virolaiset

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Milla
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Alkuperäinen kirjoittaja naine:
Virolainen mies haluaa naiseltaan palvontaa, vastapainoksi elatuksesta. Siksi on aika harvinaista, että meidän mies otta suomesta vaimon. Suomalainen nainen ei haluaa miellyttä miestä tarpeeksi.

Siis mitä, suomalaiset naisethan yleensä hoitaa kodin konaan yksin, siivoo, tekee ruokii, leipoo... Eikö se riitä?

Mä en ees tommosta jaksa, mutta mies tykkää musta, se haluaa muita asioita, kuin tota passausta.

Mutta se on fakta että virolaiset naiset panostavat enemmän ulkonäköönsä ja kauneuteen ylipäätään. Ehkä sekin on osa sitä miehen miellyttämistä.

Sitten on niitä tosi tosi tosi paljon ulkonäköön panostavia, joiden tavoite on vain päästä rikkaan miehen kanssa naimisiin.. Mielestäni se on jotenkin venäläisten touhua kyllä enemmän kuin virolaisten.

Virolainen mies haluaa naiseltaan palvontaa, vastapainoksi elatuksesta. Siksi on aika harvinaista, että meidän mies otta suomesta vaimon. Suomalainen nainen ei haluaa miellyttä miestä tarpeeksi.

Siis mitä, suomalaiset naisethan yleensä hoitaa kodin konaan yksin, siivoo, tekee ruokii, leipoo... Eikö se riitä?

Mä en ees tommosta jaksa, mutta mies tykkää musta, se haluaa muita asioita, kuin tota passausta.

Mutta se on fakta että virolaiset naiset panostavat enemmän ulkonäköönsä ja kauneuteen ylipäätään. Ehkä sekin on osa sitä miehen miellyttämistä.

Niin, no, sehän on vaan mukavaakin, siihen mäkin pystyn.

Niin, no, sehän on vaan mukavaakin, siihen mäkin pystyn.

Emmä sillä etteikö suomalaisetkin naiset panostaisi itseensä :) Mutta Virossa se on iso osa kulttuuria,se tulee jo äidinmaidosta että naisen tulee näyttää hyvälle ja pitää itsestään huolta. Suomalaiset ei ole sen huonompia,tavat on vaan erit.

Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Naapuritalon virolaismies tuntuu olevan oikea pehmoiskä ja ihannemies :), eikä pahaa sanottavaa oo tytön kaverin isästäkään joka siis on Virosta kotoisin (osallistuu hirmu paljon lapsenhoitoon ainakin).

no mun naapurivirolaiset on taas ihan outoja, tekee ihme autobisnestä ,tuo uusia autoja virosta. kerran sillä meni auto rikki ja korjaus ois maksanut 2000e naapuri sanoi että ei hällä oo varaa korjata sitä mutta varaa hakea uus auto virosta mikä oli tuliterä bemari..eikä tuo lastenhoitokaan näyttänyt kiinnostavan..suurimmaksi osaksi istu autossaan ja jumputti jotain venäläispoppia :laugh:

Alkuperäinen kirjoittaja AavikonNorsu:
Naapuritalon virolaismies tuntuu olevan oikea pehmoiskä ja ihannemies :), eikä pahaa sanottavaa oo tytön kaverin isästäkään joka siis on Virosta kotoisin (osallistuu hirmu paljon lapsenhoitoon ainakin).

no mun naapurivirolaiset on taas ihan outoja, tekee ihme autobisnestä ,tuo uusia autoja virosta. kerran sillä meni auto rikki ja korjaus ois maksanut 2000e naapuri sanoi että ei hällä oo varaa korjata sitä mutta varaa hakea uus auto virosta mikä oli tuliterä bemari..eikä tuo lastenhoitokaan näyttänyt kiinnostavan..suurimmaksi osaksi istu autossaan ja jumputti jotain venäläispoppia :laugh:

vironvenäläinen?

Mä tiedän yhden virolaisen miehen joka käskee vaimoaan palvelemaan itseään. Jos mies keskellä yötä baarista kotiin tullessa haluaa voileipiä niin vaimo tekee kiltisti. Mies myös pettää tai ainakin todistettavasti on kerran pettänyt. Tiedän tämän siksi, että hän petti vaimoaan mun kanssa. En valitettavasti tiennyt vaimosta kuin vasta jälkikäteen. Pidin sitä miestä aluksi ihan kivana, mutta on mennyt maku koko ihmiseen.

Kiitos neiu ja samad tänud! Mukava oli kuulla kokemuksiasi, aika samaa olen uumoillutkin. Mites naiset siellä, tutustuuko heihin helposti vai ovatko vähän "sisäänlämpiäviä"?

Alkuperäinen kirjoittaja neiu:

vironvenäläinen?

tä? eiku virolainen! kai nyt virolaisetkin voi kuunnella venäjän musiikkia :headwall:

Mulle jäi mieleen kasiluokalla tehty viikon mittainen luokkaretki Tarttoon, taisi olla mun kohdallani ensimmäinen reissu Eestiin. Luokkamme tytöt, minä mukaan lukien, kulkivat lähinnä löysissä farkuissa, huppareissa ja skeittikengissä ja kontrasti paikallisiin samanikäisiin tyttöihin oli valtava :xmas: Meistä oli outoa nähdä 15-vuotiaita koulussa pukeutuneina mustiin minihameisiin, läpinäkyviin puseroihin ja 15 cm:n korkoihin. Me lökäpöksyissämme olimme taatusti yhtä käsittämätön näky heidän silmissään :D

Muistan kuinka puolin ja toisin naureskeltiin. Paikalliset tytöt eivät kylläkään tippaakaan tykänneet siitä, että paikalliset pojat olivat hyvinkin kiinnostuneita viettämään kanssamme aikaa... Yhden ikäiseni virolaisen pojan kanssa vähän aikaa seurusteltiinkin matkan aikana ja sen jälkeen :) Englanniksi juteltiin ja muistan kuinka pojat moneen otteeseen hämmästelivät sitä, miten eri tyylisiä tytöt ovat Suomessa. Ilmeisesti hekään eivät olleet juuri vierailleet Suomenlahden tuolla puolen :)

Alkuperäinen kirjoittaja neiu:

vironvenäläinen?

tä? eiku virolainen! kai nyt virolaisetkin voi kuunnella venäjän musiikkia :headwall:

Ajattelin vain kysyä, koska jotkut ihmiset ei tiedosta että on olemassa virolaisia ja vironvenäläisiä. Mutta hakkaa sinä vain päätäsi rauhassa seinään.

PS. Kuuntelen myös itse venäjänkielistä musiikkia.

Alkuperäinen kirjoittaja Milla:
Kiitos neiu ja samad tänud! Mukava oli kuulla kokemuksiasi, aika samaa olen uumoillutkin. Mites naiset siellä, tutustuuko heihin helposti vai ovatko vähän "sisäänlämpiäviä"?

Kyllä mielestäni naisiinkin tutustuu. Kokemusteni mukaan suomalaiset ja virolaiset ovat yhtä hiljaisia ja etäisiä aluksi. Jos osaat viroa, niin tutustuminen ja se etäisyyden kadottaminen on varmasti helpompaa. Joitain ennakkoluuloja saattaa olla suomalaisia (naisia) kohtaan, ihan samalla tavalla kuin suomalaisilla naisilla on virolaisista naisista ennakkoluuloja.

Mä kans joskus seurustelin viron pojan kanssa ja se kyllä tyssäsi se armottomaan omistushaluun. En ois ees voinu puhua muiden kanssa...
En suomalaisissa kyllä ihan tollaseen ole törmännyt..