Voiko joku muka tosissaan käskeä pitämään lapsen tässä tilanteessa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vihastuttaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Status
Viestiketju on suljettu.
Täällä moni paasaa aborttia vastaan ihan kuin ei ymmärtäisi, miten iso sitoumus ja elämänmuutos vanhemmuus on. Tai sitten olette tosi pumpulissa kasvaneita ja ette tiedä, että kaikista ihmisistä ei vaan ole vanhemmiksi kaikissa tilanteissa.

No tiedoksesi, että minä ainakin paasaan juuri siksi, että tiedän mitä vanhemmuus on, minulla on kaksi lasta. Mitään niin ainutkertaista ei ole, kuin se pieni persoona, joka syntyy. Aivan erityisesti paasaan tämän ketjun aiheen kaltaisia mukavuusabortteja vastaan.

Ap on viimeisestä viestistään päätellen ratkaisunsa tehnyt, joten aihe voidaan sinänsä ohittaa ja jankutus lopettaa.

miksi ihmiset käyttäytyy kuin mitkäkin jumalat, jos vauva on jo tulollaan niin miksi oikeus hävittää se jo alkanut elämä?
kyllä aikuisen ihmisen pitäis osata kantaa vastuu.

Samaahan se on, että jumalallisesti määrätään, että on pakko synnyttää. Kuten jo sanoin, se, että teettää abortin on myös vastuun kantamista.
Hyväksyisitkö aborttia missään tilenteessa?

Ja aikuisen ihmisen pitäisi myös osata kunnioittaa toisen päätöstä ja antaa sille tilaa.

Ap on jo päätöksensä tehnyt. Mitä me sitä täällä enää vatvomme?

Antaa hänen tehdä aborttinsa ja jatkaa elämäänsä. Toivotaan että hän on tyytyväinen ja onnellinen elämäänsä ja saa opintonsa päätökseen vaihdettua pääainettaan.

Ehkä hän jonain päivänä tajuaa, ettei elämä kovinkaan usein mene suunnitelmien mukaisesti. On opittava sietämään epätäydellisyyttä, yllätyksiä ja ennen kaikkea kannettava vastuuta.

[QUOTE="jepa";22371694]okei no sittehän sitä saa vaikka rellestää kännissä joka päivä, kun on vasta alkuraskaus menossa. eihän silloin mitään vauvaa vielä mahassa ole.[/QUOTE]

Älä nyt ole typerä.

Tiesitkö muuten että EU:n ihmisoikeusartiklan ensimmäisiä lauseita on, että jokaisella on oikeus ELÄMÄÄN. Hieman ristiriitainen julistus kun abortit ovat arkipäivää. Jos puhutaan niistä omista tuntemuksista niin minulle se alkiokin oli ihminen, heti kun tiesin, että olen raskaana niin silloin sisälläni oli suojeltava elämä. Toisaalta olen silti joutunut tekemään töitä myös aborttien hyväksi. Silti itse en ole abortin kannattaja.

en kai minäkään aborttia itsessään kannata, mutta aborttioikeutta kylläkin. Myös niissä tilanteissa missä en itse voisi kuvitellakaan aborttiin päätyväni.

Minullekin alkio oli ihminen ehti ensimmäisen positiivisen raskaustestin jälkeen. Keskenmeno sitten rv12 sai miettimään noita uusiksi. Pari vaikeampaa raskautta ja keskenmenonpelot puolelle välin sekä toinen keskenmeno taas ovat opettaneet suhtautumaan noihin alkuraskauksiin varovaisemmin. En usko että jaksaisin kovin montaa kertaa itkeä kuollut lastani ihan vain alkuraskaudenkeskenmenon takia. Siksi minulle on helpompi alkaa mieltää sikiö lapseksi vasta kun sen raskauden loppuun meneminen tai keskosen selviäminen alkavat olla varmemmalla pohjalla.

[QUOTE="sellu";22371094]Tuollaisessa tapauksessa abortti kuulostaa murhalta. Mitään oikeaa syytä siihen ei ole. Ellei lasta halua pitää, sen voi antaa adoptpoitavaksi. En ihmettele, että monet ovat yrittäneet puhua järkeä.[/QUOTE]

Älä jaksa sössötä tuosta adoptiosta. Mitään sen vaikeampaa ei ole kuin kantaa lasta, synnyttää se ja antaa pois.

Ap - tee abortti jos lapsi ahdistaa noin paljon.

Status
Viestiketju on suljettu.

Yhteistyössä