Voi ***tu Hesassa on sitten huonot opasteet joka paikassa!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja voi v
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="otto";29379035]Totuus on kuitenkin että kukaan ei oikaasti tiedä mistä mikäkin laiva lähtee, länsisatamasta, katajanokalta, olymyppiaterminaalista, vai mistä vitusta.[/QUOTE]

Totta! Ihan fiiliksen mukaan mäkin aina päätän että mihin satamaan nyt tällä kertaa mennään. Säilyy sellainen mukava yllätyksellisyys kun aika arkista touhua monelle nuo risteilyt nykyisin. Vuodenvaihteessa HSL alkaa tehdä samaa muuten raitiovaunujen kanssa, niille on tullut paljon toiveita siitä.

[QUOTE="otto";29379035]Totuus on kuitenkin että kukaan ei oikaasti tiedä mistä mikäkin laiva lähtee, länsisatamasta, katajanokalta, olymyppiaterminaalista, vai mistä vitusta.[/QUOTE]

Yksi kohtuullisen tehokas tapa on vilkaista matkalippua, laivayhtiöillä on tapana tunkea moinen info siihen. Tai sitten sähköpostiin tuleva vahvistus, sieltäkin saattaa löytyä kun oikein yrittää

[QUOTE="maalainen";29379345]hesalaiset eivät muuten sano päivääköän naapurille ja metrossa/lähijunassa murjotetaan turpa kiinni eikö haastella vierustoverille.[/QUOTE]

Mun mielestä just ihanaa. Miks sitä pitäis liirumlaaruilla tuntemattomien kanssa jos ei huvita?

• Tykkää
Reactions: Scarlett O Harava
Sellaista vaan, että itse varaan aina enemmän aikaa, eli en olisi niin viime tipassa perillä. Aina voi vaikka nauttia kupposen kahvia kun on löytänyt perille jos aikaa jää.

Onneksi voi aina kysyä neuvoa muilta, kyllä joku osaa vastata. Eikä ne katso pahalla jos jäät seisomaan, kunhan et tuki kulkuväyliä.

Ratikoista en itsekään välitä, ne on monesti turhan täysiä. Varsinkin tuo satamaan menevä. Mutta käytän ennemmin sitä kuin ajan itse autolla siellä :p

Mun mielestä just ihanaa. Miks sitä pitäis liirumlaaruilla tuntemattomien kanssa jos ei huvita?

Ei Joensuussakaan kukaan tullut puhumaan bussissa, onneksi. En pidä jenkkimeiningistä missä kutsutaan toiseen pöytään jos huomaavat sinun olevan yksin. Onneksi tabletti viestii hyvin että haluat omaa rauhaa :) Jos on asiaa niin sitten on eri asia.

[QUOTE="viera";29379446]Pahimpia wannabe-hesalaisia ovat just maalta muuttaneet.[/QUOTE]

Vieläkö joku jauhaa tätä 80-luvulla keksittyä kliseetä?

Auts töks töks töks töks...Turo on helkama helkama helkama....

[QUOTE="viera";29379446]Pahimpia wannabe-hesalaisia ovat just maalta muuttaneet.[/QUOTE]

Miten wannabe-helsinkiläisyys ilmenee? Pidän Helsingistä, se on yksi syy miksi asun täällä. Jos taas olisin ollut syntyperäinen helsinkiläinen, niin sitten olisit tietty sitä sanonut jotakin?

[QUOTE="viera";29379464]No just näprää tablettia, että näyttäisit tärkeältä ja kiireiseltä hesalaiselta.[/QUOTE]

Tein sitä kyllä Joensuussakin. Eikä täällä Helsingissä kovin moni näprää tablettia verrattuna muualle. Enkä oikein usko että näytän tärkeältä oli minulla tabletti tai ei.

Sinulla taitaa olla paljon ennekkoluuloja. Näyttävätkö teinit sinusta kiireisiltä ja tärkeiltä kun näpräävät mobiililaitteitaan? Onko sinulla kenties alemmuudentunnetta?

Ei ole todellista... pientä yleistämistä!

Jos "hesalaiset" on jotain mitä tässä kirjoituksessa yritetään väittää, niin varmaan sit pitää tehdä vastaava johtopäätös ap:stä, millaisia kaikki maalaiset ovat...

Ei se ole mikään klisee vaan tosiasia. Pätee myös moniin jotka ovat asuneet vuosia stadissa. Pahimmat pellet on juuri näitä, jotka sitten omalla käytöksellään pilaavat oikeiden stadilaisten maineen.

Olet kyllä sellainen pelle ettei paremmasta väliä. Noin junttiin ajatustapaan onneksi enää harvemmin törmää.

T: paljasjalkainen Helsinkiläinen neljännessä sukupolvessa.

kuinka ihmeessä keskustelu muuttui siitä ettei ap ehtinyt laivaan kun ei selvittänyt kulkuneuvoja ja -reittejä etukäteen, helsinkiläisten haukkumiseen? Itse kun olen tämmöinen sekasikiö, juuria on siellä sun täällä savosta hämeeseen, vuosikymmeniä pääkaupunkiseudulla asunut mutta paljon muualla Suomessa liikkuva, en pitäisi helsinkiläisiä tai muualla Suomessa asuvia millään tavalla toistensa vastakohtina. Kyllä niitä juntteja löytyy joka kylästä, kuten myös fiksuja ihmisiä. Aika usein kommunikointityyli riippuu siitä, miten itse lähestyy toista ihmistä ja sanansa muotoilee.

Jos nyt joku kysyy mistä päin Hesaa menee raitsikka Länsisatamaan niin ei kai se oikeuta katsomaan nenänvartta pitkin? Tai jos helsinkiläinen mieluummin istuu sporassa luurit korvilla ja tabletti sylissä, ei se hänestäkään tee välttämättä ylimielistä mulkkua.

Antakaa rakkaat kanssaeläjät kaikkien kukkien kukkia :flower:

Yhteistyössä