Voi elämä... Parisuhde ja ihastuminen. :O

biglove
Epäilen vahvasti hänen tai kenenkään noudattavan täysin noita kaikkia rajoitteita. On muslimeillakin sääntöjä aika lailla, mutta läheskään kaikki eivät esimerkiksi käytä huivia, noudata ramadania täydellisesti yms. Se on sitä elämää.
Muslimeilla ei taida olla sellaista erottamissysteemiä. Mormonit kuuluvat sellaisiin uskonlahkoihin, jotka erottavat ne jäsenet, jotka eivät noudata sääntöjä.
 
Ei se riipu ja en ole mistään hinnasta jättämästä miestäni, mutta jotta mua ei pidettäisi petturina niin sanonpa vain, ettei mulla olisi sydäntä pettää ja jatkaa toisen kanssa elämää kuin mitään ei oisi tapahtunut. Totta kai kertoisin, mutta tässä vaiheessa ei ole mitään tapahtunut! Paitsi mun tunteet. :/
Mie hirttäsin ukkoni palleista lyhtypylvääseen jos kuulisin ett se on antanu numeronsa jollekki naikkoselle ja menossa miun seläntakana kahvittelemaan sen kanssa. Pettämisen ku ei tarvii olla mitään fyysistä, kertomatta jättäminenkinhän on toisen luottamuksen pettämistä. Ihastua saa, mut pitäs löytyy itsehillintää antaa sen olla..
 
  • Tykkää
Reactions: Owl
Alkuperäinen kirjoittaja säpäle harmaana;29556074:
Ai siis sinusta kaikki on ok, kunhan jälkeenpäin sitten kerrot miehellesi?
No come on jonkun lähetyssaarnaaja pojun kanssa tapaminen joka voi olla siis tosiaan hyvin virallinen ja tylsä vieläpä koska hän edes voi välttämättä tutustua muhun sen paremmin, niin en näe syytä lisätä stressiä mun miehelle.
 
"vieraana"
No come on jonkun lähetyssaarnaaja pojun kanssa tapaminen joka voi olla siis tosiaan hyvin virallinen ja tylsä vieläpä koska hän edes voi välttämättä tutustua muhun sen paremmin, niin en näe syytä lisätä stressiä mun miehelle.
Eli jos tämän kaksplusketjun näyttäisi sun miehellesi se ei ollenkaan pillastuisi? Yksi asia mikä kannattaa opetella on oppia tajuamaan se että toisten todellisuus on ihan yhtä todellinen kuin omasi eikä maailma pyöri sinun ympärilläsi. En usko että kovin moni mies tykkäisi jos oma avokki kirjoittelee tällaisia juttuja nettiin.
 
"sipsi"
Niin, neljännesvuosisata mekin ollaan samaa leipää syöty ja ainahan pitkään suhteeseen sopii niitä "ei niin hirveän kiihkeitä" aikojakin. Kuitenkaan en ikipäivänä olisi voinut/ voisi lähteä jonkun Random Katututtavuuden kanssa kahville, vaikka hän miten silmiäni tai itsetuntoani hivelisikin arkiseen kiireeseen verrattuna. Voihan sitä ihastua, mutta mielestäni se on siinä, Mutta minä olenkin jo kalkkis, ja kasvanut aika vahvasti yhteen tuon oman puolisoni kanssa.
 
  • Tykkää
Reactions: Happygirl-91
naurattaa
Onhan muslimeiltakin seksi ennen avioliittoa kielletty mutta katos vaan mikä on todellisuutta ;) Ei se mene niin kun oppikirjoissa tää elämä. Toki noinkin kiltti ja tunnollinen poika mitä hän oli, varmasti noudattaa sääntöjä mutta en jaksa uskoa, että ne menevät kaiken edelle. Mutta vaikka meneekin, niin ystävänä arvostan erilaisia lähtökohtia hällä ja mielummin tuen ja kannustan niissä kun mietin mitä kaikkea hän ei periaatteessa saa tehdä.:)
Ei hitto. Kyllä tää tyyppi nyt on provo. :D Ei auta.

Tosin tämän ketjun myötä ymmärrän paremmin sitä "kaikki ihmiset hakevat baarista seuraa" -jankkausta, jonka takia HG:n mielestä varattu mies ei saa baarihin astua. :LOL:
 
  • Tykkää
Reactions: trolli
Ensiks sä sanot kuinka rakastat miehiä jotka ovat uskollisia vakaamukseleen ja sitten taas sanot, että "säännöt ovat vaan sääntöjä ja ei niitä tarvii noudattaa". Eli jos tuo mormoori poika ei noudattaisi niitä sääntöjä niin miten voisit häntä kunnioittaa? Mutta samalla haluat ettei hän noudata niitä sääntöjä.
 
  • Tykkää
Reactions: Owl
[QUOTE="vieraana";29556109]Eli jos tämän kaksplusketjun näyttäisi sun miehellesi se ei ollenkaan pillastuisi? Yksi asia mikä kannattaa opetella on oppia tajuamaan se että toisten todellisuus on ihan yhtä todellinen kuin omasi eikä maailma pyöri sinun ympärilläsi. En usko että kovin moni mies tykkäisi jos oma avokki kirjoittelee tällaisia juttuja nettiin.[/QUOTE]

Voisin mä toki myös kertoa äidilleni ja kavereilleni kaiken, mutta silloin en olisi kotona ja nollauksensa kullakin. Joku lähtee kolmen tunnin lenkille, toinen siivoaa jatkuvasti, kolmas pyörittää blogia. Pitää joku kanava olla miten nollaa ajatuksia.
 
Ensiks sä sanot kuinka rakastat miehiä jotka ovat uskollisia vakaamukseleen ja sitten taas sanot, että "säännöt ovat vaan sääntöjä ja ei niitä tarvii noudattaa". Eli jos tuo mormoori poika ei noudattaisi niitä sääntöjä niin miten voisit häntä kunnioittaa? Mutta samalla haluat ettei hän noudata niitä sääntöjä.
Tarkoitan et rakastan miehiä jotka tekevät lujasti töitä unelmansa eteen. Mun mies opiskelee lääkiksessä ja tekee töitä hemmetisti sen ohella, josta olen tosi iloinen. Hän tekee kaiken kunnolla mihin ryhtyykin. Mä olen enemmän mukavuudenhaluinen ja siksikin ihailen intohimolleen omistautuvia, ahkeria ihmisiä. Tuo poika todennäköisesti arvostaa uskontoaan valtavasti ja elää paljon sen mukaan, mutta samalla kaipaa vapaalla ollessaan jotain muuta.. Tai niin veikkaisin. ;)
 
Tarkoitan et rakastan miehiä jotka tekevät lujasti töitä unelmansa eteen. Mun mies opiskelee lääkiksessä ja tekee töitä hemmetisti sen ohella, josta olen tosi iloinen. Hän tekee kaiken kunnolla mihin ryhtyykin. Mä olen enemmän mukavuudenhaluinen ja siksikin ihailen intohimolleen omistautuvia, ahkeria ihmisiä. Tuo poika todennäköisesti arvostaa uskontoaan valtavasti ja elää paljon sen mukaan, mutta samalla kaipaa vapaalla ollessaan jotain muuta.. Tai niin veikkaisin. ;)
Todella pelottavaa kuinka paljon sä teet johtopäätöksiä toisesta ihmisestä ja omassa pikku mielessä päätät mitä toinen haluaa tehdä. Ei sulla oikeesti ole kaikki muumit laaksossa, ei millä pahalla.
 
"asdf"
Ei se riipu ja en ole mistään hinnasta jättämästä miestäni, mutta jotta mua ei pidettäisi petturina niin sanonpa vain, ettei mulla olisi sydäntä pettää ja jatkaa toisen kanssa elämää kuin mitään ei oisi tapahtunut. Totta kai kertoisin, mutta tässä vaiheessa ei ole mitään tapahtunut! Paitsi mun tunteet. :/
No toivottavasti muistat nuo sun tunteet jatkossa ja annat vuosien vieriä ja vahventaa suhdetta ennen sitä mahdollista toista vauvakuumetta ja sen toteutusta. Erolapsia on jo nyt ihan liikaa.
 
hekoheko
Tarkoitan et rakastan miehiä jotka tekevät lujasti töitä unelmansa eteen. Mun mies opiskelee lääkiksessä ja tekee töitä hemmetisti sen ohella, josta olen tosi iloinen. Hän tekee kaiken kunnolla mihin ryhtyykin. Mä olen enemmän mukavuudenhaluinen ja siksikin ihailen intohimolleen omistautuvia, ahkeria ihmisiä. Tuo poika todennäköisesti arvostaa uskontoaan valtavasti ja elää paljon sen mukaan, mutta samalla kaipaa vapaalla ollessaan jotain muuta.. Tai niin veikkaisin. ;)
Millä ihmeen vapaalla? Ajattelitko sä oikeasti että uskovaiset on välillä vapaalla uskostaan vai mitä oikein tarkoitat?
 
  • Tykkää
Reactions: lettunen
kahvikirahvi
Tarkoitan et rakastan miehiä jotka tekevät lujasti töitä unelmansa eteen. Mun mies opiskelee lääkiksessä ja tekee töitä hemmetisti sen ohella, josta olen tosi iloinen. Hän tekee kaiken kunnolla mihin ryhtyykin. Mä olen enemmän mukavuudenhaluinen ja siksikin ihailen intohimolleen omistautuvia, ahkeria ihmisiä. Tuo poika todennäköisesti arvostaa uskontoaan valtavasti ja elää paljon sen mukaan, mutta samalla kaipaa vapaalla ollessaan jotain muuta.. Tai niin veikkaisin. ;)
Eiköhän lähes jokainen ihminen kaipaa jotain mitä ei elämään kuulu tai ei ole sallittua, mutta se on ihan eri asia sitten kuka niitä mielihaluja alkaa toteuttamaan.

Jos mää olisin mormooni niin en välttämättä matkuistaisi tuhansia kilometrejä tullakseni erotetuksi seurakunnasta seksileikkejen seurauksena, pelkäisin että jäisin ilman paluulippua vieraaseen maahan.
 
Todella pelottavaa kuinka paljon sä teet johtopäätöksiä toisesta ihmisestä ja omassa pikku mielessä päätät mitä toinen haluaa tehdä. Ei sulla oikeesti ole kaikki muumit laaksossa, ei millä pahalla.
No mieti itse, kaveri on tullut tänne ankeaan Suomeen aika todella kaukaa ja pysäyttelee kadulle ihmisiä kirkkoasioista. Vaatisi ainakin multa aika hemmetisti sitoutuneisuutta kyseiseen toimintaan ja elämäntapaan. Ei sillä et ihailisin sitä, vaan ylipäätään ihmisissä tunnollisuutta ja kunnianhimoa, koska se vain on viehättävää :)
 
No mieti itse, kaveri on tullut tänne ankeaan Suomeen aika todella kaukaa ja pysäyttelee kadulle ihmisiä kirkkoasioista. Vaatisi ainakin multa aika hemmetisti sitoutuneisuutta kyseiseen toimintaan ja elämäntapaan. Ei sillä et ihailisin sitä, vaan ylipäätään ihmisissä tunnollisuutta ja kunnianhimoa, koska se vain on viehättävää :)
Nii ja silti sä väität ettei se ole sitoutunut tohon hommaan.
 
Eiköhän lähes jokainen ihminen kaipaa jotain mitä ei elämään kuulu tai ei ole sallittua, mutta se on ihan eri asia sitten kuka niitä mielihaluja alkaa toteuttamaan.

Jos mää olisin mormooni niin en välttämättä matkuistaisi tuhansia kilometrejä tullakseni erotetuksi seurakunnasta seksileikkejen seurauksena, pelkäisin että jäisin ilman paluulippua vieraaseen maahan.
Totta. Alkaa kieltämättä hiipua odotukset :D Varmaan aika kivat paineet kun kyse on kuitenkin noin järjestäytyneestä uskonnon harjoittamisesta :/ Vaikka eihän se poista tämän miehen hyvää luonnetta ym mutta en kestäis noin radikaaleja elämänarvoja, ahdistava ajatuskin, paitsi kaverina mikä ettei!
 
säpäle harmaana
Tarkoitan et rakastan miehiä jotka tekevät lujasti töitä unelmansa eteen. Mun mies opiskelee lääkiksessä ja tekee töitä hemmetisti sen ohella, josta olen tosi iloinen. Hän tekee kaiken kunnolla mihin ryhtyykin. Mä olen enemmän mukavuudenhaluinen ja siksikin ihailen intohimolleen omistautuvia, ahkeria ihmisiä. Tuo poika todennäköisesti arvostaa uskontoaan valtavasti ja elää paljon sen mukaan, mutta samalla kaipaa vapaalla ollessaan jotain muuta.. Tai niin veikkaisin. ;)
Mitä töitä tämä poika sitten tekee unelmiensa eteen? Hänet on ehkä kasvatettu tuohon unelmaan, eikä se työnteko varmaankaan vie häntä lähemmäksi hänen omia, henkilökohtaisia unelmiaan. Vai jäikö minulta jotain huomaamatta?

Ja mitä sinä tarkoitat tuolla "kaipaa vapaalla ollessaan jotain muuta"? Mitä "muuta" sinä haluat siis hänelle oikeasti tarjota?
 
"vieraana"
Tarkoitan et rakastan miehiä jotka tekevät lujasti töitä unelmansa eteen. Mun mies opiskelee lääkiksessä ja tekee töitä hemmetisti sen ohella, josta olen tosi iloinen. Hän tekee kaiken kunnolla mihin ryhtyykin. Mä olen enemmän mukavuudenhaluinen ja siksikin ihailen intohimolleen omistautuvia, ahkeria ihmisiä. Tuo poika todennäköisesti arvostaa uskontoaan valtavasti ja elää paljon sen mukaan, mutta samalla kaipaa vapaalla ollessaan jotain muuta.. Tai niin veikkaisin. ;)
Nyt tää sun trolli karahti siihen ettei Itä-Suomessa ole sellaista paikkakuntaa jossa voisi opiskella sekä opettajaksi että lääkäriksi. Sorry, mutta ei mene enää läpi selitykset.
 

Yhteistyössä