Voi itku kun alkaa hirvittää ( reissuun lähdöstä )

Tallamuspurkuna

Aktiivinen jäsen
10.04.2008
6 762
0
36
Varattiin ystäväni kanssa Tallinnan reissu joulukuun puolenvälin kieppeille. Mennään nopealla aluksella Tallinnaan ja ollaan yö siellä hotellissa ja sit takas kotiin.
Meillä lapset 4v ja silloin vajaa 10 kk ikäinen vauva. Vauva on ainakin vielä todella äidin tyttö. Jos herää yöllä ja mies ottaa syliin niin huuto vaan kovenee mutta kun minä menen, otan syliin niin rauhoittuu heti ja kun sylitän hetken niin voin laittaa takas sänkyyn ja käy sinne nukkumaan.

Nyt huus ihan raivona kun mies yritti syöttää aamupuuron mutta kun minä syötin niin meni lautasellinen ilman mitään ongelmaa.
Mies ahdistuu nopeasti lasten huudosta ja kiukuttelusta.

Kuinkahan ne sitte pärjää? :(

Hyvin se menee! Ero on just siinä että äiti ei ole just sillon saatavilla..

Mä olin päiväristeilyllä Tallinnassa elokuussa. Tyttö ei edelleenkään huoli miestä nukuttamaan vaan mun pitää mennä tytön viereen kunnes hän nukahtaa (kohta 4 v). Mä kun kotiuduin vasta yöllä, mies oli yrittäny tyttöä nukuttaa mutta tyttö vaan tuumas että isi menee pois ja oli painellu ittekseen nukkumaan. Ja siellä se nukkui kun mä tulin kotiin! :) Tää nukkumaanmeno mua jännitti eniten, mä kun en oo juurikaan pois kotoo ollut tytön syntymän jälkeen.

Monesti se on niinkin, että kun äiti on paikalla, sitä tarvitaan, mutta kun se ei ole, sitä ei edes kysytä :hug:
Multakin on joskus kysytty, kun soitin laivalta parin tunnin välein kotiin, että aionko mahdollisesti uida kotiin, jos siellä ei ole kaikki ok... :snotty:

Nyt annat isän ja lapsen vaan puuhailla keskenään, etkä aina lehahda pelastavana enkelinä väliin kun ensimmäinen huuto kuuluu. Lapsi ei vaan ole tottunut olemaan isänsä kanssa kun on sinuun tottunut, nyt on hyvä aika aloittaa totuttelu. Vaikka niin että ensin sinä olet vieressä puuron syötössä muttet syötä, ja sitten pikkuhiljaa kaikkoat kuvasta.

Toinen vaihtoehto on, että päätät ettei kukaan muu voi osata lasta hoitaa, etkä poistu seuraavaan viiteen vuoteen ilman lasta mihinkään. Ihan miten tykkäät.

Pärjää ne, alottakaa nyt oppiminen siihe että isikin hoitaa. Meillä samajuttu että oli äidin perään nukkumisasioissa ja vaan mulle rauhottu, alko sen verran rajottaa että nyt ollaan parina iltana raakasti jaettu homma ja isi nukuttaa. Alkaa jo sujua kun poika tajusi että äiti ei lopullisesti katoa ja isin kanssa voi yhtälailla olla. Mulla tulossa iltameno ja sitäkin varten muutokset tehty.

Minua vaan hirmusesti jännittää että kuinka miehen hermo pitää.
Ensinnäkin olen antanut miehen hoitaa lapsia siinä missä minäkin, jopa kehottanut ;) :D
Mutta heti kun eka ongelma tulee niin mies huutaa "mitä minä nyt teen?" tms.

Mies saattaa touhuta esikoisen kanssa leikkihuoneessa iltasella, sitten koittaa nukkumaan menon aika ja vaihtavat yövaatteet päälle ja mies sanoo että hampaanpesulle. Esikoinen ei sitten avaakaan suutaan hammasharjalle kiusallaankaan niin heti mies huutaa "auta minua nyt vähän". Tai niin kuin viime yönä kun vauva heräsi ja koska olin puoli tuntia aikasemmin vauvan käynyt tissittämässä niin tiesin ettei se tissiä tarvii ja ehdotinkin miehelle että joskos hän kävisi vauvan luona. Meni vauvan huoneeseen, nosti sängystä ja istahti sohvalle. Ja kun vauva ei rauhottunut niin huusi minut hätiin :headwall: Menin, otin vauvan syliin ja rauhottui heti.

Ei tuo ukko edes yritä ratkasta ongelmatilanteita |O

Alkuperäinen kirjoittaja leijona76:
Pärjää ne, alottakaa nyt oppiminen siihe että isikin hoitaa. Meillä samajuttu että oli äidin perään nukkumisasioissa ja vaan mulle rauhottu, alko sen verran rajottaa että nyt ollaan parina iltana raakasti jaettu homma ja isi nukuttaa. Alkaa jo sujua kun poika tajusi että äiti ei lopullisesti katoa ja isin kanssa voi yhtälailla olla. Mulla tulossa iltameno ja sitäkin varten muutokset tehty.

Meillä mies ei halua ratkasta ongelma tilanteita vaan jos kaikki ei suju kuin rasvattu niin pyytää minut apuun :kieh:

Alkuperäinen kirjoittaja Tallamuspurkuna:
Ensinnäkin olen antanut miehen hoitaa lapsia siinä missä minäkin, jopa kehottanut ;) :D

Mies saattaa touhuta esikoisen kanssa leikkihuoneessa iltasella, sitten koittaa nukkumaan menon aika ja vaihtavat yövaatteet päälle ja mies sanoo että hampaanpesulle. Esikoinen ei sitten avaakaan suutaan hammasharjalle kiusallaankaan niin heti mies huutaa "auta minua nyt vähän". Tai niin kuin viime yönä kun vauva heräsi ja koska olin puoli tuntia aikasemmin vauvan käynyt tissittämässä niin tiesin ettei se tissiä tarvii ja ehdotinkin miehelle että joskos hän kävisi vauvan luona. Meni vauvan huoneeseen, nosti sängystä ja istahti sohvalle. Ja kun vauva ei rauhottunut niin huusi minut hätiin :headwall: Menin, otin vauvan syliin ja rauhottui heti.

Eli kysymys on siitä että sekä lapset että miehesi ovat tottuneet siihen että sinä hoidat. Nyt tottutelet koko jengin pois siitä. Ens kerralla kun mies huutaa apua niin sano että en minä tiedä, mutta etköhän sä jotain keksi. Jos ryntäät joka kerta apuun niin eihän mies edes yritä.

Alkuperäinen kirjoittaja NO:

Eli kysymys on siitä että sekä lapset että miehesi ovat tottuneet siihen että sinä hoidat. Nyt tottutelet koko jengin pois siitä. Ens kerralla kun mies huutaa apua niin sano että en minä tiedä, mutta etköhän sä jotain keksi. Jos ryntäät joka kerta apuun niin eihän mies edes yritä.

Olen kyllä sanonu että voisitko edes yrittää keksiä jonkun ratkaisun itse. Mutta vastaus on aina sama ; "en minä keksi sellasia niin ku sinä".
:/ Ja jos esikoinen sanoo "äiti laittaa" niin sillonhan äiti laittaa.

Jos koitan olla huomaamatta koko ongelmaa niin "VOISITKO AUTTAA?" raikuu kämpässä. |O

Voi että nyt ärsyttää!! Muutenkin koko aamu lähti ihan kökösti käyntiin kun kuunteli miehen kiukuttelua heti herättyään :headwall:

Pitäis vissiin lähteä "harjottelureissuun" ennen varsinaista matkaa ;)

Kun seuraavan kerran kuuluu "mitä mä nyt teen", niin huuda takaisin että "mistä minä sen voisin tietää"... Kyllä sitä vanhemmat AINA pärjää kun käyttää maalaisjärkeä, ja tekee tosi hyvää miehelle ettet olisi aina siinä auttamassa ja vastaamassa, anna pärjätä itekseen (eli toisinsanoen PAKOTA ratkaisemaan ongelmatilanteet olemalla itse käyttämättömissä )

Alkuperäinen kirjoittaja nekku:

Kun seuraavan kerran kuuluu "mitä mä nyt teen", niin huuda takaisin että "mistä minä sen voisin tietää"... Kyllä sitä vanhemmat AINA pärjää kun käyttää maalaisjärkeä, ja tekee tosi hyvää miehelle ettet olisi aina siinä auttamassa ja vastaamassa, anna pärjätä itekseen (eli toisinsanoen PAKOTA ratkaisemaan ongelmatilanteet olemalla itse käyttämättömissä )

Yleensä sitten esikoinenkin sanoo jo että "äiti hoitaa"

:D

Mutta täytyy kokeilla ettei oikeasti vaan auta vaikka onkin paikalla. Saan kyllä varmaan kuulla kunniani sen jälkeen mut kai se on sen arvosta =)

Yhteistyössä