Voi helkkari miten kauheeta on käydä vaateostoksilla 12-vuotiaan tytön kanssa

  • Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja PölyEsteri;23980565:
Miksei saa olla naruja lantiolla? Ne on kätevämmät, niitä voi säätää siitä. Toppauksia mä en tajua missään liiveissä tai bikineissä aikuisillakaan. en ymmärrä, miksi.
No ei ole kiva, jos nännit näkyy läpi. Itse olen aina käyttänyt vain topattuja rintsikoita. Ja bikineitä. Ja rintsikat mielellään push-upina, näyttää kauneimmalta.
 
"vieras"
Pahin mokasi tulikin tästä teksistä esiin. Et luota lapsesi arvostelukykyyn. Se on paha epäluottamuslause lapselle joka on herkässä vaiheessa kun etsii omaa identiteettiään naisenalkuna. Surullista ja jotenkin karmeaa :( Mikset anna lapsesi itse määritellä mikä hänestä on kivaa laittaa päälleen? Mikset katsoisi uudestaan niitä vaatteita että ovatko ne TODELLA niin kauheita ja paljastavia kuin mitä luulet.
Vai että ihan karmeaa, kun ap on kieltänyt lastaan ostamasta jotain liian paljastavia vaatteita. :D

Musta tuntuu että sä otat nyt helkkarin liian vakavasti tän aloituksen. Vanhemman tehtävä on myös katsoa, että lapsi pukeutuu kunnolla. Stringinarubikinien ja mummouikkareiden välimaastossa on aikas paljon vaihtoehtoja.
 
"vieras"
Pahin mokasi tulikin tästä teksistä esiin. Et luota lapsesi arvostelukykyyn. Se on paha epäluottamuslause lapselle joka on herkässä vaiheessa kun etsii omaa identiteettiään naisenalkuna. Surullista ja jotenkin karmeaa :( Mikset anna lapsesi itse määritellä mikä hänestä on kivaa laittaa päälleen? Mikset katsoisi uudestaan niitä vaatteita että ovatko ne TODELLA niin kauheita ja paljastavia kuin mitä luulet.
En ole ap, mutta omasta puolestani voin sanoa, että en todellakaan luottaisi 12-vuotiaan arvostelukykyyn kaikissa asioissa. Jos olet itse kasvattanut miniaikuisen se on oma asiasi, mutta minulle 12-vuotias on yhä lapsi, joka vaatii seurantaa ja ohjausta.
 
Saanko kysyä millaisissa kaupoissa kävitte? Oliko siellä edes nuorisovaatteita? Mun on vaikea kuvitella tilannetta jossa ei löytyis tuonikäiselle kivoja kuteita. Vai onko tässäkin niiin että äidille ei kelpaa nuorten muotivaatteet.
Sillon ku mää olin nuari, kyl sillo ol tytöille kivoja kolttui! Nyt kaik nuarte vaatteet soppiip vua HUARILLE! Ajat muuttuva, sanoo ne. Helkutarallaa meiä tyttö kyl pukeutuu amish-kaapuun niiku äiteensäki vähintääski viirenkytä ikään asti.
 
"Anne"
Miksi ette tilaa netistä? Katsokaa tytön mitat, vaatekoot yms ja anna tytön etsiä itse mieleisiään, Ebay, Nelly, Bubbleroom yms. Sitten vain hyväksyt mitä hyväksyt ja tilaatte ne. Ei kaupoissa kiertelyä, ei julkista "miksmiksmiksäitimähaluuuuuunjamuillakinon"-narinaa, ei sovitusrumbaa jne. Jos tilattu vaate ei sovi niin palautusta ja sopivaa koko tilalle ja lapulle ylös mistä mikä koko oli huono ja miten niin osaatte sitten seuraavalla kerralla tilata sopivampaa.
 
[QUOTE="vieras";23980767]No ei ole kiva, jos nännit näkyy läpi. Itse olen aina käyttänyt vain topattuja rintsikoita. Ja bikineitä. Ja rintsikat mielellään push-upina, näyttää kauneimmalta.[/QUOTE]

jaa, minusta se on erittäin kiva, että nännit näkyy läpitte, kerta topatut bikinit on aikaepäkäytännölliset, kun niihin jää vettäkin sisälle.
 
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja PölyEsteri;23980896:
jaa, minusta se on erittäin kiva, että nännit näkyy läpitte, kerta topatut bikinit on aikaepäkäytännölliset, kun niihin jää vettäkin sisälle.
No ymmärtänet kuitenkin, että monet eivät halua nänniensä näkyvän läpi, joten ehkä siksi nyt ymmärrät miksi topattuja rintsikoita ja bikineitä käytetään.
 
njaah
[QUOTE="vieras";23980817]En ole ap, mutta omasta puolestani voin sanoa, että en todellakaan luottaisi 12-vuotiaan arvostelukykyyn kaikissa asioissa. Jos olet itse kasvattanut miniaikuisen se on oma asiasi, mutta minulle 12-vuotias on yhä lapsi, joka vaatii seurantaa ja ohjausta.[/QUOTE]

En ole kasvattanut enkä ole kasvattamassa miniaikuista. Tekeekö toppiin ja minihameeseen pukeutuminen tytöstä miniaikuisen? Entäpä bikinit? Entäpä pojilla shortsit ja hihaton paita? Voi voi ja hyvää päivää.
Kyllä 12-vuotiaan arvostelukykyyn vaatetuksen suhteen on aika paljon luottamista. Ellei sitten ole kontrollifriikki äitinä.
 
[QUOTE="vieras";23980927]No ymmärtänet kuitenkin, että monet eivät halua nänniensä näkyvän läpi, joten ehkä siksi nyt ymmärrät miksi topattuja rintsikoita ja bikineitä käytetään.[/QUOTE]

Joo, ymmärrän, mut ap ilmeisesti nimenomaan haluaa tyttärellänsä niiden näkyvän, kun ei anna ostaa topattuja.
 
Alkuperäinen kirjoittaja PölyEsteri;23980933:
Uima-asu ja bikinit

Mä tilasin tuolta ittelleni. Aika kivat. Sun tyttökin varmaan tykkäis noista.
Huarran vaattehija! Tuommottisis lucifeeri rytkyis ei taivaan portit aukija! Herra miu varjele! Kyä on nuoril nykyäs kauhia se räpmusikkijumphutus ja nuo tuolviisii maksulliste iloharakoide hepenet! Ennevanhaa ei ol! Remmijä antaa pittäs, nii!
 
"Anne"
Alkuperäinen kirjoittaja PölyEsteri;23980565:
Miksei saa olla naruja lantiolla? Ne on kätevämmät, niitä voi säätää siitä. Toppauksia mä en tajua missään liiveissä tai bikineissä aikuisillakaan. en ymmärrä, miksi.
OT: Mä ymmärrän. Minusta tuntuu pahalle jos rinnat heiluu tai nännit hieroutuu johonkin kankaaseen. Vähän topatut liivit on ihanuus.
 
njaah
Alkuperäinen kirjoittaja PölyEsteri;23980933:
Uima-asu ja bikinit

Mä tilasin tuolta ittelleni. Aika kivat. Sun tyttökin varmaan tykkäis noista.
Huh, olipas aikamoisia :D En löytänyt H&M:ltä enkä Lindexistä yhtään tuonnepäin viittaavaakaan. Olisikohan Seppälässä sitten erilainen tyyli... Kun tähän hätään ei muita kauppoja tule mieleen missä ap olisi voinut törmätä liian piukkiin bikineihin.
 
Huh, olipas aikamoisia :D En löytänyt H&M:ltä enkä Lindexistä yhtään tuonnepäin viittaavaakaan. Olisikohan Seppälässä sitten erilainen tyyli... Kun tähän hätään ei muita kauppoja tule mieleen missä ap olisi voinut törmätä liian piukkiin bikineihin.
Niin, jossain päin nuo on ihan normaaleja. Täällä suomessa en ole kaupoissa nähnyt oikein vastaavia, jonka perusteella ihmettelinkin, että tyttö on jostain meinannut ostaa huoravaatteita.
 
jo on
En ole kasvattanut enkä ole kasvattamassa miniaikuista. Tekeekö toppiin ja minihameeseen pukeutuminen tytöstä miniaikuisen? Entäpä bikinit? Entäpä pojilla shortsit ja hihaton paita? Voi voi ja hyvää päivää.
Kyllä 12-vuotiaan arvostelukykyyn vaatetuksen suhteen on aika paljon luottamista. Ellei sitten ole kontrollifriikki äitinä.
Taitaa se sun lapsuuden traumasi nyt pahan kerran hämärtää sun ymmärrystä. Täällä ei ole kukaan sanonut ettei lapsi saisi pukeutua toppiin ja minihameeseen tai hihattomaan paitaan ja shortseihin! On vaan sanottu ettei haluta että 12 vee pukeutuu paljastaviin vaatteisiin. Ja se meinaa ettei haluta että tissit ja vesiraja vilkkaa.
 
Vaihtari
Tehdään ap vaihtari! Mä meen mieluusti tyttös kans ostoksille jos sä meet meitin 17v teini poitsun kanssa :) T-paita maksaa sit 29.95€ kpl ja farkut 60-80€, tennarit pyörii 100€ kieppeillä ja koko kaupungissa (siis Tampereella) ei oo mitään jota kävis. Ei edes kunnon kauppoja.
 
njaah
Taitaa se sun lapsuuden traumasi nyt pahan kerran hämärtää sun ymmärrystä. Täällä ei ole kukaan sanonut ettei lapsi saisi pukeutua toppiin ja minihameeseen tai hihattomaan paitaan ja shortseihin! On vaan sanottu ettei haluta että 12 vee pukeutuu paljastaviin vaatteisiin. Ja se meinaa ettei haluta että tissit ja vesiraja vilkkaa.
Eipä hämärrä. Minusta siinä vain ei ole mitään normaalia että normaaleista asioista tehdään epänormaaleja ja huorahtavia.
Ja näihin vilkkaamisiin tarjosin jo ratkaisun legginseistä ja rintaliiveistä. So simple eikä mene äityleiltäkään yöunet.
 
vai muistelenko väärin?
Alkuperäinen kirjoittaja PölyEsteri;23980613:
Mulla on 11 vuotias poika. Kyllä mä annan sen mennä ulos vaikka ilman paitaa, jos se haluaa.

Voi kun vuodet vierivät toisillakin. Joskus muistelen lapsistasi kuvat nähneeni ja olivat vielä niin pieniä. Kuutisen vuotta olen palstaillut.
 
"mom"
Alkuperäinen kirjoittaja PölyEsteri;23980933:
Uima-asu ja bikinit

Mä tilasin tuolta ittelleni. Aika kivat. Sun tyttökin varmaan tykkäis noista.
Tosi kivoja, mutta ei kyllä pysy päällä 12 vuotiaalla vesipedolla. Minusta tärkeintä kuitenkin on mukavuus ja huolettomuus. Vaate ei saa rajoittaa liikkumista millään tapaa, eikä saattaa noloihin tilanteisiin.
Tytöllä on tuon tyyppinen setti ja olen varmistanut pysyvyyden ompeleilla, jotka pitää lappuset narussa. :D Tonen puku on koulukäyttöön eli kokopuku.
 

Yhteistyössä