voiko 3 henkinen perhe tulla toimeen...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja perskuta
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

perskuta

Vieras
...jos pelkkiin elintarvikkeisiin on kuukauden ajan käytössä n. 6,65e/päivä?

Tilanne on nyt siis se, että meillä on jäänyt muutamia laskuja rästiin, ihan vaan tyhmyyttä koska mieheni on tosi saamaton laskujen kanssa, ja tähän mennessä laskujen maksusta ei oikein kukaan oo ollut vastuussa. En syytä miestäni kokonaan asiasta, mutta nyt sovittiin että mä otan meidän tlouden haltuun.

Päätin, että nyt kuun vaihteessa mä maksan kaikki laskut ja velat pois. Laskelmien jälkeen, meille jää kaikkien menojen jälkeen n. 300e kuukaudeksi pelkkään ruokaan rahaa. Siitä täytyy siis saada ruuat kahdelle aikuiselle sekä yhdelle reilu vuoden vanhalle lapselle, sisältäen mun miehen eväät töihin.

Ajattelin että ainakin itse leivät leipomalla säästää rahaa, ja aion myös tehdä koko kuukauden ainoastaan vähintään kahdeksi päiväksi riittäviä edullisia ruokia. Mitä luulette, pärjätäänkö me? Mun mielestä olis pakko, koska mä haluan nyt saada tän talouden balanssiin. Kun tää kuukaus on selvitty, niin meillä jää taas normaalit 1300e/kk vuokran ja laskujen jälkeen.

Mitä muita keinoja on säästää ruokakuluissa?

miksei sitä vois tullakin toimeen, moni varmaan tuleekin. tuli vaan mieleen että onko teille tulossa veronpalautuksia? jos osa veloista/laskuista olis semmosia ettää niissä olis vielä maksuaikaa neuvoteltavissa niin pitäiskö niitä säästää sinne joulukuun alkuun? parempi tietysti jos heti saa maksettua

[QUOTE="Minna";24885896]Kyllä selviätte, mutta jos oikein tiukkaa tekee ja on ihanat vanhemmat jotka vaikka antaa ns rahaa ruokaan jos ei riitä.[/QUOTE]

Ei ei, kun nimenomaan haluan ettei jäädä tässä kuussa mitään velkaa, edes kiitollisuudenvelkaa. Tämä säästökuuri on pakko käydä jossain vaiheessa läpi jotta tulot ja menot saa taas balanssiin, ja mielummin teen sen nyt ennen kuin ne rästit kasvaa ennestään.

miksei sitä vois tullakin toimeen, moni varmaan tuleekin. tuli vaan mieleen että onko teille tulossa veronpalautuksia? jos osa veloista/laskuista olis semmosia ettää niissä olis vielä maksuaikaa neuvoteltavissa niin pitäiskö niitä säästää sinne joulukuun alkuun? parempi tietysti jos heti saa maksettua

Valitettavasti tilanne on jo mennyt siihen, että muutama isompi lasku oli kerennyt menemään perintätoimistoon, ja teimme heidän kanssaan sopimuksen, että siirtävät summan ulosottoon, joka taas ulosmittaa sen summan tulevista veronpalautuksista. Tämä järjestely tulee meille edullisemmaksi, koska perintätoimistoilla nuo perimiskulut yms. muut lisämenot ovat niin hurjia.

Kaikki muut laskut yms. juoksevat kulut tuon isomman summan lisäksi saan nyt tässä kuussa hoidettua mikäli pystytään elämään tuolla 300e/kk budjetilla ilman että tarttee lainata keltään lisää rahaa.

Ei ei, kun nimenomaan haluan ettei jäädä tässä kuussa mitään velkaa, edes kiitollisuudenvelkaa. Tämä säästökuuri on pakko käydä jossain vaiheessa läpi jotta tulot ja menot saa taas balanssiin, ja mielummin teen sen nyt ennen kuin ne rästit kasvaa ennestään.

No sanon sit vaan et omapa on mokasi jos et kehtaa vanhemmiltasi pyytää, eikä siitä silti jäisi velkakierrettä.

[QUOTE="Minna";24886358]No sanon sit vaan et omapa on mokasi jos et kehtaa vanhemmiltasi pyytää, eikä siitä silti jäisi velkakierrettä.[/QUOTE]

Niin, mun vanhemmat on alkoholisteja, ei heillä mitään rahaa ole, eikä muutenkaan olla tekemisissä. Miehen isä taas on lainannut meille kuluvan vuoden aikana mm. takuuvuokraan rahat ja muutenkin auttanut kun on tarvittu, niin häneltä en tosiaan kehtaa pyytää. Miehen äiti taas on kuollut.

Yhteistyössä