~~*~~Vkon 35 plussaajat!!~~~*~~<3

Kuullostaa tutulle oireet pisita! Mulla on kans ollut nenä tukossa, rinnat on tuntuneet painavammilta ja neljä päivää kestänyt päänsärky helpotti tänään. Masussa on vihlonut ja selkääkin särkenyt säteillen jalkoihin. Valkovuotoakin ihan reippaasti. Mieli on ollut herkkä ja iltaisin en ole saanut millään unta. Paleltanut vaikka toisaalta on kuuma. En mä tiedä... Saamoja oireita kai on ennen menkkojakin, ainakin osittain. Mulla nyt ei ole kovin monista menkoista edes kokemusta parilta viime vuodelta, joten en ihan luotettavin tuntemuksien tulkki ole =).

Ensimmäisen lapsen kohdalla en osannut erottaa raskausoireita kuukautisoireista vaan viimeiseen saakka uskoin menkkojen alkavan hetkenä minä hyvänsä. Kuljin jopa tamppooni valmiiksi asennettuna vielä sen päivän, kun eka kerran sain hailakan plussan, niin varma olin kuukautisien pikaisesta alkamisesta...

Mä epäilen, että mulla oli ovis 10. tai 11. päivä. Silloin oli ainakin hirmuista juimintaa. Nyt olisi siis dpo8-9 eli melko varmasti sorrun testaamaan ekan kerran jo perjantaina tai lauantaina, jolloin kp26-27... Vaikka luultavasti se on vaan testin tuhlausta ja itsensä kiusaamista.
 
Heippa!

Täällä kuulostaa olevan jo ihan raskauteen viittaavia oireita, hieno juttu! Toivottavasti saadaan muutaman päivän päästä meidän pinon eka plussa. Niin ja ensi viikko onkin sitten jo meidän viikko, eikö...
(.) Mitään oireita ei ole, mutta aika kiirusta on tämä elämäkin ollut, joten en niin ole niitä miettinyt. Enemmän kuitenkin uskon tädin saapumiseen kun siihen että olisin raskautunut. En niinkään pessimistisenä =) vaan on vaan sellainen olo, kun ennen menkkoja muutenkin. Täytyypä sitten tilata niitä ovis testejä jos näin käy ja yrittää entistä enemmän seuraavalla kierrolla.
Tsemppä kaikille!
 
vielä lisänä listaan.. eilen iltapäivällä oli toosi huono olo, ei kylläkään yrjöttänyt kunnolla mutta sellasta yleistä huonoa oloa..ja samaa nyt ollut koko aamun tässä.. mahassa on kans outo olotila..ei kestä isompaa poikaa pitää mahan päällä ollenkaan tai muutakaan painoo..ja jotenkin on ihan vetämätön olo..illalla ei kuitenkaan meinannut saada unta, mutta ei sitten aamulla väsyttänyt ollenkaan vaikka pojat jo 7 alko kiljuun.. :kieh:

apuuva...kauankohan jaksan ootella testin kanssa?!?!?
 



Heksu76.......kp 15/26.............yk1.........esikoinen haaveissa
Swiss............kp 17/28.............yk5.........kolmas haaveissa
anniette.......kp 21/29..............yk1.........toinen haaveissa
kekkeri.........kp 22/28 (27-33).yk6(21)..neljäs haaveissa
pisita............kp22/28-38.........yk2.........kolmas haaveissa
Maisa75.......kp 24/28..............yk3.........toinen haaveissa
Tuulia79.......kp 24/30-35.........yk 8........toinen haaveissa
antilo...........kp 25/28...............yk 8........toinen haaveissa
Aurora72.....kp 25/35...............yk 5........ensimmäinen yhteinen
johanna83...kp?.......................yk?.........esikoinen haaveissa [/b]
[/b]

Testipäivät:


anniette 25.8.
Johanna83 28.8.
Maisa75 28.8.
antilo 30.8.
pisita 1.9.
Tuulia79 6.9.[color]

Tippuneet uuteen kiertoon:
[color]


Plussanneet:
Tämän otsikon alle tähtäämme kaikki![color]
 
kekkeri onko sulla aikaisemmissa kolmessa raskaudessa ollut millaiset alkuraskauden oireet? Ehkä sun mahdolliset raskausoireet ovat vaan jääneet kiireen keskellä huomaamatta... Tsemppiä sullekin!

Kyllä pisita mullakin polttelee noi testit kaapissa jo nyt... Mutta vaikka herkkiä testejä taitavat olla, en tuhlaa niitä vielä, sillä tuskin vielä näkyisi mitään. Mulla on ollut kans tänään hieman huono olo: ei oikein ruoka maistu ja lapsen ruuan tuoksukin aiheutti puistatuksia. Päätäkin on taas vähän särkenyt.

Luin muuten Duodecim Terveyskirjaston sivuilta PMS oireista seuraavaa:
"Oireet ilmestyvät kuukautiskierron loppupuolella, muutama päivä tai viikko ennen kuukautisvuodon alkua. Tavallisimmat psyykkiset oireet ovat ärtyneisyys, masentuneisuus ja itkuherkkyys. Myös unettomuutta ja keskittymisvaikutta voi esiintyä. Fyysisiä oireita ovat rintojen arkuus, rintojen turpoaminen, yleinen turvotus ja päänsärky. Oirekuva voi vaihdella kierrosta toiseen."

No, pian nähdään kumpia oireita olivat. =) Mukavaa keskiviikkoa kaikille!
 
eikös ovulaation aikaan tule sitä sellaista valkuaista muistuttavaa kirkasta limaa?!? entäs sitten kun tulee sellaista mutta niinkuin valkoista tai sameeta ei siis kirkasta ollenkaan... että onko mulla nyt sitten vasta ovulaatio menossa vai häh???? ja noita oireita mitä aikaisemmin listailin mulla ei ole ennen menkkoja ollut koskaan...ja niihin pitäs olla ainakin 7-12pvä että ei kait ny vielä oireile.. taas mietin että voisiko sittenkin olla tärpänny jo viime kierrosta vaikka mulla kk tuli suht.normaalina ja normaaliin aikaan.. nyt vois sit olla semmoset rv6+ menossa että siihen sopis nää oireet...kun ei 2 ekasta oo ollu mitään tiedostettavia oireita ennenko vasta joskus testin jälkeen..
 
Pisita mä olen kans lukenut jostain, että oviksen aikaan limat olisi kirkasta, kananmunan valkuaisen väristä eritettä ei siis kermaista, vetistä tai tahmeaa. Mutta mä en ole todellakaan mikään lima-asiantuntija, kun en niitä ole tarkastellut koskaan. Kipaisepa hakemassa testi, niin voit huomenaamulla jo testailla =) Jännää!!!

Mä luin tuolta toisesta ketjusta, että ovistesti voi näyttää myös raskauden ja tietysti uteliaana ihmisenä tuhlasin yhden tikun ja tein testin! Ovistikkuun piirtyi yhtä vahva viiva kuin kontrolliviiva. En tiedä tarkoittaako se sitten yhtään sen enempää, sillä surffasin netissä sen verran aiheesta, että ovistesti voi näyttää vahvaa viivaa myös vähän ennen kuukautisien alkua, jolloin myös LH-arvot koholla. Mutta pianhan se selviää, kun teen oikean testin. :eek: :) :p
 
no kyl tääl musta monetkin on tehny plussia ovulaatiotesteillä!!!!!!! Oisko sitten onnittelut paikallaan?!?!?! =)

muoks
taidan huomenna ostaa testin kun muutenkin asiaa keskustaan...katotaan sitten uskallanko "tuhlata" sen vai oottelenko vielä reilu viikon...
 
kävisin heti vaikka ostamassa mutta kun jo apoteekki kiinni...huomenna päivällä sit taidan kyllä ostaa ja teen illalla tai sit pe aamulla... tietääpähän ainakin sitten jos saa testailla ens viikon lopulla että ei ainakaan ole edellisestä kierrosta alkanut.. ilmotellaan!!! :wave:
 
Hih, ihanan malttamattomia olette, pisita ja varsinkin Maisa :) Hyvältä vaikuttaa tuo viiva testissä, pidän täällä peukkuja että tarkoittaa pientä vauvan alkua massussa.

Kertokaahan sitten huomenna tuloksia jos lisää testailette.

Tänne ei ihmeitä, arki rullaa...
 



Heksu76.......kp 16/26.............yk1.........esikoinen haaveissa
Swiss............kp 18/28.............yk5.........kolmas haaveissa
anniette.......kp 22/29..............yk1.........toinen haaveissa
kekkeri.........kp 23/28 (27-33).yk6(21)..neljäs haaveissa
pisita............kp23/28-38.........yk2.........kolmas haaveissa
Maisa75.......kp 25/28..............yk3.........toinen haaveissa
Tuulia79.......kp 25/30-35.........yk 8........toinen haaveissa
antilo...........kp 26/28...............yk 8........toinen haaveissa
Aurora72.....kp 26/35...............yk 5........ensimmäinen yhteinen
[/b]
[/b]

Testipäivät:


anniette 25.8.
Maisa75 28.8.
antilo 30.8.
pisita 1.9.
Tuulia79 6.9.[color]

Tippuneet uuteen kiertoon:
[color]


Plussanneet:
Tämän otsikon alle tähtäämme kaikki![color]
 
Poistin sut johanna kokonaan listasta: tsemppiä sulle parin viikon päähän!

Kekkeri: kyllä tämä mun hätäily on melko naurettavaa! Mutta minkäs sitä luonteelleen voi. :saint:

Pisita, tein tänään aamulla r-testin ja puhdas negahan se oli! Ei edes hyvällä mielikuvituksella saanut siitä haamua :LOL: :LOL: :LOL: Mahaa juimii ja pakottaa siihen malliin, että en yhtään ihmettelisi, jos menkat alkaisivat tänään myöhemmin. Taisi siis raskausoireet olla niitä PMS-oireita... No, testailen myöhemmin uudelleen, mikäli on tarvis. Toisaalta ensimmäiseltäkään en saanut plussaa vasta kun kp31... Pientä toivon kipinää ennen pettymystä. :|
 
maisa toiv. saat testata vielä uudestaan :wave:
ite kans just testasin ja aivan puhdas NEGA oli elikäs ei ainakaan viime kierrosta oo tärpänny sitten...että vielä on mahkut olla raskaana jos tässä kk ois onnannu..tarttee ootella sitten ens viikolle ainakin ennen seuraavaa testiä.. vastahan nyt kp23 menossa.. toisaalta jos se ov olikin eilen niin sit kyl on mahkut menny.. ei kyl moisia oireita oo ollu varmaan koskaan ov aikaan eikä kyllä ennen menkkojakaan tällästä..

mutta voisko vaikka olla jotain kiinnitysjuttuja jne kun ovsta vois olla se 3-5pvä?????? maha on edelleen hellä ja rintoja illalla taas koski ja sitä huonoo oloo ollut eikä oirein ruokakaan maistunut eilen eikä tänäänkään kauheesti.. en tiiä..hermot menee tässä ootellessa ja oireita arvaillessa... :headwall:
 
Ollaankohan me liian malttamattomia Pisita...?

Mä pelleilin taas tänään ovistesteillä ja tein huvikseen keskellä päivää sellaisen. Tuli taas selkeä viiva, mutta ei niin vahva kuin viimeksi, kun oli kolme tuntia rakossa seissyttä pissaa. Vielä mulla on yksi ovistesti, jonka vois huvikseen jossain vaiheessa tuhlata: seuraavaan kiertoon on kuitenkin hankittava tikkuja lisää, jos sitten haluan tikuttaa. Toivottavasti ei tarvitsisi...
 
maisa odottaminen ei koskaan ole ollut mun parhaimpia ominaisuuksiani :whistle: kyllä menee hermot tälläseen rumbaan taas kun ruvettiin kolmatta koittaan.. mutta minkäs sille mahtaa kun ne vauvat on niin sulosii :heart: että pakko saada lisää..

nyt kyllä koitan ootella sinne reilusti ensi viikon loppuun ja jos ei kp34 ole tätiä näkynyt niin sitten voisin testailla..mahkut kyllä ois olla sit raskaana ellei sitten kyl ov ollut vasta eilen kun taas tuli sitä samanlaista valkovuotoa ku edellisenäkin päivänä..mutta ei kyl koskaan oo tämmösii mahakipua ja tunnetta rinnoissa sekä huonoo oloo ollut ov tai muuhunkaan aikaan kuusta...ellen sitten oo pidemmän aikaa ovuloimatta ja nyt sitten taas homma toimis yhtäkkiä..en tiiä..

mutta jos ei nyt tärppää niin sitten koitan niitä ov-testejä ainakin yhen kk:n..kattoo mitä ne sitten sanoo..

te joilla useampi raskaus takana niin kuinka paljon ne on eronneet toisistaan?!? alkuraskauden oireet esim. ja millaista on ollut valkovuoto tuolloin ennen testiä? omistani kun en muista yhtään mitään ennen testin tekoo :ashamed:
 


22.8.2008

Heksu76.......kp 17/26.............yk1.........esikoinen haaveissa
Swiss............kp 19/28.............yk5.........kolmas haaveissa
anniette.......kp 23/29..............yk1.........toinen haaveissa
kekkeri.........kp 24/28 (27-33).yk6(21)..neljäs haaveissa
pisita............kp24/28-38.........yk2.........kolmas haaveissa
Maisa75.......kp 26/28..............yk3.........toinen haaveissa
Tuulia79.......kp 26/30-35.........yk 8........toinen haaveissa
Aurora72.....kp 27/35...............yk 5........ensimmäinen yhteinen

[/b]
[/b]

Testipäivät:
anniette 25.8.
Maisa75 28.8.
pisita 1.9.
Tuulia79 6.9.[color]

Tippuneet uuteen kiertoon:
[color]
antilo[color]

Plussanneet:
Tämän otsikon alle tähtäämme kaikki![color]
 
Kummallinen olo jatkuu. Tissit on niin kipeät, ettei mahallaan voinut nukkua ja mahassa vihloi selällään ollessa, joten piti nukkua kyljellään. Kuin raskaana konsanaan :LOL: Eilen illalla ja tänä aamuna hieman etoikin, mutta taitaa vaan mielikuvitus laukata.

Meinaatko pisita oikeasti malttaa odottaa testausta sinne kp34 saakka...? Mä saan tosissaan hillitä itseni, jos meinaan seuraavan kerran testata vasta sunnuntaina. Tänä aamunakin teki tiukkaa...
 
no kyl tarkotus olis sinne asti oottaa jos ei tätiä sitä ennen näy, kaipa toi 10pvä nopeesti menee.... B) ... kun ei viitti turhaan testailla ja rahaa haaskata niihinkin..on hinnat näköjään noussu siitä mitä reilu 2v sitten viimeks ostelin niitä..

mulla kyllä vähän sellanen fiilis että tais se ov olla vasta nytten tässä...tai sitten oisko voinu olla jotain niitä kiinnittymiskipuja tmv...valkovuoto on aikas vähästä, mutta ei aivan kuivaa..eikös heti ov jälkeen pitäs tulla kuiva kausi ennenko sitten taas kk alkaa?!?

voi kun ei olis tämmönen hätähousu ja kiirehtijä... :LOL: kyl mäkin melki oisin voinu vannoo että plussa siihen testiin tulee..nyt vaan toivon että sais sitä aihetta testata vaikka ens pe-su ettei se täti sieltä tulis kuopuksen 2v juhlien aikana ainakaan eikä ollenkaan!!!

muoks
ai niin ja ihana toi kuva :heart: saiskohan sitä omankin vaavin sitten tuolleen ruokaileen :D
 
:wave: Täällä ollaan!! On vaan ollut niin kiiruista kotirintamalla. Ihan kivaa tekemistä kylläkin, pihaa laitettu (rakennettiin ok talo ja piha on siis pelkkä metsärinne minne ollaan puoli vuotta tehty pihaa/puutarhaa) ja nyt on sitten ollut ihan PAKKO käydä noissa puutarha yms kaupoissa kun myyvät todella edullisesti loppuja pihakalusteita yms pois. Ostin mm. tosi isoja ja hienoja ruukkuja, jotan alumiini tms. olivat sekä tuoleja ja pöytiä yms. Onneksi löytyi jus sellaisia mitä olen halunnutkin (tai ainakin riittävän lähellä sitä)

Raskausrintamaan ei uutta, huono ol oollut tänään, mutta johtuiskohan ihan siitä että aika lailla tuota keksiä ja karkkia on tänään ollut ruokalistalla...

Niin raskauksen erilaisuudesta oli täällä puhetta. Olen ollut viisi kertaa raskaana, kaksi mennyt jo aika alussa (siis ihan viikoilla 6 ja 7) kesken, enkä oikein siltikään muista miten ne alut meni... Kaippa sitä yrittää olla iisisti ja kun testissä on plussa niin välittömästi kaikki oireetkin ilmestyy =)

Nyt pitää lopettaa, ruokaa valmista ja pitäisi saada kotona oleva porukka syömään (muut paikalla, mutta mies kalareissuissa)
 

Yhteistyössä