Voi helkkari miten kauheeta on käydä vaateostoksilla 12-vuotiaan tytön kanssa

  • Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
Mulla on kokemusta vain yhdestä tytöstä joka on nyt 14. Ikinä ei ole hänen kanssaan ollut vaateongelmaa, sillä pidämme hyvin samantyylisistä vaatteista. (Värikkäitä, nuorekkaita).Ja se on ihme! Hän pitää todella paljon ostamistani vaatteista, voin siis ostaa niitä hänelle jopa summamutikassa kun tiedän koon. Mutta usein otan hänet mukaan valitsemaan. Ja antaisin itse ostaa jos haluisi, mutta hänellä ei ole mitään intoa varsinaisesti shoppailla.
 
alkup. ap
Oliskohan teidän omassa päässä jotain vikaa jotka näette minihame-legginsi-yhdistelmät ja topit "seksivaatteina"? Miksi kaikki pitää seksualisoida mikä näyttää kivalta? En tajua sorry. Mutta olenkin sinut oman seksualisuuteni kanssa enkä seksualisoi pieniä tyttöjä vaikka kulkisivat mitä päällä.
Ok, me ollaan eri linjoilla. Mun mielestä ei ole seksualisoimista, jos haluan katsoa ettei lapseni pukeudu ihan miten sattuu. Pukeutuu vasta sitten täysin kuten itse haluaa, kun pystyy itse arvostelemaan sitä pukeutumistaan.
Mä voisin myös esittää tohon kysymykseesi vastakysymyksen. Eli, miksi vaan sellainen pukeutuminen nuorilla tytöillä näyttäisi kivalta joka on jollakin lailla paljastavaa? Kuka sen muodin määrää ja määrittelee?
Eivät ne lapset ainakaan itse. Ne haluavat vaan sitä, minkä luulevat kulloinkin olevan "in".
 
jo on
Alkuperäinen kirjoittaja PölyEsteri;23980487:
Uima-asun ei kuulu olla mikään peittävä kamala pavunpalko-kokouikkari. Miksi pitää 12 vuotias pukea vauvaksi?
Aaaaaaaarrrrrgggggghhhhhh! Siis teidän mielestä on ainoastaan kaksi vaihtoehtoa: joku mummouikkari ja sitten joku string-viritelmä joka on teidän mielestä älymuodikas eikä yhtään seksikäs?!?!?!
 
alkup. ap
Alkuperäinen kirjoittaja PölyEsteri;23980487:
Uima-asun ei kuulu olla mikään peittävä kamala pavunpalko-kokouikkari. Miksi pitää 12 vuotias pukea vauvaksi?
Ää ostin sille bikinit. Mutta en sellaisia, joissa olisi ollut toppaukset tisseissä tai joissa olisi ollut alaosana vaan muutama neliösentti kangasta edessä ja takana ja narut lantioilla.
 
njaah
Sulla itelläs on nyt jotain vikaa kun ainoat muodikkaat vaatteet on ne jotka paljastaa kaiken... ja tässä ei nyt taidettu puhua legginseistä vaan paljastavista uima-asuista, snadisti eri asia.
Osaatpa hienosti vääristellä. Mistä sä tiedät edes mitkä mun mielestä on muodikkaita vaatteita? Niitä on kaupat pullollaan erilaisia. Kerrospukeutumista voi harrastaa, ei tarvitse näyttää kaikkea muodikkaissakaan vaatteissa. Ja topit on toppeja ja mitä ihmeen vikaa niissäkään on? Vai onko ainoa sallittu kesäpaita hihallinen t-paita? Tytöillä kasvaa rinnat jossain vaiheessa, onko se niin kamalaa??? Toivottavasti tuo kielteinen vaateasenne ei pilaa lapselta mitään ja hän oppii hyväksymään oman kehittymisensä naiseksi. Minusta tuollaisella kasvatuksella on lähinnä kielteinen vaikutus.
Minihameista ap puhui, jossa toin esiin legginsien käytön. Lisäksi hän mainitsi että bikineissä on liian tiukka alaosa. Siis WHAT? Mitkä löysät pöksyt pitäisi bikineissä olla? :O
 
Ää ostin sille bikinit. Mutta en sellaisia, joissa olisi ollut toppaukset tisseissä tai joissa olisi ollut alaosana vaan muutama neliösentti kangasta edessä ja takana ja narut lantioilla.
Miksei saa olla naruja lantiolla? Ne on kätevämmät, niitä voi säätää siitä. Toppauksia mä en tajua missään liiveissä tai bikineissä aikuisillakaan. en ymmärrä, miksi.
 
alkup. ap
Alkuperäinen kirjoittaja PölyEsteri;23980544:
Kerropas mistä kaupasta suomessa löytää näitä string-viritelmiä? Ihan liiottelua.
Vaikka mistä. Tai toinen vaihtoehto on, että uikkarin alaosassa on selllainen ylöspäin "nouseva" malli, että niitä ei voi pitää jos ei sheivaa.
 
njaah
Ok, me ollaan eri linjoilla. Mun mielestä ei ole seksualisoimista, jos haluan katsoa ettei lapseni pukeudu ihan miten sattuu. Pukeutuu vasta sitten täysin kuten itse haluaa, kun pystyy itse arvostelemaan sitä pukeutumistaan.
Mä voisin myös esittää tohon kysymykseesi vastakysymyksen. Eli, miksi vaan sellainen pukeutuminen nuorilla tytöillä näyttäisi kivalta joka on jollakin lailla paljastavaa? Kuka sen muodin määrää ja määrittelee?
Eivät ne lapset ainakaan itse. Ne haluavat vaan sitä, minkä luulevat kulloinkin olevan "in".
Pahin mokasi tulikin tästä teksistä esiin. Et luota lapsesi arvostelukykyyn. Se on paha epäluottamuslause lapselle joka on herkässä vaiheessa kun etsii omaa identiteettiään naisenalkuna. Surullista ja jotenkin karmeaa :( Mikset anna lapsesi itse määritellä mikä hänestä on kivaa laittaa päälleen? Mikset katsoisi uudestaan niitä vaatteita että ovatko ne TODELLA niin kauheita ja paljastavia kuin mitä luulet.
 
"viiden äiti"
Bikineistä puheen ollen: mun nyt 16-vuotias tyttöni on uinut pari vuotta poikien uimasorteilla. Tytön mielestä tytöille tarkoitetut bikinit on kamalia. Yläosana normi bikiniyläosa.
 
njaah
[QUOTE="viiden äiti";23980577]Monellako teistä, jotka aapeetä haukutte, on itsellänne 12-vuotias tyttö? ;)[/QUOTE]

En hauku ap:ta. Olen kauhuissani tällaisista äideistä jotka yrittävät ahtaa lapsensa muottiin kun eivät itse kestä jotain vaatetta.
Mutta ei ole 12-vuotiasta tyttöä vielä, mitä sitten? On lähes puolet nuorempi tyttö joka käyttää toppeja ja minihameita. Eikö ole kauheaa? Luuletko että kun tyttö on 12-vee, alan rajoittamaan vaatteiden käyttöä niin että enää ei saa kulkea topeissa kun rinnat kasvaa eikä saa käyttää minihameita? :D
Veikkaan että olen sellainen äiti jonka kanssa on kivaa käydä kaupassa, katsella vaatteita. Toisin kuin oli omassa lapsuudessani. Luulen että lapsi osaa vielä tuon ikäisenäkin luottaa äitiinsä ja pystyy tukeutumaan naiseksi kehittyessään juuri minuun. Olisi kurja jättää hänet yksin niin suurien mullistusten keskellä. En halua hänelle samaa traumaa kuin itselläni oli naiseksi kehittymisessä.
 
jo on
Osaatpa hienosti vääristellä. Mistä sä tiedät edes mitkä mun mielestä on muodikkaita vaatteita? Niitä on kaupat pullollaan erilaisia. Kerrospukeutumista voi harrastaa, ei tarvitse näyttää kaikkea muodikkaissakaan vaatteissa. Ja topit on toppeja ja mitä ihmeen vikaa niissäkään on? Vai onko ainoa sallittu kesäpaita hihallinen t-paita? Tytöillä kasvaa rinnat jossain vaiheessa, onko se niin kamalaa??? Toivottavasti tuo kielteinen vaateasenne ei pilaa lapselta mitään ja hän oppii hyväksymään oman kehittymisensä naiseksi. Minusta tuollaisella kasvatuksella on lähinnä kielteinen vaikutus.
Minihameista ap puhui, jossa toin esiin legginsien käytön. Lisäksi hän mainitsi että bikineissä on liian tiukka alaosa. Siis WHAT? Mitkä löysät pöksyt pitäisi bikineissä olla? :O
No ite aloitit leimaamalla ap:n vaatetoiveet mummomaisiksi ja epämuodikkaiksi, kun hän kertoi ettei halua että tyttö pukeutuu kaiken paljastaviin asuihin. Minä taas sanoin että muodikkaasti voi pukeutua ilman että paljastaa kaiken mahdollisen. Ei se tarkoita sitä että olisi verhottu päästä varpaisiin. Toppeja on monenlaisia, perustopit on ihan normivaatteita, sitten on sellaisia, joissa leikkaus suurinpiirtein napaan asti että varmasti tissit vilkkaa, ja nämä ei ole mielestäni 12 veen vaatteita. Sinä tässä osaat hienosti vääristellä... eiköhän sekä minä että ap halua että lapsemme pukeutuu muodikkaasti ja haluamallaan tavalla, mutta kuitenkin hyvän maun mukaisesti. EIKÄ SE TARKOITA SITÄ ETTÄ MUMMON KAAPÅILLA KÄYDÄÄN... alkaa ärsyttää teidän yksisilmäisyys!
 
"vivi"
Mulla ei ole kaksitoistavuotiasta, mutta kummityttö alkaa olemaan tuota ikää. Ihan mielenkiinnosta olisi kiva nähdä kuvia mikä olisi se malli jonka tyttö haluaisi ja minkä taas äiti hyväksyisi. Löytyiskö vaikka hennesin sivuilta esimerkkejä?
 
alkup. ap
Alkuperäinen kirjoittaja PölyEsteri;23980622:
Ja kasvaako 12 vuotiailla muka karvat siellä? Ja jos kasvaa, miksi ei saa siistiä uikkarirajasta? Kyllä mä vaan rupesin siistimään, kun karvoja sinne kasvoi.
No kyllä vaan kasvaa ja kainaloissakin. Kainalot se kyllä ajelee.
Minä en käske sen ruveta ajelemaan alapäätänsä, sen takia että uikkareista ei vilahtelisi karvoja :) Kun ostan mieluummin ne sopivat uikkarit. 12 v voi olla fyysisesti hyvinkin kehittynyt, mutta henkisesti on ihan kakara vielä. Karvojen ajelut alapäästään saa opetella sitten omaan tahtiinsa, kun hiffaa nekin hommat.
 
njaah
[QUOTE="vivi";23980663]Mulla ei ole kaksitoistavuotiasta, mutta kummityttö alkaa olemaan tuota ikää. Ihan mielenkiinnosta olisi kiva nähdä kuvia mikä olisi se malli jonka tyttö haluaisi ja minkä taas äiti hyväksyisi. Löytyiskö vaikka hennesin sivuilta esimerkkejä?[/QUOTE]

Samaa mietin. Kuvasta olisi kiva nähdä konkreettisesti mikä on sitä niin kauhean paljastavaa mitä lapselle ei voi ostaa ja mikä äidin toiveen mukaista? Tuskin sentään missään seksikaupassa kävitte ;)
 
njaah
No kyllä vaan kasvaa ja kainaloissakin. Kainalot se kyllä ajelee.
Minä en käske sen ruveta ajelemaan alapäätänsä, sen takia että uikkareista ei vilahtelisi karvoja :) Kun ostan mieluummin ne sopivat uikkarit. 12 v voi olla fyysisesti hyvinkin kehittynyt, mutta henkisesti on ihan kakara vielä. Karvojen ajelut alapäästään saa opetella sitten omaan tahtiinsa, kun hiffaa nekin hommat.
Minä kyllä äitinä ihan opastaisin tyttöäni että tuonlaisissa uikkareissa pitää sitten siistiä bikinirajat. Vai onko se liian tabu aihe josta ei voi puhua?
 
No kyllä vaan kasvaa ja kainaloissakin. Kainalot se kyllä ajelee.
Minä en käske sen ruveta ajelemaan alapäätänsä, sen takia että uikkareista ei vilahtelisi karvoja :) Kun ostan mieluummin ne sopivat uikkarit. 12 v voi olla fyysisesti hyvinkin kehittynyt, mutta henkisesti on ihan kakara vielä. Karvojen ajelut alapäästään saa opetella sitten omaan tahtiinsa, kun hiffaa nekin hommat.
No jos sitä ei haittaa uikkareista repsottavat karvat, niin mitä ihmettä, missä on ongelma?
 
"vieras"
Oliskohan teidän omassa päässä jotain vikaa jotka näette minihame-legginsi-yhdistelmät ja topit "seksivaatteina"? Miksi kaikki pitää seksualisoida mikä näyttää kivalta? En tajua sorry. Mutta olenkin sinut oman seksualisuuteni kanssa enkä seksualisoi pieniä tyttöjä vaikka kulkisivat mitä päällä.
Ja sun mielestä kaikki muut on "mummokuteita" paitsi miniminihameet ja topit, joista rinnat lähes paljastuvat.

Kertoo sun tyylitajusta tosi paljon... :D :D :D
 
njaah
No ite aloitit leimaamalla ap:n vaatetoiveet mummomaisiksi ja epämuodikkaiksi, kun hän kertoi ettei halua että tyttö pukeutuu kaiken paljastaviin asuihin. Minä taas sanoin että muodikkaasti voi pukeutua ilman että paljastaa kaiken mahdollisen. Ei se tarkoita sitä että olisi verhottu päästä varpaisiin. Toppeja on monenlaisia, perustopit on ihan normivaatteita, sitten on sellaisia, joissa leikkaus suurinpiirtein napaan asti että varmasti tissit vilkkaa, ja nämä ei ole mielestäni 12 veen vaatteita.Sinä tässä osaat hienosti vääristellä... eiköhän sekä minä että ap halua että lapsemme pukeutuu muodikkaasti ja haluamallaan tavalla, mutta kuitenkin hyvän maun mukaisesti. EIKÄ SE TARKOITA SITÄ ETTÄ MUMMON KAAPÅILLA KÄYDÄÄN... alkaa ärsyttää teidän yksisilmäisyys!
Yksisilmäisesti taidat itse lukea :D Olisko jossain kuvaa tuollaisesta topista jossa menee leikkaus napaan asti? Ei tule sellaista heti mieleen.
Mikä muu paljastaa kaiken mahdollisen kuin läpinäkyvät alusvaatteet? Että kukahan nyt vääristelee ja mitä ;)
 
alkup. ap
No niin, kiitokset mielenkiintoisesta keskustelusta kaikille!
Mä lähden nyt saunaan ja sitten telkkarin pariin. Ja tohon yhteen kommenttiin vielä, että enhän mä ole häneltä naiseksi kasvamista kieltämässä enkä suhtaudu mitenkään ahdasmielisesti hänen murrosikäänsä enkä kasvamiseensa. Meillä on hyvinkin läheiset ja luottamukselliset välit.
Mun mielestä naiseksi kasvaminen vaan ei välttämättä edellytä paljastavaa pukeutumista 12-vuotiaana.
Hyvää illanjatkoa!
 
  • Tykkää
Reactions: pietu- ja Kuunainen

Yhteistyössä