Onko abortti oikein tässä tilanteessa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja gathe
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja pöpiä porukkaa:
En ole kyllä missään aikaisemmin törmännyt näin sekopäisiin kirjoituksiin kuin tällä palstalla:o Tuntuu, että tää porukka elää ihan jossain toisessa todellisuudessa, nämäkin abortin vastaiset mielipiteet ja perustelut, huh. Ihan kuin hullujen huoneen vessan seinästä. Käytettekö te ikinä missään?

Samaa mieltä. Ei tässä voi kuin nauraa näille kiihkoilijoille.:D

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja pöpiä porukkaa:
En ole kyllä missään aikaisemmin törmännyt näin sekopäisiin kirjoituksiin kuin tällä palstalla:o Tuntuu, että tää porukka elää ihan jossain toisessa todellisuudessa, nämäkin abortin vastaiset mielipiteet ja perustelut, huh. Ihan kuin hullujen huoneen vessan seinästä. Käytettekö te ikinä missään?

Samaa mieltä. Ei tässä voi kuin nauraa näille kiihkoilijoille.:D

Jep. Eikä siinä, saahan sitä olla mielipiteitä, mutta kun näillä tuntuu olevan elämän realiteetit ihan hukassa ja asioiden ajatteleminen eri aspekteista täysin mahdotonta. Ja jos on jotain mieltä, se tulisi osata perustella muullakin tavalla kuin mutulla, kehäpäätelmillä tai omalla etiikalla. Siis jos puhuu asiasta yleisesti. Tietoa heillä näyttää olevan kovin vähän, mutta ei se haittaa, sen voi toki korvata mallikkaasti mustavalkoisella moraalikäsityksellä.

Mä luulen, että he elävät muutenkin hieman erilaista elämää kuin muut ihmiset, ovat nuo ehdotuksetkin sen verran käsittämättömiä, tai lähinnä naiiveja ajatuksia, jotka eivät todellisuudessa voisi normaalia elämää elävän nuoren naisen kohdalla totetutua. Esim. adoptioon antaminen.

Alkuperäinen kirjoittaja millijamolli:
Niin toistan vielä, miksei isällä ole oikeuksia? Onko häneltä kukaan kysynyt jos hän saisi jäädä kotiin jotta äiti pääsisi opintojaan jatkamaan?

Äiti ei halua lasta, kyse ei ole opinnoista. Capische? Siksi. Nainen on se, joka synnyttää ja kantaa lapsen, ne eivät ole mitään vasemmalla kädellä hoidettavia pikkujuttuja. Valitettavasti se taitaa olla niin, että isällä ei ole oikeuksia tällaisessa tilanteessa. Naisen itsemääräämisoikeus menee edelle, ja niin sen pitääkin mennä. Eihän se reilua ole, mutta pienempi paha kuin se, että isä saisi halutessaan pakottaa naisen synnyttämään. Näin se vain menee.

Ei nämä vastustajat ajattele järjellä vaan tunteella, koska jokainen järkivoittoinen ihminen tajuaa että perse edellä puuhun mennään jos naisia aletaan pakottamaan synnyttämään. Kaikki ihmisoikeudet ja naisen oikeudet voidaan samaa kyytiä heittää roskiin. Naisen ruumis ei ole enää missään arvossa kun pakotetaan se hautomoksi ja synnytyskoneeksi. Alkio ei ole tunteva olento, alkio voi jopa koteloitua toiseen alkioon ja seki löydetään vasta aikuisiässä ihmisestä, eikä ole murha jos se poistetaan tai alkioiden istuttaminen kohtuun ei ole joukkomurha. Jos jokainen abortoitu lapsi syntyisi ei kaikille olis kotia(kuten ei ole nytkään) ja suomeenki tulisi katulapset, ei tarvi kun venäjän kaduille mennä katsomaan kun 12vuotiaat myy itseään ja vetää huumeitä ja hakataan,tapetaan sekä raiskataan. Moni vastustaja elää vaaleanpunaisissa unelmissa että kaikilla lapsilla on hyvä olla.

Se on jokaisen ihmisen oma päätös. Minä miettisin pari kertaa tuossa tilanteessa kun mies on valmis olemaan tukena ja haluaa lapsen. Itse olen tehnyt myös abortin, kuitenkin eri syistä. Ymmärrän myös jos aloittaja haluaa tehdä abortin, ei ole mikään huono syy, ei ollenkaan.
Tiivistettynä, jokaisen oma päätös mitä tekee. Heidän elämänsä ja on helppo täältä puskista huutaa, että pidä. Kun ei tiedetä minkälainen elämä äidillä/lapsella tulee olemaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Mrs Shillelagh:
Alkuperäinen kirjoittaja Viblsp-:
Alkuperäinen kirjoittaja Jaska-:
Juttele tuosta noiden lakimiesten kanssa, mua ei kiinnosta lainsäädäntö. Jokainen saa ansionsa mukaan, laista viis

Sinä se kyselit sen kieltämisestä lain voimalla.

Toki.

Ajattelin että abortinvastustaja haluaisi vastata tuollaiseen kysymykseen.
Voisi ikään kuin punnita asiaa monelta eri kantilta.

Mä en varsinaisesti vastusta aborttia, mutta pidän sitä kyllä murhana. Jokaisestahan on tappamaan. Sitä olisi hyvä kuitenkin välttää, koska, minkä teet muille, teet myös itsellesi. Lainsäädännöstä en jaksa keskustella, koska siitä ei ole kokemani mukaan mitään kovin merkittävää apua tärkeimmissä asioissa.

Eli sun mielestä raiskauksesta alkunsa saaneen lapsen saa murhata. :D Onko se jotenkin pahempi lapsi kuin muut?

Missä mä näin olen sanonut? Mun mielestä jokainen saa tehdä niin kuin haluaa. Ja niinhän jokainen loppujen lopuksi tekeekin, omia valintoja. Myös lakien noudattaminen on oma valinta.

Ahaa, eli aborttia ei saakaan sun mielestä tehdä, jos raiskattu tulee raskaaksi, eikä halua pitää lasta? Yritäs jo päättää.

Millä kielellä sulle pitäisi kirjoittaa, että ymmärtäisit?

No olipas loistava vastaus. Huomasitko, että olet puhunut ristiin ja luovutit? Nooh, parempi sekin, kuin näpytellä sekavia vielä.

Alkuperäinen kirjoittaja Mietippä vielä:
Alkuperäinen kirjoittaja Maapallo tuhoutuu liikakansoituksen vuoksi:
Abortti on AINA oikein ja hyväksyttävää!

Kielletään mielummin hedelmöityshoidot. Parempi, että lapset syntyvät niille, joille luonto on ne tarkoittanut.

Eli niille, jotka eivät halua lasta (syystä tai toisesta), alemman sosiaaliluokan vastuuttomille vanhemmille, jotka eivät pysty itse lapsistaan huolehtimaan tai kehitysmaiden suurperheisiin hädän keskelle..?
Hyvä hyvä! Taputtaisin päätäsi seinään, jos se olisi mahdollista.

Niin joo, onkin parempi, että koko ihmiskunta tarvitsee pian hedelmöityshoitoja. Parasta olisi, kun kuolisivat kaikki. Älä ole noin mustavalkoinen! Aina on kärsimystä, eikä kaikki ole täydellistä. Se on elämää!

Alkuperäinen kirjoittaja Jaska-:
Juttele tuosta noiden lakimiesten kanssa, mua ei kiinnosta lainsäädäntö. Jokainen saa ansionsa mukaan, laista viis

Sinä se kyselit sen kieltämisestä lain voimalla.

Toki.

Ajattelin että abortinvastustaja haluaisi vastata tuollaiseen kysymykseen.
Voisi ikään kuin punnita asiaa monelta eri kantilta.

Mä en varsinaisesti vastusta aborttia, mutta pidän sitä kyllä murhana. Jokaisestahan on tappamaan. Sitä olisi hyvä kuitenkin välttää, koska, minkä teet muille, teet myös itsellesi. Lainsäädännöstä en jaksa keskustella, koska siitä ei ole kokemani mukaan mitään kovin merkittävää apua tärkeimmissä asioissa.

Eli sun mielestä raiskauksesta alkunsa saaneen lapsen saa murhata. :D Onko se jotenkin pahempi lapsi kuin muut?

Missä mä näin olen sanonut? Mun mielestä jokainen saa tehdä niin kuin haluaa. Ja niinhän jokainen loppujen lopuksi tekeekin, omia valintoja. Myös lakien noudattaminen on oma valinta.

Ahaa, eli aborttia ei saakaan sun mielestä tehdä, jos raiskattu tulee raskaaksi, eikä halua pitää lasta? Yritäs jo päättää.

Millä kielellä sulle pitäisi kirjoittaa, että ymmärtäisit?

No olipas loistava vastaus. Huomasitko, että olet puhunut ristiin ja luovutit? Nooh, parempi sekin, kuin näpytellä sekavia vielä.

Mitä mä olen puhunut ristiin?

Alkuperäinen kirjoittaja Pikkainen:
Se on jokaisen ihmisen oma päätös. Minä miettisin pari kertaa tuossa tilanteessa kun mies on valmis olemaan tukena ja haluaa lapsen. Itse olen tehnyt myös abortin, kuitenkin eri syistä. Ymmärrän myös jos aloittaja haluaa tehdä abortin, ei ole mikään huono syy, ei ollenkaan.
Tiivistettynä, jokaisen oma päätös mitä tekee. Heidän elämänsä ja on helppo täältä puskista huutaa, että pidä. Kun ei tiedetä minkälainen elämä äidillä/lapsella tulee olemaan.

"Mies tukena", niin, mutta paljoako se tuki lohduttaa jos nainen ei halua lasta ollenkaan? Voisin kuvitella, että olisi erittäin ahdistava ja vastenmielinen kokemus olla raskaana ja synnyttää vasten tahtoaan ja vain sen takia, että toinen haluaa. Tällaisissa asioissa ei ikävä kyllä taida olla komporimissejä. Naisen oikeus päättää vartalostaan on, mikä merkitsee ja hyvä niin.

Alkuperäinen kirjoittaja Heffalump:
Alkuperäinen kirjoittaja maali:
No eikös tämä ole aika selvä asia, kun nainen ei lasta oikeasti halua, silloin abortti lienee paras ratkaisu. En näe järkevänä tehdä väkisin lasta, jos ajatus vauvasta tympäisee ja ahdistaa. Tilanne olisi toinen, jos hän haluaisi lapsen.

Nainen päättää itse, siihen ei ole muilla nokan koputtamista. Kannatan valinnanvapautta. Ei toista voi pakottaa johonkin sellaiseen, mikä ei tunnu hyvältä. Se olisi vääryys.

Niimpä. Todennäköisesti nämä harmaat jotka eivät hyväksy aborttia ovat niitä samoja jotka aina inisevät että "onko niitä lapsia pakko hankkia jos jaksa hoitaa" jos joku täällä valittaa väsymystä |O

.

:laugh: Tää on niin totta :laugh: Niin tai näin, niin aina väärinpäin.

Kun kaikki toitottaa että 'TULET VIELÄ KATUMAAN JOS TEET ABORTIN' ym.ym. Mitenköhän mä en ole katunut, että mulle tehtiin abortti? Eikö teidän pitänyt olla aina oikeassa? :D

Yhteistyössä