Virallinen Twilight-pino vol.4

Esme harmaana
Nam mikä ihana kuva. Just se aito ihana vampyyri-Edward...

Twilight-mom: Pakko kysyä, ett mikä Bellassa ärsyttää???? Musta on aivan ihana tarina, ett tavallinen tyttö ja jumalainen vampyyri rakastuvat toisiinsa noin palavasti. Ainut mikä mua Bellassa ärsyttää, on se miten se Jacobia kohtelee, mutta sillekin vetivoimalle löytyy aamunkoissa syynsä!

Aloitin tänään houkutuksen... Taas kerran :)
 
Twilightmom
Esme - Ehkä se on se, ettei niiden palavalle rakkaudelle ole "syytä". Tai siis... Hmmm. Olen huono selittämään :( Se, miten kirjoissa on Bellaa kuvattu, ei riitä selittämään sitä, miten kaikki henkilöt on ihan lääpällään Bellaan etenki ekassa kirjassa (en muista nimeä kun oon englanniks lukenu). Sit just se Jacobin kohtelu, ei tunnu ns. loogiselta miten heittelee laidasta laitaan.
Leffa-Bella ärsyttää muuten vaan, jopa enemmän ku kirja-Bella.
Muuten hyviä kirjoja ja Edward ja Jacob *drewl* ;D
 
Esme harmaana
Twilight-mom: mä taas oon ajatellut sen niin, ett Bella on niin erikoinen kaikessa tavallisuudessaan. Houkutuksessa kuvataan niin hienosti, ett Bella vähän vanhanaikainen, vastuullisempi kuin sen äiti. Ehkä hieman vakavamielinen ja salamyhkäinen myös. Ei juurikaan smanlainen kuin kaikki muut tavalliset tytöt, ja siksi kiehtova. Edwardista Bella on kiehtova, koska hän ei pääse tämän pään sisälle ja Bellan tuoksu saa hänet aivan sekaisin. He ovat kuin magneettien vastapalat, jotka hylkivät toisiaan, mutta kun ne käännetään, niin he vetävät toisiaan puoleensa. Sitten se, miten Bella ei säikähdäkään Eetua, kun saa tietää mitä tämä oikeasti on, vaan päinvastoin sanoo, häntä kauniiksi ja ihailee, haluaa enenmmän ja enemmän olla eetun kanssa. Tämä kaikki on rakkautta, joka syttyy vastustamattomaksi kiihkoksi, koska he eivät voi saada toisiaan tarpeeksi lähelle fyysisesti -) ainakaan houkutuksessa. Ja aamunkoissa Jacob saa leimautumisensa, vaikka kuvittelee aina, että Bella on se oikea. Aamunkoissa on niin hyvin kuvattu se epätietoisuus, kun Jacob ei tajua miksi Bella vaan vetää puoleensa, vaikka hänen oikeasti pitäisi vaan ottaa hatkat. Ja sitten kun Bella on synnyttänyt ei ollut enää mitään mikä vetää puoleensa... Musta se on niin hienosti kerrottu ja kuvattu. Mitä useammin luen kirjat, sitä enemmän aina löydän ja tajuan uutta näistä hahmoista ja heidän välisistä suhteistaan.... :) Tulipas sepustus....
 
Esme harmaana
Twilight-mom: mä taas oon ajatellut sen niin, ett Bella on niin erikoinen kaikessa tavallisuudessaan. Houkutuksessa kuvataan niin hienosti, ett Bella vähän vanhanaikainen, vastuullisempi kuin sen äiti. Ehkä hieman vakavamielinen ja salamyhkäinen myös. Ei juurikaan smanlainen kuin kaikki muut tavalliset tytöt, ja siksi kiehtova. Edwardista Bella on kiehtova, koska hän ei pääse tämän pään sisälle ja Bellan tuoksu saa hänet aivan sekaisin. He ovat kuin magneettien vastapalat, jotka hylkivät toisiaan, mutta kun ne käännetään, niin he vetävät toisiaan puoleensa. Sitten se, miten Bella ei säikähdäkään Eetua, kun saa tietää mitä tämä oikeasti on, vaan päinvastoin sanoo, häntä kauniiksi ja ihailee, haluaa enenmmän ja enemmän olla eetun kanssa. Tämä kaikki on rakkautta, joka syttyy vastustamattomaksi kiihkoksi, koska he eivät voi saada toisiaan tarpeeksi lähelle fyysisesti -) ainakaan houkutuksessa. Ja aamunkoissa Jacob saa leimautumisensa, vaikka kuvittelee aina, että Bella on se oikea. Aamunkoissa on niin hyvin kuvattu se epätietoisuus, kun Jacob ei tajua miksi Bella vaan vetää puoleensa, vaikka hänen oikeasti pitäisi vaan ottaa hatkat. Ja sitten kun Bella on synnyttänyt ei ollut enää mitään mikä vetää puoleensa... Musta se on niin hienosti kerrottu ja kuvattu. Mitä useammin luen kirjat, sitä enemmän aina löydän ja tajuan uutta näistä hahmoista ja heidän välisistä suhteistaan.... :) Tulipas sepustus....
 
sane
Olen käsittänyt et Edwardia kiehtoo Bellassa se, että ei pysty ennakoimaan häntä. Hän on tutkinut ihmisiä sata vuotta ja osaa päätellä miten ihmiset toimii tietyissä tilanteissa ja aina Bella toimii eritavalla kun hän olettaa.

Midnight sun avasi hyvin Edwardin käsitystä Bellasta ja anto Bellan hahmolle enemmän syvyyttä.

 
-83
houkutus,uusikuu,epäilys ja aamunkoi. mikä son se kirja joka on eetun näkökulmasta kirjotettu? saako sitä suomeksi? kirjat olen lukenu ja houkutuksen ja uuenkuun kattonu.. ihan koukussa :D
 
Esme harmaana
Ei ole julkaistu, kun vuoti nettiin ennen aikiojaan, niin Meyer päätti laittaa raakaversion puolikkaan omille sivuilleen. Kai se suunnitelmissa oli julkaista. Mä ainakin odotan sitä innolla. Toki haaveissa edelleen, ett Meyer päättää jatkaa saagaa kuitenkin, kun on ollut niin jättimenestys... Vaikka sitten edes Renesmeen näkökulmasta.... Täytyis kirjoittaa sille joku pikku juttu...'''


En voi mitään, mut true blood oli mulle melkoinen pettymys. :( Odotin niin paljon enemmän. Ehkä eka jakson perusteella ei voi sanoa, mut kyl kylmäksi jätti, ainakin toistaiseksi....
 
Tahtoo tietää
Ok, kiitos :) Tuon katkelman olen lukenut jo moneen kertaan. Saisipa pian lukea koko tarinan!


True blood olisi jättänyt minutkin kylmäksi tuon ensimmäisen jakson perusteelle, mutta katsoin ne 2 kautta aikoinaan yhtäsoittoa ja koukkuun jäin :D
 
Esme harmaana
Alkuperäinen kirjoittaja Tahtoo tietää:
Ok, kiitos :) Tuon katkelman olen lukenut jo moneen kertaan. Saisipa pian lukea koko tarinan!


True blood olisi jättänyt minutkin kylmäksi tuon ensimmäisen jakson perusteelle, mutta katsoin ne 2 kautta aikoinaan yhtäsoittoa ja koukkuun jäin :D
Täytyy nyt kuitenkin töllöttää pari jaksoa vielä, jos muuttuu. Oli hieman sekava ja sellanen omituinen. Odotin kai liikaa, kun oli niin kehuttu.

Mä muuten tossa laskin, ett oon lukenut houkutuksen 8 kertaa, uudenkuun 5 kertaa, epäilyksen 5 kertaa aamunkoin suomalaisena 3 kertaa ja englanninkielisenä 2 kertaa... Ja aikaa on 10 kuukautta ollut. Olen siis pikkasen sekaisin tai what ever!!!! Houkutuksen olen nähnyt varmaan 8 kertaa ja uudenkuun 4 kertaa netin kautta+ leffassa....

Mä muuten tilasin mun nomination koruun eetu ja bella palasen, on aika hieno!!!!

Loppuukohan tää fanitus / addiktio koskaan.?
 
Twilight-mom
En oo lukenu Midnight Sunia niin en osaa siitä enempää sanoa. Mutta noiden muiden kirjojen perusteella ei vaan vaikuta "uskottavalta" :( Ehkä en vaan tykkää Bellasta niin se häiritsee sit muutenkin. Vikassa kirjassa tuntuu et kaikki loksahti aivan liian helposti kohdilleen. Ja joissain kohdissa Meyerin kirjoitustyylikin on herättänyt oudoksuntaa.
Kuulostaa varmaan siltä etten pidä koko sarjasta ;D Mutta kun nyt näihin huonoihin puoliin keskityin niin se ei ole kuitenkaan koko kuva ;D
 

Yhteistyössä