Voi #¤&¤% tuota exää taas!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Emilyn
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
joku kysyi toisessa pinossa että miten saisi vauvan nukutusrumpan loppumaan niin tää bimbou vastas et
Kannattaa miettiä etukäteen kun niitä lapsia hankkii, että mitä on vastassa.
muuten ehkä ilkein tyyppi ja omahyväisin

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Tuli mieleen että miehen käytös vaikuttaa erittäin katkeran ihmisen käytökseltä. Hänen on ilmeisesti vaikea päästä yli erosta eikä hän osaa ilmaista tunteitaan millään muulla tavalla kuin erittäin hankalalla käytöksellä.

Niin minustakin kuulostaa...ja sekin täytyy ymmärtää,että toisilla kestää päästä kauemman aikaa yli erosta kuin toisilla.

Ei se kokopäivä isästä viikonloppuisäksi tuleminen ole varmasti mitenkään helppoa...vaihtakaa asemaa vähäksi aikaa niin tajuatte.

Kyllä se mies jossain vaiheessa asioista yli pääsee...hope so =)

Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä:
Alkuperäinen kirjoittaja Villivadelma:
Alkuperäinen kirjoittaja Peppari:

En voisi olla enempää Pepparin kanssa samaa mieltä! :flower:

Mä haluaisin sen ihmisen nähdä, joka osaa elämässään kaiken tulevan ennustaa... :whistle: :whistle:

Jos sellainen löytyy, vinkatkaa minullekin =)

Jos mie olisin tuossa tilanteessa, pyrkisin kaikin keinoin välttämään riidat lapsen takia. Yksin voi riidellä, mutta tässä tapauksessa kun sie oot lähteny siihen riitelyyn kympillä mukaan, tuo on kahden ihmisen kinaamista jossa lapsi kärsii eniten. Siinäs kun vuoden hymyilisit ja myöntelisit, alkais exän mielenkiinto hiipua. Mitä ihmeen väliä sen mielipiteillä oikein on, jos tiedät tekeväsi itse oikein? Eikös sitä sanotakin, että se älähtää johon kalikka kalahtaa?

Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä:
Alkuperäinen kirjoittaja Villivadelma:

En voisi olla enempää Pepparin kanssa samaa mieltä! :flower:

Mä haluaisin sen ihmisen nähdä, joka osaa elämässään kaiken tulevan ennustaa... :whistle: :whistle:

Mut ilmeisesti ap osaa :saint:.

Alkuperäinen kirjoittaja Emilyn:
Alkuperäinen kirjoittaja vuoroinvieraissa:
Ero on ollut kova paikka ex- miehelles. Kun on surullinen ja on paha olla, tulee sanottua ja tehtyä iklkeitä asioita. Varsinkin, jos ei osaa käsitellä tunteitaan. Todennäköisesti tämä mies ei osaa.

Siitä mä olen varma, että se oli sille kova paikka. Mutta sitä ihmettelen, että kun se on jo uusissa kihloissa, ettei tilanne rauhottunut sen myötä, päinvastoin. Ja eihän tämä uusi puolisko edes tunne mua, mutta ihan varmasti tukee exää noissa sen tempaukissa. Jos mun avopuoliso käyttäytyisi exäänsä kohtaan kuten mun ex minua, niin kyllä hälytyskellot olisi soinut jo ajat sitten. Niin selkeästi paistaa kiusanteko tuosta läpi enkä usko, että sen nyksä ei tiedä mitään noista lastensuojelu ym jutuista.

Ei uusi suhde ja kihlat tarkoita automaattisesti sitä, että on jo sujut menneisyytensä kanssa. Onhan näitä laastarisuhteita paljonkin.
Ex- miehesi uusi heila katselee kultaansa vaaleanpunaisten lasien läpi eikä pysty kyseenalaistamaan tämän toimia. Sellaista se rakkaus joskus on. Valitettavasti. Ethän itsekään osannut aavistaa mitään, kun ex sinulle haukkui aikaisempia tyttöystäviään.
Nyt vaan keskityt omalta kohdaltasi siihen ettet lähde leikkiin mukaan. Kylmän viileesti ja asiallisesti. Kyllä se ex jossain vaiheessa rauhoittuu. Ellei sitten ole luonnehäiriöinen.. Toivottavasti ei

Reissuvihko on hyvä tapa hoitaa asioita, kun ex-puolisot eivät pysty muuten kommunikoimaan yhteisten lastensa asioista (esim. puhuminen menee aina riitelyksi, toinen osapuoli ei halua keskustella toisen kanssa tai toinen ei pysty keskustelemaan asiallisesti). Reissarin käyttöä voi ehdottaa joku ihan ammattilaistaho (esim. lastenvalvoja, perhetyöntekijä) ja se todella saattaa olla ainoa kommunikointikeino joidenkin vanhempien välillä.
Paitsi joillakin ei toimi edes se: isä saattaa kirjoittaa vain "Kaikki ok.", kun lapsi on ollut isällään ja eihän se hirveästi kerro mitä lapsen kanssa on puuhailtu yms. :)

No mun mielestä tuo reissari on todella hyvä käytäntö, olen joutunut seuraamaan myös sitä että vanhemmat sanoo lapselle: sano äitilles että jäkä jäkä ja sano isälles että blaa blaa.
Jos kommunikoi vihkolla niin jää kaikki ylimääräinen pois, ja siitä on sitten myös hyvä katsoa jos on jostain asiasta epäselvää, esim lapsen menoista ja niiden ilmoittamisesta.

No mun mielestä tuo reissari on todella hyvä käytäntö, olen joutunut seuraamaan myös sitä että vanhemmat sanoo lapselle: sano äitilles että jäkä jäkä ja sano isälles että blaa blaa.
Jos kommunikoi vihkolla niin jää kaikki ylimääräinen pois, ja siitä on sitten myös hyvä katsoa jos on jostain asiasta epäselvää, esim lapsen menoista ja niiden ilmoittamisesta.

PEESI!

Munkin exä välillä keksii kaikenlaisia älyttömyyksiä, puran kiukkkuni muualla, hänen kanssaan pystyn käyttäytymään ihan asiallisesti. Joidenkin on vissiin kauheen vaikee kuvitella, että jotkut exät ne vaan ovat ääliöitä, ihan ilman mitään syytä! Ei niitä tarvii mitenkään provosoida tai niiden kanssa riidellä kun osaavat muutenkin olla idiootteja. Ja kuka voi väittää, ettei ärsyyntyisi jos päivästä päivään, kuukaudesta toiseen syytellään huonoksi äidiksi ja keksitään mitä milloinkin on huonosti? Että ihan hymyillen vaan kuuntelisi?

VOi Emilyn EMilyn. Sun älykkyytes oikein loistaa tänne asti. Hyvä että miehes tajusi noin varhaisessa vaiheessa mihin kätensä pistänyt -paskaan. Reissuvihkokin oikein vielä, reps ja kops.

Alkuperäinen kirjoittaja mirena04:
Munkin exä välillä keksii kaikenlaisia älyttömyyksiä, puran kiukkkuni muualla, hänen kanssaan pystyn käyttäytymään ihan asiallisesti. Joidenkin on vissiin kauheen vaikee kuvitella, että jotkut exät ne vaan ovat ääliöitä, ihan ilman mitään syytä! Ei niitä tarvii mitenkään provosoida tai niiden kanssa riidellä kun osaavat muutenkin olla idiootteja.

Mä en vaan ymmärrä sitä motiivia, että MIKSI. Miksi se ei voi käyttäytyä asiallisesti? Pitääkö sen itselleen tai sille nyksälleen todistella että se varmasti inhoaa mua eikä sillä ole tunteita mua kohtaan, käyttäytymällä tuolla tavalla? Meillä on yhteinen lapsi ja pysyy, mulle ei ole mikään ongelma nähdä exän naamaa koska se on vaan mun lapseni isä, eikä se muuksi muutu. Mutta tuo sen käytös pistää kiehumaan. En meinaa ymmärtää, mistä nuo sen tempaukset saa alkunsa.

Munkin exä välillä keksii kaikenlaisia älyttömyyksiä, puran kiukkkuni muualla, hänen kanssaan pystyn käyttäytymään ihan asiallisesti. Joidenkin on vissiin kauheen vaikee kuvitella, että jotkut exät ne vaan ovat ääliöitä, ihan ilman mitään syytä! Ei niitä tarvii mitenkään provosoida tai niiden kanssa riidellä kun osaavat muutenkin olla idiootteja.

Minulla pointti oli ainakin se, että todennäköisesti nämä exät sanoo ihan samaa puolisoistaan omilla tahoillaan.

Ja niin kauan kun asianomaisia ei tunne henkilökohtaisesti ja tiedä asioista enemmän, ei pelkästään toisen puheisiin voi uskoa.

Myönnän etten itse ole eronnut lasteni isästä ja yhdessä ollaan oltu kohta 15 vuotta. Toivottavasti ei erotakkaan koskaan. Mutta sen verran muistan, että aikaisemmista suhteista erotessa sitä sai kuulla itsestä vallan kummia juttuja.

Pitäisköhän sen oikeasti hankkia elämä..

Tyttö oli siellä vkonlopun ja aiemmin ex pyysi kenkiä mukaan. Nyt sitten kirjoitti reissuvihkossa takaisin, että heiltä kyllä kenkiä löytyy. Sen lisäksi pistin tytölle kassiin pitkät housut ja pitkähihaisen paidan. Noh, ex oli kirjoittanut että "vaatteet olivat siinämäärin likaisia, että piti pestä heti" Ja ne oli ***KELE ihan varmasti puhtaita, housut suoraan vaatekaapista ja paita ehkä kerran pari kauppareissulla käytetty!

AAAGH |O

Että näin sitä joku voi taas keksiä lisää asioita jotta saisi toista näyttämään huonolta vanhemmalta. Meillä on huomenna aika perheneuvolassa ja aion ottaa sinne muutaman vaatekappaleen nähtäville ihan ammattilaisia varten, että kertovat ovatko ne likaisia kun mun mielestä ovat ihan puhtaita, juuri pestyjä.

On teilläkin ongelmat.
Olisit ottanut sen paidankin suoraan sieltä kaapista niin olisi ollut ihan puhdas.
Ja jos teillä on tosiaan eri käsitykset puhtaista vaatteista, niin minkäs sille sitten mahtaa.

Mä en vaan ymmärrä sitä motiivia, että MIKSI. Miksi se ei voi käyttäytyä asiallisesti? Pitääkö sen itselleen tai sille nyksälleen todistella että se varmasti inhoaa mua eikä sillä ole tunteita mua kohtaan, käyttäytymällä tuolla tavalla? Meillä on yhteinen lapsi ja pysyy, mulle ei ole mikään ongelma nähdä exän naamaa koska se on vaan mun lapseni isä, eikä se muuksi muutu. Mutta tuo sen käytös pistää kiehumaan. En meinaa ymmärtää, mistä nuo sen tempaukset saa alkunsa.

Jos tuohon tietäisin vastauksen, niin olisin jo tosi viisas :D Miks nyt kukakin käyttäytyy idioottimaisesti? Ei voi tietää...

Alkuperäinen kirjoittaja neljä-ilman-viidettä:

Mutta sen verran muistan, että aikaisemmista suhteista erotessa sitä sai kuulla itsestä vallan kummia juttuja.

Tää on kyllä niiiiiin totta! Narkkariksikin exä mua sanonut, ihmettelen vaan että mistähän perusteet moiselle väitteelle löytyi.

Alkuperäinen kirjoittaja pata akka:
Pitäisköhän sen oikeasti hankkia elämä..

Tyttö oli siellä vkonlopun ja aiemmin ex pyysi kenkiä mukaan. Nyt sitten kirjoitti reissuvihkossa takaisin, että heiltä kyllä kenkiä löytyy. Sen lisäksi pistin tytölle kassiin pitkät housut ja pitkähihaisen paidan. Noh, ex oli kirjoittanut että "vaatteet olivat siinämäärin likaisia, että piti pestä heti" Ja ne oli ***KELE ihan varmasti puhtaita, housut suoraan vaatekaapista ja paita ehkä kerran pari kauppareissulla käytetty!

AAAGH |O

Että näin sitä joku voi taas keksiä lisää asioita jotta saisi toista näyttämään huonolta vanhemmalta. Meillä on huomenna aika perheneuvolassa ja aion ottaa sinne muutaman vaatekappaleen nähtäville ihan ammattilaisia varten, että kertovat ovatko ne likaisia kun mun mielestä ovat ihan puhtaita, juuri pestyjä.

On teilläkin ongelmat.
Olisit ottanut sen paidankin suoraan sieltä kaapista niin olisi ollut ihan puhdas.
Ja jos teillä on tosiaan eri käsitykset puhtaista vaatteista, niin minkäs sille sitten mahtaa.

Housut oli kaapista. Ja eihän tuo muuten olisi ongelma, jos ex ei ilmoittelisi tuollasia juttuja jatkuvasti lastensuojelulle. Tosin ne on jo käyntinsä täällä tehnyt, kai nekin kohta tajuaa että exä tekee tuota kiusallaan.

Ai hitto, mieti nyt, mies soittamassa tiukkana sossutädeille ja raportoimassa lapsen likaisesta paidasta :laugh:

Jep... Who cares? Tärkeempikin asiota lastensuojelussa kun onko taaperolla likainen vai puhdas paita. Ton ikäsillä sais olla koko ajan vaihtamassa paitaa jos meinaa et se pysyy tahrattomana kokonaisen päivän.. :headwall:

munki exällä on kai uusi akka kun puhelimessa alkanu olla todella ylimielinen ja vittuileva mutta kun ollaan lapsia vaihtamassa niin ei puhu mitään paskaa.
miten muuten teillä emilyn vaihdetaan lapset? meillä oli yhdessä vaiheessa kans ku exä ei halunnu nähdä tai puhu et vein mutsilleni lapset josta se noukki ne kun laitoin viestiä että ne olis nyt noudettavissa :kieh:

Tulee vaan mieleen kun joskus aikanaan ihmettelit miten joku joutuu tappelemaan exänsä kanssa.
Pitää kuulemma tarkkaan ja moneen kertaan harkita joka kantilta minkälaisen ihmisen kanssa alkaa niitä lapsia tekemään, ettei joudu siitä myöhemmin itse kärsimään.. :whistle: ;)

Mut oikeesti jos sillä exälläs ei ole muuta valittamista kun ne vaatteet, niin aika vähällä pääset. Eli anna olla tuollaisen, turhaa stressiä olemattomasta asiasta.

Yhteistyössä