Voi vitsi, tulikohan nyt mokattua kun vastasin tuntemattomaan numeroon..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="hmm";22842292]koita löytyykö googlettamalla numerosta mitään tietoa.[/QUOTE]

Googlettamalla tuli englanninkielisiä sivustoja joihin oli listattu erilaisia numerosarjoja. Mutta mistään numerotiedustelusta ei numeroa löytynyt.

Mulla on tapana vastata kaikkiin puheluihin, tuntemattomiin ja yritysnumeroihin. Mutta en koskaan soita takaisin vaan odotan että ne ottaa uudelleen yhteyttä.
Tähän siirryin sen takia kun monta kertaa soitin takaisin ja aina siellä oli nauhote jossa kerrottiin minua tavoitelleen joku lehtimyyjä... nykyään saa sitten lehtimyyjä soittaa takaisin jos haluaa mun tilaavan lehtiä.

No voi herranjestas, ei nyt tarvi vauhkota jonkun puhelinnumeron takia. 020 on ihan yleinen alku suomalaisissa yritysnumeroissa, todennäköisesti se oli lehtimyyjä jolla nyt vaan oli joku tekninen ongelma.

020 on yleensä yritys/virastopuheluita, en oo varma mutta taitaa olla soneran yritysliittymiä nuo... esim. kelalla on tämän alkuiset numerot. Voi olla että linjalla on ollut häiriö ja mitään ei ole kuulunut. Ja jos on kelalta niin ne ei koita ku kerran soittaa ja sen jälkeen pistävät kirjettä. Kokeile soittaa takaisin siihen numeroon.

Jos sulla on suomalainen kännykkäliittymä, vastaaminen ei Suomessa koskaan maksa mitään. Jos soitat takaisin siihen numeroon, niin sitten maksaa enemmän tai vähemmän.

Miten voi mokata vastaamalla puheluun?

En tiiä. Ajattelin ihan automaattisesti vastatessani et se on joku yritys- tai palvelunumero. Mut kun vastasin siihen ja sieltä kuului jotain ihme taustamusiikkia ja muuten oli hiljasta pitkän aikaa kunnes luuri lyötiin kiinni. Niin mieleen tuli just viikko sitte paikallislehes ollut juttu jossa ihmiset oli saanu isoja puhelinlaskuja vastaamalla tuntemattomaan numeroon. Vauhkomielisenä tietty heti aattelin tulleeni huijatuksi :D

No joo, ehkä mää ny vejän henkeä ja aattelen positiivisia ajatuksia.

Yhteistyössä