voi prkl!!!Nyt meni joulufiilis ja vihelsi mennessään!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mamizuukkeli
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
ymmärrän sua ap :hug: Minustakin ensin odotetaan pukkia JA SITTEN lahjojen saaminen kuuluu asiaan. Tosiaan jälkeenpäin tuleet lahjat voi selittää sillä että pukki on käyny täälläkin kun luuli että ootte täällä.
Minä oon niin "nipo" että en halua että lapsilla käy kahta joulupukkia. ( ollaan jouluna aina 2 paikassa ) Eli toisessa mummolassa just pukki ehtiny käydä ja jättäny lahjat..

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja mamizuukkeli:
HÄH, hän ostaa kiusallaan samoja lahjoja :headwall: Siis jos sanon jotainmitä ostin, hän käy ostaan lähes saman. En tiedä saako hän jotain sairasta mielihyvää siitä että lapsi sitten äidin lahjasta toteaa vain että sain tämmösen jo. Mua vituttaa ihan suoraan sanoen ja lujaa

Älä sitten sano, niin yksinkertaista. Itse tosin sanoisin ostaneeni jotain kalliimmanpuoleista ja sitten odottaisin tyytyväisenä että toinen ostaisi.

Tää on hyvä vinkki :) Ehkä kerrasta oppis....

Älä anna vaikuttaa ja sano sille miehelle että pistää äitinsä kuriin!!!

Periaatteessa en nää siinä mitään pahaa, et sais lahjat sit etukäteen - mutta: jos se on tollasta "kilpavarustelua" mitä ap kuvaili, niin en yhtään ihmettele, et on paskan maku suussa. Ja siis jos on jostain menettelystä etukäteen sovittu niin on se vähän omituista vaan ilmottaa, että eipäs menekään niin.

Alkuperäinen kirjoittaja Just:
no ollaan sitten sovittu että joulusin vaihto 25 tai 26 päivä illalla ja että pukki on unohtanut sitten iskän/äidin luo lahjoja!!!

JOulu on jouluna ei kolme päivää ennen.

Öh.... lahja mummulta kolme päivää ennen tuhoaa kaiken ja galaksit räjähtää, iskän lahjat kaksi päivää myöhässä on ihan ok ja tontut ne vaan on ollu hajamielisiä?

Mietis ny itekin.

Ymmärsin tuosta kuitenkin että viime vuonna ne lahjat olivat "unohtunut" äidin luo?? ja nyt siis tänä vuonna ne olisi vastaavasti unohtuneet isälle... ei kai tässä mitään erikoista ole... ap ymmärsikö oikein?

Älä anna tuollaisten ihmisten vaikuttaa omaan jouluusi. Anna heidän tehdä tavallaan, todennäköisesti odottavatkin sinulta jonkinlaista reaktiota :)

HÄH, hän ostaa kiusallaan samoja lahjoja :headwall: Siis jos sanon jotainmitä ostin, hän käy ostaan lähes saman. En tiedä saako hän jotain sairasta mielihyvää siitä että lapsi sitten äidin lahjasta toteaa vain että sain tämmösen jo. Mua vituttaa ihan suoraan sanoen ja lujaa

meillä sama juttu jos satun mainitsemaan mitä haluan lapselleni ostaa, niin eikö anoppi ole ostamassa samanlaista. Raivostuttavaa mutta en tosiaankaan enään kerro hänelle mitä aion ostaa lapselle lahjaksi vältyn turhalta veetutukselta.

Ei se teidän jouluun liity mitenkään, vaikka lapset saa lahjansa siellä ensin. Näin oletan käyvän esikoisellakin tänä viikonloppuna. Ja samoin aion itse tehdä seuraavana vuonna, kun lapsi on aaton isällään (vietetään joulu 22.pv).

Mutta eiks se ole ihan sama asia mummon puolesta jos vaikka toisivat lahjat sinun luokse jo valmiiksi ja sitten pukki tuo kaikki samalla? Mulle tulis sellainen olo että yritetään vähän kilpailla että "me järkätäänkin joulu jo aiemmin" vaikkei varmasti siitä olekaan kyse. Mulle tulis vaan jotenkin sellainen olo, joulu on aattona ja silloin tulee lahjatkin.

Mä kyllä ymmärrän täysin ap:n kannan asiaan. Se on joulun h-hetki kun se pukki tulee ja sitä on koko joulukuu odotettu. Tottakai siitä menee hohto jos lahjoja on saatukin jo kasapäin etukäteen. Jos meillä menis noin että joka toinen joulu oltais toisella vanhemmalla niin kaikki lahjat järjestettäis aatoks sen vanhemman luo jossa joulu vietetään eikä mitään ihme juttua että pukki on jo käyny etu- ja jälkikäteen. Anteeks mut mun mielestä on vanhemmalta itsekästä haluta antaa itse ne lahjat vaikkakin joulupukin nimissä. Jouluaattoillan pitäis olla joulun kohokohta eikä mitään koko viikon kestävää epämääräistä joulunviettoa.

Tuommosta se on eroperheissä :hug: Meidän uusperhe kärsii siitä kun miehen tytär ei ole yhtenäkään jouluna ollut meillä. Heillä sopimus, että lapsi vuorojouluina meillä. Mutta tämäpä ei toimi koska lapsen äiti ei päästä. Surku tulee jouluisin kun katsoo miten miestä haittaa kun ei saa joulua viettää kaikkien lapsiensa kanssa.

Kyllä muakin vituttaisi moinen. Joululahjat annetaan joko jouluaattona tai aaton jälkeen jos niitä on "unohtunut" erinäisiin paikkoihin, mutta EI etukäteen. Aika torvi saa olla jos jakelee niitä etukäteen.. Minusta siinä menee se jouluaaton idea, se on se päivä mitä odotetaan joulukuun alusta kun lapset ne joulukalenterinsakin saavat ym. Mua ärsyttää tuommoset mulkerot joiden täytyy pilata aina kaikki, kun pitää olla se eka ja paras ja mahtavin.

No mun mielestäkin olisi parempi että lahjat saisi sen pari päivää jälkikäteen, niin meillläkin lapset saavat anoppilassa sit lahjoja kun sinne tapanina mennään, ei tulis mieleenkään että saisivat ennen joulua yhtään lahjaa koska joulua odottavat ja sitä että se pukki tulee käymään ja tuo lahjat.

Alkuperäinen kirjoittaja IamWeasel:
Kyllä muakin vituttaisi moinen. Joululahjat annetaan joko jouluaattona tai aaton jälkeen jos niitä on "unohtunut" erinäisiin paikkoihin, mutta EI etukäteen. Aika torvi saa olla jos jakelee niitä etukäteen.. Minusta siinä menee se jouluaaton idea, se on se päivä mitä odotetaan joulukuun alusta kun lapset ne joulukalenterinsakin saavat ym. Mua ärsyttää tuommoset mulkerot joiden täytyy pilata aina kaikki, kun pitää olla se eka ja paras ja mahtavin.

Aivan samaa mieltä!

Lahjoista tuli mieleen että entäpä jos mummu melkein swamanlaisen ostamalla haluaakin vain hyvä? Jos hän ei itse tiedä mitä tuonikäinen lapsi haluaa ja millä mielellään leikkii niin siksi kuuntelee mitä sinä hankit ja sit ostaa samaa sarjaa olevan jutun, esim jos nukeista on kyse niin eiks ole kiva että yhden brätsin tai barbin sijaan saakin kaksi, niin voi leikkiä monipuolisemmin niillä vaikka kaverin kanssa.

Mitä ihmeen väliä sillä on, koska lapsi lahjansa saa. Miten sinä "aikuinen" ihminen kilpailet lapsen mummon kanssa lahjoista. Luuletko, että lapsi arvostaa paremman lahjan antajaa eniten? Varsin kypsää joo.

Ei aikuisen ihmisen maailma voi kaatua tuollaiseen. Ei kerta kaikkiaan voi. Mieti hyvä ihminen arvojasi, suhtautumistasi ja koko elämääsi nyt oikein pitkätovi ihan rauhassa - havaitsetko jotain?

Yhteistyössä