Harmittaa tämä joulu, joka meni ihan pieleen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Syksy
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja hiihu:
Jotenkin mä en nyt tätä katkeruutta tajua. Siis tuossa kun puhutaan yhdessäolosta jne. Ni ei meillä kyllä siltikään istuta kolmea päivää käsikädessä kotona koko perhe, vaan kjyllä me aika normaalistikin toimitaan. Jotenkin tuollainen odotus, että kun on joulu niin "leikitään, pelataan, lauletaan yhdessä" on vähän korni.
Eli meillä kyllä saa touhuta myös omiaan jouluna.

Vähän sellaista naivia kiiltokuvajoulua tuntuisi ap odottavan. Ei onnistune monessakaan huushollissa. Varmin tapa pilata lomansa, juhlapyhänsä tms. on ylisuuret odotukset.

Syksy, älä välitä muiden väheksyvistä kommenteista, näitä juttuja vaan ei tajua, jollei elä sitä! Yritä pärjäillä vaan, ei tuo ukkosi tule miksikään muuttumaan, ikävä kyllä. Kun se rohjake ei ole kotona tai näköpiirissä, niin kuvittele olevasti yh ja toimi sen mukaan. Jos ei ukko halua olla mukana, et voi pakottaakaan, kun ei sitä kiinnosta.

Mä ymmärrän syksyä erittäin hyvin! *halaus*, itsellä YLI viisikymppinen mies joka tosin on läsnä, mutta silti niin kaukana. Eli haluaa olla rauhassa omissa maailmoissaan.
Ja jos jostakin sanoo, samoin kuin ap.kin eli neutraalilla äänellä on HETI puollustamassa itseään ja sanoo että "et sinäkään, tai teethän sinäkin" jne... tosi kehitävää "keskustelua"
Tämä luomakunnan ruostunut kruunu on myöskin sanonut minulle, että älä puhu mulle en mä osaa auttaa! Johon olen sanonut, että pitääkö mun mennä kenties naapurille kertumaan omista asioistani kun sä et halua kuunnella vaimoas.
Tai kun olen lukemattomia kertoja pyytämällä pyytänyt, että juteltais asioista tämän luomankunnan suulas mies sanoo: "puhu sä mä en osaa". Voi jessus...puhu ja puhu..sama kun seinälle puhuis!
Yleensä keksii myös jotakin "kehittävää" välttämätöntä tekemistä just joulun alla ja kun käy lahja-ostoksillaan jättää paketoimisen sitte aatto iltapäivään. Ja katoaa autotalliin sitten tuhertamaan pakettejaan ja koko muu perhe sitten odottelee et kun iskä tulis sisälle et päästäis saunaan ja syömään.
Mun käsitys ja kotifilosofioinnin tulos on, että nämä yli viislymppiset urokset on äitee ja kotokasvatus PILANNUT! Ei siinä oo enää eukkoparalla mitä mahiksia muuttaa toisen pinttyneitä tapoja. Ja tistysti nyt joku "viisas" mamma hyökkää tämän lauseen kimppuun et miehen kotokasvatus ja äitee on pilannut kultapojan, mutta siitä mä viis veisaan, mä tiedän tässä tapauksessa mistä puhun ja sanojani en tuu vetämään IKINÄ takaisin.
Tekis mieli survoa koko mies äiteineen samaan kuurakettiin ja lähettää lähimmälle kiertoradalle ilman paluu koodinantteja.
Ja osalliistuuko tämä mies perheen yhteisiin hetkiin....jos se on sitä et istuu kintut pöydällä ja nuokkuu tai kattoo telkkaria ja selostaa pienelle lapselle uutisia en katso että se nyt ihan sitä on...

Alkuperäinen kirjoittaja Syksy:
Hirvijahti loppui ennen aikaan jouluun, mutta ainakin pari vuotta on loppunut vasta 31.12. Uskon, että se sinne oikeasti meni, sillä sain lauantaina multimediaviestin, jossa ukko oli kuolleen hirven vieressä metsässä (oli siis ampunut hirven). Kyydissä meni kaksi muuta ukkoa sinne eli toimi myös taksina mennen tullen keräillen ympäri Masalaa ja Espoota toisia äijiä.

Minusta myös jo tuohon ikään pitäisi tajuta, että jouluna ollaan SISÄLLÄ lasten ja vaimon kanssa ja puuhastellaan joulujuttuja. Aion sen nyt tehdä selväksi, että tällaista joulua ei enää tule. Vetää vertoja vuoden 2003 joululle, jolloin oltiin mun vanhemmilla evakossa kun oma talo ei ollut vielä valmis, siellä oli myös ukon 2 etälasta ja minä jäin ainoana ilman joululahjaa. Mies oli myös niin väsynyt, ettei jaksanut yhtään mitään ja nukahteli lattioille. Yhteisen lapsemme ensimmäinen joulu ja oli myös ihan syvältä.

Kuule mun täytyy tuottaa sulle pettymys. Harva äijä oikeasti nauttii joulusta sisällä muijan ja lasten kanssa. En itsekään kauheesti nauti mistään löhöämisestä, onneksi riittääkin puuhaa sisällä ja ulkona erinäisissä touhuissa. Mieluiten harrastaisin jotain omaa puuhaani ja niin haaveilen tekevänikin sitten kun olen viisikymppinen ja saan jo toivonmukaan itse päättää omista asioistani ;). Miksi naiset aina vaatii, että juhlapyhät pitää viettää heidän toiveidensa mukaan, heidän sukulaistensa kanssa jne. ?
Oma mieheni on ainakin pahantuulinen, ellei pääse tekemään jotain omia asioitaan, harrastamaan omia juttujaan yhtään niillä harvoilla vapaillaan.

Alkuperäinen kirjoittaja emäntä ilman sanoja...:
Mun käsitys ja kotifilosofioinnin tulos on, että nämä yli viislymppiset urokset on äitee ja kotokasvatus PILANNUT! Ei siinä oo enää eukkoparalla mitä mahiksia muuttaa toisen pinttyneitä tapoja. Ja tistysti nyt joku "viisas" mamma hyökkää tämän lauseen kimppuun et miehen kotokasvatus ja äitee on pilannut kultapojan, mutta siitä mä viis veisaan, mä tiedän tässä tapauksessa mistä puhun ja sanojani en tuu vetämään IKINÄ takaisin.

Tuo on kuule ihan totta. Nää on sitä sukupolvee, joita on äiti passannut sillä ajatuksella, että kunhan kultapoika löytää kunnon vaimon joka pitää pikkupojasta huolta loppuelämän niin kaikki on hyvin.

Jo vainaana olevan appiukkoni puheista olin käsittänyt, että hän kyllä hoiti lapsiaan ja jopa syötti niille ruokaa. Meillä ei hirveästi ole sellaista näkynyt....
Niin, vaimon sukulaisista - mehän siis olimme aattona MIEHEN äidillä monta tuntia ja joulupäivänä se samainen MIEHEN äiti oli siis meillä (ja myös minun vanhempani, koska he ovat ystäviä keskenään ja minun vanhempani myös kuskasivat tätä anoppiani, jolla ei ole ajokorttia). Eli minusta tehtiin vain ne jutut, joita MIES halusi, ja kaikki ne jutut, joita minä halusin, jäivät tekemättä.

Tänään on puitu tätä asiaa ja sanoin, että ennen seuraavaa juhlapyhää tuon julki paremmin, mitä odotan ja sitten voidaan ETUKÄTEEN keskustella, mitä tehdään, ettei tule paha maku molemmille. Mies kyllä oivalsi, että olen melkoisen raivona.
Ei paljon lohduta ne hirvensarvet (jotka joudun itse keittämään ja käsittelemään) tai se maksa, jonka löimme pakkaseen.
Joulu oli piloilla ja that's it.
Uudeksivuodeksi miehen entinen eukko ajatteli lähettää tänne kurileirille jonkun, mutta ilmoitin ukolleni, etten aio mitään kurileiriä täällä alkaa pitämään. Että en usko, että ukkoni aikoo mulle lisähommia työntää....

Yhteistyössä