Voiko ikuinen tukkoisuus johtua siitä että juo maitoa kahvissa ,syö juustoa sekä suklaata?

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Niin, moni optimaalinen asia voi olla myös tylsää.
Tämä tylsyys on myyty sinulle tylsänä. Suuri valikoima voi olla myös aikaa vievä turhuus ja voi johtaa epäterveellisiin valintoihin. Oletko sellaista koskaan ajatellut? Kohtuudella kaikkea on periaatteessa äärimmäisen huono sanonta, jos valittavissa on pelkkää roskaa?
Raakamaitoa laidunsyöneestä luomulehmästä en pidä tosin huonona. Ravinteikasta se on ja lisää suoliston mikrobiaa. Samoin kefiiri, jota voi raakamaidosta valmistaa. Mutta, aikuinen ei tarvitse välttämättä maitoa koska aikuinen ihminen ei kasva. Mitä sinä haluat kasvattaa? Syöpää? Sekin kasvaa hyvin iloisesti maidolla ja etenkin sokerilla.

Sillon tällöin kai ok. Meilläkin lapset juovat raakamaitoa ja itsekin joskus harvoin.


Pitääkö ihan kaiken olla juhlaa ja hulppeita makuelämyksiä?
Ihme kun ihmiset viitsivät vielä paskalla käydä ilman fanfaareja ja sirkushuveja, vai suostuvatkohan edes kaikki.
No, onhan se niinkin, että kukin tavallaan. Itse nautin silloin tällöin lasin viiniä enkä pidä sitä kauhean pahana, vaikka tiedänkin että alkoholi ei ole ihmiselle hyväksi. Samoin juon kahvia, vaikka tiedän, että se on melkoista myrkkyä. Mutta kyllä olisi elämä tylsää, jos söis vain lihaa ja jois vettä päälle. Mutta kukin tavallaan, ehkä sulle tosiaan ruoka on sitten vain polttoaine ja maulla ei ole väliä. Minulle ruoka ja ruoanlaitto on harrastus ja nautinto. Vaikka ei aina niin terveellistä oliskaan, niin kaikkihan täällä joskus kuollaan. Mieluummin elän tyytyväistä elämää 70 vuotta (tai vaikka vain 50 vuotta, jos huomenna tästä kupsahtaisin), kun eläisin 100-vuotiaaksi kitkuttamalla ja kärsimällä. Eli juon viinaa ja kahvia ja syön suklaata ja lihaa ja enkä kadu yhtään!
 
No, onhan se niinkin, että kukin tavallaan. Itse nautin silloin tällöin lasin viiniä enkä pidä sitä kauhean pahana, vaikka tiedänkin että alkoholi ei ole ihmiselle hyväksi. Samoin juon kahvia, vaikka tiedän, että se on melkoista myrkkyä. Mutta kyllä olisi elämä tylsää, jos söis vain lihaa ja jois vettä päälle. Mutta kukin tavallaan, ehkä sulle tosiaan ruoka on sitten vain polttoaine ja maulla ei ole väliä. Minulle ruoka ja ruoanlaitto on harrastus ja nautinto. Vaikka ei aina niin terveellistä oliskaan, niin kaikkihan täällä joskus kuollaan. Mieluummin elän tyytyväistä elämää 70 vuotta (tai vaikka vain 50 vuotta, jos huomenna tästä kupsahtaisin), kun eläisin 100-vuotiaaksi kitkuttamalla ja kärsimällä. Eli juon viinaa ja kahvia ja syön suklaata ja lihaa ja enkä kadu yhtään!
Tottumuskysymyksiähän nuo. Yleensä ihmistä ohjaa hänelle myyty asia.

Jotkut mässäilevät roskalla ja saavat siitä kiksit. Ei se sen kummempi koukku ole kuin päihteet. Tarkoituksella nämä ovat koukuttavia, näihin lisätään kemikaaleja/yhdisteitä (tutkimuksiin käytetään miljardeja jotta ihminen saadaan koukkuun ja ostamaan roskaa).
Nauttia voi myös luonnosta, liikunnasta, seksistä jne.

Kaikilla meistä on syntymästä lähtien luontaiset vaistot jotka ohjaavat meitä. Illalla nukuttaa - aamulla herätään. Emme usein tykkää kasviksista tai vihanneksista vaan söisimme mielummin maitoa tai muuta eläinperäistä. Emme välitä vahvoista mausteista tai kirpeistä mauista jne. Syömme kun on nälkä.
Haluaisimme tutkia ja olla päivisin auringossa ulkona liikkumassa jne jne.

Nämä vaistot tuhotaan jo hyvin varhain.
Esim. joku lyö lapselle tabin käteen ja tuputtaa väkisellä ruoaksi kelpaamatonta roskaa 3 h välein!

En yhtään ihmettele, että meillä on paljon huonovointisia sairaita, masentuneitakin ihmisiä!

Mistäpä tuota tietää kuinka kauan ja terveinä ihmiset eläisivät jos ihmiset eläisivät luonnonmukaisemmin.
Mielestäni ihmiset ovat muuttuneet paljon vihaisemmiksikin ajan saatossa. Olisko hormooneissa jotakin vikaa kun syövät mitä sattuu.🤷‍♀️ Tärkeät ravintoaineet jäävät saamatta ja keho on epäbalanssissa, aivoista puhumattakaan!

Isäni täti, joka eli meidän maatilan lähettyvillä, eli yli 100 vuotiaaksi terveenä. Hän köpötteli yli ysikymppisenäkin vielä kesäisin kävellen kaupoille 4km ja talvisin potkukelkalla. Hän söi luomusti ja liikkui joka päivä.💪
 
vierailija
Tottumuskysymyksiähän nuo. Yleensä ihmistä ohjaa hänelle myyty asia.



Kaikilla meistä on syntymästä lähtien luontaiset vaistot jotka ohjaavat meitä. Illalla nukuttaa - aamulla herätään. Emme usein tykkää kasviksista tai vihanneksista vaan söisimme mielummin maitoa tai muuta eläinperäistä. Emme välitä vahvoista mausteista tai kirpeistä mauista jne. Syömme kun on nälkä.
Haluaisimme tutkia ja olla päivisin auringossa ulkona liikkumassa jne jne.
Tähän nyt tartun kun kuulostaa niin oudolta. Minulle ainakin maistuu nimenomaan marjat ja hedelmät ja esimerkiksi tuoreet tomaatit kesällä ovat ihan parhaita. En siis todellakaan usko, että "Emme usein tykkää kasviksista tai vihanneksista vaan söisimme mielummin maitoa tai muuta eläinperäistä".

"Syömme kun on nälkä". No toki, mutta minä syön ja juon monesti myös ihan ilokseni, vaikka ei olisi nälkä. Esim. juuri marjoja tai vaikka appelsiinin, ihan vain kun se maistuu hyvältä. TAi lasin viiniä tai oluen, en minä niitäkään janooni juo. Vahvoihin mausteisiin varmasti opitaan, itse rakastan vahvoja mausteita, mutta en musita miten ihan pienenä niihin suhtauduin.

Kylläpäs olemme eri mieltä monista asioista, mutta saahan sitä olla.
 
vierailija
Mistäpä tuota tietää kuinka kauan ja terveinä ihmiset eläisivät jos ihmiset eläisivät luonnonmukaisemmin.
Mielestäni ihmiset ovat muuttuneet paljon vihaisemmiksikin ajan saatossa. Olisko hormooneissa jotakin vikaa kun syövät mitä sattuu. Tärkeät ravintoaineet jäävät saamatta ja keho on epäbalanssissa, aivoista puhumattakaan!
Tai sitten syynä ovat nykymaailman hektisyys ja jatkuvat paineet.
 
Mielenkiintoinen juttu.
Ihan huuhaata. Laittakaa ihminen tosiaan syömään vuosiksi pelkkää eläinperäistä ravintoa niin olisi oikeasti joku käypä lopputulema.
Moni on syönyt näin kymmeniä vuosia, mutta harmi kun tärkeät tahot eivät kiinnostu (no yllätys!). Moni on joutunut itse kerätä yhteisöiltä rahat tutkimuksiin tai rahoittamaan koko tutkimuksen itse. Jännä, että valtioita ei kiinnosta näiden rahoittaminen.

Noh, nyt on ensimmäistä kertaa tehty tutkimus missä syötiin pelkkää rasvaa ja lihaa, tulokset olivat oikein hyvät.👍

Olen unohtanut linkata tutkimuksen, laitan sen terveysketjuuni myöh.

Ehkä silloin menee tukkoon jos proteiini on jostakin muusta kuin eläimestä. Kasviproteiini ei edes imeydy kuten eläinproteiini.
Tai jos syöt paljon sokeria ja kasvirasvoja ym. mikä sairastuttaa.
 
vierailija
Ihan huuhaata. Laittakaa ihminen tosiaan syömään vuosiksi pelkkää eläinperäistä ravintoa niin olisi oikeasti joku käypä lopputulema.
Moni on syönyt näin kymmeniä vuosia, mutta harmi kun tärkeät tahot eivät kiinnostu (no yllätys!). Moni on joutunut itse kerätä yhteisöiltä rahat tutkimuksiin tai rahoittamaan koko tutkimuksen itse. Jännä, että valtioita ei kiinnosta näiden rahoittaminen.

Noh, nyt on ensimmäistä kertaa tehty tutkimus missä syötiin pelkkää rasvaa ja lihaa, tulokset olivat oikein hyvät.👍

Olen unohtanut linkata tutkimuksen, laitan sen terveysketjuuni myöh.

Ehkä silloin menee tukkoon jos proteiini on jostakin muusta kuin eläimestä. Kasviproteiini ei edes imeydy kuten eläinproteiini.
Tai jos syöt paljon sokeria ja kasvirasvoja ym. mikä sairastuttaa.
"vehnäjauho 79 %, palmuöljy, suola, mausteet (valkosipuli, pippuri), sokeri, aromivahventeet (E621, E635), chilijauhe, kuivattu kevätsipuli, aromi 0,19 ..."onko tuo ruokaa edes?
 
  • Tykkää
Reactions: Lispetti

Yhteistyössä