Koiraihmiset! Rottweiler ja uusi vauva

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Molly Weasley:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
jaa a..meillä ei onnistunu vauvan ja rotikan yhteis elo mitenkään.. :/

Kumpi sai lähteä?

vauva muutti. :headwall:

Kui ny sillai?

no siinä sulle pientä pähkäilyä :saint:

No kerro nyt ettei mult tuhraannu koko päivää tän pähkäilyyn!!!!!

no nää mun vastailut on ollu sellasia ironisia.. ite kysyit että kumpi sai lähteä, joten lähin leikkiin mukaan ja väitin että vauva lähti.

Mut mä olen ollut ihan tosissani!

no sitten sun täytynee hiukan miettiä omaa jären juoksua?!.. :D

Mä olen Ajatusten Tonava, mutta mun järkeen ei vain mahdu miks pikkuisen vauvan piti muuttaa pois iskän ja äiskän luota:´(

Meijän kylällä joku aika sitten ihan "kiltti ja hyvinkoulutettu, lapsirakas" urosrotikka tappoi omalla kotipihalla 10 vuotiaan pojan. Poika tuli koulusta kotiin.. mitähän kummaa liikkuu tämmösillä "koira-ihmisillä" päässä?? Äiti oli sisällä eikä kuullut pojan avunhuutoja...haloo per..le?? Eikä oo eka tapaus.. tekisi mieleni sanoa että kuula kalloon tollasille kasvattajillekin mutta se olis jo rumaa..joten en sano..

Meilä tällä hetkellä kolme erittäin voimakkaan dominointi"vietin" omaavan rodun edustajaa. Ekan kanssa taisteltiin pitkään, että saatiin koira sille paikalle mihin kuuluu. Kun läksin synnyttämään, niin mies toi sitten sairaalasta kotiin harsoja, jotka tuoksuivat vauvalle. ja toi ne jo ekana päivänä, että koirat saivat pari päivää haistella sitä, ennenkuin mie kotiuduin vauvan kanssa. Todella hienosti on mennyt siitä asti ja kun koirat tietävät paikkansa laumassa, niin ongelmia ei ole.

Meillä oli rotikka poika ja vaikka ei ollu lapsiin tottunut niin todella hyvin otti vastaan.Kyllähän se vähä jänskätti että miten koira reagoi kun ei lasten kans ollu tekemisissä, mut heti kun tultiin kotiin niin kävi haistelemassa ja siinä se. Olis kannattanu koira ottaa heti kotiin kun sairaalasta tulitte.
Ärsyttää kun ihmiset luulee automaattisesti että rottweileri on kauhee tappaja koira |O

Rotikka on mitä mainioin lapsiperheen koira. Luultavasti suojelee lasta välillä liikaakin, mut eipä tuu ylimääräiset hyppii lapsen eteen. Se olisi kyl kannattanut antaa olla kotona kokoajan. Ja pitää muistaa, että koiraa ei saa unohtaa, eikä kannata olla liian ylisuojelevainen lapsen ja koiran kohtaamisessa. Se koira vaistoo sen.

koskas olet kuullut esim kultaisen noutajan raadelleen jonkun hengiltä?? tai papillonin?? rotikka on tottumattomien käsissä vaarallinen..onhan se nähty..eikä vika koirassa vaan ihmisten tietämättömyydessä. En jaksa ymmärtää miksi otetaan sellainen koira et pitää palstalla kysellä et mitäs mä nyt teen..

Alkuperäinen kirjoittaja :
koskas olet kuullut esim kultaisen noutajan raadelleen jonkun hengiltä?? tai papillonin?? rotikka on tottumattomien käsissä vaarallinen..onhan se nähty..eikä vika koirassa vaan ihmisten tietämättömyydessä. En jaksa ymmärtää miksi otetaan sellainen koira et pitää palstalla kysellä et mitäs mä nyt teen..

Yhdyn tähän täysin
:|

'
Rotikka on sentäs koira, toisin ku kaikki lamppuharjat tai rasselitupot

Alkuperäinen kirjoittaja imperial:

'

Tyypillinen m....njatkeasenne :laugh:

Meillä oli kaksi koiraa esikoisen synnyttyä, kaikki meni hienosti siihen asti kunnes lapsi alkoi liikkua. Toisella koirista oli 'vaikeampi' luonne (oli tiedossamme että ongelmia saattaa tulla); se oli sekä arka että dominoiva ja terävä. Koira ei käsittänyt että lapsi on sen yläpuolella ja alkoi rähähdellä lapselle kun se tuli lähelle. Koira vaihtoi kotiin jossa ei ole (eikä enää tule) lapsia ja tämä ratkaisu oli kaikille paras, koira onnellinen uudessa kodisssaan ja meillä on turvallinen koti lapselle.

Meillä vähän samanlainen tarina, paitsi että meidän koiralla oli paha lonkkavika ja rähinät johtuivat siitä. Kivun yltyessä alkoi ärähteleen toisille koirille, meidän toiselle koiralle, vieraille ihmisille (oikealla pidolla sai tuollaiset tilanteet pois) ja kun se ärähtely kohdistui lapseemme, päästimme koiran paremmille herkkuluumaille. Oikeastaan teimme todella typerästi, koska koira ärähteli pariin otteeseen lapselle etukäteen, mutta ajattelin, että tiukalla vartioimisella +kipulääkityksellä yms. homma hoituu, mutta eihän se mihinkään loppunut ja paheni vaan... :( Turhaan niinkin kauan jaksoin. Jotenkin aina halusi luottaa koiraan ja ymmärtää kivun tuoman muutoksen, mutta kun oikeasti kerran nappas lasta, se oli siinä. Tiedän; pitikö olla niin tomppeli, että vie noin pitkälle asian... :headwall:

Sen vaan sanon neuvona, että ei kannata ikinä sietää ainuttakaan ärähdystä ja jos tuollaisia tulee, niin viekää se koira oikeasti pois (antakaan pois, lopettakaa tjms.) Koska kun se pääsee nappaan lasta, niin vahingot voi olla karmivat! (onnesta me päästiin säikähdyksellä )

-Huom. koira ei ollut rotikka-

'

Tyypillinen m....njatkeasenne :laugh:

Jep. Lähinnä puolustelen noita rotikan omistajia. Mul ei ole täl hetkellä, mut seuraava on taas. Ja anteeksi vaan, mut mä en pidä puudeleita koirina.

Rotikka on mitä mainioin lapsiperheen koira. Luultavasti suojelee lasta välillä liikaakin, mut eipä tuu ylimääräiset hyppii lapsen eteen. Se olisi kyl kannattanut antaa olla kotona kokoajan. Ja pitää muistaa, että koiraa ei saa unohtaa, eikä kannata olla liian ylisuojelevainen lapsen ja koiran kohtaamisessa. Se koira vaistoo sen.

Hienoja koiria:)

Naapurimme lopetti juuri oman rotikkansa kun kävi vihaseks..luonnevikaisia, rumia , liian jalostettuja ryttynaamoja. Eikä se siitä puolustelemalla parane. Pitäis lailla kieltää tuon rodun jatkaminen!!

'

Samaa mieltä oon kanssas. Kyllä koiran pitää olla koiran kokoinen. Kissat on sit erikseen :D

Sori kun en ole ollut vastailemassa, imetys ja kaikki vauvatohina vie tottumattomalta aikaa.
Lähetimme koiran evakkoon, sillä minulle tehtiin sektio. Mies oli sairaalassa kanssani koko ajan ja koira olisi jäänyt hoidotta. Miehen työt eivät joustaneet kuitenkaan enempää, joten olisin kotiuduttuamme ollut päivisin kaksin koiran ja vauvan kanssa toipilaana, joten katsoimme viisaimmaksi toimia näin. Mummola on toisella puolella maata, joten sinne nyt ei ihan noin vain lähdetä, joten tuo hajuriepu on pois laskuista. Isovanhemmat tuovat koiran tullessaan, joten kotiinpaluu on varmaankin aikamoista härdelliä myös koiralle. Pitäisikö malttaa päästää koira ensin vaikka tunniksi sisään ja tutustua rauhassa kolmisin ja ottaa vasta sitten isovanhemmat hössöttämään?

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Sori kun en ole ollut vastailemassa, imetys ja kaikki vauvatohina vie tottumattomalta aikaa.
Lähetimme koiran evakkoon, sillä minulle tehtiin sektio. Mies oli sairaalassa kanssani koko ajan ja koira olisi jäänyt hoidotta. Miehen työt eivät joustaneet kuitenkaan enempää, joten olisin kotiuduttuamme ollut päivisin kaksin koiran ja vauvan kanssa toipilaana, joten katsoimme viisaimmaksi toimia näin. Mummola on toisella puolella maata, joten sinne nyt ei ihan noin vain lähdetä, joten tuo hajuriepu on pois laskuista. Isovanhemmat tuovat koiran tullessaan, joten kotiinpaluu on varmaankin aikamoista härdelliä myös koiralle. Pitäisikö malttaa päästää koira ensin vaikka tunniksi sisään ja tutustua rauhassa kolmisin ja ottaa vasta sitten isovanhemmat hössöttämään?

Onnea vauvasta. Sain itsekin vauvan sektiolla.

Tulevatko isovanhemmat pidemmäksi aikaa kun kerran asuvat noin kaukana.

Olen edelleen sitä mieltä että koiran pitäisi tutustua perheen kesken rauhassa vauvaan.
Isovanhemmat ovat ihan täpinöissään vauvasta. Tiedän kokemuksesta :)
ja teille sisälle tultuaan on vauva kaiken keskipiste. Koira jää väkisinkin jalkoihin vaikka mitä yritätte koiran parhaaksi.

Nyt teidän pitää vakavasti miettiä kumpi on tärkeämpää se että isovanhemmat näkevät heti koiran vai se että koira tottuu kunnolla vauvaan.

Mitä jos tekisitte niin, että isovanhemmat tuovat koiran niin aikaisin aamulla kuin mahdollista teille. Toinen teistä menee koiraa vastaan ilman vauvaa.
Isovanhemmat jatkavat siitä hotellille jossa ovat yötä ja te tutustutte sen päivän ja yön ja seuraavan aamun rauhassa ja jos kaikki menee hyvin soitatte isovanhemmille, että tervetuloa kylään.

On liian iso riski ottaa samana päivänä sitä hulinaa siihen ympärille.

jaa-a. ehkä tekisin niin et isovanhemmat ja koira tulis ihan kuin muutenkin, koiraa vois olla jompikumpi vastassa ulkona ja sit toinen ku tulee sisälle. vauva mielellään nukkumassa vaikka toisessa huoneessa tms. vauvahan haisee siellä sisällä ja samoin kaikki vauvan tavarat. koira vois niitä tavaroita rauhassa nuuskia ja sit haettais se vauvakin. huonoin vaihtoehto lienee se et vauva itkee ja kaikki sählää.. isovanhemmathan voivat hetken ootella ulkona tai lähteä jonnekin jos on menoa.
Meillä saksanpaimenkoira, esikoisen kans tultiin laitokselta kotiin suoraan ja koira ootti kotona. tervehdin koiraa, mies toi vauvan, koska koirallahan oli tietty ollu minua ikävä. meidän koira haisteli ihan kierroksilla et mikäs tää nyt on, ei ollu aggressiivinen mutta jotenkin ihan liian kiinnostuneen oloinen et oli sit eka yön portin takana. sitten se rauhoittu ja yhteiselo on sujunu hyvin.

Koira, kun koira, rotuun katsomatta voi tehdä kauhistuttavia tekoja ihmislapselle, jostain eläimellisestä syystä olkoon se sitten saalistusvietinlaukeaminen tai pinnan palaminen. Työkaverini 4-vuotiaan pojan lapsen kasvot tuhosi juuri tuo kultainen noutaja, joten täysin takuuvarmaa koiraa ei olekaan...eikä mitään muutakaan eläintä ihmistä unohtamatta.
Eläimen kanssa pitää olla aina 100 % paikalla ja lasta ei saa koskaan jättää eläimen kanssa kahden kesken. Meillä on beagle ja kaksi russelia ja ongelmia on ollut ja tulee varmasti jatkossakin olemaan. Mutta portit on keksitty ja lapselle rajat koirien käsittelyssä lueteltu.

Siitä vauvasta ei kannata kuitenkaan tehdä koiralle liian isoa numeroa. :) Ja koittaa itse pysyä omana normaalina itsenään, eikä alkaa hössöttää asian suhteen. Antaa koiran katsoa, voi aluksi myös pelätä vauvaa. Ei kuitenkaan missään vaiheessa pakoteta koiraa vauvan luokse, vaan omia aikojaan sitten käy haistelee. Kyllä ne koirat yleensä vaan hyvin vauvan ottaa vastaan, kun muuten on asiat järjestyksessä koiran kanssa. :) Muistaa vaan ettei koskaan jätä valvomatta lasta ja koiraa.

'

No heeeei... :/ !

Mitkä ominaisuudet "lamppuharjoista" puuttuu, etteivät koiriksi kelpaa?

huomaa että aina "vierailijoilla" on tosi mahtavia ja asiallisia mielipiteitä....
jos arvojärjestys on koiralla ollut selvä aiemmin ei uuden tulokkaan kanssa tule ongelmia kun koiralle tekee selväksi että se on edelleen siellä matalimmalla paikalla. antaa koiran haistella ja sekaantua vauvan hoitoon niin ei mene kauaa kun vauva on koirallekin tuttu juttu.

Alkuperäinen kirjoittaja Snoopy:

'

No heeeei... :/ !

Mitkä ominaisuudet "lamppuharjoista" puuttuu, etteivät koiriksi kelpaa?

Jos mä haluan pölypunkin jalkoihin npyörii, otan kissan. Haluan, että koirani on koiran kokoinen.

Menkää vauvan kanssa hakemaan koira kotiin.
Ei siitä asiata tarvitse tehdä mittään numeroa/ihmeellistä asiaa, ihan normaalia toimintaa. Annetaan koiran nuuhkia ja tutustua, tietyt asiat koiralle sallitaan, tiettyjä ei, esim koiran ei tarvitse antaa nuolla lasta, mutta ei pidä eristämään koiraa ruveta.

Yhteistyössä