Voiko avoin parisuhde toimia?

  • Viestiketjun aloittaja Plaza-tiimi
  • Ensimmäinen viesti
Status
Viestiketju on suljettu.
Koulun tantta
Jos joku väittää, että esim. avoin suhde on yhteiskunnassamme hyväksyttävää, pysykööt kaapissaan. Miksi kouluissa seksuaalivalistuksen ohjelmaan ei kuulu nämä poikkeavat suuntaukset? Ei kouluissa opeteta hyväksymään sitä, että perheen äiti voi mennä ystävättärensä kanssa sänkyyn rakastelemaan. Pysytään kuitenkin niissä normistoissa jotka yhteiskunnassamme on vallalla. Pelottavia ihmisiä.
 
been there, done that
Alkuperäinen kirjoittaja Koulun tantta:
Ristiriitainen seksuaalisuus ja mielenterveys

Jos joku väittää, että esim. avoin suhde on yhteiskunnassamme hyväksyttävää, pysykööt kaapissaan. Miksi kouluissa seksuaalivalistuksen ohjelmaan ei kuulu nämä poikkeavat suuntaukset? Ei kouluissa opeteta hyväksymään sitä, että perheen äiti voi mennä ystävättärensä kanssa sänkyyn rakastelemaan. Pysytään kuitenkin niissä normistoissa jotka yhteiskunnassamme on vallalla. Pelottavia ihmisiä.
Arvoisa tantta.

Miksiköhän koulun seksuaalivalistuksen ohjelmaan ei kuulu oraaliseksi tai anaaliyhdyntä, niin normaaleja kuin ne ovatkin ihan heteropiireissäkin? Käsittääkseni koulun opetustehtäviin ei kuulu kenenkään perheenäidin päivärutiinien miettiminen muutenkaan, sisältyypä siihen sitten seksiä heterona, binä tai lesbona ja sen hyväksymään pakottaminen. Ja jos koulun seksuaalivalistukseen ei sisälly homoseksuaalisuudesta puhuminen (sisältäen siis homot, lesbot ja biseksuaalit) on valistus kyseisestä oppiaineesta kaukana.

Yhteiskuntamme on valitettavan heteronormatiivinen ja erilaisuutta siedetään huonosti. Ristiriitainen seksuaalisuus ei kuitenkaan koske ainakaan minua, minä olen täysin sovussa itseni kanssa ollessani biseksuaali. Ristiriitaa ilmeni vain silloin, kun koitin vastoin tahtoani elää heterona. Puolisoni hyväksyy asian myös ja pitää sitä itse asiassa rikkautena suhteellemme. Lastemme kanssa emme jaa seksuaalisuuttamme, mutta vanhempien välisiä hellyydenosoituksia he luonnollisesti joskus näkevät.

Vaikuttaa siltä, että suurin ristiriitaisuus onkin heteroilla, jotka eivät kestä muiden suuntauksien olemassaoloa ja niiden toteuttamista. Aiheuttanee mahdollisesti jopa kysymysmerkkejä mielenterveyteen.
 
juupa juu
Alkuperäinen kirjoittaja been there:
Alkuperäinen kirjoittaja Koulun tantta:
Ristiriitainen seksuaalisuus ja mielenterveys

Jos joku väittää, että esim. avoin suhde on yhteiskunnassamme hyväksyttävää, pysykööt kaapissaan. Miksi kouluissa seksuaalivalistuksen ohjelmaan ei kuulu nämä poikkeavat suuntaukset? Ei kouluissa opeteta hyväksymään sitä, että perheen äiti voi mennä ystävättärensä kanssa sänkyyn rakastelemaan. Pysytään kuitenkin niissä normistoissa jotka yhteiskunnassamme on vallalla. Pelottavia ihmisiä.
Arvoisa tantta.

Miksiköhän koulun seksuaalivalistuksen ohjelmaan ei kuulu oraaliseksi tai anaaliyhdyntä, niin normaaleja kuin ne ovatkin ihan heteropiireissäkin? Käsittääkseni koulun opetustehtäviin ei kuulu kenenkään perheenäidin päivärutiinien miettiminen muutenkaan, sisältyypä siihen sitten seksiä heterona, binä tai lesbona ja sen hyväksymään pakottaminen. Ja jos koulun seksuaalivalistukseen ei sisälly homoseksuaalisuudesta puhuminen (sisältäen siis homot, lesbot ja biseksuaalit) on valistus kyseisestä oppiaineesta kaukana.

Yhteiskuntamme on valitettavan heteronormatiivinen ja erilaisuutta siedetään huonosti. Ristiriitainen seksuaalisuus ei kuitenkaan koske ainakaan minua, minä olen täysin sovussa itseni kanssa ollessani biseksuaali. Ristiriitaa ilmeni vain silloin, kun koitin vastoin tahtoani elää heterona. Puolisoni hyväksyy asian myös ja pitää sitä itse asiassa rikkautena suhteellemme. Lastemme kanssa emme jaa seksuaalisuuttamme, mutta vanhempien välisiä hellyydenosoituksia he luonnollisesti joskus näkevät.

Vaikuttaa siltä, että suurin ristiriitaisuus onkin heteroilla, jotka eivät kestä muiden suuntauksien olemassaoloa ja niiden toteuttamista. Aiheuttanee mahdollisesti jopa kysymysmerkkejä mielenterveyteen.
Siis kukahan täällä toitottaa suuntautumistaan? evk mitä puuhaa ystävättäresi kanssa ja miten tossu miehesi hyväksyy kaiken sanomasi. Voisitko olla mainostamatta vähemmistöäsi.

 
Yliopistolainen
Alkuperäinen kirjoittaja been there:
Alkuperäinen kirjoittaja Koulun tantta:
Ristiriitainen seksuaalisuus ja mielenterveys

Jos joku väittää, että esim. avoin suhde on yhteiskunnassamme hyväksyttävää, pysykööt kaapissaan. Miksi kouluissa seksuaalivalistuksen ohjelmaan ei kuulu nämä poikkeavat suuntaukset? Ei kouluissa opeteta hyväksymään sitä, että perheen äiti voi mennä ystävättärensä kanssa sänkyyn rakastelemaan. Pysytään kuitenkin niissä normistoissa jotka yhteiskunnassamme on vallalla. Pelottavia ihmisiä.
Arvoisa tantta.

Miksiköhän koulun seksuaalivalistuksen ohjelmaan ei kuulu oraaliseksi tai anaaliyhdyntä, niin normaaleja kuin ne ovatkin ihan heteropiireissäkin? Käsittääkseni koulun opetustehtäviin ei kuulu kenenkään perheenäidin päivärutiinien miettiminen muutenkaan, sisältyypä siihen sitten seksiä heterona, binä tai lesbona ja sen hyväksymään pakottaminen. Ja jos koulun seksuaalivalistukseen ei sisälly homoseksuaalisuudesta puhuminen (sisältäen siis homot, lesbot ja biseksuaalit) on valistus kyseisestä oppiaineesta kaukana.

Yhteiskuntamme on valitettavan heteronormatiivinen ja erilaisuutta siedetään huonosti. Ristiriitainen seksuaalisuus ei kuitenkaan koske ainakaan minua, minä olen täysin sovussa itseni kanssa ollessani biseksuaali. Ristiriitaa ilmeni vain silloin, kun koitin vastoin tahtoani elää heterona. Puolisoni hyväksyy asian myös ja pitää sitä itse asiassa rikkautena suhteellemme. Lastemme kanssa emme jaa seksuaalisuuttamme, mutta vanhempien välisiä hellyydenosoituksia he luonnollisesti joskus näkevät.

Vaikuttaa siltä, että suurin ristiriitaisuus onkin heteroilla, jotka eivät kestä muiden suuntauksien olemassaoloa ja niiden toteuttamista. Aiheuttanee mahdollisesti jopa kysymysmerkkejä mielenterveyteen.
Nyt kun olet avautunut, voitko vastata tuolla aiemmin esitettyyn kysymykseen: "Millainen kahden bi naisen esileikki on, ja miten varsinainen akti suoritetaan"?
 
been there, done that
Alkuperäinen kirjoittaja Yliopistolainen:
Nyt kun olet avautunut, voitko vastata tuolla aiemmin esitettyyn kysymykseen: "Millainen kahden bi naisen esileikki on, ja miten varsinainen akti suoritetaan"?
Vaikea uskoa, että joku pohtii tätä tosissaan ja että kysymys joka on jo aiemmin jätetty huomiotta, nostetaan esiin uudestaan.

Avoimesti kerron sinulle, että lähimmältä R-kioskiltasi voit noutaa, pienehköä summaa vastaan, lehdykkäisen, jossa tämä asia selitetään ihan kuvien kera. (Uskoisin kuvien olevan juuri sinulle ja muille kaltaisillesi erittäin hyödyllisiä).
Onnea opiskeluun!


 
Yliopistolainen
Alkuperäinen kirjoittaja been there:
Alkuperäinen kirjoittaja Yliopistolainen:
Nyt kun olet avautunut, voitko vastata tuolla aiemmin esitettyyn kysymykseen: "Millainen kahden bi naisen esileikki on, ja miten varsinainen akti suoritetaan"?
Vaikea uskoa, että joku pohtii tätä tosissaan ja että kysymys joka on jo aiemmin jätetty huomiotta, nostetaan esiin uudestaan.

Avoimesti kerron sinulle, että lähimmältä R-kioskiltasi voit noutaa, pienehköä summaa vastaan, lehdykkäisen, jossa tämä asia selitetään ihan kuvien kera. (Uskoisin kuvien olevan juuri sinulle ja muille kaltaisillesi erittäin hyödyllisiä).
Onnea opiskeluun!
Jotain tuonkaltaista vastausta odotin. Tämän asian vuoksi en kuitenkaan sinne ärrälle mene. Jäin miettimään sitä, miksi olet niin agressiivinen vastauksissa (myös aikaisemmat kommenttisi)
Voisin olettaa asiaan vihkiytyneeltä hieman asiallisempia vastauksia. Tilaisuutesi informoida meni ikään kuin kiukun puolelle. Opiskelija poika kiittää ja kumartaa, toivottaen seesteistä mieltä ja avoimmuutta.
 
been there, done that
Alkuperäinen kirjoittaja Yliopistolainen:
Jotain tuonkaltaista vastausta odotin.
Vastaus oli suhteutettu täsmälleen kysymyksen asiallisuuteen.

On täysin omassa valinnassani, kuinka yksityiskohtaisesti olen valmis tekemään selkoa omasta seksuaalikäyttäytymisestäni yleisesti verkossa. Minä, ja vain minä, päätän sen rajan. Minulla ei ole velvollisuutta tyydyttää kenenkään uteliaisuutta asiasta, perehdyttää asiaan tai palkita nettirunkkaria. Halutessaan tietoa, on valmistauduttava näkemään vaivaa sen eteen itsekin, eikä imeä sitä valmiina toisen päästä.

Aggressiivisuus vastauksessani on pelkästään omaa mielikuvitustasi.

Oppituntia halutessasi voin jälleen avoimesti kertoa, että sanassa yliopistolainen tulee alussa olla gemena eikä versaali, paitsi mikäli sana aloittaa uuden lauseen, aggressiivinen-sanassa on kaksi g-kirjainta ja opiskelijapoika on yhdyssana.

Olepa hyvä!
 
naperopulla
Onpa hassua että Yliopistolainen esittää kysymyksen, johon ei nyt voi olettaakaan saavansa vastausta. Tai johon annettu vastaus on jo sensuroitu pois. Omituista jankkaamista ja tirkistelyn tarvetta ihan yliopistotason ihmiseltä.

Omituisesti tässä keskustelussa on tosiaan jämähdetty tämän yhden nimimerkin seksuaaliseen suuntautuneisuuteen.

Opiskelijan kannattaa myös ennen kypsyyskoetta tarkistaa muutama kieliopillinen seikka, mm yhdyssanat.

Hyvä vastaus ja kysymyksen vaatimalla tasolla, nimimerkiltä been there, done that.
 
Yliopistolainen
Alkuperäinen kirjoittaja naperopulla:
Onpa hassua että Yliopistolainen esittää kysymyksen, johon ei nyt voi olettaakaan saavansa vastausta. Tai johon annettu vastaus on jo sensuroitu pois. Omituista jankkaamista ja tirkistelyn tarvetta ihan yliopistotason ihmiseltä.

Omituisesti tässä keskustelussa on tosiaan jämähdetty tämän yhden nimimerkin seksuaaliseen suuntautuneisuuteen.

Opiskelijan kannattaa myös ennen kypsyyskoetta tarkistaa muutama kieliopillinen seikka, mm yhdyssanat.

Hyvä vastaus ja kysymyksen vaatimalla tasolla, nimimerkiltä been there, done that.
En ole edes aukaissut yliopiston ovea, kiäh kiäh.
 
pit kä tuli nen
Alkuperäinen kirjoittaja ei pä ole vai kea:
arvailla että asialle tuli nyt pit pull terrieri auttamassa narsistista emäntäänsä
Hyvä kommentti. Mulle Tuli ja Pit kän harkinnan jälkee nämä samat ajatukset.
 
been there, done that
1-X-2 ja loput peruutettu. <--- moderointilinja elleissä.

Eikö siinä vaiheessa, kun avoimen parisuhteen ollessa aiheena aletaankin tonkia yksittäisten kirjoittajien seksitapoja, voisi täräyttää keskustelun päättyneeksi?

Aika väsynyttä läppää on myös tuo vippi-tuppi-tippi-tuli-meni-pit-pelistä-pois arvailu, toistuvasti, keskustelusta toiseen. Rekisteröitymään vain kaikki kirjoittajat ja reippaasti vastaamaan sanomisistaan.




 
been there, done that
Alkuperäinen kirjoittaja been there:
[Moderoitu]
Pystyyköhän moderaattori selvittämään, mikä oli viestissäni sellaista, joka piti moderoida? Vai onko vaan kyse kyvyttömyydestä hahmottaa kokonaisuuksia, jolloin sohitaan sokeana ympäriinsä ja toivotaan, että joskus osuu oikeaan?
 
Joku jostakin
... vastaan oman näkökantani.

Nuo vipin riehumiset ja uhittelut "jos tietäisitte kuka olen" ja esittäminen, että olisi virkavallan kanssa jossain l a i l l i s e s s a tekemisessä saattavat pelottaa modea, jos hän on kovin nuori tai muuten epävarma oikeuksistaan. Siinä hän on ollut oikeassa, että teksti lisättynä poliisin virkamerkkiin ei ollut soveliasta, vaan saattaisi heikommasta ihmisestä tuntua jopa uhkaukselta. Tämä erilaisten kuvalainauksien sopimatonta ja joissakin kohdin jopa laitonta lainausta harrastava henkilö on ilmeisesti uhitellut/pelotellut modea poistamaan myös btdt vastaustekstin, jossa ei oikeasti ollut mitään sopimatonta.

Moderaattorille

Väittää tämä vip ihan mitä tahansa, niin todella monet tahot suojaavat kuviansa tekstillä "kopiointi ja lainaaminen kielletty". Juuri tästä syystä esim. iltapäivälehdet laittavat linkin kuviin, jotka eivät ole lehtitalon omaa materiaalia. He eivät siis kopio ja paina kuvaa suoraan omille sivuilleen. MYös omassa harrastus ja työpiirissä käytetään tuota samaa tapaa, enkä voi siis lähetellä suoraan jotain materiaalia omilta sivuiltani muille, ilman että olisin ensin kysynyt kuvan oikeudet omistavalta taholta, saanko kuvia käyttää. Joskus lupa tulee, joskus ei.

Vipille

Sinun on ihan turha uhota, että "täällä ei minua tunne ketään". Kyllä tuntee, jotkut ovat jopa treffailleet kanssasi ja saaneet tuntea sen jälkikäteen alatyylisinä haistatteluina, uhkauksina kuvien ja /tai muiden tietojen levittämisellä yms.

Myös ihmiset, jotka eivät sinua henkilökohtaisesti ole tavanneet, ovat opineet tuntemaan sinut ja miksikö? No siksi, ettet vielä eläkeiässäkään ole oppinut sitä, että netissä ei kannata paljastaa ihan kaikkia itsestään ja menneisyydetään. Mitähän kaikkea nämä sinut tavanneet henkilöt mahtavat tietää, koska ihmiset, jotka tuntevat sinut vain yleisen keskustelufoorumin kautta (kuten minä) tietävät sinusta niinkin paljon.

[Moderoitu]

Ota nyt taas opiksesi ja poistu vaihvihkaa takavasemmale ymmärtäen, ettei sinun mailmasi ole täällä. Virtuaalimaailmasskin pitäisi olla edes hiukan henkistä tasapainoa, muuten saa nenilleen joka käänteessä. Koita pärjäillä.
 
ihme porukkaa
Onkos lasten hiekkalaatikolle tullut riitaa. Onpas typeriä aikuisia, jotka viettävät aikaansa näin ja tekevät tällaisesta elämää suurempaa asiaa.

[viestiä moderoitu]
 
Status
Viestiketju on suljettu.

Yhteistyössä