Voi että ärsyttää noi vauvakuumeisten ketjut...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja arrgh
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

arrgh

Vieras

Mua rupes nyppii jo aikoja sitten kun ainakin niissä ketjuissa joissa mä olin niin naiset pistää montakymmentä kuvaa testeistä, että onks toi plussa vai ei, onko tää teidän mielestä haamu, roskishaamu, oikee plussa, nega... Sama asia kymmenellä eri merkillä, minuutin päästä, kahen minuutin päästä, 10 minuutin päästä jne. Illalla, aamulla, yöllä, päivällä...

Voi prkle, kaks viivaa on plussa, yks on nega!!! Ei kai se voi olla NIIN hankala ymmärtää, on ne sitten tullu minuutin tai viiden minuutin kuluessa... Kai se nyt on selvä et jos on selkeet oireet ja testi näyttää kahta viivaa niin mitä h-elvettiä niitä kuvia pitää analysoittaa joka viestissä.

Ärsyttää!! Huoh, pakko oli purkautua kun niin harmittaa jälleen kerran kuukautisten alkaminen ja toiset vaan ihmettelee vaikka selkeesti raskaana ovat. Oon mäkin tosi malttamaton mut en sentään tee 5 testiä päivässä ja kuvaa niitä nettiin...

No jos ei meinaa uskoa todeksi asiaa jota on odottanut niin kauan. Kyllä mä ymmärrän että varmistelee ja haluaa toisilta tukea että onko se nyt kaksi viivaa vai ei. Omat silmät voi nähdä viivan siellä missä sitä ei ole tai toisinpäin.
Mua kun ei nää asiat enää koske niin en käy lukemassa niitä odotuspuolella. Mutta täällä mitäsnytillä saatan vilkaista eikä ärsytä.

Olen semmoisessa ketjussa keskenmenon jälkeen ollut, ja koin sen tosi hienoksi. Ei minua mitenkään ne kuvat haitanneet. Ainoa mikä haittaa on se, jos joku hehkuttaa kuinka helposti tulee raskaaksi. Oli siellä semmoisiakin. Kun se on vähän niistä miehenkin simpoista kiinni :0. Nyt vauvahaaveet jäissä, ehkä vielä kumminkin.

Varsinki lapsettomuusasioissa vertaistuki on tosi tärkeetä, mulle ainakin oli!

Kaikilla se lapsen saanti ei niin kauheen helposti käy ja monenlaista epäuskoa tuleee jos yllättäin positiivisen tuloksen saakin. Silloin saattaa haluta kysyä mielipidettä. Lähimmiltä ihmisiltä sitä ei välttämättä halua kysyä..

Kun mä tulin raskaaks 8 vuoden lapsettomuuden jälkeen, mä tein 4 kotitestiä + vein näytteen tk:hon. Eikä mua edes hävettäny! :D Mä olin vaan niiiiiiiiiiiin yllättynyt, en voinut uskoo sitä todeksi, halusin varmistuksellekin varmistusta.

No sen takia mä jätän ne väliin, kun mä en yleensäkään tajua, miksi pitää testata ennen kun menkkojen olis pitäny alkaa, tai edes samana päivänä. Tulee ihan turhaan keskenmeno, jos ne menkat sit kumminkin tulee :|

Alkuperäinen kirjoittaja LisaMarie:
No sen takia mä jätän ne väliin, kun mä en yleensäkään tajua, miksi pitää testata ennen kun menkkojen olis pitäny alkaa, tai edes samana päivänä. Tulee ihan turhaan keskenmeno, jos ne menkat sit kumminkin tulee :|

Mä aikoinaan testasin sen takia että ois menkat alkanu.. Mulla oli vissiinki niin kova toive aina raskaudesta että menkat jäi tulematta ja kierrot veny älyttömästi. Nega testin jälkeen menkat alko vuorokauden kuluessa.

viime keväänä mulla oli menkat 2 päivää myöhässä ja tein testin, sain haaleen viivan ja kaikki sanoi että juu juu plussa se on koita nyt uskoa. Sitten viikon mittaan olo oli omituinen ja tein uusia testejä... viivat haalenivat ja haalenivat ja lopulta viikko ekan testin jälkeen alkoi vuoto. Kyseessä oli biokemiallinen raskaus.

Että joskus vaikka testaa senkin jälkeen kun menkat myöhässä voi käydä hassusti.
Eiköhän se ole jokaisen oma asia milloin testaa ja jos ei kiinnosta vauvakuumeilu niin voi mennä muualle. Minä ainakin olen saanut tosi hyvää tukea vaikeina aikoina täältä... :ashamed:

EM rv 7+3 :heart:

Alkuperäinen kirjoittaja Heavyfreak:
Alkuperäinen kirjoittaja LisaMarie:

Mä aikoinaan testasin sen takia että ois menkat alkanu.. Mulla oli vissiinki niin kova toive aina raskaudesta että menkat jäi tulematta ja kierrot veny älyttömästi. Nega testin jälkeen menkat alko vuorokauden kuluessa.

No tää oli aika hyvä selitys :flower: =)

Oon kyllä osittain apn kanssa samaa mieltä. Mutta jätän nuo viestit lukematta / kommentoimatta. Kai se on ihan henkilökysymys, toinen on vaatimattomampi eikä halua pitää itsestään meteliä, toiseen taas tarttee omat oireensa ja kuvat testeistä laittaa jokaiseen ketjuun ihmeteltäväksi ja päälle vielä pari omaa avausta aiheesta. Siis siinä ei ole muu kuin halu olla huomion keskipisteessä.

Siis varsinkin jos eletään hetkiä ennen tättärää, sen jo tajuan, jos tättärä pari pvää myöhässä ja mietitään onko plussa vai ei, mutta jos monta päivää ennen tätiä jo pohditaan, että mitä on onko vaiko eikö vaiko.

Mutta, kuten sanottu, kukin tyylillään, jätän vaan vaille suurta huomiota moiset. Ja olen harmaana, kun en halua kenenkään vihoja mielipiteelläni niskoilleni.

*ojentaa apeelle rauhottavia*

No mä en enää hirveesti käy tuolla kuumeilupuolella, koska en tunne saavani sieltä kovinkaan hirveästi tukea. Yritystä kuitenkin vaihtelevasti 1,5v, mutta silti mielellään katselen muiden plussatestejä, ei ne ole multa pois.

Yhteistyössä