Voi hitto tuota naapurin poikaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Naapurin äreä täti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

Naapurin äreä täti

Vieras
Kun hän tulee meille, heti ensimmäinen kysymys on, saako pelata??
Yleesä aina sanon, että ei nyt pelata. Hän kotona ei oikeastaan tee mitään muuta kuin pelaa/istuu tietokoneen ääressä päivät.
Ulos ei tahdo tulla, kun aina on joku peli kesken.
Hänen vanhempansa ovat kyllä yrittäneet estää joka päivä pelaamisen, mutta aina antaneet periksi.
Meillä lapset eivät saa pelata tietokoneella/pleikkarilla joka päivä, vaan tekevät myös muuta, ovat ulkona, leikkivät yms.. NORMAALIA!!

Toinen asia, mikä ärsyttää, on se että kun naapurin poika tulee meille, niin hän levittää kaikki lelut ja lähtee sitten jättäen kaikki levälleen.
Olen kyllä pari kertaa sanonut, että hän ei lähde ennen kuin on auttanut minun lapsiani keräämään lelut joilla ovat leikkineet pois.
Ei ole kiva illalla kuunnella omien lasten narinaa lelujen keräämisestä, kun kaikki on levällään ja naapurin poika on niitä levittänyt.

Kolmas juttu, on se ettei naapurin poika pese käsiään vessassa käytyään ja minusta se on äklöä. Sitten lämitään joka paikkaan niillä paskasilla käsillä, YÄK!!!
Omille lapsille olen opettanut, että kädet pestään AINA vessassa käynnin jälkeen, aivan sama onko lyhyt vai pitkä tarve, kädet pestään.

Muutenkin tuo naapurin poika näyttää saavan kaikki periksi, kun vinkuu karkkia, niin saa sitä ja eipä ihme jos ei sitten oikea ruoka maistu.
Aamulla ei joskus syö aamupalaa, joten joutuu odottamaan koulussa ruokailuun asti ja liekkö syö edes silloin. Hirveän nirso ruoan suhteen.

Eihän nämä asiat välttämättä minulle kuuluis, mutta näkyy ja oikein pistää vihaksi, miksi naapurin äiti ei voi pistää lastansa ojennukseen ja komentaa.
Onkohan tämä just sitä vapaata kasvatusta pahimmillaan vai ollaanko meillä liian tiukkoja joka asian suhteen???

Sitten hän saattaa suuttua, kun komennan häntä.
Tuhat kertaa olen sanonut, että kun ollaan meillä, niin on meidän säännöt ja kun olette teillä niin teidän säännöt, silti ottaa nokkiinsa komennuksesta.
Ärsyttää vielä sekin, että kun lapseni menee heille kun naapurin poika tulee vaikka hakemaan ja olen sanonut, ettei pelata naapurissa, niin aina kuitenkin istuvat tietokoneen ääressä kun menen sinne.
Siis tällä pojalla ei ole mitään käytöstapoja muutenkaan.

Kehtaa vielä inkuttaa, kun komennan ja sanoa, että et sinä ole minun äiti, joten et määrää.
Vaikka olen yrittänyt tehdä selväksi nämä meidän huushollin säännöt.

Tässä eräänä iltana hain lastani mäenlaskusta ja siinä samalla sanoin, että naapurin lapsi vois jo tulla kotia (Äitinsä sairaana, joten ei olisi päässyt hakemaan), ei uskonut ennen kuin soitin äidilleen ja kysyin, että täytyykö lapses jo tulla kotia.
Lapsi vain inkutti, ettei vielä lähde, vaikka yritin selittää että tulis nyt samaa matkaa, kun äitinsä ei voi tulla hakemaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Riemurasia:
miehen veljen lapsilla oli sama tilanne, että ei muuta tehneet kuin pelasivat.. no, miehen veli pakkas tietokoneet ja pleikkarit pois! loppu se pelaaminen!

Saattais onnistua, mutta eivät sitä tee.

Alkuperäinen kirjoittaja Naapurin äreä täti:
Kehtaa vielä inkuttaa, kun komennan ja sanoa, että et sinä ole minun äiti, joten et määrää.

Tässä eräänä iltana hain lastani mäenlaskusta ja siinä samalla sanoin, että naapurin lapsi vois jo tulla kotia (Äitinsä sairaana, joten ei olisi päässyt hakemaan), ei uskonut ennen kuin soitin äidilleen ja kysyin, että täytyykö lapses jo tulla kotia.
Lapsi vain inkutti, ettei vielä lähde, vaikka yritin selittää että tulis nyt samaa matkaa, kun äitinsä ei voi tulla hakemaan.

minkä ikänen lapsi tuo on?
ei sinänsä,ei tulis meille toistamiseen tommosen jälkeen :kieh:

no joo ymmärrän täysin, mutta mites ne sun lapset käyttäytyy sillon kun et oo ite valvomassa? Peseevätkö ihan oikeesti ne kädet kun käyvät vessassa? Eivätkö ite hingu pelaamaan naapurissa kun kotona ei kuitenkaan saa yms... eli ootkos koskaan aatellu asiaa näin päin? Mitäs se naapurin äitee aattelee teidän lapsista?

Alkuperäinen kirjoittaja jybis:

minkä ikänen lapsi tuo on?
ei sinänsä,ei tulis meille toistamiseen tommosen jälkeen :kieh:

Ekaluokalla. Eikä kehtaa kieltää tulemasta, kun ovat kuitenkin hyviä kavereita lapseni kanssa.

Alkuperäinen kirjoittaja :
no joo ymmärrän täysin, mutta mites ne sun lapset käyttäytyy sillon kun et oo ite valvomassa? Peseevätkö ihan oikeesti ne kädet kun käyvät vessassa? Eivätkö ite hingu pelaamaan naapurissa kun kotona ei kuitenkaan saa yms... eli ootkos koskaan aatellu asiaa näin päin? Mitäs se naapurin äitee aattelee teidän lapsista?

Kyllä pesevät kätensä, kun olen siitä niin monta kertaa muistuttanut (kysellyt, ovatko niin tehneet)
Kyllä lapseni tietää, mitä tapahtuu, jos rikkoo jotain sääntöä (pelaa kiellosta huolimatta kaverilla tietokoneella), siitä tulee kotiarestia. (Olen kyllä kertonut lapseni pelikiellosta naapuriin aikuiselle)
Jos jotain todella tyhmää tekee, niin saa pelikiellon/kaverille meno kiellon, riippuen mitä on tehnyt.

Meillä on naapurin äidin kans sen verran hyvät välit, että kyllä me asioista keskustellaan ihan suoraan ja hänkin on samoilla linjoilla että meillä meidän säännöt ja heillä heidän säännöt. Ei näytä kuitenkaan aina toimivan niin.. Harmillista!!
Olen sanonut, että lapseni saa passittaa kotia, jos alkavat naapurissa riehua, tapella tms...

Alkuperäinen kirjoittaja ..:
Onpas naapurin pojassa kaikki päin v-ittua.

En minä sitä tarkottanut, vaan sitä tässä nyt hain, että hän ei voi pelata meidän säännöillä ja joskus tuntuu että hänen kotona ei ole sääntöjä laisinkaan, katsota lapsen tekemisien perään.
Ihan mukava lapsi muuten, mutta uskoisi vain mitä sanotaan, kun nätistikin sanon.

Alkuperäinen kirjoittaja ..:
Onpas naapurin pojassa kaikki päin v-ittua.

En minä sitä tarkottanut, vaan sitä tässä nyt hain, että hän ei voi pelata meidän säännöillä ja joskus tuntuu että hänen kotona ei ole sääntöjä laisinkaan, katsota lapsen tekemisien perään.
Ihan mukava lapsi muuten, mutta uskoisi vain mitä sanotaan, kun nätistikin sanon.

Ei kukaan ole täydellinen, ei edes meidän lapset, mutta sentään käytöstapoja täytyy edes vähän löytyä ja kuunnella aikuista.

Yhteistyössä