voi luoja apua pelottaa!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja eranainen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

eranainen

Jäsen
29.06.2013
359
0
16
Viisurin poisto tänään edessä ja pelottaa ihan jumalattomasti! Ja kaikki kauhutarinat voi säästää johonkin muualle, mulla on todella paha hammaslääkäripelko..

Äsken soitin ja ajattelin ajan saaminen varmaan menee aika pitkälle, mutta ei kun heti tänään! Apua..

Kuules, nyt soitat sinne ja kerrot pelostasi. Kerrot tarvitsevasi esilääkityksen. Rauhoittaa ja tekee pelontunteen täysin siedettäväksi. Normaali käytäntö nykyisin pelkopotilailla.

Turha sitä on pelätä. Jos vetämällä lähtee, niin helpolla menee. Itsellä leikatussa ja pilkotussa alahampaassa pahinta oli tikkien kutina, kun olivat viikonlopun yli kauemmin kuin mitä olisi jo voinut poistaa, mutta se perjantai ei sopinut muuten ajallisesti.

Sehän on hyvä että sait ajan heti, ei tarvi kauaa pelätä.
Mulla ei sattunu yhtään , poistettin kaks samalla kertaa, se oli vaan naps, naps ja homma oli selvä. Ei ollu mitään jälkisärkyjäkään.

Kaks viisuria kasvo tuola kuinka sattuu ja ne jouduttiin poistaa sairaalas. Niiskään itse poisto ei sattunut vaikka kesti kauan.

Tottakai menet. Minulta on leikattu viimeinen viisaudenhammas n. 15 v sitten. Hammas oli luun puristuksessa eikä olisi päässyt sieltä puhkeamaan. Olen itsekkin hieman hammaslääkäri kammoinen siitä syystä, kun lapsena hampaita operoitiin ilman puudutusta. Nykyään saa varmasti puudutuksen jos sen huolii. Selvisin hyvin tuosta viisaudenhampaan leikkausoperaatiostakin. Tsemppiä, kyllä sinä selviät!

Eiköhän ne hampaiden poistot kuitenkin yleensä mene ihan helposti :)
Ne on vain ne harvat jotka saavat traumoja hampilääkärillä jotka kertovat niitä (väritettyjä) kauhutarinoita eteenpäin.

Tsemppiä! Ja syö sitten särkylääkkeitä kunnolla kun puudutus loppuu, turha sitä särkyä on kestää.

Mulla on poistettu kaikki neljä viisuria. Kaikenlaisia kauhujuttuja olin kuullut ja jännitti paljon. No kaikki sujuikin helposti, ei sattunut, eikä jälkeenpäinkään tullut mitään särkyjä. Tavallaan tunsin itseni jopa huijatuksi. :) Tsemppiä!

Multa poistettiin aikoinaan viisuri ja oli monta päivää älyttömät kivut, tuli kauhea hammaslääkärikammo, ne repi ja heilutti pihdeillään hammasta edestakaisin kovilla otteilla kun ei meinannut irrota.

Ihan turha pelko.
Ensin puuduttavat niin ethän sää mitään tunne.
Operaation päätyttyä ne tunkevat tamppoonin sinne aukkoon. Sössötät muutaman tunnin ja se on siinä. Yhtään kipua ei tarvitse sietää, sitä varten on särkylääkkeet.
Eikä kaikki edes kärsi kivusta viisureiden poiston jälkeen.

Vedäppä henkeä ja rauhoitu.:hug:

Jälkisäryt ei mua pelota, vaan se toimenpide. Mutta oli miten oli, se on ohi nyt! Jee, eikä sattunut yhtään! :) Nyt vähän kolottaa, vaikka puudutuskin vielä vaikuttaa. Voi olla kipeä kun puudutus häviää, mutta sillä ei enää mitään väliä. Hyvillä mielin poistattaa tuo toinenkin.

Tuohan on mahtavaa, että sait ajan heti!
Ei tarvitse asiaa päässään pyöritellä viikkotolkulla. Menet vaan reippaasti :)

Itse pelkäsin puudutuspiikkiä, mutta hienosti se meni. Ei tuntunut missään, ja lääkäri oli tosi mukava kun kerroin piikkipelosta.

Yhteistyössä