Voi helkkari miten kauheeta on käydä vaateostoksilla 12-vuotiaan tytön kanssa

  • Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Tyypillistä. Puhutaan 12-vuotiaan vaatteista niin muutamat kääntää asian itseensä ja hakee linkkejä aikuisten neuvostoliiton aikaisiin halpahallin uimapukuihin. Vaihtoehto on siis bikinit joissa ei voi peuhata tai aikuisten uimahaalari? Tiisus että ootte tyhmiä.
 
  • Tykkää
Reactions: Kuunainen
"vieras"
Mun puolesta jotkut saavat ajatella niin, ettei ole mitään väliä mitä lapsella on päällä ja hän saa ihan itse päättää. Meillä kuitenkaan ei 12 vuotias vielä kulje ihan missä tahtoo, jos se pukeutuminen olisi liian paljastavaa. Siis sillätavalla paljastavaa, että se olisi aikuisenkin päällä mautonta, saati sitten lapsen. Olen itse nuorehko äiti, ihan hyvä vartaloinen ja pidän paljon farkkuhameita, erilaisia toppeja, mutta olen sitä mieltä, että kaupoista löytyy paljon myös mauttomia virityksiä, joita en antaisi lapseni pukea, enkä pukisi itsekään. Voitte kuvitella, etten ole mikään anttilan mummo-osaston fani, mutta silti mun mielestä minulla aikuisena on vastuu mitä lapseni pukee ja vahdin kyllä tätä puolta. Uima-asuista ymmärrän, että ap ei ole halunnut ostaa 12 vuotiaalle pienelle tytölleen sellaisia aikuismaisia hyvin niukkoja ylä-ja alaosia, missä parin narun ympärillä on tilkku kangasta ja muuten on kuin alasti.

Onneksi meilläpäin nuorisomuoti ei ole tuollaista, saa olla kiitollinen, että nuorilla on makua eikä siihen hirveästi tarvitse puuttua. Tytöt näyttäisivät pitävän paljon farkkulegginsejä, pitkiä tunikoita ja sellaisia löysiä street-henkisiä housuja, t-paitoja, huppareita. Uima-asuista kukaan ei ole ollut tässäkäät ketjussa eväämässä bikineitä, vaan onhan se ihan tosi, että aikusitenosastolta löytyy paljon sellaista, mikä ei vaan lapsen päälle käy. Lastenosastolla on omanlaisiaan bikineitä (ja ei en nyt tarkoita sellasia nallekuvioisia rimpsuja 12 vuotiaalle) vaan ihan lasten mitoilla tehtyjä sopivia, on kolmioyläosaa ja normaalia alaosaa, jossa rengastakin jopa tms. Mutta ne aikuisten bikinit on jotkut kyllä mielestäni lapsille todella epäsopivia. Ei meidän yleisellä rannalla kukaan lapsi kyllä olekaan sellaisiin vetäytynyt. Ja joku 15 vuotias on jo eri asia kuin 12v.

Ja mä en nyt tällä vaateasialla tarkoita syyllistää lasta mitenkään, että "nuo on huoravaatteita " vaan ihan siltä kantilta, että mikä on soveliasta tuolla yleisillä ilmoilla. Eikä mielestäni sitä ole jotkut sellaiset shortsit mistä pakarat näkyy lahkeista kun on niin pienet (ja näitä on myynnissä) tai joku läpinäkyvät legginsit, joiden kanssa vesirajaan oleva tunika, niin että alkkarit näkyy. Suomessa on kuitenkin sillätavalla olemassa etiketti minkämukaan ollaan, ja esim liian paljastavat vaatteet ei ole aikuistenkaan keskuudessa mitenkään ihannoitava asia, niin enkai minä nyt anna 12 vuotiaan lapseni pukea ihan kaikkea mitä vaan keksii. Tosin täällä ei nuoret noin pukeudu, mutta kun näitä vaatteita katsoo ja kuvittelee, mitä tekisi jos oma tuon ikäinen keksisi vaatia, että saa kulkea vaikke perseestä aukirevityissä farkuissa jne. Ei käy, ihan kaikkeen en suostu ja kyllä mun mielestä se on vanhemman vastuulla minkänäköisenä lapsensa päästää ihmistenilmoille.
 
  • Tykkää
Reactions: Kuunainen ja pietu-
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja PölyEsteri;23980933:
Uima-asu ja bikinit

Mä tilasin tuolta ittelleni. Aika kivat. Sun tyttökin varmaan tykkäis noista.
Juu niin varmaan, taitaa olla harvassa ne tytöt täälläpäin jotka tuollaisia vetäisi. Meillä ainakin nuorten 12-16v keskuudessa on in nähtävästi kaikki street-henkinen. Puman hupparit, puman tennarit, lacostetm lököhousut, printatut t-paidat, urheilutopit,printti- tunikat tregginsit. Rantavaatteena on hirveästi sporttisia biksuja. Lähes kukaan ei pukeudu kuin pikkuaikuinen ja halua mitään pikkuhepeneitä tai korkokenkää ja hyvä niin. Mä luulen, että mieheni 14v pikkusisko mulkoilis kulmien alta jos sille kehtaisi tuollaisia edes ehdottaa. Mutta onhan se ihan totta että kolmekymppisen ja 13 vuotiaan käsitys muodista on aika erilaista, vaikka sitä kuinka vielä tässä iässä kuvittelisi, että on kuin ne teinit. Niillä on omat juttunsa.
 
  • Tykkää
Reactions: Kuunainen
"vieras"
http://www.biquini-brasil.com/assets/big/Bikini-2006-9459.jpg nämä kai on enemmänkin niitä varhaisnuorten jutuja ainakin rannalla päätellen. Kun tuo nuorisomuoti on aika rentoa ja unisex-tyylistä, ettei tuo naisen kaarevien muotojen korostaminen ja kiemurtelevat tangat juuri nyt ole in peruskouluikäisillä.
 
  • Tykkää
Reactions: Kuunainen
ggg
ei jestas sentään.
pölyesteri... jos sä oot tollain kolmekymppisenä naisena tilannu itelles jotkut tän tyyliset bikinit: Brasilialainen bikini RiodeSol PORTO FINO

niin se ei missään nimessä voi tarkottaa sitä että 12 vuotiaalle kävis sitten samanlaiset.
mä oon ihan äimänä että joku helluntailainen linkittää tänne jotain brasilialaisia bikineitä oikeesti 12 vuotiaalle LAPSELLE.

en mäkään tarkota että pitäis mihinkään 50-luvun lahkeelliseen uimapukusäkkiin pukeutua, mut eiköhän kuitenkin noille 12-kesäsille oo vielä himpun erilaiset bikinit kun sun ikäsille aurinkoa ottaville akoille. nää kun lapset katsos peuhaa vielä siellä vedessä ja sukeltelevat ja polskivat hurjasti, niin miten luulet et joku olkaimeton pikku kangassiivu pysyy päällä?

löysin sportiasta ihan ok ja kivat lapsille tarkoitetut bikinit, joten linkitän tänne ne. enkä edes kuvittele linkittäväni niitä biksuja jotka ehkä itselleni tilasin nelly.comista, koska en voi verrata omia mieltymyksiäni 12 vuotta nuoremmalle lapselle. (olen itse 22v)

Sportia - Tuotteet - Vapaa-aika - Vesiurheilu - Uima-asut

tuossapa ehkä hiukan inhimillisempää matskua.
 
  • Tykkää
Reactions: pietu-
"äiti"
Sekä kaksi vuotta sitten, että 15 vuotta sitten olen ollut 12-vuotiaan äiti eikä kummallakaan kertaa ole ollut minkäänlaisia vaikeuksia vaateostoksilla, ei muussakaan iässä.
 
Keittiönoita
Mä ymmärrän kyllä aloittajaa. Tuo on se ikä, jolloin äitinä pitää omaa lastaan vielä ihan lapsena, mutta lapsi itse taas samaistaa itsensä jo teineihin. Kaveritkin saattavat jo pukeutua aikuismaisemmin, joten ei ole lapsen kiva olla porukasta se, joka pukeutuu lapsellisemmin. Hyvä juttu kuitenkin, että löytyi uikkarit, jotka kelpasivat sekä äidille että tyttärelle.
 
12 v. tyttö
Alkuperäinen kirjoittaja PölyEsteri;23980565:
Toppauksia mä en tajua missään liiveissä tai bikineissä aikuisillakaan. en ymmärrä, miksi.


Toppaukset on siinä siksi, että ne tukis paremmin rintoja. En oikeestaan muita bikineitä käytäkkään, kuin topattuja, koska rinnat lössähtää muuten kasaan. Sama asia kun käyttäis paitaa ilman rintaliivejä.


Terveisin 12 v. tyttö.
 
"..."
Ne äidit jotka rajottaa pukeutumista on raivostuttavia. Kyllähän sen ymmärtää ettei 12-vuotiaalle voi ostaa toppia jonka kaula-aukko on napaan asti, mutta ei sen ikäistä voi enää korkeakauluksiseen lastenpaitaankaan pukea. Itse pukeutumisen takia koulukiusattuna tiedän kuinka paljon väliä on sillä, onko hupparissa kissankuva vai numero 68, onko korkeavyötäröisissä farkuissa kaksi vai neljä nappia tai sillä ulottuuko paidan helma navan ylä- vai alapuolelle.
 
"..."
Niin siis jäi epäselväksi kumman mielestä on liian syvä kaula-aukko jne., sun vai tytön? Onko tuollaiset nuorisovaateosastolla? Millainen on liian lyhyt hame?
Minusta vaikuttaa että et halua lapsellesi sellaisia vaatteita joita nykymuodissa on vaan just niitä mummovaatteita.
Ei luoja. Siellä ilmeisesti on joku niistä äideistä, joka antaa lapsensa kulkea halvan horatsun näköisenä, koska se nyt vain on muotia.
 
Ohhoh, mä taidankin olla kauhistuttava esimerkki mun 4-vuotiaalle tyttärelle. Oon hurahtanu näin 28-vuotiaana goottivaatteisiin, lähinnä housuihin ja paitoihin. Ne on ollu mun suurin haave teinistä saakka. Nyt on vähä,vähltä tyyli ruvennu muuttumaan, housut vaihtunu vetoketjuhousuihin, yhet punk/goottihenkiset housut on ja nyt on aivan pakko saada viä remmihousut ja niittihousut.

Vaatteet joita käytin aijemmin, sai mut raivon partaalle ja vaihdoin moneen, moneen kertaan vaatteita ja silti olin raivosta kankeena ja vaahtosin, että nää ei vaan näytä hyvältä mun päällä ja ei tää voi olla todellista, että yhet vaatteet saa raivostumaan.

Sit tilasin kokeilu mielessä noi vetoketjuhousut ja se oli siinä, teini- iän ja nuoren aikuisiän piinaavin haave oli viimein totta. Nimittäin, kun sovitin housut, niin se tunne oli jotain uskomatonta. Ei raivoa, mut levee, rento virne nousi ja hihaksin, että nää on mun, mä tiesin sen jo sillon joskus. Tää on mun juttuni, ei enää tarvi repii hermiviilana vaatteita kaapista ja taistella tyylin kanssa joka ei vaan yksinkertasesti istu ja muutenkin, ''haluan erottua siitä tasasen tylsästä ja harmaasta massasta ja se on todellakin nyt totta :D. Tyttäreni saa pukeutua kuten tykkää, en tosiaan rajota. Oma äitini rajotti ns. noihin normi vaatteisiin ton pukeutumisen ja tyrmäs teini- iässä täysin ton goottihenkisen pukeutumisen, ei kuulema kaikki oikein ymmärrä sitä. Mutta, nyt en tästä tyylistä luovu, koska tuntuu niin omalta ja tuntu, että löysin sen palan joka oli hukassa musta kauan :D.
 
"joh"
siis missäs te ootte käyneet jos uimapuvuissa oli toppauksia vai puhutko nyt bikineistä? itse kolusin just useasta kaupoista itelleni uutta uikkaria eikä missään ollut kyl toppauksia...kävin mm.stockat,stadiumit,intersportit ja marketit...
 
miten mä tänne eksyin?
Olen itse saman ikäinen tyttösi kanssa ja ymmärrän hänen ongelmansa hyvin. Tarvitsen bikinit, mutta ne eivät voi olla sellaiset niinkuin lähes kaikki lastenosastolla 12-vuotiaille tarkoitetut bikinit. Ei hello kitty-kuvioita, ei värikkäitä kukkia oranssilla taustalla, ei mitään sellaista (ymmärrätte kyllä) Uimapuku vois olla kiva, jos se olis vaikka tuubimallinen bandeau (jossa ois narut tietenki) uikkari, mutta ei mitään läpinäkyvää top model-uikkaria. Ymmärrän häntä täysin. Omasta mielestäni pienet toppaukset olisivat tarpeen (jos siis ei jää ilmaa väliin + oikeesti näkyy jtn ilman toppauksii) Semmoset lappubikinit mulla on ollu ja semmosii en suosittele! Netistä löytyy tosi ihanii bikineitä, jotka ei oo paljastavii eikä niissä perse vilku :D eBay:ssä on jotain ihan ok aikusten puolel (xxs) mut lasten puolelt on vaikee löytää :-( kattokaa
https://www.victoriassecret.com/swimwear/halter toivottavasti pääsette yhteisymmärrykseen!
 
"äityli"
[QUOTE="vieras";23979980]Siis mä en kestä! "En mä halua tota, enkä tota, plääh toi ainakin on ihan tyhmännäköinen". Kun kysyy mitä sä sitten haluat, niin vastaa että emmä tiedä, katellaan. Sitten kun se löytää jotakin "ihanaa", niin se on tasan varmasti jotakin, joka näyttää sen päällä ihan karmeelta tai sitten maksaa miljuunan.
Kiertelin tänään tytön kanssa 3 tuntia kaupoissa, pelkästään siksi että löysimme sopivan & myös hänelle kelpaavan uima-asun. Kaikki oli joko lapsellisia, plaah tai muuten ei tykännyt. Kokouikkaria se ei ainakaan halunnut, plööh.
Aikuisten uikkareissa s-kokoisissakin oli melkein kaikissa kauheat toppaukset rintojen kohdalla, mä en suostu ostamaan sellaisia 12-vuotiaalle. tai jos ei ollut, niin sitten alaosa oli malliltaan tosi niukka. Ne olisivat kyllä kelvanneet, juuh.
Tää tietysti vielä pahenee tästä. Sanoinkin, että saat alkaa pukeutumaan pelkkään jätesäkkiin jos toi ininä ei lopu. Perhana![/QUOTE]

Juuri tuon takia en käy, vaan sanos että kierrelkää itse, kertovat hinnan, annan rahat käteen. Itse siis ostavat.
 
vierailija
Siis mä en kestä! "En mä halua tota, enkä tota, plääh toi ainakin on ihan tyhmännäköinen". Kun kysyy mitä sä sitten haluat, niin vastaa että emmä tiedä, katellaan. Sitten kun se löytää jotakin "ihanaa", niin se on tasan varmasti jotakin, joka näyttää sen päällä ihan karmeelta tai sitten maksaa miljuunan.
Kiertelin tänään tytön kanssa 3 tuntia kaupoissa, pelkästään siksi että löysimme sopivan & myös hänelle kelpaavan uima-asun. Kaikki oli joko lapsellisia, plaah tai muuten ei tykännyt. Kokouikkaria se ei ainakaan halunnut, plööh.
Aikuisten uikkareissa s-kokoisissakin oli melkein kaikissa kauheat toppaukset rintojen kohdalla, mä en suostu ostamaan sellaisia 12-vuotiaalle. tai jos ei ollut, niin sitten alaosa oli malliltaan tosi niukka. Ne olisivat kyllä kelvanneet, juuh.
Tää tietysti vielä pahenee tästä. Sanoinkin, että saat alkaa pukeutumaan pelkkään jätesäkkiin jos toi ininä ei lopu. Perhana!
Se on ehkä helpompaa olla pojan kaa vaate ostoksilla esim. Mä niin hmm.... nä farkut ne mahtui päälle! (En oo paksu) jep otetaan nää en kato miltä ne näyttää en niinn tarkasti toki vähän katon, mutt tyttö ehkä kattoo reidet pepun ja kaikki miten ne istuu farkuissa jos vähän oudosti esim. peppu näyttää niin ei kelpaa mä tykkään kyllä ett kaikkien tyttöjen peput näyttää hyvältä farkuissa ja kun oon poika niin voi samalla mainita yks mun lempi vaatetus tytöllä se on joo no ne farkut ja aivan super söpöä on college housut siis tavalliset olo housut semmoiset löysät harmaat tai mustat (ei semmoset verkkarit ne on ok mutta tarkoitan ihan löysät olo housut) mun tytöllä on semmoset nissä on tosi mukavaa istuu iltaisin ja kuherella sohvalla ja tyttöjen peppu näyttää aiva upealta nissä, on tosi kivaa puristaa tytön peppua niissä housuissa ;D ;D
 

Yhteistyössä