Lapsen liikunta??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja v.i.e.r.a.s.
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

v.i.e.r.a.s.

Vieras
Minulla on 8vuotias poika joka kokoajan pelaa joko tietokoneella ta pleikkarilla ja jos ei saa pelata niin katsoo tveestä lastenohjelmia. Hän ei enää viihdy pihalla niin paljon kuin ennen, nykyään käy ajamassa mönkijällä pari kierrosta naapurin kanssa ja menee takaisin pelaan. Kesällä hän vielä harrasti jalkapalloa ja jonkun verran säppiä, mutta enn
ää ei nekään kiinnosta.. Miten lapsen saisi kiinnostumaan urheilusta ja muutenkin ulkona olemisesta? : )

Varmaan pelaaminen äkkiä koukuttaa. Tietäähän sen itsekkin, lykkään nytkin vielä viidellä minsalla kokkausta kun luen vielä yhden ketjun.. Minun viisi vuotias poikani haluaa katsoa youtubesta videoita aina kun kysyn mitä tehtäs. Ei ole auttanut kuin kieltää. Joskus keksii sitten itse tekemistä, mutta toisinaan jää jankkaamaan että haluaa vaan videon ja pakko alkaa itsekkin touhuamaan lapsen kanssa että pääsee yli halusta koneelle. Eli puen itsekkin päälle ja mennään yhdessä ulos tai uimahalliin tms. Joskus vaan kävellään joku lenkki. Välillä tulee kiukkua ja vastarintaa mutta ei haittaa. Jos paljon kiukkuaa, ajattelen että on liikaa videot mielessä ja kiellän useammaksi päiväksi. Joskus tuntuu että viikkokin ilman tekee todella hyvää ja lapsi aktivoituu keksimään enemmän leikkejä ja kaipaa enemmän sinne uloskin.

Yhteistyössä