voi jee että väsyttää......apuja kaivataan..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

äiti

Vieras
vauva kohta kk:n vanha ja herää syömään puolen toista tunnin välein yöllä...eli en ehdi itse nukkua ollenkaan...vauva herää esim. 3 aikaan syömään, siinä sitten vaipan vaihto ja syöttö, kello on puoli 4, vauva nukahtaa kunnolla vasta 4 aikaan sitten itse yrittämään unta ja kello onkin kohta puoli 5 ja vauva herää taasen syömään...pvällä en pysty nukkumaan kun on toinenkin lapsonen ja mies jo töissä...
vinkkejä miten tässä jaksaa???...

saako lapsi tarpeeksi maitoa? itse olin väsynyt kun ei tullut maitoa ja korvike ei riittänyt, aloin antaa maissivelliä kun lapsi oli 2 kk. sillä unet parani eli nälkä tytöllä oli. Hyvin kasvoi eikä täällä ainakaan neuvolassa päätöstäni tuomittu...

Itsellä vain yksi muksu mutta sinuna "käyttäisin hyväkseni" kaiken ulkopuolisen avun mitä on mahdollista saada,esim. isovanhemmat välillä ottaa vaavin hoitaakseen ja sinä saat nukuttua.Muutas keinoa ei taida olla kuin se että itse pääset välillä kunnolla lepäämään,yksin ei ole pakko jaksaa.Voimia sinne! =)

Alkuperäinen kirjoittaja äiti:
vauva kohta kk:n vanha ja herää syömään puolen toista tunnin välein yöllä...eli en ehdi itse nukkua ollenkaan...vauva herää esim. 3 aikaan syömään, siinä sitten vaipan vaihto ja syöttö, kello on puoli 4, vauva nukahtaa kunnolla vasta 4 aikaan sitten itse yrittämään unta ja kello onkin kohta puoli 5 ja vauva herää taasen syömään...pvällä en pysty nukkumaan kun on toinenkin lapsonen ja mies jo töissä...

Onko vaippa ylimärkä kun yöllä vaihdat?

maitoa tulee ainakin todella paljon ja vauva ei syö kuin yhden rinnallisen kerralla,joten uskoisin että tarpeeksi saa maitoa. isompaa saan kyllä välillä mummolaan mutta vauva rinnalla joten pakko olla tisujen lähellä.

Alkuperäinen kirjoittaja leijona76:

välillä on aika märkä valillä taas ei.miksi?

Alkuperäinen kirjoittaja leijona76:

välillä on aika märkä valillä taas ei.miksi?

ajattelin että jos ei ole sinällään syytä vaihtaa yöllä niin syöttää vaan ja jatkaa unia. Mutta tottakai jos on aihetta. Mulla nukkui vieressä vauva, syötin puoliunessa vaan ja sai pysyä sängyssä. Yleensä nukuin samalla siinä.

Ja vaippaahan ei tarvitse joka heräyskerralla vaihtaa, jos on vain pissaa. vauva herää liian hyvin vaipanvaihdon aikana ja siksi nukahtaminen vie noin paljon aikaa. myös korvatulpat on hyvä keksintö jos vauvan tohinat häiritsee. Kunnon itkun kuulee niistä huolimatta. Ja jos sinua ei häiritse voit jättää radion hiljaiselleen se tasaa myös ääniä ja saattaa auttaa myös vauvaa nukkumaan. ja pullo ei ole huono ratkaisu. sillä voi miehesi syöttää yhden syötön välissä ja sinä saat pidemmän unen. muutama pullokerta ei vauvaa pilaa :)

Ei sitä tarvi yöllä vaippaaa vaihtaa, ellei ole kakkaa, se on ihan normaalia vauvalle, että heräilee syömään, välillä useimmin välillä harvemmin. Kestää aikansa. Noin pienillä ei välttämättä ole rytmiä. Yritä nukkua kun lapset päivällä nukkuvat. Vai nukkuuko isompi vielä päiväunia. Jaksamisia! Kyllä siitä selviää, itsellä 2 lasta ja kolmatta ootan mies kolmivuoro- ja viikonlopputyössä. Äidit jaksaa venyä.

Pulloa en itse suosittele, kyllä se vauva tottuu siihen äkkiä ja siinä on oma hommansa lähteä lämmittämään maitoa, yritä syöttää makuulla ja nukkua syötönvälit. Palvelut vaan tarvittaessa, mahdollisimman himmeä valo ja hiljaa toimenpiteet.

Alkuperäinen kirjoittaja nii:
Ja vaippaahan ei tarvitse joka heräyskerralla vaihtaa, jos on vain pissaa. vauva herää liian hyvin vaipanvaihdon aikana ja siksi nukahtaminen vie noin paljon aikaa. myös korvatulpat on hyvä keksintö jos vauvan tohinat häiritsee. Kunnon itkun kuulee niistä huolimatta. Ja jos sinua ei häiritse voit jättää radion hiljaiselleen se tasaa myös ääniä ja saattaa auttaa myös vauvaa nukkumaan. ja pullo ei ole huono ratkaisu. sillä voi miehesi syöttää yhden syötön välissä ja sinä saat pidemmän unen. muutama pullokerta ei vauvaa pilaa :)

jep, meillä tosiaan tuo poika pitää hirvittävää messua ennen nukahtamista tai on oikeastaan unessa jo mutta ökisee ja murisee todella isosti ja sen takia oman unenkin saaminen kestää.täytyypä kokeilla tulppia, pakko olisi saada nukuttua..säälittää isompi lapsi lun ei edes ulos jaksa lähteä kun täys työ että jaksaa vaavin hoitaa....

Juu itselläni kolme ja kaikki ovat olleet kovaäänisiä nukkujia. tosin ei tarvitse kuunnella hengittääkö lapsi, kun sen kuulee viereisestä huoneesta. ja tuo radio on hyvä, kun eihän siellä masussa ole ollut hiljaista.

Alkuperäinen kirjoittaja nii:

jep, meillä tosiaan tuo poika pitää hirvittävää messua ennen nukahtamista tai on oikeastaan unessa jo mutta ökisee ja murisee todella isosti ja sen takia oman unenkin saaminen kestää.täytyypä kokeilla tulppia, pakko olisi saada nukuttua..säälittää isompi lapsi lun ei edes ulos jaksa lähteä kun täys työ että jaksaa vaavin hoitaa....

tulpat täälläkin. Alku kk kova örisemään ja nyt 7kk kiljahtelee, huutelee jne unissaan. Meillä ei pulloon liikaa tottunut kun sitä on saanut satunnaisesti. Juuri niin että isä syötti ja minä nukuin välillä syötön yli.

Alkuperäinen kirjoittaja Jellonainen:
Ota vauva viereesi nukkumaan niin ette kumpikaan herää niihin yöimetykseen kunnolla.

kun luottaisi ettei mies käänny vauvan päälle tms......

Saako teidän sänkynne seinään kiinni niin että vauva voisi olla sinun ja seinän välissä? Tai pinnasängyn laidan laskettua alas niin että pinnasängystä saisi ns. sivuvaunun ja voisit nousematta imettää kun vauva nukkuu pinnasängyssä?

Yhteistyössä