Voiko 13-v vahtia uimataidotonta 5-vuotiasta uimahallissa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja onneton yh
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

onneton yh

Vieras
Ongelma on se, että haluaisin aloittaa uintiharrastuksen, mutta mulla ei ole lapsenvahtia, yhtäkään, joten lapset pitää ottaa mukaan. Ajattelin, että uskaltaisko jättää isosiskon vahtimaan 5-vuotiasta lastenaltaaseen siksi aikaa, että uisin hetken, ehkä jotain 15-30 minuuttia kerrallaan ja tulisi taas hetkeksi sitten lapsen luo itse?

Harmittaa :(( Olisi niin ihanaa harrastaa jotain liikuntaa, muuta kuin kävelyä ja lenkkeilyä, mutta kun on aina tämä sama ongelma. Joka toinen vkl pääsen sitten ilman lapsia, mutta sellaisella kuntoilutahdilla on sitten aivan sama, jos en kuntoile ollenkaan :(

JOS jotain sattuu niin on aika ikävä tilanne sekä sinulle että sille 13-vuotiaalle.
Häntä ei voi pitää vastuullisena mutta tottakai hän seuraukset tuntee nahoissaan ja se on aika epäreilu paikka sen ikäiselle.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
En antaisi, eikä taida olla sallittuakaan uimahallin sääntöjen mukaan. Laita lapsi uimakouluun ja ui itse sillä aikaa.

joo-o. Uimakoulut kestää viikon kerrallaan ja maksaa 25?. Että pistäppä vuodeksi vaikka näin aluksi.

No niin mä ajattelinkin, ettei uskalla. Ja meidän uimahallissa on järkätty tänä vuonna kaksi uimakoulukurssia 5-vuotiaille. Ja molemmissa on ajat niin, etten todellakaan pääse töiden takia lasta viemään.

Pitää sitten unohtaa koko juttu ja harkita uudelleen parin vuoden päästä :( Ottaa niin päähän!! (Kun ainoa liikunta mitä voin harrastaa, on lenkkeily lapsen kanssa.. onneks edes sitä mutta.. ylipainoakin on, joten senkin takia liikunta ois enemmän kuin suotavaa)

Kyllä mä ainakin uskaltaisin siskoni (13v) kanssa jättää nuo 2 uimataidotonta (5v ja 6v), on sen verran vastuuntuntoinen etten näe siinä mitään ongelmaa.
Toimii meillä lapsenvahtina aina silloin tällöin, eikä ole moitittavaa ollut.

Tietenkin kaikki "esiteinit" on erilaisia ja riippuu varmaankin myös siitä pienemmän lapsen luonteesta, että miten se käyttäytyy vedessä.
Mun tytöt ainakin nätisti vaan harjoittelee uimista kellukkeiden kanssa yms yms, itsesuojeluvaistoa löytyy myös heiltä ettei siellä hypitä pää kolmantena jalkana kokoajan veden alla.

Alkuperäinen kirjoittaja hönö:
En antaisi, eikä taida olla sallittuakaan uimahallin sääntöjen mukaan. Laita lapsi uimakouluun ja ui itse sillä aikaa.

joo-o. Uimakoulut kestää viikon kerrallaan ja maksaa 25?. Että pistäppä vuodeksi vaikka näin aluksi.

niitä on kuule monenlaisia niitä uimakoulujakin, esim. kaupungin omia ja uimaseurojen omia. ehdotapas jotain parempaa sitten, kun olet niin välkky? :D

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
No niin mä ajattelinkin, ettei uskalla. Ja meidän uimahallissa on järkätty tänä vuonna kaksi uimakoulukurssia 5-vuotiaille. Ja molemmissa on ajat niin, etten todellakaan pääse töiden takia lasta viemään.

Pitää sitten unohtaa koko juttu ja harkita uudelleen parin vuoden päästä :( Ottaa niin päähän!! (Kun ainoa liikunta mitä voin harrastaa, on lenkkeily lapsen kanssa.. onneks edes sitä mutta.. ylipainoakin on, joten senkin takia liikunta ois enemmän kuin suotavaa)

Entäs, jos menisit johonkin yksityiselle kuntosalille? Niissä on yleensä lapsenvahdit, siksi aikaa, kun vanhemmat treenaa. Ei tietty koko aikaa, mutta soita ja ota selvää!

Entäs, jos menisit johonkin yksityiselle kuntosalille? Niissä on yleensä lapsenvahdit, siksi aikaa, kun vanhemmat treenaa. Ei tietty koko aikaa, mutta soita ja ota selvää!

Niin, tätä mäkin mietin. Ei vaan tuo kuntosali kauheesti innosta. Ja on ne kalliitakin. Mutta pitää sitä sitten kuitenkin harkita, kun ei muita mahdollisuuksia taida olla.

no hyi mua, mutta mun 11 vuotias tyttö on kyllä joskus vahltinut uimataidotonta lasta uimahallin lasten altaassa ja jopa järvenrannassa niin, että itse olen käynyt syvemmällä uimassa. mutta sen lapsen täytyy olla todella luotettava ja sen vahdittavan sellainen, etät se uskoo ja tottelee

Niin, tätä mäkin mietin. Ei vaan tuo kuntosali kauheesti innosta. Ja on ne kalliitakin. Mutta pitää sitä sitten kuitenkin harkita, kun ei muita mahdollisuuksia taida olla.

Nyt kesän aikaan niissä on kyllä yleensä hyviä tarjouksia, kun kesä on muuten saleille hiljaisempaa aikaa...

Alkuperäinen kirjoittaja chilitin:
Kyllä mä ainakin uskaltaisin siskoni (13v) kanssa jättää nuo 2 uimataidotonta (5v ja 6v), on sen verran vastuuntuntoinen etten näe siinä mitään ongelmaa.
Toimii meillä lapsenvahtina aina silloin tällöin, eikä ole moitittavaa ollut.

Tietenkin kaikki "esiteinit" on erilaisia ja riippuu varmaankin myös siitä pienemmän lapsen luonteesta, että miten se käyttäytyy vedessä.
Mun tytöt ainakin nätisti vaan harjoittelee uimista kellukkeiden kanssa yms yms, itsesuojeluvaistoa löytyy myös heiltä ettei siellä hypitä pää kolmantena jalkana kokoajan veden alla.
Lain mukaan sä et voi käyttää 13 vuotiasta lapsenvahtina.

Yhteistyössä