[QUOTE="aloittaja";25921665]Osan asiaan vaikuttaa että opettaja on todella vaativa, siksi tunnen kai tuota pettymystä kun en osaa itse opettaa ja lapsi ei itse osaa ja opekin syyllistää.
Kiitos linkistä Kuukkeli,Kuukkeli, pistin ylös ja luen.
Mitä mieltä olette, voisko tuollaisesta ylimääräisestä tukarista olla apua? Onko kukaan kokeillut? Siinäkin tietysti riski ettei ikinä tiedä millainen "tukiope" sieltä sitten tulee, osaako juuri tuota meidän tyttöä opettaa ja ohjata oikein.
Ja tuntuu että ihan joka osa-alue matikassa hänelle yhtä vaikeaa, oli sitten murtolukuja, desimaaleja tai mittaamista....[/QUOTE]
Itse olen lukioikäisenä opettanut yläasteella olevaa tyttöä. Tytön isän mielestä opetuksesta oli hyötyä ja lapsi pääsi kärryille ja alkoi kiinnosua matematiikasta. Joten jos tiedät jonkun, joka tykkää ja ymmärtää matikkaa, niin suosittelen ahnkkimaan häneltä lisäopetusta (ei tarvitse olla mikään yliopisto-opiskelija vaan joku lukiolainen voi olla jopa parempi) .
Omalla pojallani oli ala-asteen nelos- ja vitosluokalla matikassa vaikeuksia. Hän ei yksinkertaisesti oppinut oman opettajansa opetuksessa matikkaa. Opetin hän itse ja sillä saatiin numerot nousemaan vitosesta seiskaan, kasiin. Kuudennella tuli uusi opettaja ja sitten minun ei tarvinnut enää opettaa ja lapsi alkoi pärjätä itse.
Ongelma voi olla siinä, että opettaja on tosiaankin liian vaativa. Jos heti mennään liian hankaliin tehtäviin, niin hitaampi ei ehdi mukaan ollenkaan.