Voi että mua ärsyttää mun kaveri joka ostaa lapselleen kavereita!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ärsyttää!!!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
No musta toi nyt on vaan sellaista namusetä-meininkiä. "tule tänne, täällä on ihan super kivaa ja saat tehdä kaikkea kivaa!". Kaveri ostaa joskus kesällä just jätskiautolta paketin mehujäitä ja sit jaetaan kaikille lapsille niitä jotka on leikkimässä. Ehkä teidän on vaieka käsittää tätä, mutta mua vaan tollanen ärsyttää.

Alkuperäinen kirjoittaja Jaa:
Meidän lapset viihtyi naapurissa leikkimässä :) Ja oppivat arvostamaan sitä että toisilla voi olla jotain sellaista mitä itsellä ei ole!

Juuri näin! Meidän poika käy naapurissa pelaamassa konsolipelejä, joita meiltä ei löydy. Vastaavasti naapurin muksut tulevat meille pelaamaan lautapelejä ja pihasählyä. Ei kaikilla tarvitse olla samoja juttuja ja meillä on aina avoimet ovet lapsen kavereille, meidän kavereillemme, sukulaisille ja vaikka naapurin mummolle, jos kaipaa seuraa. :)

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
No musta toi nyt on vaan sellaista namusetä-meininkiä. "tule tänne, täällä on ihan super kivaa ja saat tehdä kaikkea kivaa!". Kaveri ostaa joskus kesällä just jätskiautolta paketin mehujäitä ja sit jaetaan kaikille lapsille niitä jotka on leikkimässä. Ehkä teidän on vaieka käsittää tätä, mutta mua vaan tollanen ärsyttää.

Pidätkö itse koskaan lettukestejä tai leffailtaa lapsellesi ja hänen kavereilleen? Otatko lapsen kavereita mukaan uimahalliin, mökille, huvipuistoon tms.? Vai oletteko sellaisia "tää ois niinku meidän perhe, mut me ei leikitä teidän perheen kanssa" -ihmisiä? :O

No minusta on oikeasti vaikea käsittää että mikä tuossa nyt niin kovasti ärsyttää?
Sitä paitsi mäkin jakelen kesäisin jäätelöä mun lapsien kavereille jos ovat meillä leikkimässä. Pitäiskö mun antaa vain omalle ja jättää muut ilman?

Todellakin on vaikea käsittää.

Todella mukavan kuuloinen äiti tuo kaverisi :)

Kyllä mä ainakin tarjoan lasteni kavereille jätskiä ja muuta, mitä annan omillekin. Meillä on se periaate, että kaikki lapset saa ketä on silloin paikalla kun omille annetaan välipalaa tms. Samoin jos paistan lettuja ja lapsilla pihassa kavereita niin teen niin paljon että muillekkin riittää. Mun mielestä se on ihan sellaista normaalia vieraanvaraisuutta, tarjotaanhan sitä aikuisillekkin jotain kun ne tulee kylään...

yhäkin: kuka tuosta kärsii? Jääkö oma lapsesi ilman kavereita kun muut lapset mielummin leikkivät tämän perheen pihalla? Vai käykö muuten kateeksi ettette itse ole yhtä suosittuja isäntiä?

Vaiko ihan oikeasti haluaisit tuntea vahingoniloa siitä että joku lapsi jää ilman kavereita?

Just :)

Varmaan minäkin sitten ostan kavereita lapselleni. Kun järjestettiin vappubileet lapseni koulukavereille. Tarjolla oli herkkuja ja ohjelmassa karaokea. Huhhuh, eipä tullut mieleen että joku äiti voisi tuollaisesta olla kateellinen..

Sitä paitsi aika useinkin kesällä ostan laatikon jotain tikkujätskejä ja kutsut naapurin lapset meille herkuttelemaan.

Alkuperäinen kirjoittaja adora:

Varmaan minäkin sitten ostan kavereita lapselleni. Kun järjestettiin vappubileet lapseni koulukavereille. Tarjolla oli herkkuja ja ohjelmassa karaokea. Huhhuh, eipä tullut mieleen että joku äiti voisi tuollaisesta olla kateellinen..

Sitä paitsi aika useinkin kesällä ostan laatikon jotain tikkujätskejä ja kutsut naapurin lapset meille herkuttelemaan.

Oot ihan karsee naapuri, sun vappubileet oli perseestä ja pelkkää vanhempien nuoleskelua ja saisitte kyllä syödä ihan ite ne tikkujätskinne, ei niitä kukaan halua! :D Ap saisi vähän hävetä...

Mun mielestä myös äiti tekee oikein, kun tieten helpottaa poikansa kavereiden saamista. Oletko niin ilkeä ja katkera, että toivoisit että tuo vähän erilainen lapsi ei saisi kavereita? Ja mun mielestä kaikki voittaa tossa kisassa jos naapureidenkin lapsilla on hauskaa. Ja se että ostaa mehujäitä ja antaa lapsensa kavereillekin, on vaan ihan normaalia käytöstä. Suomalaista moukkamaisuutta on ostaa niitä mehujäitä ja pihistellä sit ja jakaa vaan omille lapsille. Meiltä myös lähtee keksit ja jätskit jakoon kaikille paikallaoleville lapsille. Tai ei sit omillekaan.

Mä olen kans vähän samanlainen äiti kun tää ap:n moittima äiti. Musta on kiva laittaa meille "juttuja" jotka sitten houkuttelee paikalle muitakin lapsia. Musta on vaan niin ihana katella kun lapset viihtyy keskenään tässä meidän pihalla. Menoa ja melskettä ja mä saan sit muumi-mammana häärätä. Mä vaan niin tykkään lapsista! Ei ole käyny mielessä että se vois jotakuta ärsyttää!!! =O Mikä siinä on paheksuttavaa???

Alkuperäinen kirjoittaja lisko harmaana:
Mun mielestä myös äiti tekee oikein, kun tieten helpottaa poikansa kavereiden saamista. Oletko niin ilkeä ja katkera, että toivoisit että tuo vähän erilainen lapsi ei saisi kavereita? Ja mun mielestä kaikki voittaa tossa kisassa jos naapureidenkin lapsilla on hauskaa. Ja se että ostaa mehujäitä ja antaa lapsensa kavereillekin, on vaan ihan normaalia käytöstä. Suomalaista moukkamaisuutta on ostaa niitä mehujäitä ja pihistellä sit ja jakaa vaan omille lapsille. Meiltä myös lähtee keksit ja jätskit jakoon kaikille paikallaoleville lapsille. Tai ei sit omillekaan.

Niinpä. Mutta paljon on sellaisia paikkoja, jossa lasten kavereille ei tarjota mitään, vaikka omat lapset saa. Suomalaiset ei vissiin oo oikein vieraanvaraista sakkia kun sit kun joku tarjoaa jotain niin saa heti namusedän leiman...

Alkuperäinen kirjoittaja adora:

Oot ihan karsee naapuri, sun vappubileet oli perseestä ja pelkkää vanhempien nuoleskelua ja saisitte kyllä syödä ihan ite ne tikkujätskinne, ei niitä kukaan halua! :D Ap saisi vähän hävetä...

:ashamed: :D

Mun mielestä suurin vääryys tuossa ap:n kertomassa jutussa on hänen oma kirjoitustyylinsä :D "Tekee pihan mielen kiinnostavaksi..." En tiedä, miten pihan mielestä voi tehdä kiinnostavan, kun ei mun käsittääkseni pihalla mitään mieltä ole.

Näin mäkin tekisin. Mitä vain jotta lapsen olisi hyvä olla. Asperger kuitenkin jo itsessään hankaloittaa elämää valtavasti ja lapsihan masentuisi, jos ei kavereita saisi edes tällä keinoin. Minusta se ei ole kavereiden ostamista.

Katkera ämmä vain olet kun sulla ei ole varaa.

Alkuperäinen kirjoittaja km:
Niinpä. Mutta paljon on sellaisia paikkoja, jossa lasten kavereille ei tarjota mitään, vaikka omat lapset saa.
Mä en tarjoa aina kaikille :ashamed:. Homma kun meni sellaiseksi että pari isompaa lasta lähetti aina meidän lapset pyytämään mehua, keksiä, karkkia, jätskiä, saippuakuplia, meidän lasten potkulautoja/nukenvaunuja/mitä milloinkin lainaksi....tai sitten ne tuli suoraan meidän ovelle sanomaan että "mul on jano!", "haluun jätskii!", tms - useita kertoja päivässä, joskus ihan vartinkin välein. Enkä mä anna omillekaan mitään jos noin tylysti kerjätään, enkä antaisi kauniisti pyydettäessäkään esim. jäätelöä jatkuvasti.

Niiden lasten oma koti on ihan samassa pihassa, joten otin sen periaatteen etten anna enää mitään (ainakaan ennen kesää; silloin voin taas vaikka mehujäät kaikille antaa) ja pyydän heitä käymään kotona juomassa, hakemassa jäätelöä, hakemassa saippuakuplia...

Alkuperäinen kirjoittaja Kowalski:
Alkuperäinen kirjoittaja km:
Niinpä. Mutta paljon on sellaisia paikkoja, jossa lasten kavereille ei tarjota mitään, vaikka omat lapset saa.
Mä en tarjoa aina kaikille :ashamed:. Homma kun meni sellaiseksi että pari isompaa lasta lähetti aina meidän lapset pyytämään mehua, keksiä, karkkia, jätskiä, saippuakuplia, meidän lasten potkulautoja/nukenvaunuja/mitä milloinkin lainaksi....tai sitten ne tuli suoraan meidän ovelle sanomaan että "mul on jano!", "haluun jätskii!", tms - useita kertoja päivässä, joskus ihan vartinkin välein. Enkä mä anna omillekaan mitään jos noin tylysti kerjätään, enkä antaisi kauniisti pyydettäessäkään esim. jäätelöä jatkuvasti.

Niiden lasten oma koti on ihan samassa pihassa, joten otin sen periaatteen etten anna enää mitään (ainakaan ennen kesää; silloin voin taas vaikka mehujäät kaikille antaa) ja pyydän heitä käymään kotona juomassa, hakemassa jäätelöä, hakemassa saippuakuplia...

No tuo on eri asia. Meillä siis tarjotaan kavereille silloin jos ovat ruoka- tai välipala-aikana paikan päällä ja jos esim annan omille lapsille kesällä välipalaksi jäätelöä tai lettuja niin saa muutkin. Joskus tarjoan muulloinkin, mutta en nyt kyllä vartin välein ala passata. ehkä jos tulis tollanen tilanne niin pitäis rajoittaa, mutta toistaiseksi meillä on pysyny hanskassa tää homma ja osa lasten kavereista on sellaisia ettei ne ees ota mitään vaikka tarjoaiskin.

Yhteistyössä