takaperoisesti sähkönkulutuksestaKirjoitin jo tuolla aikaisemmin että veden lämmittämiseen kyllä kuluu energiaa. Ei oikein saa laskettua paljonko siihen menee sähköä kun ei tiedä paljonko vettä kuluu. Vettä sinänsä ei tarvitse säästää.
Hyvä kysymys Ei kai siinä varmaan mitään jos on suihkussa tuoli tai jos jaksaa seisoskella siinä suihkun alla. Meillä ei oo tuolia (enkä oo ikinä nähny missää muualla suihkutuoleja ku vanhuksilla) eikä huvita seisoskella suihkussa turhaa, ku se on mulle vaan peseytymisväline. Mutta joo, voihan se tosiaan olla jolleki rentoutumispaikka, ei se mua haittaa (vaikka veden kulutus hirvittääkin niin ei se mulle kuulu). Mulle se sauna ennemminkin on rentoutumispaikka ja sähköä se vie sekin.Mitä eroa jaksamisen suhteen, on olla saunassa lämpimässä tai suihkussa? Mä en koskaan lämmitä saunaa, koska se veden tunne on se mikä minua rentouttaa.
Sähköä kuluu huomattavan paljon muuhunkin eli aika mahdotonta.sähän voit laskea sen vedenkulutuksen takaperoisesti sähkönkulutuksesta
Sähkön kokonaiskulutus - muu kulutus = veden lämmitys, se jaettuna 158 antaa veden kulutuksenSähköä kuluu huomattavan paljon muuhunkin eli aika mahdotonta.
Pitäisi vaan selvittää se "muu kulutus" tuosta yhtälöstä. Se on aika mahdotonta.Sähkön kokonaiskulutus - muu kulutus = veden lämmitys, se jaettuna 158 antaa veden kulutuksen
helppoa kuin heinänteko
saattaapi olla etten ollut ihan 100% tosissaanPitäisi vaan selvittää se "muu kulutus" tuosta yhtälöstä. Se on aika mahdotonta.