Virtsatievaivoista

  • Viestiketjun aloittaja Mya
  • Ensimmäinen viesti
Mya
Taalla usein puhutaan uusiutuvista virtsatietulehduksista tai sen oireista jotka haipyvat itsestaan. Itsellani naita vaivoja on ollut nyt hiemanyli puolisen vuotta. Syynkin taidan nyt tietaa, kun aloin muistelemaan viime syksyista gynegologi-reissuani. Juuri ennen gynegologille paasyani minulle tuli valtava pissahata. En kuitenkaan enaa ehtinyt kayda vessassa vaan menin suoraan gynen tutkimuspoydalle. Gynen tutkiessa munasarjojani han ilmeisesti kosketti taytta virtsarakkoani ja jotenkin ilmeisesti on rikkonut virtsatien pintaa tms, silla juuri tuon kaynnin jalkeen minulla on aikaajoin ilmaantunut virtsatietulehduksen kaltaisia vaivoja, jotka kestavat muutamasta minuutista pariin paivaan ja haipyvat sitten itsestaan. Minua on alkanut hairitsemaan toistuvat vaivat ja mietinkin, paaseeko virtsateiden rikkoontunut pinta illoinkaan paranemaan enaa kunnolla, jottei vaivoja enaa tulisi.
 
et
Kyllä vaivasi johtuvat jostain muusta.
Oletko muuttanut ruokailu ja juomatottumuksiasi jotenkin?
Onko seksielämäsi jotenkin muuttunut?

Täysi virtsarakko on vain ikävä asia, kun yrittää pidättää virtsaa ja samalla rentouttaa lantionpohjan lihaksensa. Ei oikein onnistu.

Gynet ovat aina odottaneet, jos olen sanonut, että vielä täytyy käydä vessassa.
 
Marian
Teoriasi ei tunnu loogiselta.
Yritä muuttaa virtsan ph:tä syömällä päivittäin hieman sitruumamehua, esim, kolmessa erässä. Ajaa saman asian kuin karpalo. Tämän käytännön jälkeen vastaavat oireet ovat kadonneet.
Jos on vakisuhde, tämmöisiä oireita ei naisilla juurikaan ole, kummallakaan.
 
Bioanalyytikko
Gyne ei tutkimustaan tehdessään luultavasti ole edes koskettanut virtsateitäsi, paitsi jos hän otti jonkun urethrasta otettavan näytteen? (Synnytystiet ja virtsatiet ovat eri asia)Useimmiten kaikki näytteet otetaan joku kohdunkaulasta tai virtsanäytteestä. Ja papa-näyte tosiaan otetaan kohdunnapukasta ja kohdunkaulasta.
 

Yhteistyössä