Voi helkkari miten kauheeta on käydä vaateostoksilla 12-vuotiaan tytön kanssa

  • Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Siis mä en kestä! "En mä halua tota, enkä tota, plääh toi ainakin on ihan tyhmännäköinen". Kun kysyy mitä sä sitten haluat, niin vastaa että emmä tiedä, katellaan. Sitten kun se löytää jotakin "ihanaa", niin se on tasan varmasti jotakin, joka näyttää sen päällä ihan karmeelta tai sitten maksaa miljuunan.
Kiertelin tänään tytön kanssa 3 tuntia kaupoissa, pelkästään siksi että löysimme sopivan & myös hänelle kelpaavan uima-asun. Kaikki oli joko lapsellisia, plaah tai muuten ei tykännyt. Kokouikkaria se ei ainakaan halunnut, plööh.
Aikuisten uikkareissa s-kokoisissakin oli melkein kaikissa kauheat toppaukset rintojen kohdalla, mä en suostu ostamaan sellaisia 12-vuotiaalle. tai jos ei ollut, niin sitten alaosa oli malliltaan tosi niukka. Ne olisivat kyllä kelvanneet, juuh.
Tää tietysti vielä pahenee tästä. Sanoinkin, että saat alkaa pukeutumaan pelkkään jätesäkkiin jos toi ininä ei lopu. Perhana!
 
"viiden äiti"
Kokeneen ääni kertoo, että tuota jatkuu vielä muutaman vuoden. Sitten helpottaa, kun voit antaa rahan käteen ja sanoa likalle, että menee keskenään ostoksille.
 
alkup. ap
[QUOTE="viiden äiti";23980030]Kokeneen ääni kertoo, että tuota jatkuu vielä muutaman vuoden. Sitten helpottaa, kun voit antaa rahan käteen ja sanoa likalle, että menee keskenään ostoksille.[/QUOTE]

Juu, tätä minäkin pelkään. Kaiken lisäksi likalle ei kelpaa isä mukaan, koska isä ei kuulemma tiedä kuteista mitään, ja sen kanssa on ärsyttävää käydä vaateostoksilla kun se vaan huokailee ja sanoo että otat nyt vaan jotain niin lähdetään. Eli mun hommaksenihan tää jää, kunnes toi ihana hetki koittaa että osaa huolehtia itse ostoksistaan :)
 
"joku vaan"
Mä olen ton ikäsestä saakka ostanut itse vaatteet. Tosin äitini kuoli, joten sillä toki oma osuutensa asiaan. Isä antoi rahat, koska luotti, ettei me tuhlata älyttömyyksiin.

Voisit joskus testinä kokeilla, mitä ostaa, jos annat mennä kaverin kanssa ostoksille. Vähän niin kuin luottamusharjoitus. Tai sitten teet niin kuin kaverini äiti, joka ei voinut ihan kaveriini luottaa eli tyttö kävi itse ostoksilla, varasi tuotteen ja äiti sitten kävi maksamassa (ja hyväksymässä kaiketi).
 
"..."
Itsellä ei ole tuon ikäistä, mut olen ymmärtäny, että vaikeaa on siksikin, että tytöille on tarjolla lähinnä ns. hutsuvaatetta ja siitä sitten väännetään viimeistään.
 
Non compos mentis
[QUOTE="viiden äiti";23980030]Kokeneen ääni kertoo, että tuota jatkuu vielä muutaman vuoden. Sitten helpottaa, kun voit antaa rahan käteen ja sanoa likalle, että menee keskenään ostoksille.[/QUOTE]

Eikö sitä sitten voi tehdä jo tuossa iässä?
 
"viiden äiti"
[QUOTE="joku vaan";23980092]Mä olen ton ikäsestä saakka ostanut itse vaatteet. Tosin äitini kuoli, joten sillä toki oma osuutensa asiaan. Isä antoi rahat, koska luotti, ettei me tuhlata älyttömyyksiin.

Voisit joskus testinä kokeilla, mitä ostaa, jos annat mennä kaverin kanssa ostoksille. Vähän niin kuin luottamusharjoitus. Tai sitten teet niin kuin kaverini äiti, joka ei voinut ihan kaveriini luottaa eli tyttö kävi itse, varasi tuotteen ja äiti sitten kävi maksamassa (ja hyväksymässä kaiketi).[/QUOTE]

Tätä tapaa olen myös käyttänyt lasteni kanssa eli lapset käyvät etukäteen valitsemassa ja minä sitten maksamassa.
 
njaah
Saanko kysyä millaisissa kaupoissa kävitte? Oliko siellä edes nuorisovaatteita? Mun on vaikea kuvitella tilannetta jossa ei löytyis tuonikäiselle kivoja kuteita. Vai onko tässäkin niiin että äidille ei kelpaa nuorten muotivaatteet.
 
"Jenni"
No jessus sentään!!! Ootte noin pitkästi päässy ilman tuota showta?? Miten sen teitte? Kertokaa heti! =)
Täällä 10 vuotias ja nyt jo sama meno ku kirjotit! Oh shit.
 
alkup. ap
[QUOTE="vieras";23980061]Oliko siis muitakin kui aikuisten pukuja jotka "näytti sen päällä ihan karmeelta", mutta olis kelvannu?[/QUOTE]

Ei, kun tarkoitan että se vinkuu yleensä liian aikuismaisia vaatteita ja sellaiset on sen mielestä "hienoja". On esim. liian syvä kaula-aukko topeissa tai napa on ihan paljaana tai hameet on liian lyhyitä. Ostan kyllä nuorten ja aikuistenkin osastolta, jos ne ovat ton ikäiselle hyviä ja hinta on sopiva.
 
cvv
Juuh, samaa se on pojan kanssa. Ja tietty kuteet pitäisi olla kaikki Bronxia tai Karl Kania, juu ei tule tapahtumaan. Joskus ostan niitä superhyperalennusmyynneistä, mutta muuten saa tyytyä ihan perusvaatteisiin. Kirpputoreilla poika on onneksi oppinut käymään itsekin, ja bongailee sieltä merkkivaatteita hillittömän halvalla!
 
njaah
Ei, kun tarkoitan että se vinkuu yleensä liian aikuismaisia vaatteita ja sellaiset on sen mielestä "hienoja". On esim. liian syvä kaula-aukko topeissa tai napa on ihan paljaana tai hameet on liian lyhyitä. Ostan kyllä nuorten ja aikuistenkin osastolta, jos ne ovat ton ikäiselle hyviä ja hinta on sopiva.
Niin siis jäi epäselväksi kumman mielestä on liian syvä kaula-aukko jne., sun vai tytön? Onko tuollaiset nuorisovaateosastolla? Millainen on liian lyhyt hame?
Minusta vaikuttaa että et halua lapsellesi sellaisia vaatteita joita nykymuodissa on vaan just niitä mummovaatteita.
 
alkup. ap
Saanko kysyä millaisissa kaupoissa kävitte? Oliko siellä edes nuorisovaatteita? Mun on vaikea kuvitella tilannetta jossa ei löytyis tuonikäiselle kivoja kuteita. Vai onko tässäkin niiin että äidille ei kelpaa nuorten muotivaatteet.
Lempäälän Ideaparkissa käytiin tänään. H&M, KappAhl, Seppälä, kaikki ne urheiluliikkeet mitä siellä on (Stadium, Budget Sport, joku muukin...), sit kaikki Tokmannit ja Minimanit ym. koluttiin läpi.
Kai se olisi jatkanut vieläkin mutta mä en jaksanut, kintussa oli rakko ja hirvee tuskanhiki päällä.
 
allkup. ap
Niin siis jäi epäselväksi kumman mielestä on liian syvä kaula-aukko jne., sun vai tytön? Onko tuollaiset nuorisovaateosastolla? Millainen on liian lyhyt hame?
Minusta vaikuttaa että et halua lapsellesi sellaisia vaatteita joita nykymuodissa on vaan just niitä mummovaatteita.
Mä en tosiaan anna 12-vuotiaan pitää toppeja, joista tissit melkein pullahtavat ulos enkä mitään minihameita että melkein takapuoli näkyy. Olkoon muotia tai ei. Olen kai sit vanhanaikainen, mut ihan sama.
Kerkiää pukeutua noin vaikka loppuikänsä, jos haluaa mutta ei ton ikäisenä vielä.
 
Siks mä en mene sen kanssa kauppaan, vaan annan rahaa ja vien kaverin kanssa shoppailemaan poistuen itse kaverin äidin kanssa toisaalle:)
Mä kyllä luotan sen makuun, kun en oo koskaan puuttunu sen pukeutumiseen, sen ei tarvi sillä saralla kokeilla rajojaan. Ja kaikilla meillä on ylilyöntimme teininä tainnu olla...
 
njaah
Mä en tosiaan anna 12-vuotiaan pitää toppeja, joista tissit melkein pullahtavat ulos enkä mitään minihameita että melkein takapuoli näkyy. Olkoon muotia tai ei. Olen kai sit vanhanaikainen, mut ihan sama.
Kerkiää pukeutua noin vaikka loppuikänsä, jos haluaa mutta ei ton ikäisenä vielä.
Arvasin. Et anna lapsesi nauttia muodista, sääli :( Luultavasti tulee sellainen kapinavaihe että sitten saatkin repiä silmät päästäsi kun vetää täysin yli.
Tietääkseni tämän päivän muodissa on edelleen ne legginsit joita voi ihan käyttää minihameiden kanssa niin ei vilku takapuolet eikä pikkarit. Ja tuskin tuon ikäisellä vielä hirveästi rinnat pullahtaa paidasta ulos, kai sillä rintaliivit on jos rinnatkin?
No mun tyttö saa ainakin kulkea muodikkaana kun tulee siihen ikään. Säälin lapsia jotka joutuu tiukkisäitien takia pitäytymään mummomuodissa. Tulee liikaa oma lapsuuskin mieleen kun ei saanut koskaan mitään kivaa päälle :(
Mutta onnea valitsemallasi tiellä. Usko pois, tuo kostautuu vain siksi että sinua ahdistaa liian piukka muoti nuorilla.
 
jo on
Arvasin. Et anna lapsesi nauttia muodista, sääli :( Luultavasti tulee sellainen kapinavaihe että sitten saatkin repiä silmät päästäsi kun vetää täysin yli.
Tietääkseni tämän päivän muodissa on edelleen ne legginsit joita voi ihan käyttää minihameiden kanssa niin ei vilku takapuolet eikä pikkarit. Ja tuskin tuon ikäisellä vielä hirveästi rinnat pullahtaa paidasta ulos, kai sillä rintaliivit on jos rinnatkin?
No mun tyttö saa ainakin kulkea muodikkaana kun tulee siihen ikään. Säälin lapsia jotka joutuu tiukkisäitien takia pitäytymään mummomuodissa. Tulee liikaa oma lapsuuskin mieleen kun ei saanut koskaan mitään kivaa päälle :(
Mutta onnea valitsemallasi tiellä. Usko pois, tuo kostautuu vain siksi että sinua ahdistaa liian piukka muoti nuorilla.
:O No en minäkään antaisi 12 veen kulkea missään seksivaatteissa! Kyllä voi olla muodikkaissa vaatteissa ilman että näyttää pikkuh*oralta! huhhuh
 
njaah
:O No en minäkään antaisi 12 veen kulkea missään seksivaatteissa! Kyllä voi olla muodikkaissa vaatteissa ilman että näyttää pikkuh*oralta! huhhuh
Oliskohan teidän omassa päässä jotain vikaa jotka näette minihame-legginsi-yhdistelmät ja topit "seksivaatteina"? Miksi kaikki pitää seksualisoida mikä näyttää kivalta? En tajua sorry. Mutta olenkin sinut oman seksualisuuteni kanssa enkä seksualisoi pieniä tyttöjä vaikka kulkisivat mitä päällä.
 
"vieras"
12-vuotiaalla nyt on sentään kroppaa pitää niukkoja uikkareita, mikä vika siinä on? Höllyväkeskivartaloisilta, roikkutissisiltä ja raejuustoperseisiltä ämmiltä se pitäisi ennemmin kieltää, mieluummin lailla.
 
  • Tykkää
Reactions: SeInka
jo on
Oliskohan teidän omassa päässä jotain vikaa jotka näette minihame-legginsi-yhdistelmät ja topit "seksivaatteina"? Miksi kaikki pitää seksualisoida mikä näyttää kivalta? En tajua sorry. Mutta olenkin sinut oman seksualisuuteni kanssa enkä seksualisoi pieniä tyttöjä vaikka kulkisivat mitä päällä.
Sulla itelläs on nyt jotain vikaa kun ainoat muodikkaat vaatteet on ne jotka paljastaa kaiken... ja tässä ei nyt taidettu puhua legginseistä vaan paljastavista uima-asuista, snadisti eri asia.
 
Oliskohan teidän omassa päässä jotain vikaa jotka näette minihame-legginsi-yhdistelmät ja topit "seksivaatteina"? Miksi kaikki pitää seksualisoida mikä näyttää kivalta? En tajua sorry. Mutta olenkin sinut oman seksualisuuteni kanssa enkä seksualisoi pieniä tyttöjä vaikka kulkisivat mitä päällä.
Varmaan ihan kivaa kasvaa tyttönä, kun aikuiset puhuu näitä seksivaate ja huora-juttuja. Kammottavaa. :(
 

Yhteistyössä