voi paska! :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hupsis
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja mildred:
Tuon chefin teksteistä näet tuollaisen vinksahtaneen koiraihmisen arvomaailmaa.
Meillä on tuttuperhe, joka ei luopunut koiristaan edes lapsensa allergian ja astman takia. Lapsi kärsi 5 vuotta ja laitettiin sitten 15-vuotiaana pois kotoa, omaan asuntoon.

En olisi siis ap sinuna noin kärsivällinen ja kiltti sukulaisiasi kohtaan. Ne eivät ole kiinnostuneet muista kuin niistä karvaisista otuksista. Pidä sinä huoli terveydestäsi äläkä huolehdi isovanhempien ja lapsenlapsen suhteesta, jos eivät hekään siitä piittaa.

:laugh: vinksahtanut koiraihminen :saint: vai semmoinen mä olen...ja perusteena vinsahtamiselle on se, että koirat on mulle siskon miestä tärkeämpiä? No ei siihen vinsahtamiseen paljoa vaadita :laugh:

Meiltä lähtis kyllä kaikki elukat sillä punaisella sekunnilla, jos lapsilla ois astma ja allergia. Mutta meiltä ei tosiaan lähde edes hyttynen minkään siskon miehen allergian vuoksi.

Alkuperäinen kirjoittaja wq:
Aistinko mä nyt tän ketjun hengen väärin, vai ollaanko tässä tosiaan vähän myös sitä mieltä, että ap:n miehen sisko ei olisi joidenkin mielestä saanut koko koiraa edes hankkia? Pitäisikö teistä ap:n appivanhempienkin luopua koirastaan ap:n allergian takia? Sori, tämä menee nyt vähän ohi alkuperäisen aiheen, mutta ketjun luettuani alkoi tällaiset asiat kiinnostaa.

Mun mielestä toki saa koiran hankkia, enhän minä tai meidän perhe sitä voi tai saa kieltää. Mutta mielestäni siitä pitäis neuvotella, että miten yhteisissä tiloissa jossa olen minä allergikko ja koirat toimitaan ja selvitään. Ja appivanhemmat pitäköön kanssa koiransa, on tässä kuusivuotta jo näin menty, mutta vaikeaahan se toki on ollut. Mutta nyt siitä tulee todennäköisesti mahdotonta.

Alkuperäinen kirjoittaja chef:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Oli niin paljon tekstiä, että en pysy enää tähän vuorokauden aikaan kärryillä...mutta jos mun äidillä on mökki ja mun siskon mies on allerginen mun koiralle jonka kanssa mä menen mun äidin mökille, niin se on sitten siskon miehelle voivoi.

Kyllä mä menen mun äidin mökille jos äiti mut sinne kutsuu...ja otan koirat mukaan myös.

Mitä jos miehesi äiti päättää ottaa toisen koiran? Ihan sama tilanne se sitten olisi, eli uusi koira ja kovemmat oireet jne.

Toki tää on nyt sitten äärimmäisen ikävää sille allergikolle, mutta kyllä se vaan niin menee, että missä olen mä, niin siellä on myös koirat.

Tokikaan en sitten koko kesää siellä äidin mökillä olisi jotta sisko ja hänen allerginen miehensäkin mökille pääsisivät, mutta en kyllä misään nimessä olisi koko kesää mökiltä poiskaan.

eli minä, minä? et siis haluaisi että siskosi mieskin pääsisi viettämään yhteistä juhannusta kanssanne? et voisi mitenkään yrittää saada koirallesi hoitajaa?

Kyllä mä voisin yrittää saada koirilleni hoitajan, mutta miksi tekisin niin? Ennemmin mä vietän juhannuksen mun koirien, kuin siskon miehen parissa.

Mun ei ois pakko sinne mökille itseäni jussiksi tunkea, jotta sisko sais mennä sinne mun puolesta miehensä kanssa...me voitais mennä sinne koirien kanssa sitten jussin jälkeen.

En muuta sano, kuin tunteetonta. Itse ainakin viettäisin mieluusti aikaani mieheni sisarusten ja heidän puolisoidensa kanssa. Ja voisin hyvinkin laittaa lemmikkini hoitoon siksi aikaa.

Tunteetonta? Itse olet tunteeton, kun jättäisit ne eläimet.

Siskon mies olisi ja eläisi varmasti onnellista elämää ilman mun läsnäoloa jussina...koirat puolestaan eivät.

Selvästi kirjoituksestasi huomaa, että et edes pidä siskosi miehestä. Minä ainakin pidän sisarusteni puolisoista sen verran, että haluaisin juhlia juhannusta porukalla silläkin uhalla, että joutuisin koirani jättämään seurasta pois.

No sä nyt et osaa mun kirjoituksiani tulkita sitten pätkääkään. Mun siskon mies on hyvä tyyppi. Mutta ei sen enempää hän, kuin kukaan muukaan mies ole niin hyvä tyyppi, että menis mun koirien edelle.

Mä tosiaan ennemmin juhlin jussia kotona oman perheen kanssa kera koirien, kuin jossain muualla, jonne en voisi ottaa koiria mukaan.

eli sä et varmaan usein nää siskos miestä, kun sul kerran on koirat joka mestas mukana.

CHEF!

Sä haluat viettää juhannuksen mieluummin koiriesi kanssa.
Entä sun mies ja lapset? Ne ei pääse mihinkään koska sä et voi olla erossa sun koirista?

Ette kai te nyt vaikka kyläpaikkaan ota koiria mukaan? Meille ei ainakaan yksikään koira tule sisälle, eikä muuten myllää pihaakaan, vaikkei olla allergisia.

Alkuperäinen kirjoittaja wwww:
Aistinko mä nyt tän ketjun hengen väärin, vai ollaanko tässä tosiaan vähän myös sitä mieltä, että ap:n miehen sisko ei olisi joidenkin mielestä saanut koko koiraa edes hankkia? Pitäisikö teistä ap:n appivanhempienkin luopua koirastaan ap:n allergian takia? Sori, tämä menee nyt vähän ohi alkuperäisen aiheen, mutta ketjun luettuani alkoi tällaiset asiat kiinnostaa.

AP sanoi, että koirat on otettu sen jälkeen kun hän on tullut kuvioihin.

Eli vittumaisuuttaan mun mielestä.

Ei välttämättä ole otettu vittumaisuuttaan, vaan ehkä ihan siitä syystä, että heillä vihdoin on sopiva elämäntilanne. Ap:n miehen siskoa taas on voinut purra koirakärpänen sen jälkeen, kun on ollut tekemisissä vanhempiensa koiran kanssa. Oletko oikeasti sitä mieltä, että perhe ei saisi ottaa koiraa, jos suvussa joku, joka kyläilee heillä välillä, on koirille allerginen?

Tietysti jokainen saa koiran ottaa jos haluaa, mutta musta koiraihmiset on usein juuri sellaisia "jos minä tulen niin sitten koiranikin tulee ja blaablaa" vttupäitä. Jos juhannus halutaan yhdessä viettää ja joukossa on paha allergikko, niin onko se helkkari niin kamalaa hommata se koira siksi ajaksi hoitoon? Eihän niitä koiria aina tarvitse hoitoon laittaa jonkun toisen ihmisen takia, mutta jotain toisten huomioonottamista kuitenkin.

Alkuperäinen kirjoittaja ?:

Siis nyt en ymmärrä. Pitäisikö sukulaisten luopua koirahaaveistaan allergikon vuoksi?

No, siinä on laitettu arvojärjestykseen ihmiset ja eläimet.

Koiria TARVITAAN: opaskoiriksi, avustuskoiriksi, vahtikoiriksi ja metsästykseen.

Kaikki muut koirat on turhia.

Alkuperäinen kirjoittaja hupsis:

Mun mielestä toki saa koiran hankkia, enhän minä tai meidän perhe sitä voi tai saa kieltää. Mutta mielestäni siitä pitäis neuvotella, että miten yhteisissä tiloissa jossa olen minä allergikko ja koirat toimitaan ja selvitään. Ja appivanhemmat pitäköön kanssa koiransa, on tässä kuusivuotta jo näin menty, mutta vaikeaahan se toki on ollut. Mutta nyt siitä tulee todennäköisesti mahdotonta.

lisään vielä, et tajuan todella tuon koirarakkauden, meidän omassa perheessä on ollut koira teini-ikääni asti, jolloin tulin allergiseksi. Mutta sitä en tajua, että koira menee ihmisten edelle.

ihan säälittää sellainen, että koira on elämän napa. se on sairautta. koirat haisee, kusee, hilseilee, karvaa kaiken, paskantaa. niistä on vain riesaa. oksettaa ihan ihmiset jotka melkein nussii koiriansa, kun ne on niiiiiiiiin ihania. hyi että sya chef.

meillä ukko on superallerginen eläimille, mikä estää vierailut tiettyihin paikkoihin. Kyllä v*tuttas jos ne ainootkin mestat, mis pystyy käymään niin "liattaisiin" muiden ajattelemattomien eläintenomistajien itsekkään käytöksen takia niin, ettei sinne muut vois sitten mennä.

Se siedätys ei oikeasti kaikilla skulaa. Säkin chef oot tosi itsekäs koiries kanssa, kannattais vähän tsiigaa pitemmälle ku oma napa. Jos sulle tällain tilanne tulis vastaan, niin mitäs jos jättäisit omat elukkas hoitoon, jos kerran vastapainona ois se et muut perheenjäsenet ei voi vierailla sun jälkeen missään? Miks ne ihmiset pitäis sulkea ulos, ku helpoiten se käy sun koirien kanssa?

Miten niin mä olen itsekäs...mähän olen abot 100 kertaa sanonut, että mun puolesta sisko sais mennä mökille jussina ja me pysyttäis poissa...me mentäis sitten myöhemmin.

Jos sisko ei vois sitten vaikka kuukauden kuluttua meidän vierailun jälkeen sinne mennä kun on tuuletettu ja pesty ja puunattu ja hinkattu niin sitten pitää sanoa että joo, mä oisin itsekäs koska en siltikään jättäis menemättä. Mä kuitenkin haluaisin tavata mun äitiäni joka siis ois siellä mökillä vissiin sen koko kesän.

Toki mä omalta osaltani pitäisin koirat pihalla koko päivän, eli sisälle ottaisin ne vaan ylksi. Jotta en mä tahallani kiusan vuoksi kiusaa tekis. Mutta en mä kyllä tosiaan jättäis koko kesää menemättä äitini luokse siksi, että siskon mies on allergikko, jos nyt otetaan huomioon sekin, että ap:n vanhemmat asuu lähellä ja ap voi yöpuä siellä ja että ap ei voi joka tapauksessa olla mökillä sisällä kuin hetken, johtuen siitä anopin koirasta.

Alkuperäinen kirjoittaja mildred:
Tuon chefin teksteistä näet tuollaisen vinksahtaneen koiraihmisen arvomaailmaa.
Meillä on tuttuperhe, joka ei luopunut koiristaan edes lapsensa allergian ja astman takia. Lapsi kärsi 5 vuotta ja laitettiin sitten 15-vuotiaana pois kotoa, omaan asuntoon.

En olisi siis ap sinuna noin kärsivällinen ja kiltti sukulaisiasi kohtaan. Ne eivät ole kiinnostuneet muista kuin niistä karvaisista otuksista. Pidä sinä huoli terveydestäsi äläkä huolehdi isovanhempien ja lapsenlapsen suhteesta, jos eivät hekään siitä piittaa.

Mä peesailen tätä, mutta vaihdan tuon "vinksahtaneen" tilalle "äärimmäisen eläinrakkaan". Jotkut todella ovat niin hurahtaneet noihin lemmikkeihinsä, että heidän on todella vaikea ymmärtää tällaisa allergia yms tilanteita, joissa he eivät voi tuoda koiriaan paikalle. (ja en nyt puhu chefistä vaan yleisesti viitaten ap:s sukulaisiin.)

Onko teillä muutoin hyvät välit? Siis sulla ja appivanhemmilla? Entä sun suhteesi miehesi siskoon?

Ja siis joo, olen kyllä ehdottomasti siitä samaa mieltä kanssasi, että jotkut pelisäännöt pitää olla tuossa tilanteessa.

Mielestäni he eivät arvosta sinua ja kunnioita sinua, eivätkä ajattele muuta kuin omaa napaansa ja itseänsä. Miehesi sisko sanoikin sen aivan suoraan ja erittäin törkeästi.
Minä en enää välittäisi. En alkaisi kiusaamaan itseäni ja pilaamaan omaa juhannustani ja lomiani ja etenkään terveyttäni moisella leikillä!!!! EN MENISI en menisi mistään hinnasta, ilmoittaisin asiasta aivan suoraan ja välittömästi mummulle ja tekisin asian täysin selväksi, että leikin tulella terveyteni vuoksi , allergiani on erittäin paha ja en meinaa ilmaa saada, niin kovasti kurkkua aina kuristaa, se on kamala tunne. Me emme voi enää sinne tulla käymään, sillä leikin tulella, terveyteni vuoksi. Pahoitteluni tästä, mutta tästä lähtien täytyy kertakaikkiaan tehdä niin, että te tulette meille lomailemaan, Ilman koiraa , meille koirilta ja muiltakin elämiltä on ehdottomasti pääsy kielletty...nuin sanoisin , että asia tulisi harvinaisen selväksi!!

itse en menisi, oikein ärsyynyn kun menet..
minulle tuli olo, että taisi anoppi tehdä kaiken ihan tahallaan, myös miehesi sisko..
jotenkin sellainen kutina...vaan ..että ihan pirruuttaan ottivat sen koiran ja nauttivat kun sua alkaa ahdistaa yms..en voi käsittää...

Oli niin paljon tekstiä, että en pysy enää tähän vuorokauden aikaan kärryillä...mutta jos mun äidillä on mökki ja mun siskon mies on allerginen mun koiralle jonka kanssa mä menen mun äidin mökille, niin se on sitten siskon miehelle voivoi.

Kyllä mä menen mun äidin mökille jos äiti mut sinne kutsuu...ja otan koirat mukaan myös.

Mitä jos miehesi äiti päättää ottaa toisen koiran? Ihan sama tilanne se sitten olisi, eli uusi koira ja kovemmat oireet jne.

Toki tää on nyt sitten äärimmäisen ikävää sille allergikolle, mutta kyllä se vaan niin menee, että missä olen mä, niin siellä on myös koirat.

Tokikaan en sitten koko kesää siellä äidin mökillä olisi jotta sisko ja hänen allerginen miehensäkin mökille pääsisivät, mutta en kyllä misään nimessä olisi koko kesää mökiltä poiskaan.

eli minä, minä? et siis haluaisi että siskosi mieskin pääsisi viettämään yhteistä juhannusta kanssanne? et voisi mitenkään yrittää saada koirallesi hoitajaa?

Kyllä mä voisin yrittää saada koirilleni hoitajan, mutta miksi tekisin niin? Ennemmin mä vietän juhannuksen mun koirien, kuin siskon miehen parissa.

Mun ei ois pakko sinne mökille itseäni jussiksi tunkea, jotta sisko sais mennä sinne mun puolesta miehensä kanssa...me voitais mennä sinne koirien kanssa sitten jussin jälkeen.

En muuta sano, kuin tunteetonta. Itse ainakin viettäisin mieluusti aikaani mieheni sisarusten ja heidän puolisoidensa kanssa. Ja voisin hyvinkin laittaa lemmikkini hoitoon siksi aikaa.

Tunteetonta? Itse olet tunteeton, kun jättäisit ne eläimet.

Siskon mies olisi ja eläisi varmasti onnellista elämää ilman mun läsnäoloa jussina...koirat puolestaan eivät.

Selvästi kirjoituksestasi huomaa, että et edes pidä siskosi miehestä. Minä ainakin pidän sisarusteni puolisoista sen verran, että haluaisin juhlia juhannusta porukalla silläkin uhalla, että joutuisin koirani jättämään seurasta pois.

No sä nyt et osaa mun kirjoituksiani tulkita sitten pätkääkään. Mun siskon mies on hyvä tyyppi. Mutta ei sen enempää hän, kuin kukaan muukaan mies ole niin hyvä tyyppi, että menis mun koirien edelle.

Mä tosiaan ennemmin juhlin jussia kotona oman perheen kanssa kera koirien, kuin jossain muualla, jonne en voisi ottaa koiria mukaan.

eli sä et varmaan usein nää siskos miestä, kun sul kerran on koirat joka mestas mukana.

No ei pidä nyt alkaa pikkumaiseksi. Kyllä mä nään mun siskoni miestä...mun kohdallahan tilanne on kuvitteellinen...siskon mies ei ole allerginen. Ei koirat ole aina mukana...mutta jos lähden jonnekin YÖKSI, niin koirat ovat mukana.

näköjään koiraa ei voi laittaa hoitoon, vaan pitää ottaa joka paikkaan mukaan, mitä siitä et samalla se allerginen ihminen jää yksin himaan kun muut treffaa sukulaisia ja pitää hauskaa perheen kesken, kunhan ne omat koirat vaan ei loukkaannu.

Voi kiesus!

Onko teillä muutoin hyvät välit? Siis sulla ja appivanhemmilla? Entä sun suhteesi miehesi siskoon?

Mielestäni on ihan hyvät välit, enhän muuten sinne menisikään. Olen heidän seurassaan mielelläni ja nautin todella kun he tulevat meille kylään, kun ei tarvitse koko ajan murehtia milloin en saa happea kunnolla, vaan saan nauttia yhdessäolosta. Samoin miehen siskoon on ainakin minun puolelta olleet hyvät välit. Sen toki olen aistinut sekä appivanhemmissa että miehen sisaressa, että he eivät ymmärrä ihan tätä allergiaa. Olen kirjoittanut appivanhemmille kirjeenkin ja toivonut heitä meille useammin kylään ja selittänyt siinä että lääkkeet eivät vain auta kun tarpeeksi ahdistaa.

Ja siis joo, olen kyllä ehdottomasti siitä samaa mieltä kanssasi, että jotkut pelisäännöt pitää olla tuossa tilanteessa.

CHEF!

Entä sun mies ja lapset? Ne ei pääse mihinkään koska sä et voi olla erossa sun koirista?

Ette kai te nyt vaikka kyläpaikkaan ota koiria mukaan? Meille ei ainakaan yksikään koira tule sisälle, eikä muuten myllää pihaakaan, vaikkei olla allergisia.

No kai mun mies osaa mennä lasten kanssa mökille ilman muakin...ei se mikään pässi ole :o

Mutta mies kyllä tiesi kun kolmas koira otettiin että me ei päästä MINNEKÄÄN koko perheen kanssa niin kauan kun siinä koirassa henki pihisee, koska se koira puree vieraita 100% varmuudella, eli sitä koiraa ei voi kukaan meidän perheen ulkopuolinen hoitaa.

Ja miehelle tämä oli ihan ok. Hän siis oli ihan mukana tuon koiran hankinnassa.

Ja ei, ei oteta koiria joka paikkaan mukaan, mutta jos yöksi jonnekin lähdetään niin koirat tulee mukaan. Tavallisesti jos mennään päiväksi kylään, jää koirat kotiin.

Alkuperäinen kirjoittaja Mizhni:
Mielestäni he eivät arvosta sinua ja kunnioita sinua, eivätkä ajattele muuta kuin omaa napaansa ja itseänsä. Miehesi sisko sanoikin sen aivan suoraan ja erittäin törkeästi.
Minä en enää välittäisi. En alkaisi kiusaamaan itseäni ja pilaamaan omaa juhannustani ja lomiani ja etenkään terveyttäni moisella leikillä!!!! EN MENISI en menisi mistään hinnasta, ilmoittaisin asiasta aivan suoraan ja välittömästi mummulle ja tekisin asian täysin selväksi, että leikin tulella terveyteni vuoksi , allergiani on erittäin paha ja en meinaa ilmaa saada, niin kovasti kurkkua aina kuristaa, se on kamala tunne. Me emme voi enää sinne tulla käymään, sillä leikin tulella, terveyteni vuoksi. Pahoitteluni tästä, mutta tästä lähtien täytyy kertakaikkiaan tehdä niin, että te tulette meille lomailemaan, Ilman koiraa , meille koirilta ja muiltakin elämiltä on ehdottomasti pääsy kielletty...

itse en menisi, oikein ärsyynyn kun menet..
minulle tuli olo, että taisi anoppi tehdä kaiken ihan tahallaan, myös miehesi sisko..
jotenkin sellainen kutina...vaan ..että ihan pirruuttaan ottivat sen koiran ja nauttivat kun sua alkaa ahdistaa yms..en voi käsittää...

tuohon vielä lisäykseksi, et olet niin allerginen, ettei kukaan perheenjäsenesi voi olla tekemisissä koiraihmisten kanssa (näitäkin löytyy) vaikkei siedätyshullut koiranomistajat tajuakaan et se pienikin hilsemäärä voi olla joillekin liikaa.

menisköhän koirat vieläkin ykköseksi??

Alkuperäinen kirjoittaja gipo:
ihan säälittää sellainen, että koira on elämän napa. se on sairautta. koirat haisee, kusee, hilseilee, karvaa kaiken, paskantaa. niistä on vain riesaa. oksettaa ihan ihmiset jotka melkein nussii koiriansa, kun ne on niiiiiiiiin ihania. hyi että sya chef.

Kuka tässä nyt on sairas :o

CHEF!

No kai mun mies osaa mennä lasten kanssa mökille ilman muakin...ei se mikään pässi ole :o

Mutta mies kyllä tiesi kun kolmas koira otettiin että me ei päästä MINNEKÄÄN koko perheen kanssa niin kauan kun siinä koirassa henki pihisee, koska se koira puree vieraita 100% varmuudella, eli sitä koiraa ei voi kukaan meidän perheen ulkopuolinen hoitaa.

Ja ei, ei oteta koiria joka paikkaan mukaan, mutta jos yöksi jonnekin lähdetään niin koirat tulee mukaan. Tavallisesti jos mennään päiväksi kylään, jää koirat kotiin.

kuka ees haluaa teidät kylään ku mukana seuraa pureva raivohullu rabiesleuka?

näköjään koiraa ei voi laittaa hoitoon, vaan pitää ottaa joka paikkaan mukaan, mitä siitä et samalla se allerginen ihminen jää yksin himaan kun muut treffaa sukulaisia ja pitää hauskaa perheen kesken, kunhan ne omat koirat vaan ei loukkaannu.

Voi kiesus!

katos. se on sairautta tuo cheffin koirarakkaus. se on ihan todella säälittävää!!!

Alkuperäinen kirjoittaja pieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ?:

Siis nyt en ymmärrä. Pitäisikö sukulaisten luopua koirahaaveistaan allergikon vuoksi?

No, siinä on laitettu arvojärjestykseen ihmiset ja eläimet.

Koiria TARVITAAN: opaskoiriksi, avustuskoiriksi, vahtikoiriksi ja metsästykseen.

Kaikki muut koirat on turhia.

Ihmisen tarvii hengittää ja kuolla. Kaikki muu on turhaa.

Ihan vakavamminkin puhuen, jos elämästä karsitaan kaikki turhat asiat, on elämä ihan itsessään loppujen lopuksi turhaa. Itse olen erittäin eläinrakas ihminen, ja ainoa syy miksi ikinä luopuisin kokonaan eläimistä, olisi että joko nykyinen kumppani tulisi yllättäen allergiseksi, tai jos minulla olisi lapsi joka olisi allerginen.

Ja itse asiaan kommenttina, että mun sympatiat on kuitenkin ap:n puolella. Kyllä niille koirille oikeasti voi kerran vuodessa hankkia hoitopaikan!

CHEF!

kuka ees haluaa teidät kylään ku mukana seuraa pureva raivohullu rabiesleuka?

Äitini luona ollaan olti kera sen raivohullun rabiesleuan :saint: