Voi v.tun Itella!!! Voiko tämä olla tottakaan?

22.03.2011
207
0
16
Muutimme perheen kanssa remontin alta evakkoon puoleksi vuodeksi. Tilasin Itellalta postinsiirtopalvelun täksi puoleksi vuodeksi, hinta n.35e.

Postilla kestää kuitenkin viikkokausia löytää perille tänne väliaikaiseen osoitteeseen, en tiedä missä lojuvat. Laskut saattavat saapua kun eräpäivästä on kulunut jo kolme viikkoa. Kuten arvata saattaa niin saan jatkuvasti maksumuistuksia alvariinsa - lähes joka laskusta!

Suomeksi: maksoin siis siitä että pääsen maksamaan lähes joka laskusta muistutusmaksuja! Eikö olekin varsin hieno systeemi?

Soitin taas asiakaspalveluun, ja sieltä joku junttura kähisi mulle että mitäs jos minä vaan ilmoittaisin väliaikaisen osoitteeni kaikkiin paikkoihin. Kysyin että miksikäs prkeleessä olisin tuon palvelun tilannut ellen juurikin siksi että vältyn tekemästä osoitteenmuutosta alvariinsa?!?

AI PIRU, kun ottaa aivoon! Ei se 35e ole iso summa, mutta ne kaikki muistutuskulut nostavat sitä jo varsin mukavasti, puhumattakaan siitä mukavasta tunteesta, että en edes tiedä moniko lasku on jo menossa perintään siitä syystä että ovat jääneet lojumaan johonkin Postin lattialle.

Ihan vaan tällaisena vinkkinä teille: ÄLKÄÄ käyttäkö postinsiirtopalvelua mikäli haluatte saada postinne alle kuukauden sisällä siitä kun niiden olisi tarkoitus tulla.

Mä olen aina tehnyt sen mikä ei maksa mitään ja aina on tullut laskut ajallaan eikä koskaan oo tarvinnu muualle uutta osoitetta ilmotella.. outoa, että sulla noin :O mä kyllä valittaisin ihan periaatteen vuoksi niin kauan kunnes posti alkaa saapua ajallaan.

Voi v.
Mulla on kanssa mennyt luotto koko Postiin /Itellaan. Meille tulee muutaman kerran kuukaudessa ihan vieraiden ihmisten postia oudoilla osoitteilla (ei voi olla vanhoja asukkaitakaan kun ihan uus talo), samoin omia posteja jää kokonaan tulematta tai tulee viikkokausia myöhässä, ketun hienoa maksaa muistutusmaksuja laskuista joita ei Postin huolimattomuuden takia ole ikinä saanut. On jäänyt tulematta myös aikakauslehtiä, 3 joulukorttia jotyka varmasti oli meille oikeaan osoitteeseen laitettu ja usein mun työpaikan lehti tulee revityssä kirjekuoressa (liekö joku postissa kuvitellut että kirjekuoressa kun lukee ko. firman nimi niin sisältökin olisi jotain henkilökunnan lehteä mielenkiintoisempaa ;))

Mä olen aina tehnyt sen mikä ei maksa mitään ja aina on tullut laskut ajallaan eikä koskaan oo tarvinnu muualle uutta osoitetta ilmotella.. outoa, että sulla noin :O mä kyllä valittaisin ihan periaatteen vuoksi niin kauan kunnes posti alkaa saapua ajallaan.

Sen maksuttoman saa vaan tietyksi ajaksi (oiskohan 1kk?) ja sen jälkeen se maksaa. Mä otin suoraan vaan puolelle vuodelle tuon siirtopalvelun ja täytyy sanoa että HIEMAN yllätyin sen toimivuudesta, kuten myöskin tuosta asiakaspalvelijan retkusta.

Toi on todella ärsyttävää. Meillä kävi niin, että kun muutimme, niin miehen posti tuli ihan normaalisti lähes heti tänne uuteen asuntoon, mutta minun postit eivät.
Ja tämän asian selvittäminen oli aivan uskomattoman vaikeaa. Asiaa ei saatu hoidettua puhelimitse tai sähköpostilla, vaan jouduin henkilökohtaisesti ensin käymään pääpostissa ja sen jälkeen vielä hemmetti jäljittämään jonkun meidän alueen jakelutyypin eri postista. Siis tuo oli aivan uskomaton hässäkkä, posti ei korvannut tätä mitenkään, enkä kyllä vieläkään ole ihan varma, tuleeko kaikki posti tänne vai ei.

Voi v.
Mulla on kanssa mennyt luotto koko Postiin /Itellaan. Meille tulee muutaman kerran kuukaudessa ihan vieraiden ihmisten postia oudoilla osoitteilla (ei voi olla vanhoja asukkaitakaan kun ihan uus talo), samoin omia posteja jää kokonaan tulematta tai tulee viikkokausia myöhässä, ketun hienoa maksaa muistutusmaksuja laskuista joita ei Postin huolimattomuuden takia ole ikinä saanut. On jäänyt tulematta myös aikakauslehtiä, 3 joulukorttia jotyka varmasti oli meille oikeaan osoitteeseen laitettu ja usein mun työpaikan lehti tulee revityssä kirjekuoressa (liekö joku postissa kuvitellut että kirjekuoressa kun lukee ko. firman nimi niin sisältökin olisi jotain henkilökunnan lehteä mielenkiintoisempaa ;))

Justiinsa. Hienoa kun hommat pelaa! Äitini jutteli juuri samaa, että hänellä kun on firma joka on kesät ovet suljettuina, niin hän käyttää tuota palvelua että saa yrityksen postit kotiinsa kesäkuukausien ajalta. Postit menevät kuitenkin, joka tapauksessa, firman postilaatikkoon ja äiti maksaa niitä pirun maksumuistutuksia sitten.

Juurikin pari päivää sitten sain laskun joka oli jo siirtynyt perintään, ja se alkuperäinen lasku ei ole vielä edes tullut tänne asti!!! Onneksi tuossa luki että "SEURAAVAKSI tulee maksuhäiriömerkintä". Eli vielä sitä ei kaiketi tullut. Mutta tohdinpa veikata että ennen kuin muutamme takaisin niin sellainen merkintä on tullut :/

Toi on todella ärsyttävää. Meillä kävi niin, että kun muutimme, niin miehen posti tuli ihan normaalisti lähes heti tänne uuteen asuntoon, mutta minun postit eivät.
Ja tämän asian selvittäminen oli aivan uskomattoman vaikeaa. Asiaa ei saatu hoidettua puhelimitse tai sähköpostilla, vaan jouduin henkilökohtaisesti ensin käymään pääpostissa ja sen jälkeen vielä hemmetti jäljittämään jonkun meidän alueen jakelutyypin eri postista. Siis tuo oli aivan uskomaton hässäkkä, posti ei korvannut tätä mitenkään, enkä kyllä vieläkään ole ihan varma, tuleeko kaikki posti tänne vai ei.

Kurjaa! Mun mielestä on melko lailla väärin mainostaa tuollaisia maksullisia palveluja, kun sellaisen tilatessa joutuu ainoastaan maksamaan lisäkuluja normaaleista laskuistaan, ja parhaassa tapauksessa menettää vielä luottotietonsakin.

Me muutimme uuteen asuntoon pari viikkoa sitten. Ei ole vielä kertaakaan tullut postia tänne uuteen asuntoon.
Muuttoilmoituksenkin teimme 3viikkoa ennen muuttoa.
Tiedä sitten missä postit pyörii.

Kurjaa! Mun mielestä on melko lailla väärin mainostaa tuollaisia maksullisia palveluja, kun sellaisen tilatessa joutuu ainoastaan maksamaan lisäkuluja normaaleista laskuistaan, ja parhaassa tapauksessa menettää vielä luottotietonsakin.

kait sä oot ilmoittanut nyt niihin firmoihin että posti ei tule ajallaan?
nyt kannattaa oikeasti vaihtaa se osoite niihin firmoihin ja sitten tehdä ihan kunnon valitus postin toiminnasta ja perua koko palvelu..

Useana jouluna saan koko naapuruston joulukortit. Muutenkin viikoittain on lajittelussa häikkää, itse vien meille kuulumattoman postin takaisin postiin mutta kiva kun ei tiedä onko kaikki oma posti ikinä saapunutkaan, eihän kaikki välttämättä toimi näin.

Sisko teki muuttoilmoituksen johon siis sisältyy tuo 1kk maksuton postinsiirto uuteen osoitteeseen. Kas kummaa palvelu alkoi pelata 2kk ennen muuttoa.... Ja vaikeaa oli tuonkin selvittäminen, eikä tietenkään mitään korvausta siitä että esim yksi tilaus oli seikkaillut 2vk ympäri Suomea kun ilmeisesti kaikki "postissa" ei edelleenkään osaa aakkosia ja numeroita. Onneksi muuttokohde oli tuleva avomies, joten hukkaan nuo postit ei onneksi menneet. Mutta jos olisi ollut uusi asunto jossa täysin vieraat asukkaat, tiedä mitä olisi tapahtunut.

Mulla on täysin luotto pois, aivan naurettavaa touhua siellä "postissa" nykyään on.

[QUOTE="Neith";23536997]kait sä oot ilmoittanut nyt niihin firmoihin että posti ei tule ajallaan?
nyt kannattaa oikeasti vaihtaa se osoite niihin firmoihin ja sitten tehdä ihan kunnon valitus postin toiminnasta ja perua koko palvelu..[/QUOTE]

Olen ilmoittanut joo, mutta eipä niitä ole kiinnostanut, ovat vaan että "maksa nyt se sitten" - no joo, maksan, maksan. Se on vaan vähän noloa kun jokainen maksusuoritukseni tulee myöhässä.

Ajattelin laittaa nyt vielä kirjallisen valituksen, vaikka eipä se mitään auta, posti kun saa tehdä ihan mitä lystää :/

[QUOTE="xXx";23536999]Useana jouluna saan koko naapuruston joulukortit. Muutenkin viikoittain on lajittelussa häikkää, itse vien meille kuulumattoman postin takaisin postiin mutta kiva kun ei tiedä onko kaikki oma posti ikinä saapunutkaan, eihän kaikki välttämättä toimi näin.

Sisko teki muuttoilmoituksen johon siis sisältyy tuo 1kk maksuton postinsiirto uuteen osoitteeseen. Kas kummaa palvelu alkoi pelata 2kk ennen muuttoa.... Ja vaikeaa oli tuonkin selvittäminen, eikä tietenkään mitään korvausta siitä että esim yksi tilaus oli seikkaillut 2vk ympäri Suomea kun ilmeisesti kaikki "postissa" ei edelleenkään osaa aakkosia ja numeroita. Onneksi muuttokohde oli tuleva avomies, joten hukkaan nuo postit ei onneksi menneet. Mutta jos olisi ollut uusi asunto jossa täysin vieraat asukkaat, tiedä mitä olisi tapahtunut.

Mulla on täysin luotto pois, aivan naurettavaa touhua siellä "postissa" nykyään on.[/QUOTE]

Uskomatonta :o Kyllähän minä sen käsitän että se lajittelu on työlästä, mutten kyllä sitä että se on noin älyttömän ylivoimaista normaalijärkisen ihmisen suoritettavaksi.

Olen erään ison firman aspassa ja meille pitäisi päivittyä osoitteiden automaattisesti itellalta, ettei asiakkaiden tarvitse ilmoittaa.
Sitten asiakkaat soittaa että laskut menee väärään osoitteeseen. Niin kun katsotaan tapahtumista, niin lukee että itella päivittänyt osoitteen, ja tosi usein se on päivittänyt sen vanhan voimassa olevaksi! Ja sinne sitten postit mene....

Olen erään ison firman aspassa ja meille pitäisi päivittyä osoitteiden automaattisesti itellalta, ettei asiakkaiden tarvitse ilmoittaa.
Sitten asiakkaat soittaa että laskut menee väärään osoitteeseen. Niin kun katsotaan tapahtumista, niin lukee että itella päivittänyt osoitteen, ja tosi usein se on päivittänyt sen vanhan voimassa olevaksi! Ja sinne sitten postit mene....

Joo, ne on tosi hyviä päivittämään näitä. Itse vaihdoin paikkakuntaa elokuussa ja tilatessani nyt koirien ruokaa samasta paikasta mistä aina aiemminkin (olen siis tilannut tänne uudelle paikkakunnallekin sieltä jo monet kerrat), niin he sitten soittivatkin kotiinkuljetuksesta mulle että "niin ja nämä tuodaan siis osoitteeseen..." - joka oli vanha osoitteeni, eri paikkakunnalla kuin missä nyt asun. Ja tämä osoitejuttu oli päivitetty siis Itellan toimesta, tilaukseen kirjoitin tämän nykyisen väliaikaisen osoitteeni, mutta Itella sitten käänsikin jostain syystä sen tuonne vanhalle paikkakunnalle - eh...? :o

Hukkasivat mulle lähetetyn kirjeen ja lähettäjä kävi postissa kyselees että miten ihmeessä te ootte sen hukannu. No sellitys oli et "no meillä on tuolla jakelukeskuksessa niin paljon ulkomaalaisia töissä ette ne oikein tiedä mihin sitä postia lähettäsivät"

Mulle on tämän vuoden puolella tapahtunut jo kahdesti että posti on todennäköisesti hävittänyt kirjeen. Viimeisin oli pankin lähettämät avainluvut. Ei paljon enään luottamus pelaa kyseiseen firmaan.

Noiden seikkailevien laskujen vuoksi, meille tulee nykyään laskut sähköisinä tai ovat suoraveloituksessa. Tulee hemmetin kalliiksi luottaa Itellaan. Paketitkin laitetaan enemmin matkohuollon kautta...

Kannattaisiko ilmoittaa kuluttajansuojaan? Tuo on ainut taho josta voisin kuvitella valitusten menevän jossain vaiheessa käsittelyynkin.

Minulla tuli sama mieleen. Kyllähän postiinkin jotkut kuluttajasuojalait pitäisi päteä. Jos kuluttaja maksaa jostain palvelusta, niin kyllä sen palvelun pitää toimia. Jos ei toimi, niin rahat takaisin ja mielestäni pitäisi kyllä vielä korvata, jos aiheutuu lisähaittaa (niin kuin tässä tapauksessa laskujen maksujen myöhästymisestä aiheutuneet kulut ja muut harmit).

Pistä Itellalle menemään valitus jokaisesta viivästyneestä postista ja vaadi korvauksia kaikista ylimääräisistä kuluista, mitä myöhästelystä on koitunut.

http://www.itella.fi/group/liitteet/valitusopas/pdf/valitusopas_fi.pdf

Semmoinenkin vielä että kun jonkun verran teen kauppaa tuolla huutonetissä niin mieluummin aina laitan pakettina menemään niin saan itselleni sen kuitin ja lähetystunnuksen, en luota yhtään että kirjeet menevät perille ja siitä saa sit itse kakkia niskaan. Mitään kovin pientä ei siis tule enää sitä kautta kaupattua...

Saman huomannut, mulla meinas jopa puhelimen liittymä katketa, koska mulla oli jo varmaan 3 laskua maksamatta, mitä en tajunnut itse kun ei laskuja ollut tullut. Sitten tulivat joskus kaikki samassa kääntökuoressa, siis monelta kuukaudelta laskuja?!? Reklamoin postia silloin mut ei sieltä mitään hyvityksiä tullut. Hyvä kun muistutit, ollaan taas muuttamassa pian, ei vissiin kannata ottaa sitä kääntöpalvelua, vaan alkaa jo nyt tekemään listaa, mihin kaikkialle pitää ilmoittaa uusi osoite.

Me muutettiin pari viikkoa sitten, ja muuttoilmoitus tehtiin kaksi viikkoa ennen muuttoa. Noin myöhään siksi, että kaupat ei vaan totetuneet aikaisemmin. Posti alkoi kyllä kääntää heti tänne, kun piti, mutta vain miehen postit. Eilen sitten sain laskun, jossa eräpäivä oli jo mennyt. Yksi lehti on tulematta, yksi lasku uupuu ja yhtiövastikelaskunkin jouduin tilaamaan uuden että voisin sen maksaa, sillä sitäkään ei ole näkynyt.

Äsken satuin samaan aikaan paikalle, kun jakaja toi päivän postia. Tervehdin ja hymyilin ja mitä sain siitä? Postinjakaja alkaa valittaa, että meidän postilaatikko on väärässä paikassa. Sanoin, etten voi mitenkään tietää missä sen pitää olla, että olen vasta muuttanut. Hän valitti, ettei jaa ensi viikolla postia ollenkaan ellen siirrä laatikkoa rivin viimeiseksi. Prkl, että oli mukava tyyppi.

Ikävää että muillakin on näitä hyviä kokemuksia ihan urakalla. Pitäisköhän tuo monopoli rikkoa jotta hommat alkais pelaamaan. En tiedä. Laitoin tosiaan nyt kirjallisen valituksen menemään, ja sanoin että haluan purkaa sopimuksen mikäli posti ei ala löytää perille ajallaan. En ole kovinkaan toiveikas, täytyy sanoa :D

Yhteistyössä