Voihan pukamat!

:( Mulle tuli raskauden aikana inhottavat peräpukamat jotka pahenivat nyt viikko takaperin olleessa synnytyksessä.Mites olette itse "selvinneet" niistä? Muutakuin suihkuttelua lämpimällä vedellä ja pukamavoidetta?Kuinka kauan kesti parantua?Auh,inhottavaa istua...... :whistle:
 
hui mulla on ne ollu uhkana tässä vähän aikaa. viikot on nyt 34 ja risat ja syön koko ajan luumuja että pysyy vatta löysemmällä.... onneks ei oo ruvennu vaivaamaan enempää, saa nähä miten käy sit synnytyksessä.
 
ÄISKÄ01ja04
Kyllä ne pukamat siitä pian helpottaa.Ite en pystyny kesällä neitin syntymän jälkeen istua pingispallon kokosten pukamien takia. Suihkuttele niitä niin kylmällä vedellä kun vaan pystyt ja kannattaa tosin rasvailla ahkerasti. Mä käytin apuna vielä puikkojakin. En tarkasti muista olisko menny viikko kun parani. =)

 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 26.12.2004 klo 21:47 ÄISKÄ01ja04 kirjoitti:
Kyllä ne pukamat siitä pian helpottaa.Ite en pystyny kesällä neitin syntymän jälkeen istua pingispallon kokosten pukamien takia. Suihkuttele niitä niin kylmällä vedellä kun vaan pystyt ja kannattaa tosin rasvailla ahkerasti. Mä käytin apuna vielä puikkojakin. En tarkasti muista olisko menny viikko kun parani. =)
Kiitti hyvistä vinkeistä! :flower:
 
Shaina
Mulla ei tullut pukamia, mutta repes muuten limakalvo suolesta. Sitä ei laitoksella huomattu vaan ilmeni vasta n. 3 vkon kuluttua synnytyksestä. Lääkärissä kävin ja sain jotain tököttiä, mutta ei se oo auttanut. Kärsin vieläkin :( Isolla asialla käyminen on aika tuskaa.. kunnon lääkkeitä en saa ennenkuin lopetan imetyksen, nyt alkaa imetys olemaan loppusuoralla. Ehkä tammikuussa jo pääsen lääkäriin hakeen uudet rasvat. Tää on niin tätä :(
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 28.12.2004 klo 11:47 Shaina kirjoitti:
Mulla ei tullut pukamia, mutta repes muuten limakalvo suolesta. Sitä ei laitoksella huomattu vaan ilmeni vasta n. 3 vkon kuluttua synnytyksestä. Lääkärissä kävin ja sain jotain tököttiä, mutta ei se oo auttanut. Kärsin vieläkin :( Isolla asialla käyminen on aika tuskaa.. kunnon lääkkeitä en saa ennenkuin lopetan imetyksen, nyt alkaa imetys olemaan loppusuoralla. Ehkä tammikuussa jo pääsen lääkäriin hakeen uudet rasvat. Tää on niin tätä :(
Siskoni sai myös synnytyksessä peräaukkoonsa inhottavan haavauman jota hän hoisi pari vuotta.Hän ei voinut esim. lainkaan syödä ruokia jotka vetävät vatsan kovalle koska haava olisi heti auennut.Pari vuotta hän söi lääkkeitä ja mömmöjä jotka pitivät vatsan löysänä.Luulenpa ettei hän ole tämän asian vuoksi uskaltanut hankkia sisaruksia pojalleen....Niin kiusallinen tämä haavauma oli ja hankala hoidettava. :/
 
Mulla on aina ollut hieman peräpää ongelmia, haavaumia ja pukamia. Mutta kaikista kauheimmat pukamat tuli kun olin pari vuotta takaperin synnyttämässa kakkosta. Ponnistusvaihe oli niin raju(kesti vaan 6minsaa!) että siitä tuli tosi VALTAVA pukama. Ja kaiken huippuna hoitajat eivät sitä edes huomanneet vaan vierailulle/tarkistu kännille tullut kätilö, joka hieman moitti heitä...
Pukama oli varmaan peukalon pään kokoinen eikä istuminen ollut pitkään aikaan mukavaa :(
Lähti onneksi aikanaan pois peräpuikkojen, rasvauksen ja suihkutuksen ansiosta =)
 
Marza80
Mulle tuli kans peukalon pään kokoinen pukama jo kun olin viikolla 26(nyt rv 38).. joutuivat puhkasemaan ku oli hyytymiä.. viikon se oli tosi kipeä! Mietin tässä että tuleekohan mulle sit vielä uusia synnytyksessä vai paisuuko toi entisestään!! :ashamed: Ja jos on tikit muutenki takapuolessa niin on vielä toikin kestettävänä! \|O
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 01.01.2005 klo 16:01 Mother kirjoitti:
Siskoni sai myös synnytyksessä peräaukkoonsa inhottavan haavauman jota hän hoisi pari vuotta.Hän ei voinut esim. lainkaan syödä ruokia jotka vetävät vatsan kovalle koska haava olisi heti auennut.Pari vuotta hän söi lääkkeitä ja mömmöjä jotka pitivät vatsan löysänä.Luulenpa ettei hän ole tämän asian vuoksi uskaltanut hankkia sisaruksia pojalleen....Niin kiusallinen tämä haavauma oli ja hankala hoidettava. :/
voi itku, onkohan mullakin kohtalona tuo :x pukamat on jo parantunu mutta nyt oon menossa lääkäriin haavauman takia. aukee jatkuvasti vaikka maha olis miten löysällä tahansa. itkun kanssa pitää vessassa käydä :'(
 
Ehippa
\
Alkuperäinen kirjoittaja 13.01.2005 klo 19:39 Äiskäpäiskä kirjoitti:
[

voi itku, onkohan mullakin kohtalona tuo :x pukamat on jo parantunu mutta nyt oon menossa lääkäriin haavauman takia. aukee jatkuvasti vaikka maha olis miten löysällä tahansa. itkun kanssa pitää vessassa käydä :'(
Pyydä sellaista Novalan-pohjaista "nitrovoidetta" lääkäriltä, se valmistetaan apteekissa (reseptillä). Mulla pukamien jälkeen kans haavaumia, hammasta purren pitää iso asia toimittaa... Mutta tuo nitrovoide tuntuu auttavan kummasti, kipu lievittyi heti, mutta sitä pitää käyttää useita viikkoja :whistle:
 

Yhteistyössä