voiko imettää jos ei itse syö..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ..
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

..

Vieras
tai siis syö ihan minimaallisen vähän? (ei oo ruokaa) juonu oon vettä paljon ja maitoa tulee, mut onko se sitten kovin hyvästä vauvalle vai pitäisikö käydä ennemmin ostamassa korviketta? vauva syö puuroja ja soseita muuten mut tissimaidolla on vielä

sattui kaikennäköistä yllättävää (taloudellinen tilanne muuten ok) mut nyt ei ole yksinkertaisesti mitään ruokaa mitä syödä. vauvalla on onnek varastossa ruokaa.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
eikös sitä ravintoa nyt kuitenkin saa noista soseista ja puuroista ja vitamiinitipoista vauva muutamaks päiväks vaikka maito olisikin laihempaa?

Minkä ikäinen lapsi sinulla on? Kyllä soseikäinen jo pärjää vastikkeella! Eli kyseessä taitaa olla imetyksen lopettaminen.

Tuntui vaan hullulta tuo voiko imettää jos ei ole syö ruokaa!

Alkuperäinen kirjoittaja turkilmas:
Alkuperäinen kirjoittaja joo:
Voi imettää. Vararavinnosta lähtee. Ja ne rasvakudoksen myrkyt ym. millä pelotellaan ei satunnaisesti haittaa.

Mitä tuo tarkoittaa? Never heard

:o

No just sitä, että ei saisi laihduttaa, kun imettää, kun sit lähtee jotain ympäristömyrkkyjä tms. siihen maitoon mukaan... Mitä on kertynyt suhun... Jotenkin noin se meni :) Pointti oli kuitenkin se, että imettäessä ei saisi laihduttaa :D

Alkuperäinen kirjoittaja joo:
Voi imettää. Vararavinnosta lähtee. Ja ne rasvakudoksen myrkyt ym. millä pelotellaan ei satunnaisesti haittaa.

Mitä tuo tarkoittaa? Never heard

:o

No siis raskasmetallit ja ympäristömyrkyt rikastuu rasvakudokseet. Sieltä ne sitten vapautuu kun imetys kuluttaa rasvavarastoja. Siksi imettäessä ei saisi kovasti laihtua.

no sitä rahaa on se muutama euro tilillä mikä nyt on vauvaa varten. meitä on kaks aikuista

Voi ei!jos sulla maitoa tulee niin imetä ja osta vaikka kauraryynejä niillä parilla eurolla! Ota selville joku paikka missä jaetaan ruoka-apua, kirkon diakonissa tms. Vaikkapa hätätapauksessa sossusta voi saada maksusitoumuksen ruokakauppaan. Voi teitä!

Ympäristömyrkyt, ilmansaasteet, raksasmetallit ja muut kuonat kerääntyvät rasvakudokseen. Kun rasvakudos palaa energiaksi niin nämä kuonat ja myrkyt vapautuu ja lähtee liikkeelle, myös rintamaitoon. Siksi ei aktiivista tietoista laihduttamista suositella imetysaikana.

Kiitos että valaisitte. Enpä tosiaan oo koskaan kuullut. Mutta mitä jos käy niin kuin monelle (kuulemma) käy, eli itse imettäminen laihduttaa vaikka miten söis?

siis kysymys oli minun syömisestä.. vauva on 7 kuukautta ja tahtoisin jatkaa imetystä, niin sitä tarkoitin et kelpaako tää laihempi maito nyt muutamiksi päiviksi vai pitääkö antaa korviketta. tissillä haluaisin muuten vielä jonkun kuukauden pitää ja sillä mietin et loppuuko multa maito jos syön huonosti ja syötän vauvalle vielä korvikettakin tissin sijaan

siis kysymys oli minun syömisestä.. vauva on 7 kuukautta ja tahtoisin jatkaa imetystä, niin sitä tarkoitin et kelpaako tää laihempi maito nyt muutamiksi päiviksi vai pitääkö antaa korviketta. tissillä haluaisin muuten vielä jonkun kuukauden pitää ja sillä mietin et loppuuko multa maito jos syön huonosti ja syötän vauvalle vielä korvikettakin tissin sijaan

hei
Kyllä e maito saattaa loppua! Osta vaikka puuroryynejä ja koeta pärjätä niillä, kunnes saat rahaa kunnon ruokaan! Kelpaa se laiha maitokin!

Kiitos että valaisitte. Enpä tosiaan oo koskaan kuullut. Mutta mitä jos käy niin kuin monelle (kuulemma) käy, eli itse imettäminen laihduttaa vaikka miten söis?

Terveellinen laihtumisvauhti (äidille) mikä ei ole vahingoksi vauvalle on max 500g viikossa.tätäkin vauhtia paino siis putoo parit kilot kuukaudessa eli koko imetysaikaan voi pudottaa isotkin kilot terveellisesti. tätä nopeampi vauhti saa äidin kroppaan elinaikana kertyneet myrkyt ja moskat liikkeelle ja ne erittyy äidinmaitoon.ei siitä nyt varmaan mitään välitöntä vaaraa ole mutta en mää ainakaan halua mitään moskaa äidinmaitoon ehdoin tahdoin. aloitin sitten rajumman kuurin vasta imetyksen päätyttyä.

Alkuperäinen kirjoittaja mamma ja pojat:

Mä laihduin kamalasti sillon kun imetin, vaik söin kunnolla.Eikä meiän pojille mitään oo tullu.

Ei se oo sama jos laihduttaa (ei siis syö) tai se että laihtuu vaikka syö.

Se juttu menee niin, että ei saisi laihtua alle sen painon mitä oli raskauden alussa. Silloin maitoon voi tulla niitä myrkkyjä, mitkä on kerääntyneet naisen kehoon vuosien saatossa.

joo, taidan lopettaa siinä tapauksessa imetyksen kun oon nyt (kun ollaan oltu tosi tiukilla) niin laihtunu aika paljon kun oon syöny tosi vähän.en tiijä, multa on paino tippunu kolme kiloa viikon aikana ja maito on varmaan ihan myrkkyä, yhteensä on nyt kuukauden aikana laihtunu 5,5 kiloa. on meillä luottokortti, pitää ostaa sillä vauvalle kunnon maitoa kaupasta, inhottaa vaan velaks elää kun on vaikea maksaa takaisin niitä

Yhteistyössä