Voi perkele noita äijien varpajaisia

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja rv40
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Meillä sovittiin että mes pitää varpajaiset kun olen sairaalassa ja jos se ei onnistu niin sit katsotaan ajan kanssa riippuen mun voinnista.
Maanantaina syntyi poika ja keskiviikko iltana piti varpajaiset ja mä kotiuduin torstaina. Pakkoko sitä on ihan lärveihin asti juhlia????

oon varmaan omituinen nainen ko sanon tämän mutta ukko vietti varpajaisiaan kaks kertaa. sillä välin ko mie olin pienen kanssa sairaalassa ja sitte kuukauen päästä uuestaan.

ja se olin MIE joka ehotin näin. ihan jo senki takia ettei kaikki kaverit tietenkään päässy paikalle sillon ko vauva oli justiinsa syntyny.

ap: siulla raskaushormonit vaikuttaa niin rajusti että mie ymmärrän kyllä näkökulmas. mutten ymmärrä sitä miksi teet siittä niin vaikiaa itelles? miehes viettää ne varpajaiset kuitenki, olitte päässeet yhteisymmärrykseen tai ette.

jos mä saan joskus lapsia, niin mun mies ei tod. sen kustannuksella mitään varpajaisia pidä, vaan ihan ollaan uuden elämän alkua ihmettelemässä ja opettelemassa ja rakastamassa koko perhe samassa veneessä.

Kerropa sille miehelles et varpajaiset on alunperin olleet tapahtuma, jossa jo isänä olevat miehet kertovat isäksi tulleelle mitkä ovat hänen tehtävänsä, miten lasta hoidetaan jne.

Suomeen rantautuessaan tämä juhla muuttui yllättäen uudeksi hyväksi syyksi vetää perskännit.

Teillä on jo kaksi lasta, joten mies ei (toivon mukaan!) tarvitse mitään opetusta lapsenhoitoon. Kerropa tämä hänelle!

Alkuperäinen kirjoittaja t:
jos mä saan joskus lapsia, niin mun mies ei tod. sen kustannuksella mitään varpajaisia pidä, vaan ihan ollaan uuden elämän alkua ihmettelemässä ja opettelemassa ja rakastamassa koko perhe samassa veneessä.

:laugh: :laugh: :laugh: aivan.... tietty näin voi ollakki jos ootte uskovaisia ja uskonto kieltää viinanjuonnin.

Alkuperäinen kirjoittaja Nyynä:

:laugh: :laugh: :laugh: aivan.... tietty näin voi ollakki jos ootte uskovaisia ja uskonto kieltää viinanjuonnin.

ei olla uskovaisia. tiedän sen, miehelläni on sen verran järkeä, että ei todella lähtisi minnekkään juomaan sen kustannuksella, että nyt olisi tapana pitää vähän varpajaisia... aivan kuin ei olisi vähän tärkeämpäkin tekemistä sillä hetkellä.

ei olla uskovaisia. tiedän sen, miehelläni on sen verran järkeä, että ei todella lähtisi minnekkään juomaan sen kustannuksella, että nyt olisi tapana pitää vähän varpajaisia... aivan kuin ei olisi vähän tärkeämpäkin tekemistä sillä hetkellä.

no hyvä :D

täällä taas tehdään joka asiasta uskomaton ongelma ja kamaluus (nyt en viittaa sinuun ap; jos varpajaiset silloin kun te jo vauvan kanssa kotona, minusta on miehen asia pitää ne jossain muualla, eikä ajaa teitä pois jaloista...vuokratkoon vaikka jonkun mökin kavereineen tms.)! Pitää varmaan kohta kysyä galluppina listaa siitä, mitä teidän miehet saavat tehdä.

no hyvä :D

Eikös :)

Mikäs tuossa on niin naurettavaa muka? On niitä semmoisiakin ihmisiä, joilta ei mikään sitä juhlimista ja juomista kiellä, mutta jotka tajuavat, että sille on ehkä parempiakin ajankohtia järjestettävissä..

Alkuperäinen kirjoittaja v:

Mikäs tuossa on niin naurettavaa muka? On niitä semmoisiakin ihmisiä, joilta ei mikään sitä juhlimista ja juomista kiellä, mutta jotka tajuavat, että sille on ehkä parempiakin ajankohtia järjestettävissä..

kiitos kannatuksesta :) ehkä mun kirjoitus kuulosti jotenkin tiukkapipoiselta, mut ku ei oikeastaan käydä hirveesti miehen kanssa erikseen juhlimassa, ehkä pari kertaa vuodessa, niin tiedän että jos meille siunaantuisi lapsia, niin meillä olis sillon muut juhlat mielessä kuin juomisjuhlat :)

Alkuperäinen kirjoittaja Kyllä:
täällä taas tehdään joka asiasta uskomaton ongelma ja kamaluus (nyt en viittaa sinuun ap; jos varpajaiset silloin kun te jo vauvan kanssa kotona, minusta on miehen asia pitää ne jossain muualla, eikä ajaa teitä pois jaloista...vuokratkoon vaikka jonkun mökin kavereineen tms.)! Pitää varmaan kohta kysyä galluppina listaa siitä, mitä teidän miehet saavat tehdä.

no ihan on kuule samat mielipiteet siun kanssa.... kaikki on ongelmallista ja ukot ei osaa mitään, ei saa tehhä mitään, niitä pitää vahtia ja vahtia ja vahtia....

joo.

Mä en näe varpajaisten vietossa mitään ongelmaa... mun mielestä siinä ei oo mitään väärää jos isä juhlii uutta perheenjäsentä kavereidensa kanssa. Meillä mies piti varpajaiset kun olin vielä sairaalassa ja se sopi mulle vallan hyvin.

Meillä kanssa mies ihmetteli miksi en voi lähteä esikoisen ja vauvan kanssa evakkoon kun hän juhlii kavereiden kanssa meilä kotona.
Mä sanoin että ok sopii mutta mä kutsun sit mun kaverit seuraavana viikonloppuna ja saat lähteä vauvan ja esikoisen kanssa evakkoon vuorostas. Päivän mietti ja sanoi että osu ja uppos ja että viettävät juhlat jossain muualla.

voihan se noinkin olla tai sitten jotain ihan muuta... :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja Kyllä:

no ihan on kuule samat mielipiteet siun kanssa.... kaikki on ongelmallista ja ukot ei osaa mitään, ei saa tehhä mitään, niitä pitää vahtia ja vahtia ja vahtia....

joo.

peesaan

Ite yhessä synnytyksessä mukana olleena ymmärrän täysin varpajaisten vieton! On se sen verran henkisesti ja emotionaalisesti "tiukka" paikka. Ja varpajaiset olisin viettänyt, jos ei itsellä pientä lasta olisi ollut.

Sitä en kyllä ymmärrä, että sun pitäis lasten kanssa evakkoon lähtee, että juhlat vois teillä järjestää. Eiköhän se ukkos jonkun paikan keksi; vaikka vuokrais mökin tai veis bilekamppeet ja - tarjottavat jonkun kaverinsa luokse.

Viettäköön mies varpajaisia, jos se molemmille sopii, mutta ei naisen tarvitse kynnysmatoksikaan alentua vain jotta mies saisi ryypätä.
Kyllä nämä ovat asioita, joista mies ja nainen päättävät ja sopivat yhdessä. Jos äiti on esim. huonossa kunnossa synnytyksen jälkeen, on miehen syytä siirtää varpajaisia myöhemmäksi. Sellainen "mies" on todellinen Luuseri, joka ryyppää jossakin kavereidensa kanssa, kun vaimo häntä eniten elämässään tarvitsisi.

Ei tarkoita, että mies olisi talutushihnassa ja naisen tossun alla, vaikka sellaisista asioista sovittaisiinkin yhdessä, jotka vaikuttavat molempien elämään. Sellaista asioista keskustelemista ja puolin ja toisin kompromissien tekemistä kutsutaan myös parisuhteeksi.

Henkilöä, joka voi vapaasti tehdä juuri niin kuin itseään huvittaa, ajattelematta yhtään puolison tai lasten tarpeita ja toiveita, kutsutaan lapsettomaksi sinkuksi.

Mä kyllä ymmärrän jos mies haluaa viettää varpajaisia, mutta tommonen juuri synnyttäneen äidin evakkoon laittaminen menee kyllä jo vähän yli ymmärryksen.

Ja jos meille joskus syntyisi vauva, niin en kyllä haluaisi että niitä varpajaisia täällä kotona vietettäissiin, vaikka olisinkin sairaalassa. Kaikki olisi laitettu valmiiksi vauvaa varten ja sitten känniset äijät tulisi tänne sotkemaan paikat kaljapulloilla ysm.. Kai ne voi pitää jossain muuallakin.

Miksi tosiaan täytyy juoda siihen että vauva syntyy,miksi ei voi vaikka laittaa hyvää ruokaa ja viettää ystäväpiirissä aikaa ns. varpajaisia jossa lapsikin on hiukan mukana ;)
No en nyt muutenkaan ymmärrä sitä miksi täytyy ryypätä ja sille löytyy kyllä aina syyt.
Meillä ei koskaan ole vietelty varpajaisia ja ihan siksi ettei mun miestä ole kiinnostanut asia vaan ihan siksi että haluaa olla perheensä kanssa.

Mua huvitti tuossa joku oli heittänyt että onko uskossa kun ei juo tms niin täytyy sanoa että kertoo paljon kirjoittajasta kun ei muuta tule mieleen asian suhteen :laugh:

Jos tämmöinen käytös ei ole mitenkään tyypillistä ap:n miehelle, niin voisiko olla kyseessä vaan vaikkapa huono päivä ja jos kysyt huomenna uudestaan, niin kaikki on jo ihan toisin?

Mitä varpajaisiin tulee, niin mun mieheni ei semmoisia pitänyt ja suoraan sanottuna olisin ollut vähän loukkaantunut jos mies olisi lapsen synnyttyä halunnut olla mieluummin kavereidensa kanssa kun minun ja lapsen. Varsinkin, kun tarvitsin tukea, koska olin todella epävarma vauvan kanssa. Minua ärsytti jo eräs mieheni kaveri, kun kuuli että olen raskaana, niin alkoi heti suunnittelemaan millaiset ryyppäjäiset voi sitten pitää...

Yhteistyössä