V
"vieras"
Vieras
[QUOTE="Kätilö";28166137]Ymmärrän ap:tä täysin! Itse sekä kyseisestä vaivasta kärsineenä, että virtsa- ja sukuelinten sairauksien ammattilaisena tiedän, että virtsan pidättäminen oon vtin aikaan mahdotonta. Haluan oikaista aamuäreen viestistä ilmenevän väärän käsityksen; vti on siis virtsaputken tulehdus, ei rakon! Juomalla nestettä (miel. Hapanta) paljon ja virtsaamalla tiheästi huuhdotaan virtsaputkea ja lievitetään virtsaamiseen liittyviä vaivoja. Hapan neste neutralisoi ja vähentää bakteerikasvustoa, joten esim karpalomehua olisi hyvä juoda paljon!
Meidän terveysasemalla reseptin saa oireiden perusteella, koska vti on niin yleinen ja helposti tunnistettava vaiva.[/QUOTE]
Puhut asiaa. Se riippuu täysin oireista, voiko pidätellä sitä pissaa vai ei. Joskus vain ei voi, jos oireet ovat liian pahat, ja minulle ainakin on aina toitotettu, että juo ja juo ja juo, jotta se putki huuhtoutuisi. Ne jotka sanovat, että jokainen voi pidätellä pari tuntia, eivät ole kokeneet tulehdusta sellaisena, mitä se voi todella pahana olla.
Meidän terveysasemalla reseptin saa oireiden perusteella, koska vti on niin yleinen ja helposti tunnistettava vaiva.[/QUOTE]
Puhut asiaa. Se riippuu täysin oireista, voiko pidätellä sitä pissaa vai ei. Joskus vain ei voi, jos oireet ovat liian pahat, ja minulle ainakin on aina toitotettu, että juo ja juo ja juo, jotta se putki huuhtoutuisi. Ne jotka sanovat, että jokainen voi pidätellä pari tuntia, eivät ole kokeneet tulehdusta sellaisena, mitä se voi todella pahana olla.