VOE HELVATTU! mikään ei oo hyvä! YH:n arjesta ja työstä...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieraana"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieraana"

Vieras
No siis..ku jäin kahe lapsen yhksi, jouduin sossuun toimeentulotukiasiakkaaks, kun kerta kaikkiaan ei ollu varaa edes lasten ruokiin, myös eu-tukipaketit ja diakoni tuli harvinaisen tutuiksi... no sitte menin töihin että on varaa elättää lapset ja maksaa omalla työnteolla laskut..ja lapset luonnollisesti päiväkotiin. Mun työpäivä on klo:8-16 säännöllisesti, viitenä päivänä viikossa eikä mitään ylimääräisiä vapaita ole eikä tule ja puolikasta en voi tehdä, kun ei sovi työnantajalle!
no minä olisin tyytyväinen. onpahan mulla viikonloput vapaat ja illat viikolla aikaa olla lasten kanssa. päiväkoti ei tähän kuitenkaan ole tyytyväinen :( huoh.. Nyt toiseen kertaan päiväkodin hoitaja sanoi, että kun mun lapset tulee ensimmäisinä ja lähtee viimisenä, eikä niillä ole koskaan viikolla vapaata, siis MITÄ HELVETTIÄ?!? oisko parempi että mulla ois viikolla vapaata ja lapset ois viikonloppuisin muualla hoidossa kun olisin sillon töissä?? vai alanko taas sossupummiks ja elän yhteiskunnan elättinä lasteni kanssa. Just kun itellä menee työssä hyvin ja lapset viihtyy pk:ssa ja kaikki sujuu, ni miten pk voi jankata siitä? mä maksan niille yli 400e/kk lasten hoidosta ja muuta. Mä sanoin kyllä tänään ihan suoraan ettei ole mahdollista ja että toinen vaihtoehto on että jään sitte kotiin ja lapset tulee hoidosta pois. Jotain se sitten mussutti kuitenkin lyhyemmistä päivistä! Lapset on siis 6 ja 2,5v.

No ei ole päiväkodin tehtävä kyllä alkaa sanella sinun työpäiviäsi.
Se on normaalia, että vanhemmat ovat arkipäivät töissä ja viikonloput vapaalla.
Outoa, että johtaja "vaatii" lapsillesi myös arkivapaita ??

No ei ole päiväkodin tehtävä kyllä alkaa sanella sinun työpäiviäsi.
Se on normaalia, että vanhemmat ovat arkipäivät töissä ja viikonloput vapaalla.
Outoa, että johtaja "vaatii" lapsillesi myös arkivapaita ??

niin, arkivapaita tai lyhyempiä päiviä viikolla. tuntuu ettei se itte ymmärrä ettei kaikilla ole mahollista luistaa lyhyemmillä työpäivillä tai muuta. kiitos että täällä ymmärretään, kun ite mietin et onko tässä nyt joku juttu mitä mä en tajua?!

eihän tossa oo mitään järkee. sitä varten se päiväkoti on, että vanhemmat voi olla töissä. eikä se johtaja voi vinkua siellä mitään. meidän lasten ryhmässä on muutama muksu, jotka tulee 8 päiväkotiin, vaikka äiti on kotona vauvan kanssa ja haettaan neljältä, eikä kukaan sille vingu, vaikka mun mielestä pitäis.

no en tiedä mitä ihmeperheitä täällä on. Siis kyllä mä itekkin tiedän, että siellä OSA lapsista on ns.puolpäiväisesti ja muuta, kun vaikka isä on aamuvuorossa ja äiti illassa ja sen pienen vaihtovuoron lapsi hoidossa tms..mutta kun meillä ei sitä isää ole. Mulla lapsille tulee 9 tuntia hoitoa päivässä, koska pklta mun työpaikalle on puolen tunnin matka ja vien siis lapset puol kaheksaan ja haen puol viideltä..

[QUOTE="vieraana";25674736]no en tiedä mitä ihmeperheitä täällä on. Siis kyllä mä itekkin tiedän, että siellä OSA lapsista on ns.puolpäiväisesti ja muuta, kun vaikka isä on aamuvuorossa ja äiti illassa ja sen pienen vaihtovuoron lapsi hoidossa tms..mutta kun meillä ei sitä isää ole. Mulla lapsille tulee 9 tuntia hoitoa päivässä, koska pklta mun työpaikalle on puolen tunnin matka ja vien siis lapset puol kaheksaan ja haen puol viideltä..[/QUOTE]

Sano sille pässille, että kaikki eivät ole kunnalla töissä => joutuu tekemään täyden työviikon ilman viikkovapaita.

Jos kyseessä on ajattelemattoman hoitajan kommentit niin ottaisin asian puheeksi ensin hänen kanssaan ja selittäisin tilanteen. Jos se ei auttaisi niin ottaisin johtajaan yhteyttä ja keskustelisin asiasta. Se on päiväkodin ymmärrettävä että jos perheessä on vain yksi vanhempi niin tilanne on aivan eri kuin kahden vanhemman perheissä. Tsemppiä sinulle ja hienoa että olet löytänyt mukavan työpaikan ja lapsesi kuitenkin kaikesta huolimatta viihtyvät hoidossa. :)

Alkuperäinen kirjoittaja 2 päiväkoti-ikäisen äiti;25674804:
Jos kyseessä on ajattelemattoman hoitajan kommentit niin ottaisin asian puheeksi ensin hänen kanssaan ja selittäisin tilanteen. Jos se ei auttaisi niin ottaisin johtajaan yhteyttä ja keskustelisin asiasta. Se on päiväkodin ymmärrettävä että jos perheessä on vain yksi vanhempi niin tilanne on aivan eri kuin kahden vanhemman perheissä. Tsemppiä sinulle ja hienoa että olet löytänyt mukavan työpaikan ja lapsesi kuitenkin kaikesta huolimatta viihtyvät hoidossa. :)

Kiitos.. lapset tosiaan viihtyvät siellä hyvin, vaikka eri ryhmissä ovatkin. eikä lapsilla ole ollut mitään väsymisen merkkejä tai muuta -päin vastoin isompi osaa jo odottaa viikonloppuja kun tietää että silloin tehään jotain kivaa yhdessä..

Sun lapsilla on vielä lyhyet päivät. Monilla yksinhuoltajilla lapset on 7-17 tarhassa, kun matka on pidempi. Ja sulla on oikeus työssä käyvänä ihmisenä pitää lapset hoidossa, mitä ihme arkivapaita kellään päivätyöläisellä on...

Meillä kipeää lasta jäi hoitamaan ystäväni (lapsille tuttu ja erittäin rakas), kun oli pakko mennä töihin. Tästä päiväkodin johtaja otti "puhutteluun" ja puhui kuin lapselle "-kai sinä tiedät ettei mikään kaveri äitiä korvaa..."

Mitä helvettiä?!? Olisiko ollut jotenkin hyväksytympää että olisin jostain tilannut vieraan työntekijän lasta hoitamaan, vaiko kenties isovanhemmat satojen kilometrien päästä?! Lapsi kaiken lisäksi nautti saamastaan "erityiskohtelusta" täysin rinnoin, vaikka kipeä olikin. Lasten etuahan nuo ensisijaisesti ajattelee, mutta miksi ylipäätään pitää AINA syyllistää, olit sitten töissä tai et.

No kuinka pitkät päivät ne on, mihin aikaan viet ja haet (eli onko sulla joku puolentoista tunnin työmatka)? Onko ne kaikki muut vanhemmat työttömiä, jos viet ekana ja haet vikana, täällä ainakin useita lapsia menee klo 7. Haemme n. 16.40 ja ehkä kaksi kertaa ovat olleet viimeisiä.

No on kyllä outo hoitaja. Lieko se yksi ja sama joka jo kahdesti maininut?

Yhdeksän tunnin päivä on ihan normaalia oli perheessä sitten yksi tai kaksi huoltajaa.

Minusta sanot nyt ihan asiallisesti sille hoitajalle, että lapsesi ovat hoidossa sinun työaikasi ja työmatkojesi ajan. Ja mikä hoitajalle on tässä ongelmana?

Ja jos vielä hoitaja urputtaa asiasta laita pk:n johtajalle sähköpostia tai snoa asiasta, jos ehdit häntä näkemään.

On se sama hoitaja joka mussuttaa tuosta, ottaa oikein puheeksi,että mua ärsytti. Eikä mun lapset aina viimisiä ole, mutta usein kyllä. Mä ajattelin että jos vielä jankkaa ni sanon aika räväkästi hälle mielipiteeni asiasta ja jos ei auta ni sitten johtajalle täytyy laittaa palautetta. ihanaa, että sain näin paljon teiltä tukea. Äitejä kun on helppo syyllistää kaikesta. Jopa siitä että käy tienaamassa lapsille ja perheelleen rahaa.

Yhteistyössä