Voi kun lapset osaa olla julmia jo pienenä toisilleen..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Champion
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Champion

Aktiivinen jäsen
05.04.2005
4 115
0
36
Pirkanmaa
Meillä lapset alotti päivähoidon pari viikkoa sitten ja tyttö 4v alotti äkkiä valituksen ettei halua laittaa haalaria ja et laittaa mieluummin takin ja housut. No en sitä ihmeemmin ajatellut ja annoin takin ja housut päälle. Yksi päivä likka sitten haukkua isoveljeään pihalla jolle olin juuri ostanut hienon talvihaalarin et veli on vauva kun pitää haalaria ja on tosi vauvamaista kun on haalari päällä. Toruin tyttöä sit ja ihmettelin mistä tollasta kuullut niin oli tarhakaverit pilkanneet haalarista likkaa. Mä pidin sellasen saarnan haalarin hyvistä puolista et likka on haalarin nyt taas huolinu kun on kallis, nätti ja lämmin päällä. Sanoin myös et sano sille haukkujalle et äiti käski sanoa sitä lapselliseks kun sillai haukkuu hyviä haalareita lapsellisiks.

Hitto et kyrsii oikeasti se et vanhemmat hylkii haalareita ja sit lapset oppii hylkimään myös. Ite käytin aikanaan haalaria ala-asteella pitkään ja en palellu ikinä ja luntakaan ei pääse sisään ku on koko puku. Mikä ihme niissä haalareissa nykyään on kun ei niitä millään tahdota pitää vaikka ovat käytännöllisiä. Onko lapsella oltava huonompi varustus sen vuoks et kaksi osainen puku näyttäisi jotenkin paremmalta |O

NO jo on!!! Uskomatonta, että jo pienten lasten keskuudessa tuollaista pinnallisuutta. Vanhempien suustahan se lähtee...

Täälläkin monet valittavat että kun ala-asteikäiset 8-vuotiaat käyttäytyvät jo kuin teini-ikäiset, haistattelevat ja paiskivat ovia...mistähän muusta se voi johtua kuin tämän maailman menosta ja siitä että saamme nyt kärsiä "vapaan kasvatuksen" kukkasista...huoh...

Alkuperäinen kirjoittaja Tuhmahauva:
Onpa kivasti valistettu kotona lapsia, eihän 4 vuotias muutoin osais tollasta ellei äiti oo puhunu että meidän jessiinahille ei laiteta haalrai kun se on niiiin pois muodista ja vauvojen vaate... jessus!!!

Näin juuri!

Se on raakaa peliä jo pikkutytöistä saakka.
Meillä tyttö "joutui kiusatuksi" kolmivuotiaana, kun tarhakamut haukkuivat hänen haalariaan poikien väriseksi (muta/vaal.pun.). Se oli tytölle kova paikka, joka loppujen lopuksi päätyi fyysiseen välien selvittelyyn -> puhutteluun aikuisten taholta.

Alkuperäinen kirjoittaja aamuntorkku:
Meillä tyttö "joutui kiusatuksi" kolmivuotiaana, kun tarhakamut haukkuivat hänen haalariaan poikien väriseksi (muta/vaal.pun.). Se oli tytölle kova paikka, joka loppujen lopuksi päätyi fyysiseen välien selvittelyyn -> puhutteluun aikuisten taholta.

Voi kauheeta :o Onneksi ei vielä tollaista mut kyllä mä ajattelin mainita asiasta maanantaina kun vien noi tarhaan.

Alkuperäinen kirjoittaja ...:
Alkuperäinen kirjoittaja Tuhmahauva:
Onpa kivasti valistettu kotona lapsia, eihän 4 vuotias muutoin osais tollasta ellei äiti oo puhunu että meidän jessiinahille ei laiteta haalrai kun se on niiiin pois muodista ja vauvojen vaate... jessus!!!

Näin juuri!

Näin se todella on . Kotikasvatus ja lähinnä sen puute näkyy hoidossa hyvn. Samoin tyyli jolla vanhemmat puhuvat toisilleen ja arvostelevat ja kohtelevat toisiaan ja muita sekä miten yleensä asennoituvat elämään :(
Onneksi kuitenkin valtaosa perheistä hoitaa hommat hyvin.

Alkuperäinen kirjoittaja Champion:
Alkuperäinen kirjoittaja aamuntorkku:

Voi kauheeta :o Onneksi ei vielä tollaista mut kyllä mä ajattelin mainita asiasta maanantaina kun vien noi tarhaan.

No siis onneksi toi ei ollut kuin yks kerta ja asia saatiin selvitettyä hyvin. Sen jälkeen moista ei oo ollut. Enkä mee sanomaan, että meidän tyttökään ihan pulmunen on, mut kun asioihin puututaan heti, niin se helpottaa :)

Kummitytön eskarissa yksi tyttö lällätteli että "meidän äiti rakastaa meitä ja ostaa meille kauniita vaatteita". Tytöllä oli talvipakkasella vyötärömittainen toppis ja jotkut trikoot... Lohdutin kummityttöä ja sanoin, että sinunkin äitisi rakastaa sinua ja ostaa kauniita ja lämpimiä vaatteita.

Oon pakottavista syistä laittamassa lapseni päiväkotiin ihan liian nuorena, ja mua oksettaa jo valmiiksi kun luen tällasia aloituksia. Haluaisin, että lapseni saisi pysyä lapsena mahdollisimman pitkään, mutta kaipa päiväkoti koulii pojastani kiroilevan kovanokan. :( Tai sitten joutuu kiusatuksi. En edes tiedä, kumpi on pahempi vaihtoehto. :(

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Kummitytön eskarissa yksi tyttö lällätteli että "meidän äiti rakastaa meitä ja ostaa meille kauniita vaatteita". Tytöllä oli talvipakkasella vyötärömittainen toppis ja jotkut trikoot... Lohdutin kummityttöä ja sanoin, että sinunkin äitisi rakastaa sinua ja ostaa kauniita ja lämpimiä vaatteita.

Jostain syystä tuli hirveä sääli tuota lällättelevää tyttöä. Saakohan rakkautta vain vaatteiden muodossa. Jotka eivät ole edes säähän sopivia.

Mä en ole jaksanut päätäni vaivata noista asioista. Mun 5 ja 6 vuotiailla on päiväkodissa molemmilla haalari ja vieläpä kypäräpipo.
Lapset haluavat itse niitä käyttää kun ovat kuulemma lämpimät ja helpot.
Siis kaipa ne sitten näyttävät vauvoilta mutta käytännöllisyys ennenkaikkea.
Mutta meiän pk:ssa näyttää olevan monella eskarillakin pienemmistä puhumattakaan haalarit ja kypäräpipot. Onkohan siinä eroa asuuko täällä maalla vai isommassa kaupungissa? Joskus on vaan helpompaa olla "juntti" :)

Yhteistyössä