Voi että tuntuu pahalta...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja No joo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

No joo

Vieras
Vein äsken 5v tyttöni päiväkotiin ja eteisessä oli kaksi eskaria leikkimässä. Toinen oli esikoiseni kovasti palvoma tyttö, joka loihe lausumahan: "xxx tuli. Mäpäs leikinkin Tuomon kanssa enkä sun kanssa." Tuli niin paha mieli tyttöni puolesta. Tästä samasta aiheesta oli vähän aikaa sitten jonkun toisen äidin kirjoitus ja vaikka silloin symppasin häntä, niin nyt vasta tajuan, miten todella pahalta tuntuu, kun omalle lapselle sanotaan noin. Yritän ajatella, että tyttäreni ei pidä asiaa niin "pahana" kuin minä, koska lapset sanovat varmasti useinkin tuollaista toisilleen, mutta kun sitten kuitenkin näin, kuinka hän muuttui astetta vaisummaksi... :(

Erityisen pahalta tuntuu, kun vielä mietin, miten usein tyttöni kotona toistelee tämän tytön olevan niin ihana - tekee sille lahjoja, kortteja ym. Olen näiden lahjojenkin suhteen yrittänyt vähän toppuutella, kun on pelottanut, että tytölleni tulee vielä paha mieli, jos ei lahjaa arvostetakaan enkä muutenkaan halua kannustaa "lahjomaan" ketään. Hän vain tykkää siitä puuhasta niin kovasti, etten halua sitä kokonaan kieltääkään.

Sanottakoon vielä, että tytölläni on lievä kehityshäiriö, joka näkyy hänen kasvoissaan - ei muuten. Sen vuoksi jatkuva huoli siitä, milloin häntä aletaan kiusata sen vuoksi ja milloin hän sen tajuaa, on mielettömän suuri.

Tulipa pitkä vuodatus. Masentaa vain niin kovin. :(

Kiitos halauksista. Olen tässä miettinyt koko aamun, otanko asian puheeksi päiväkodin hoitajien kanssa tyttöä hakiessa. Tarkoitus ei ole heitä mitenkään syyllistää, vaan haluaisin vain tietää, miten päivä tytölläni meni ja onko häntä noin yleisesti ruvettu sorsimaan päiväkodissa. Haluaisin kertoa heille tapahtuneesta, koska en haluaisi tämänaamuisen enää toistuvan, mutta pelkään, että he pitävät minua vain taas yhtenä ylisuojelevana äitinä, joka ylireagoi. Tyttöni kertoi jo syksyllä, että eskarit eivät leiki hänen kanssaan, mutta kun juteltiin asiasta lisää, niin hän sanoi, ettei ne leiki muidenkaan pienempien kanssa. Samoin hoitajat ovat sanoneet tyttöni sopeutuneen päiväkotiin hyvin - leikkii reippaasti muiden kanssa eivätkä muut kiusaa häntä tämän ulkonäköasian vuoksi. Mietin vain (ehkä tyhmästi), että sanovatko sen vain pitääkseen minut hyvällä mielellä...

Voi tuo on kamalaa :/
Meillä eskarilla on vasemman puoleinen kasvojen halvaus ( lievä, mutta huomaa) vaiva on ainoastaan kosmeettinen, kamalasti olen stressannu että jos häntä siitä aletaan kiusaamaan, mutta vielä ei ainakaan mitään suurempaa oo ollu ja paljon kavereita tytöllä on :)

Voi kurjuus :( :hug:

Tuntuu pahalta, ja kuuluu tuohon ikään. Minä lohduttaudun sillä, että lapsi ei tunnu asiasta kärsivän, ja hänelle on aina riittänyt kavereita, vaikka aika ajoin tuota "mä en muuten leiki sun kaa"- juttua on ollutkin.

Tuossa tilanteessa selittäisin lapselleni, että eskarit ovat isompia, eivätkä ehkä aina halua leikkiä viisivuotiaiden kanssa, mutta onneksi hänellä on omassa ryhmässä samanikäisiä kavereita joiden kanssa leikkiä :)

Alkuperäinen kirjoittaja pia:
Meillä eskarilla on vasemman puoleinen kasvojen halvaus ( lievä, mutta huomaa) vaiva on ainoastaan kosmeettinen, kamalasti olen stressannu että jos häntä siitä aletaan kiusaamaan, mutta vielä ei ainakaan mitään suurempaa oo ollu ja paljon kavereita tytöllä on :)

Ehkä joskus häntä jatkossa lohdutta se, että supertähti Sylvester Stallonella on myös toinen puoli kasvoista halvaantunut :) .

Halit sulle. Voi kun se tyttö osais arvostaa sun tytön lahjoja jne. Lapset vaan osaa olla niin julmiakin välillä. Toivottavasti tytölläsi on kuitenkin kavereita.

Mun poika 3v kävi kerhoa. Siellä oli vain kolme poikaa joista kaksi oli vanhempia kuin omani. Ne leikki aina kahdestaan ja joskus perhekerhossa kuulin ku ne sanoi mun pojalle et me ei leikitä sun kans, mee pois. Silloin sanoin niille että kyllä kaikki saa olla tässä huoneessa ja leikkiin pitää mahtua. Myöhemmin kyselin sit kerhotädiltä et onko tämmöistä kerhossa käyny, et sanotaan noin eikä oteta leikkiin mukaan. Täti sanoi vaan, että hän ei sellaista toimintaa katsele vaan kaikkien pitää mahtua leikkeihin. Luulen siis et sitä oli käyny myös kerhossa.. No ne isommat siirtyi kohta toiseen ryhmään ja perhekerhossa lapseni oli jatkossa leikeissä mukana enkä kuullut enää että olisivat sanoneet ettei saa tulla. Mä luulen, että ei siellä tyttösi hoitopaikassa anneta myöskään syrjiä.

Alkuperäinen kirjoittaja pieras:
Alkuperäinen kirjoittaja pia:

Ehkä joskus häntä jatkossa lohdutta se, että supertähti Sylvester Stallonella on myös toinen puoli kasvoista halvaantunut :) .

joo =) ja eikös liv tylerillä oo kanssa, nutta aika lievä? Ainakin mies joskus sano tytölle kun oli puhetta että maailman kauneimmalla naisella äitis jälkeen on kanssa tuo :heart:

Tiedän, että tuo tuntuu pahalta. Minä olen aina tarttunut heti tilanteeseen. Olen sanonut noille "mä en leiki sun kaa, sä oot tyhmä", että ei ole kilttiä sanoa noin ja että X:lle tulee siitä tosi paha mieli, kun sanot noin. On ruma tapa lällätellä toiselle ja kiusata.

Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Voi kurjuus :( :hug:

Tuntuu pahalta, ja kuuluu tuohon ikään. Minä lohduttaudun sillä, että lapsi ei tunnu asiasta kärsivän, ja hänelle on aina riittänyt kavereita, vaikka aika ajoin tuota "mä en muuten leiki sun kaa"- juttua on ollutkin.

Tuossa tilanteessa selittäisin lapselleni, että eskarit ovat isompia, eivätkä ehkä aina halua leikkiä viisivuotiaiden kanssa, mutta onneksi hänellä on omassa ryhmässä samanikäisiä kavereita joiden kanssa leikkiä :)

Kiitos kaikille kommenteista. :) Ajattelin jutella tyttöni kanssa illalla ja kysyä, miten päivä meni, kenen kanssa hän leikki jne. Samoin ajattelin kertoa, että minulle tuli vähän paha mieli sen toisen tytön sanomisista ja kysyn, tuliko hänelle. Sitten kerron, että sillä tavalla sanominen on tosi tyhmää ja siitä ei kannata välittää, koska tyhmästi käyttäytyviä lapsia ja aikuisia tulee aina olemaan. Tärkeintä on, että itse ei sano yhtä tyhmästi muille.

Keskustelu siitä, että eskarit eivät aina välitä pienempien seurasta, käytiin jo syksyllä, kun hän murehti sitä, etteivät eskarit leiki hänen kanssaan. Silloin hän kertoi kyllä, että hänellä on kuitenkin kavereita, joiden kanssa leikkii, joten en ole ollut huolissani - tähän asti. Täytyy ehkä ottaa tosiaan asia puheeksi sekä hoitajien että tytön kanssa tänään.

Yhteistyössä