Virallinen Twilight-pino

Status
Viestiketju on suljettu.
Minusta tuo neljäs kirja oli hyvä! Ei todellakaan pilaa. minusta se nitoo tarinan loppuun ja päättyy niin kuin pitääkin!
Rva. Sweeneytodd. Luetko ekaa kertaa englanniksi? Ne pari sataa ekaa sivua menee yleensä vähän nihkeesti, jos ei ole paljon lukenut englanniksi, mutta loppua kohti vauhti paranee =)

Ja enhän minä voi jättää tarinaa kesken... vaivaisi ikänsä,kun miettisi,että kuinka kävi. Olen lukenut monesta paikasta,että jotkut eivät pitäneet tuosta neljännestä kirjasta. Eivätkä sen lopusta. Mutta paha sanoa,kun en ole lukenut sitä vielä...

Olen lukenut kaikki edelliset suomeksi, ei tullut mieleenkään että olisin ne ostanut englanniksi. Ihan hyvin tuota nyt pystyy lukemaan, oonkohan sivulla 239. Ei tuo missään nimessä ole huono ollut ainakaan tähän mennessä.

Mua niin harmittaa kun pitää odottaa tuon neljännen kirjan suomeksi tuloa. Mie olen niin surkea englannissa etten viitsi edes yrittää. Miehen ketalekkaan ei suostunut kun ehdotin että sehän voisi lukea sen mulle suomentaen.

Mutta tiedättekös. Mua on alkanut hirveästi huolettamaan yksi juttu. Kun ne toivonmukaan tekevät leffat noista lopuistakin kirjoista. Niin mitenkäs kun Edwart ja muut vampyyrit eivät vanhene, mutta niiden näyttelijät tekevät kuitenkin sellaiset katalan tempun.
Niin niin..... toivottavasti ne loputkin leffat tulevat suht pian ettei tuota vanhenemista pääse huomaamaan. Saatika näyttelijät vaihtumaan, se olisi jo sanonko että syvältä ja sieltä.

Mutta täällä yksi joka siis jäi myös koukkuun. Ikänä en ollut koko kirjoista kuullut mitään. Leffan mainoskin kun pyöri telkkarissa niin mietin että voishan ton joskus katsoa mutta ei herättänyt mitään hirveetä mielenkiintoa.
Sitten saatiin miehen kanssa tilaisuus mennä 4vuoteen ekaan kertaan kahdestaan rauhassa leffaan. Ja houkutus oli ainoa mikä tuli sopivaan aikaan. Niin oli "pakko" mennä katsomaan.

Ja koukkuun jäin. Siskoni onneksi oli valmiiksi fani ja häneltä löytyi kirjat jotka oli ahmittava samantien.

Vähän tekisi mieli aloittaa lukeminen uudestaan alusta. Mutta en uskalla ettei taas jää kirjaan koukkuun ja menetä yöuniakin sen takia.

Uskalla vaan :saint: Mullakin on menossa vasta kolmas rundi, enkä ole näillä jälkimmäisillä rundeilla edes lukenut läpi yön kertaakaan, pitkälle aamutunneille kylläkin, mutta sitähän ei lasketa, eiks vaan...

Eikä nuo kirjat ole pahoja englanniksikaan, kieli on melko yksinkertaista, eikä mitään hirveän vaiketa sanojakaan kävellyt vastaan. Alku saattaa takellella, mutta kun vauhtiin pääsee, niin kyllä niissä kärryillä pysyy. Sen mitä olen suomennosta systerillä selannut, niin mun mielestäni oli varsin kökkö käännös.

Nuo leffathan tehdään aikalailla putkeen, New Moon tulee jenkeissä teattereihin jo tämän vuoden marraskuussa ja Eclipse tämänhetkisten tietojen mukaan kesäkuussa 2010. Voisin siis kuvitella, että Breaking Dawn nähdään loppuvuodesta 2010 tai alkuvuodesta 2011 - näiden muutaman vuoden aikana ei varmastikaan niin merkittävää muutosta ehdi näyttelijöissä tapahtua, etteikö maskeeraus ja kuvankäsittely niitä oikoisi. Enemmän mua huolettaa, ehtiikö Jacobia näytellyt Taylor Lautner miehistyä riittävästi...

Minä olen ostanut itselleni tuon ensimmäisen kirjan suomenkielisenä ja kaksi muutakin ostan, että saa tytärkin ne lukea. Neljännen tilasin enkun kielisenä,kun ei suomeksi vielä saa.. kun en malta syksyyn asti odottaa kuinka käy!! Ystävällä on kaikki kirjat enkun kielisenä ja sanoi samaa,että suomeksi käännetty on melko kökköä. Mutta jokainen lukee ne sillä kielellä kuin itsestä hyvälle tuntuu. Luin loppuun Midnight Sun-kirjan... ihana Edward. :)

Minun 15-v. tytär ihastui Twilightiin elokuvan perusteella niin, että luki ekan osan suomeksi, mutta halusi lomamatkallamme ostaa ekan ja tokan osan englanninkielisinä. Yllättävän hyvin tuntuu enkuksi lukeminen sujuvan, kun on tosi innostunut näistä kirjoista.

Kiitos Gwenhvyfar, kiva tietää että uusia osia leffaan on tulossa noin nopsaan, eipä ne sitten kerkiä merkittävästi vanheta. Oi, nyt ei malta odottaa.

Mie olen oikeasti niin huono englannissa ettei toivoakaan. Joten odotan suosiolla sitä suomenkielistä versiota neljännestä osasta. Ei mulla ole vaihtoehtoja.

Heh, malttaiskohan sitä kakkoskierroksella lukea nuo kirjat vähän maltillisemmin ilman että ahmii sen kerralla.

Alkuperäinen kirjoittaja vuotaraaputin:
justiinsa luin ekan osan. ja heti pitäisi kyllä lukea seuraavatkin mutta budjetti pistää vastaan eikä kirjastosta sattuneesta syystä saa kun ovat lainassa :snotty:

Minä ostin kaikki uutena ja rahaa meni ihan liikaa :ashamed: . Mutta kun ei ole kavereitakaan keneltä lainata niin ei mahtanut mitään, pakko oli saada kaikki heti :saint: .

Olen lukenut aina vauvan ollessa päiväunilla mutta varmaan ihan kiusallaan ei nuku enää niinkuin ennen 2x2h vaan on nyt siirtynyt 2x30min-45min uniin |O . No pitkittääpähän miun lukunautintoa kun en saa ahmittua muutamaan päivään..

Alkuperäinen kirjoittaja RouvaSweeneyTodd:
Alkuperäinen kirjoittaja vuotaraaputin:
justiinsa luin ekan osan. ja heti pitäisi kyllä lukea seuraavatkin mutta budjetti pistää vastaan eikä kirjastosta sattuneesta syystä saa kun ovat lainassa :snotty:

Minä ostin kaikki uutena ja rahaa meni ihan liikaa :ashamed: . Mutta kun ei ole kavereitakaan keneltä lainata niin ei mahtanut mitään, pakko oli saada kaikki heti :saint: .

Olen lukenut aina vauvan ollessa päiväunilla mutta varmaan ihan kiusallaan ei nuku enää niinkuin ennen 2x2h vaan on nyt siirtynyt 2x30min-45min uniin |O . No pitkittääpähän miun lukunautintoa kun en saa ahmittua muutamaan päivään..

mä luin iltaisin ja kun lapset leikki, eli aika pätkittäin. ton ekan osan ostin pokkarina ja mulla ois mielikuva että muitakin saisi pokkarina :snotty:
mä kyllä pistin jo huutikseen huudon koko paketista :ashamed:

Minustakin niitä kaikkia sai pokkareina. Minä ostan niin harvoin kirjoja, vaikka luenkin ihan mahdottoman paljon, mutta nyt ostan nuo kaikki ja ihan kunnon kirjoina. Säilyypä sitten lapsillekin :)

Leffan baseballkohtaus: http://www.youtube.com/watch?v=l4uF_bzM-x0 :heart: :heart: :heart:

Jasperin mailankäyttö! Ja muutenkin Jasper on tuossa kohtauksessa aivan ylisöpö! :heart:

baseball.jpg

Ja vielä mainostan tätä: http://www.twi.fi/forum Kaikki aikuiset koolle :)

^Mie olen niin Edwardin lumoissa että en Jasperia näekään :xmas: .

aurynilta on pitänyt kysyä. Kun sulla on tuo Edward tuolla profiilissa ja se on niiin ihana kuva niin haittaako jos miekin sen omaani linkitän :ashamed: ?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Aika hiljainen on tuo twi.fi, hyvä juttu kumminkin, että on perustettu, kun vampirelovehan on teinejä täynnä.

Kyllä miekin sinne varmaan alan kirjoitella kunhan saan tuon Breaking dawnin luettua :) . Ei ehkä teinien jutut ole niin sydäntä lähellä kuin "varttuneempien tätien" :D .

Aika hiljainen on tuo twi.fi, hyvä juttu kumminkin, että on perustettu, kun vampirelovehan on teinejä täynnä.

Kyllä miekin sinne varmaan alan kirjoitella kunhan saan tuon Breaking dawnin luettua :) . Ei ehkä teinien jutut ole niin sydäntä lähellä kuin "varttuneempien tätien" :D .

Joko on kirja on luettu? Aika helppoa kumminkin se englanti siinä on, että mulla meni jotain 3 päivää lukemiseen. Parin viikon päästhän ilmestyy se Stephenien the host suomeksi eli vieras, oon toinen kirjaston varausjonossa, että pääsen suht nopsasti sen lukemaan:)))

No ei ole kirja luettu. Jos mie lukisin sen kolmessa päivässä niin miun pitäis olla jossain yksin koko ajan ilman paineita hoitaa vauvaa ja kolmea muuta lasta ja kotia. Ei vauvalle voi sanoa että nyt äiti lukee tässä kymmenen tuntia putkeen :D .

mä käyn tänään Prismasta kattomassa pokkareita ja sitten tiistaina tai torstaina kirjakaupasta jos ei Prismasta löydy. vielä kun joku veisi mut kattomaan sen leffan joskus :snotty:

Alkuperäinen kirjoittaja loves:
Minustakin niitä kaikkia sai pokkareina.

Mun mielestä ei ole vielä muita pokkareina kuin se eka eli Houkutus. Sehän oli Loisto-pokkari, enkä ainakaan niiden sivuilta löytänyt muita vielä, edes tulevissa.

Eihän se ole ollut olemassakaan kuin vajaan viikon :D Kirjoittamaan sinne, mars mars :D

^Mie olen niin Edwardin lumoissa että en Jasperia näekään :xmas: .

aurynilta on pitänyt kysyä. Kun sulla on tuo Edward tuolla profiilissa ja se on niiin ihana kuva niin haittaako jos miekin sen omaani linkitän :ashamed: ?

Toki saa saman kuvan linkittää, ei mulla siihen mitään yksityisomistusta ole. Ja kauneutta pitääkin levittää... :D

Ja juu, Houkutus on ainoa mikä on pokkarina. Ainakin suomeksi. :)

Mutta enkuksi niitä kaikkia saa pokkarina, ja minusta kannattaa enkuksi lukea, jos vaan kielitaito riittää.

Olen jotenkin nyt niin sen leffan ja ihanien miesten vallassa, että tekee vaan mieli huutaa "iiih" ja kuolata :D :heart:

No ei ole kirja luettu. Jos mie lukisin sen kolmessa päivässä niin miun pitäis olla jossain yksin koko ajan ilman paineita hoitaa vauvaa ja kolmea muuta lasta ja kotia. Ei vauvalle voi sanoa että nyt äiti lukee tässä kymmenen tuntia putkeen :D .

muroja.jpg

Toimii niihin vähän isompiin...

Status
Viestiketju on suljettu.

Yhteistyössä