Voi että voiki ihminen ärsyttää!! naamakirjassa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja veks
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

veks

Vieras
Oon siellä yhden äidin kaveri jolla samanikäinen lapsi ku minulla. Mukava ihminen varmasti muuten mutta se on oikeasti koko ajan pistämässä paremmaksi tai sanoo miten niillä täydellistä ja parasta.
En ole kateellinen tms. mutat mua vaan niin ärsyttää..
Tässä muutama esimerkki:
Lapset oli ehkä noin 2-3kk ja puhuttiin mitä osaavat.. Tämä äiti sanoi minulle että meillä kai poika puhuu jo. Selviä sanoja.
Jonku ajan päästä taas puhuttiin ja hirveenä kehu mitä niiden lapsi osaa. No minä sanoin että meilläpä poika kävelee jo, niin tähän tämä äiti sitte sano tyyliin: "onneksi meiän poika ei vielä kävele. on se onneksi niin järkevä ettei oo alkanu kävelemään, ei tuon ikäsen vielä kannata kävellä kun ei osaa varoa ym ym." ja sitten ku niillä poika oppi kävelemään niin kyllä näky muille leuhottavan.
ja mitoista... voi aargh.. sanoo minkä kokoinen niillä lapsi neuvolassa ja minä sanoin minkä kokoinen meillä oli. pikku ero vaan, niin tämä äiti sano että meilläpä poika meneekin sitä kultaista keskikäyrää. ei yli eikä ali..
ja muutenkin niillä kaikki kuulostaa olevan täydellistä, perhe-elämä ja kaikki.. menee jo yli.
saimpa purkauduttua :D anteeksi, mua vaan ärsyttää. en ees muista tai jaksa kaikkea kertoa. huoh

Alkuperäinen kirjoittaja Piipa:
tuota.. mikset estä sitä näkymästä? :snotty: siis sillee, että sen päivitykset ei näy sun seinällä mutta kaverius säilyy?

ai voiko niinki tehä? :D En oo tienny... pitääpä kyllä todellakin laittaa noin. saako se sitä tietoonsa?

Oi kauheeta. Mäkin olen aina sanonut lapsista että "onneksi eivät vielä kävele" (ja sanon nytkin tosta 11kk sällistä), enkä ole kyllä koskaan ajatellut että se olisi jonkun mielestä jotain reteilyä... :D

Tiedätkö, tollassia äiteja on PAAALJON ja se on ärsyttävää. Mullakin on yks tuttava joka korostaa koko ajan miten hirveän pieni ja siro hänen lapsensa on. Ja kuinka on etevä ja kuinka KAIIIIIKKKKKKI kummastelee miten NIIIIIIIIN pieni osaa sitä ja tätä..

Hauskinta siinä on musta se, et niiden lapsi ei ole edes mikä pieni kokonen, ihan tavallisen kokonen, mami vaan luulee niin..

Alkuperäinen kirjoittaja moi:
onkohan niillä oikeesti niin hyvin,jotkut yrittää ylisuorittaa tiedätkö niinkun koulussa..jaksamista

en tiiä, se antaa itestään jotenki niin unelmavaimo kuvanki.. en tiiä.
oikeasti vaikuttaa tosi tiukkapiposelta ja mustikselta miestään kohtaan..

Alkuperäinen kirjoittaja Darwinin leski:
Oi kauheeta. Mäkin olen aina sanonut lapsista että "onneksi eivät vielä kävele" (ja sanon nytkin tosta 11kk sällistä), enkä ole kyllä koskaan ajatellut että se olisi jonkun mielestä jotain reteilyä... :D

ei kai se oliskaan jos pelkästään nuin sanos. ymmärrän kyllä mutta siis että aina pitää laittaa paremmaksi. ja jos toisen lapsi oppiikin jotain ensin niin sitte se on vaan hyvä ettei oma lapsi sitä oo vielä oppinu.

Niin mäkin olen, toka lähti kävelemään alle 10kk ja mulla meinas lähtee järki.. Onneks muut vasta 1 vuotiaana
:saint: :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja VIIVILIINA-:

Niin mäkin olen, toka lähti kävelemään alle 10kk ja mulla meinas lähtee järki.. Onneks muut vasta 1 vuotiaana

Joo, ja tämä ihan itsekkäistä käytännön syistä tämä toive... :D Koska se meno on sitä päättömämpää mitä pienempinä sitä lähetään taapertamaan. Noi isommat on kyllä lähteneet siinä vuoden kieppeillä kumpikin, mutta mun puolesta he oisivat aivan hyvin voineet ootella vaikka sinne 1v6kk ikään asti :saint: Joo, meni vähän OT...

Tiedätkö, tollassia äiteja on PAAALJON ja se on ärsyttävää. Mullakin on yks tuttava joka korostaa koko ajan miten hirveän pieni ja siro hänen lapsensa on. Ja kuinka on etevä ja kuinka KAIIIIIKKKKKKI kummastelee miten NIIIIIIIIN pieni osaa sitä ja tätä..

Hauskinta siinä on musta se, et niiden lapsi ei ole edes mikä pieni kokonen, ihan tavallisen kokonen, mami vaan luulee niin..

joo ja nyt kun meillä olikin poika 2senttiä sen poikaa pidempi niin se veti niin sen äidin hiljaseksi. se ei vaan osannu sanoa mitään, oisko että ei muka huomannu tai kuullu, asia ei sitä kuitenkaa kiinnostanu.
ja se pyysi meitä kylään, mutta en todellakaan halua mennä. varmaan oikeasti vertailis koko ajan kun niillä poika osaa nyt laulaa ja sanoa täydellisesti kaikki lauseet, puhuu virheettä ja mitä muuta ja ei meillä poika osaa vielä ku muutaman sanan. mutta se riittää meille <3

Joo, ja tämä ihan itsekkäistä käytännön syistä tämä toive... :D Koska se meno on sitä päättömämpää mitä pienempinä sitä lähetään taapertamaan. Noi isommat on kyllä lähteneet siinä vuoden kieppeillä kumpikin, mutta mun puolesta he oisivat aivan hyvin voineet ootella vaikka sinne 1v6kk ikään asti :saint: Joo, meni vähän OT...

ei muakaan haittaa vaikka myöhempään alkais kävelemään, mutta ihana oli huomata kun lapsi otti ekat askeleet ja sanoin iloisena siitä tälle tutulle kun juteltiin niin veti se mielen alas kun alko vaan selittämään että ei ollenkaa hyvä ja onneksi niiden poika tajuaa olla kävelemättä jne.

Sellanen "yliesittäminen" ja jatkuva kehuminen ja muutenkin omien asioiden jauhaminen kertoo vaan just siitä, miten ne asiat EI ole oikeesti siinä elämässä. Säälittäväähän tollanen on, mut ei kaikista kannata välittää, ohi korvien vaan ;) jos he saavat sillä itselleen isomman egon ja paremman fiiliksen sen oikean arjen keskelle niin suotakoon se heille ;) ja tommosia löytyy yllättävän paljon, itsekin tiedän pari jolla se omakehu tosiaan haisee, mut tottunut jo ohittaan sellasten puheet.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

joo ja nyt kun meillä olikin poika 2senttiä sen poikaa pidempi niin se veti niin sen äidin hiljaseksi. se ei vaan osannu sanoa mitään, oisko että ei muka huomannu tai kuullu, asia ei sitä kuitenkaa kiinnostanu.
ja se pyysi meitä kylään, mutta en todellakaan halua mennä. varmaan oikeasti vertailis koko ajan kun niillä poika osaa nyt laulaa ja sanoa täydellisesti kaikki lauseet, puhuu virheettä ja mitä muuta ja ei meillä poika osaa vielä ku muutaman sanan. mutta se riittää meille <3

Älä nyt loukkaannu, mutta tämä toinen äiti on vaan yhtä ylpeä siitä lapsestaan kuin sinä olet omastasi :) Ei se välttämättä tarkoita "lytätä", vaan on vaan hurahtanut eikä ymmärrä sen hehkutuksen ärsyttävän sinua.

Musta on huvittavaa miten jotkut lesoaa sillä miten aikaisin heidän lapsensa on oppinut sitä ja tätä. Kun ei se ole kyllä vanhempien ansio mitenkään, paitsi nyt ehkä sitten jotenkin kierosti ajateltuna geenien vuoksi. Miten 9-kuisena kävelemään oppinut on mitenkään ihmeellisempi kuin se joka kävelee vasta yli 1-vuotiaana. Kyllä munkin tyttöni käveli jo vallan 10-kuisena, mutta en mä sitä minään supersankarina sen takia pidä.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Älä nyt loukkaannu, mutta tämä toinen äiti on vaan yhtä ylpeä siitä lapsestaan kuin sinä olet omastasi :) Ei se välttämättä tarkoita "lytätä", vaan on vaan hurahtanut eikä ymmärrä sen hehkutuksen ärsyttävän sinua.

se nimenomaan on sitä että haluaa laittaa paremmaksi.
Minä sanon että ostettiin sellaset ja sellaset välikausivaatteet, tämä sanoo: me ostettiinki reimatecit. ja aina puhuu siitä kuinka ostelee kauheana uusia vaatteita ja mitä millonkin ja kuinka niillä on rahaa. aluksi leuhottikin sillä että onneksi mies tienaa niin hyvin että voi olla kotona lapsen kans jne jne. nyt kuitenki töissä mutta ei se rahasta oo kiinni... ja aina saa lukea ku käyny taas shoppailemassa ja kuinka paljo osti ja paljoko meni

lisään vielä että sen asioiden vuoksi pitäisi iloita muttei koskaan iloitse jos toisilla menee hyvin. jos sille esim. sanoo että lähdetään ulkomaille tms, niin ei ole iloinen ollenkaa toisen puolesta

Yhteistyössä