Voi v.tun Itella!!! Voiko tämä olla tottakaan?

Mulla on tästä kokemuksia jo kymmenen vuoden takaa. Lähdin melkein vuodeksi ulkomaille ja käänsin postini (maksullisesti) äitini osoitteeseen, jotta ainakin laskut tulisivat maksettua ja ettei oven taakse kertyisi kauheata postikasaa... jostain syystä äidille alkoi tulla karhuja maksamattomista laskuistani :) Äiti käväisi asunnollani ja siellähän sitä postia oli kukkupäin oven takana. Ja tämä kesti koko sen ajan, kun oli ulkomailla. Välillä posti kulki välillä ei ja tästä kaikesta vieläpä siis maksoin. Äitini teki kolme kertaa sen vuoden aikana huomautuksen asiasta postiin, mutta mikään ei muuttunut...

Alkuperäinen kirjoittaja että näin;23536984:
Me muutimme uuteen asuntoon pari viikkoa sitten. Ei ole vielä kertaakaan tullut postia tänne uuteen asuntoon.
Muuttoilmoituksenkin teimme 3viikkoa ennen muuttoa.
Tiedä sitten missä postit pyörii.

mulla aivan sama juttu! muutettiin eri asunnoista yhteen miehen ja vekaran kera, miehen postit oli merkitty menemään HAMINAAN, jossa ei9 ole koskaan edes käynyt ja mun postit ei edelleenkään kaikki tule tähän osoitteeseen, Lahden sisällä muutettiin ja ilmoitukset 3vkoa ennen muuttoa! vtun uskomatonta, kun laskut yms on jossain matkalla haminaan ilmeisesti...

Yhden kahden viikon lomamatkan aikana tein postiin jakelun keskeytysilmoituksen. Kun palasimme matkalta, oli postilaatikko tungettu niin täyteen postia kuin vain ikinä mahtui jos ei enemmänkin. Selityksenä oli, että heillä oli ollut sijainen postinjakajana. Palauttivat kuitenkin osan peritystä maksusta.

Meille lähetettiin joulukortti. Paikkakunta oli oikein ja miehen nimikin ihan oikein siinä kortissa, perille se tuli tammikuun lopussa se joulukortti, oli kiertänyt 3 vai 4 eri henkilöllä sitä ennen, että loistavaa. Sama kun mulle tulee entisen asukkaan postia, joka ei oo kohta vuoteen asunu tässä, niin dna:lta, kuin muualtakin. Niitä on mukava aina laahata takasi tonne postiin ja miettiä että missäköhän mun omat kaikki postit on, vai onko ne nyt tullu kaikki.

mun työpaikkahaastattelukirje jaettiin tyhjään asuntoon. olin tehnyt väliaikaisen osoitteenmuutoksen postiin hyvissä ajoin, maksanut siitä 13 euroa ja näin kävi!
takuulla meni duunipaikka, sillä tehtävään jo valittu oli perunut tulonsa...
posti vaan pahoitteli virhettään. voi voi.

Meillekin tulee jotain ex-ex-ex-ex-asukkaiden posteja :o. Ja kiihtyneessä tahdissa, nyt saa jo viikottain kiikuttaa niitä Itellaan! Ainoastaan kerran oli asiallinen virkailija, joka KIITTI minua siitä, kun toin postin heille enkä esim. heittänyt roskiin. :o Kiva kun postin joukossa on mm. tiliotteita, palkkalaskelmia, lääkäripostia...

Itellaan en luota pätkääkään, vien aina kaikki todistukset ja selvitykset paikan päälle. Niin monta kertaa on kadonnut mm. laskuja ja melkein mennytkin sitten ulosottoon, kun arvon Itella ei viitsi edes alueeni jakajalle puhua! Sain korvaukseksi ikimerkki-arkin ja tiedon siitä ettei "jokaisen ihmisen kirjeitä aleta seuraamaan". Joo, thanks. Tosi kauniisti sanottu!

Me olemme asuneet nykyisessä talossamme 5 vuotta. Vieläkin posti kiikuttaa tänne edellisen asukkaan firman postia, vaikka olen joka ikinen kerta palauttanut postit viestin kera. On se kumma, kun ei mene perille.

Me olemme asuneet nykyisessä talossamme 5 vuotta. Vieläkin posti kiikuttaa tänne edellisen asukkaan firman postia, vaikka olen joka ikinen kerta palauttanut postit viestin kera. On se kumma, kun ei mene perille.
Eikö se toisaalta ole niinkin, että edellinen asukas on varmaan aikansa maksanut postin kääntämisestä, mutta kun se aika on loppunut, eikä asukas ole hoitanut osoitteen muutoksiaan kuntoon yhteyksiinsä, onko se Itellan vika?

Rakennettiin talo v. 2007 ja asumme edelleen itse tässä. Meille posti kiikuttaa jatkuvasti erään yrityksen postia, joka on toisella puolella kaupunkia. Mitään yhteistä osoitteessa ei ole kuin numero 9 ja nimikin on erittäin kaukana omastamme. Välillä ollaan viety postit suoraan tuonne yritykseen ja välillä taas takaisin postiin.

Tuossa viime kesänä jakaja soitti meidän ovikelloa ja toi postin kun oli yksi maksikirje. Samalla jakaja tarjosi naapurille osoitettua laskua meille kun naapurilla ei ollut/ole vieläkään postilaatikkoa kun rakentavat. En periaatteesta ottanut naapurin laskua vastaan, eihän se minun tehtävä ole huolehtia että saavat postinsa. Että kyllähän sitä voi miettiä missä ne omat postit kulkee....

Ja sitten ne siellä postissa tätit ihmettelee miksi esim. minä halusin kuitin asiakaspalautuksesta.

Joo, on meidänkin postia jäänyt jonnekin matkalle... Paras vai sanoisinko pahin oli kun lasku oli jo menossa ulosottoon. Se kirje tuli kotiin aikasempia ei.
Ja jaksanko niitä edes laskea , miten paljon naapureiden postia on meille tullut , mihin lie sitten meidän posti mennyt???

Jep, posti todella toimii täällä Lahdessa :headwall:

niin siihen, että mitä posteille tehdään maksetun jakelu muutoksen päätyttyä, niin joukkokirjeet (mm. lehdet , mainokset) heitetään roskiin, muille etsitään postin selvityspalvelun avulla osoite, siis tässä ryhmässä ovat mm. ne laskut ym.maksetu ykkösluokan posti. Jakelu ohjeiden mukaan jos osoitteeseen tulee väärää postia, eli postia ,joka ei virallisesti asu osoitteessa, tulee postia tarjota ns. epävarmuus tarralla, jossa mukana palautus kuori, johon posti palautetaan, mikäli ko. henkilö ei asu osoitteessa. jos posti palautuu, merkitään jakelu listaan että asiakas on tuntematon
, jonka jälkeen joukkokirjeet roskiin ja osoitteellinen ykkösluokan posti selvitykseen. toki virheitä sattuu PUOLIN JA TOISIN, mutta pääsääntöisesti näin.

Alkuperäinen kirjoittaja postitäti;23539621:
niin siihen, että mitä posteille tehdään maksetun jakelu muutoksen päätyttyä, niin joukkokirjeet (mm. lehdet , mainokset) heitetään roskiin, muille etsitään postin selvityspalvelun avulla osoite, siis tässä ryhmässä ovat mm. ne laskut ym.maksetu ykkösluokan posti. Jakelu ohjeiden mukaan jos osoitteeseen tulee väärää postia, eli postia ,joka ei virallisesti asu osoitteessa, tulee postia tarjota ns. epävarmuus tarralla, jossa mukana palautus kuori, johon posti palautetaan, mikäli ko. henkilö ei asu osoitteessa. jos posti palautuu, merkitään jakelu listaan että asiakas on tuntematon
, jonka jälkeen joukkokirjeet roskiin ja osoitteellinen ykkösluokan posti selvitykseen. toki virheitä sattuu PUOLIN JA TOISIN, mutta pääsääntöisesti näin.

Joo, onhan tuo varmasti ohjeistus,mutta KUN SE EI TOIMI. Ja entäs sitten kun sama tapahtuu todella usein vaikka kuinka on ilmoitettu ja selvitetty?

En ehdi lukea koko ketjua, joten en tiedä onko tätä jo ehdotettu. Siirtykää nettilaskuihin. Siis niin että verkkopankkiin tulee suoraan maksu, joka vaan käydään hyväksymässä.

Ymmärrän kyllä tuohtumuksesi. Eihän se nyt ole kiva maksaa tyhjästä!

Olisi tosi hienoa, jos joku jaksaisi ottaa tämän asiakseen ja valittaa kuluttajasuojalautakuntaan tai johonkin... On todella väärin, että firma saa markkinoida ja myydä palvelua JOKA EI TOIMI. Meillä on nimittäin ihan samoja kokemuksia tuosta postin kääntämisestä. Eikä koskaan ole nähty mitään epävarmuustarraa täälläkään (ikää sentään yli 40 ja muuttoja takana ja väärää postia vastaanotettu roppakaupalla).

Eikö se toisaalta ole niinkin, että edellinen asukas on varmaan aikansa maksanut postin kääntämisestä, mutta kun se aika on loppunut, eikä asukas ole hoitanut osoitteen muutoksiaan kuntoon yhteyksiinsä, onko se Itellan vika?

Kyllä se on postin vika. Olen itse ollut postissa töissä. Monilla firmoilla on postin kanssa sopimus, että jos asiakkaan osoite muuttuu, niin posti lähettää siitä tiedon firmalle. Osoitteenmuutos ei siis ole yksistään asiakkaan käsissä, vaan myös posti on siitä vastuussa.

Ja jos postiin on ilmoitettu, ettei osoitteessa ole kyseistä firmaa tai henkilöä, niin silloin posti ei saa viedä enää lähetyksiä ko. osoitteeseen. Postilla kyllä pitäisi olla tarkat tiedot siitä, minkä nimiset ihmiset missäkin osoitteessa asuu.

Kyllä se on postin vika. Olen itse ollut postissa töissä. Monilla firmoilla on postin kanssa sopimus, että jos asiakkaan osoite muuttuu, niin posti lähettää siitä tiedon firmalle. Osoitteenmuutos ei siis ole yksistään asiakkaan käsissä, vaan myös posti on siitä vastuussa.

Ja jos postiin on ilmoitettu, ettei osoitteessa ole kyseistä firmaa tai henkilöä, niin silloin posti ei saa viedä enää lähetyksiä ko. osoitteeseen. Postilla kyllä pitäisi olla tarkat tiedot siitä, minkä nimiset ihmiset missäkin osoitteessa asuu.

Postityötä tehneenä tuntui kyllä usein siltä, että aika usein ihmisillä ei ollut tietoa siitä missä osoitteessa he asuvat. Ja tällä nyt en sitten viittaa tässä ketjussa olleisiin juttuihin vaan ihan yleisesti.
Ja tosissaan, Kyseinen palvelu minkä mainitsit on käytössä aika monilla firmoilla, se on totta. Kuitenkin tuo osoite ei päivity samantien vaan ne saattavat päivittyä 2 kertaa vuodessa tjsp. Toisekseen, erittäin moni muuttaa ja jättää tekemästä muuttoilmoitusta firmalleen. Enemmänkin sääntö kuin poikkeus

Yhteistyössä