Voi että mua ärsyttää mun kaveri joka ostaa lapselleen kavereita!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ärsyttää!!!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Meillä on erityislapsi jonka on ollut vaikea saada kavereita. Ei sen takia että lapset syhtautuisi oudosti häneen vaan sen takia että vanhemmat ja aikuiset suhtautuu oudosti häneen mikä on heijastunut myös lapsissa. Itse järjestän paljon tapahtumia lapsille, mm. tuunausiltoja ( tehdään t-paitoja, lippiksiä jne.). Poika oppi sanomaan ärrän kolmen vuoden harjoittelun jälkeen, pidettiin ärräjuhlat. Kesäisin muuten vain tulevat meille ja pidetään puutarhassa piknikkejä. Meillä on paljon leluja niin sisällä kuin ulkona ja lapset viihtyy hyvin. He ovat myös hyväksyneet pojan erilaisuuden viettämällä aikaa hänen kanssaan ja tämän kautta myös aikuisten käsitys lapsesta on muuttunut. Mitä väärää siinä voi olla?

Alkuperäinen kirjoittaja km:
No tuo on eri asia. Meillä siis tarjotaan kavereille silloin jos ovat ruoka- tai välipala-aikana paikan päällä ja jos esim annan omille lapsille kesällä välipalaksi jäätelöä tai lettuja niin saa muutkin. Joskus tarjoan muulloinkin, mutta en nyt kyllä vartin välein ala passata. ehkä jos tulis tollanen tilanne niin pitäis rajoittaa, mutta toistaiseksi meillä on pysyny hanskassa tää homma ja osa lasten kavereista on sellaisia ettei ne ees ota mitään vaikka tarjoaiskin.

Meilläkin pysyy homma loistavasti hanskassa kaikkien muiden kanssa, mutta yhden perheen lapset olisi jatkuvasti pummaamassa jotain :/

Alkuperäinen kirjoittaja Kowalski:
No tuo on eri asia. Meillä siis tarjotaan kavereille silloin jos ovat ruoka- tai välipala-aikana paikan päällä ja jos esim annan omille lapsille kesällä välipalaksi jäätelöä tai lettuja niin saa muutkin. Joskus tarjoan muulloinkin, mutta en nyt kyllä vartin välein ala passata. ehkä jos tulis tollanen tilanne niin pitäis rajoittaa, mutta toistaiseksi meillä on pysyny hanskassa tää homma ja osa lasten kavereista on sellaisia ettei ne ees ota mitään vaikka tarjoaiskin.

Meilläkin pysyy homma loistavasti hanskassa kaikkien muiden kanssa, mutta yhden perheen lapset olisi jatkuvasti pummaamassa jotain :/

Ootko kokeillu rajoittaa tarjottavien määrää? Eli jos muksut koko ajan pummaa jotain niin sanot että teillä ei nyt enää tarjota muuta. Et yhden kerran tarjotaan rajattu määrä ja sit ei muuta ja piste. Itse oo aatellu että jos tulee ongelmia niin alan tehdä niin, ja itse asiassa teen nytkin jo niin. Ei esim jäätelöitä tarjota montaa joka lapselle vaan jokainen saa yhden kerran sen yhden jätskin ja ei sitten enempää.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
No musta toi nyt on vaan sellaista namusetä-meininkiä. "tule tänne, täällä on ihan super kivaa ja saat tehdä kaikkea kivaa!". Kaveri ostaa joskus kesällä just jätskiautolta paketin mehujäitä ja sit jaetaan kaikille lapsille niitä jotka on leikkimässä. Ehkä teidän on vaieka käsittää tätä, mutta mua vaan tollanen ärsyttää.

eipä tuota ole vaikea käsittää miksi sua ärsyttää... olet niin kateellinen! :D

Ootko kokeillu rajoittaa tarjottavien määrää? Eli jos muksut koko ajan pummaa jotain niin sanot että teillä ei nyt enää tarjota muuta. Et yhden kerran tarjotaan rajattu määrä ja sit ei muuta ja piste. Itse oo aatellu että jos tulee ongelmia niin alan tehdä niin, ja itse asiassa teen nytkin jo niin. Ei esim jäätelöitä tarjota montaa joka lapselle vaan jokainen saa yhden kerran sen yhden jätskin ja ei sitten enempää.

En tarjoa niille enää ollenkaan. Ne kun teki siis sitä, että lähettivät meidän lapset hakemaan vaikka tikkarit tai jätskipuikot, pillimehut tai ne kirotut saippuakuplat, kielsivät kertomasta mulle että he pyysivät hakemaan - ja omat jäi sitten ilman.
Lisäksi niillä on superärsyttävä tapa: jos annan jäätelön, kysyvät että eikö oo isompaa, eikö oo päärynää, tms. Jos annan lasillisen mehua, kysyvät eikö oo limpparia, eikö saa lisää...jne. Argh. Sana KIITOS on tuntematon. Hakekoot kotoaan.

No musta toi nyt on vaan sellaista namusetä-meininkiä. "tule tänne, täällä on ihan super kivaa ja saat tehdä kaikkea kivaa!". Kaveri ostaa joskus kesällä just jätskiautolta paketin mehujäitä ja sit jaetaan kaikille lapsille niitä jotka on leikkimässä. Ehkä teidän on vaieka käsittää tätä, mutta mua vaan tollanen ärsyttää.

Niin no tottakai jäätelö pitää antaa vaan sille omalle kullanmurulle eikä lapsen kavereille :D

mä olen sit varmaan kans ärsyttävä sun mielestä. meillä on jättitramppa, uima-allas, paljon erilaisia pihapelejä ja jätskiä löytyy pakkasesta, jos lasten kavereita helteisenä päivänä meidän pihassa, niin toki annan jätskiä heillekkin ja saavat käyttää allasta,tramppaa yms. muita pelejä, mielestäni siinä ei ole mitään pahaa, kivaa kun lapset viihtyvät kavereineen, eikä tarvitse pohtia missä lie menevät.

Oonko mä ainoa, joka tajuaa ap:n ongelmaa? En siis paheksu tätä tramppaäitiä mutta ymmärrän jossain määrin ap:tä. Mun sukulainen on sellainen, että jotenkin yrittää hyvittää jotain lapselleen. Aina kun lapsi kertoo, että kaverilla on jotain niin tämä sukulaisäiti hommaa heti vastaavaa mutta vähän isompana/parempana. Mutta toisaalta on sitten niin kateellinen, että esim. meidän muksut eivät ole saaneet heidän jättitrampalla pomppia eikä saa muutkaan kaverit, vain omat lapset. Mutta pitäähän sitä olla, että voi näyttää. Sukulaisperheessä tämä on siis silkkaa näyttämisenhalua.

Yhteistyössä