[QUOTE="vieras";22473393]Totta kai miehesi haluaa suojella sitä pientä poikaa itsessään.[/QUOTE]
Näin varmaan onkin mutta se ei tee hänen äidistään hyvää äitiä...
Näin varmaan onkin mutta se ei tee hänen äidistään hyvää äitiä...
Eipä. Mutta jos miehesi myöntäisi, että hänen äitinsä ei olisi ollut hyvä äiti, hän joutuisi miettimään koko lapsuutensa ja aikuisuutensakin uusiksi.Näin varmaan onkin mutta se ei tee hänen äidistään hyvää äitiä...
Olen täysin samaa mieltä ja tapaamieni alkoholistivanhempien kohdalla pitää täysin paikkaansa.Ei voi, vaikka alkoholismiin ei liittyisi niitä tyypillisimpiä lieveilmiöitä eli mm. väkivaltaa (henkistä/fyysistä), kuuluu alkoholismiin aina tietty henkinen poissaolo ja se jättää taatusti lapseen jäljen, toisiin isomman toisiin pienemmän.
Tätä juttua en tosiaankaan allekirjoita.Ei voi, vaikka alkoholismiin ei liittyisi niitä tyypillisimpiä lieveilmiöitä eli mm. väkivaltaa (henkistä/fyysistä), kuuluu alkoholismiin aina tietty henkinen poissaolo ja se jättää taatusti lapseen jäljen, toisiin isomman toisiin pienemmän.
No millaisissa oloissa?EI VOI!!
Valitettavasti alkoholisti ja hyvä vanhempi eivät sovi samaan lauseeseen.
On surullista millaisissa oloissa lapsia elää...
Alkoholisti-perheissä. Lapsista ei huolehdita, ei ole perusturvaa. TÄTÄ TOSIN LAPSET EI TAJUA, KUN OVAT NIIN LOJAALEJA VANHEMMILLEEN!No millaisissa oloissa?
Jos olisit lukenut koko ketjun, niin olisit ehkä huomannut, että aina ei alkoholistiperheissä ole tuollaista. Sitä paitsi ehkä vain toinen vanhemmista on alkoholisti, jolloin raitis huolehtii lapsen perustarpeista ym.Alkoholisti-perheissä. Lapsista ei huolehdita, ei ole perusturvaa. TÄTÄ TOSIN LAPSET EI TAJUA, KUN OVAT NIIN LOJAALEJA VANHEMMILLEEN!
Mutta maailma ei ole täydellinen.
Kuinka paljon perhe kannattelee häntä, eli melkein aikuiset lapset ja puoliso? Selviäisikö yksin tai esim. pienten lasten yksinhuoltajana?Minä olisin ennen vastannut ehdottomasti että ei voi.
Nyt kun olen reilut 10 vuotta sitten katsonut läheltä parhaan ystäväni alkoholismia ja sen vaikutuksia hänen perheeseensä en enää olekaan yhtä varma.
Käsittääkseni lapsensa pitävät kaikki häntä hyvänä isänä samoin kui vaimonsa hyvänä puolisona. Vaimon kanssa tuosta puhuttu paljonkin, lasten kanssa vähemmän, jos kohta sen verran läheinen olen, että uskoisin ainakin teinien asiaa minullekin purkavan jos se heitä häiritsisi. (Purkavat monia muita asioita kuitenkin...)
Sellaista tilannetta en olisi ennen osannut kuvitella vaan kuvitelmiini alkoholimsita liittyi aina nimenomaan ajatukset turvattomuudetsa väkivallasta jne.
Nyt en enää tiedä...
Hyi, tuo vetää jo mut oksentamaan. " Raitis vanhempi huolehtii lapsen perustarpeista"Jos olisit lukenut koko ketjun, niin olisit ehkä huomannut, että aina ei alkoholistiperheissä ole tuollaista. Sitä paitsi ehkä vain toinen vanhemmista on alkoholisti, jolloin raitis huolehtii lapsen perustarpeista ym.
Alkoholismi on harvoi puolentoista vuoden juttu.Hyvä kysymys.
Ja vastaavan voisi asettaa esim syöpäsairaasta vanhemmasta. Itse voin omasta kokemuksesta kertoa että puolitoistavuotisten solunsalpaajahoitojen aikana olin aika paljon fyysisesti poissa ja vielä harvemmin henkisesti täysin "läsnä." Tekeekö se minusta huonon vanhemman?