Vinkkejä otetaan vastaan kuinka saada 8kk ikäseltä yösyöttöjä pois?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Imettäjä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

Imettäjä

Vieras
Meillä vauva syöny aina usein öisin,nyt se kuitenkin alkaa jo pikkasen tympäsemään.Ikää 8kk ja öisin syödään 3-4 kertaa.Välillä tuntuu ettei oo nukkunu yöllä juuri mitään.

Päivällä syödään ihan suht hyvin.Aamulla kaurapuuroa,päivällä ruoka välipala,ruokja ja illalla taas puuro.Ruokaa menee mielestäni ihan hyvin. Tissiä tarjoan herättyään ja ruokien jälkeen.Syö ehkä saman verran päivällä tissiä kun yöllä.

Voisko noita mitenkään saada vähenemään.Söis vaikka illalla ennen nukkumaan menoa ja sit seuraavan kerran aamuyöllä.

Ollaan koitettu niin että yöllä antaa vaan tutin suuhun ja silittelee mutta on hirveen levoton hyörii ja pyörii ja saattaa alata itkeen ja kun saa tissin suuhun niin ollaan tyytyväisiä :)

Meillä vähän samanlainen tilanne. Poika 9kk halusi tissiä 6-7 kertaa yössä ja päivällä kiinteitä meni hyvin. Nyt toissa yönä, jotta sain nukuttua koko yön, mies hoiti ruokinnat. Siis korviketta vaikka yleensä imetän. No poika heräs vain 3 kertaa syömään. Ja aamulla mulla ei tuntunut rinnatkaan mitenkään täysiltä. Viime yönä samanlailla, mutta vain kaksi syömis kertaa ja siis näiden kertojen jälkeen tyytyväisenä nukahti itsekseen omaan sänkyyn, kun aiemmin ollut huutoa.
Tästä vedin sellaisen johtopäätöksen, että mulla maito vähenemässä ja pojalla siis nälkä. Nyt aioin antaa tuota korviketta päivälläkin imetyksen lisäksi.
Nukahtaako vauva tissille vaiko omaan sänkyyn?

oli kyllä jo 1-vuotias, kun aloin puuttua yösyöttöihin, koska mulle ei ollut ongelma nukahtaa takaisin (ja vauva nukkui vieressä). mutta näin toimi meillä
ihan ok, antaa paljon ruokaa ennen nukahatmista, varsinkin äidinmaito on niin hyvin sulavaa, että ei pitäisi tulla valvomista ruuansulatusvaivojen takia.
mä lopetin syötöt pidentämällä syömisvälejä, miellä yösyöntejä oli 2-3 lähtötilanteessa, eli kun olin imettänyt vikan kerran illalla niin ihan kellosta katsoin, koska heräsi syömään ekan kerran ja sitten seuraavana yönä vähän pitkitin väliä, niin, että jos heräsi, sai vähän itkeäkin, mutta en antanut syödä ennen kuin oli ylittynyt se edellisen yön syöttöväli.
ja ihan hyvin siirtyi tuolla tavalla toimien, niin että yksi syöttö jäi välistä. ja tämä siis toimi ihan ilman mitään hirveitä huudatuksia, aika pienillä itkuilla joten ei ole mikään pakko huudattaa.

Ja siis meillä koitettiin tassuttelut ja sylittelyt, niin minä tai mies yritti rauhoittaa poikaa, mutta ei siis rauhoittunut millään. 1,5h yhtä huutoa vaikka oli sylissä. Eli meillä nuo ei toiminut, kun pojalla olikin nälkä. Mutta noita kannattaa kokeilla tassuttelua yms. ja sit jos ei vaan toimi ni miettikää et riittääkö maito.

sitten tuohon yöheräilyyn vaikuttaa myös päiväunet, esim. oma lapseni ei vauvana paria poikkeusta lukuunottamatta nukkunut päivällä kuin tunnin pätkiä, joten ei ihmetytä ettei yölläkään nukkunut kahdeksaa tuntia putkeen. ihan hyvä yöunien nukkuja tuosta on nyt isompana kuitenkin tullut.

Kiitos vinkeistä.Meillä on lapsi kans aika huono nukkumaan päikkyjä.Aamupäivällä ottaa pienet torkut jos kerkee nukahtaa sisälle nukkuu 30min jos puen ulos niin saattaa nukkua tunnin,yleensä en vaan jaksa sen tunnin takia pukea.Toiset päikyt nukkuu sit myöhemmin 2-3h,ulkona.Yritän aina että nukkuis sen 3h eli jos heräää kesken niin käyn laittamas tutin suuhun ja lykin hetken joskus nukahtaa uudelleen joskus ei.Siinä on meidän päikyt. Illalla unille menee puol 9-9 ja aamulla herää aika usein 7 poikkeuksia on että nukkuu 8 tai jopa puol 9 :D Meillä kaks lasta ja nää on kyllä niin erilaiset,toisella on niin hyvät unenlahjat ku vaan voi olla ja toinen on tollanen pikkutirsaaja:D

Meillä meni 3 yötä. Poika söi yöllä kaksi kertaa viisikuukautisena, jolloin päätin, että nyt äidin pitää saada nukkua ja yötarjoilut loppuu. Illalla porkkanaperunavelliä ja eka yönä klo 01.00 syöttö pois. Aamuyöllä huutoa ja tissiä. Seuraavana yönä otin myös aamuyön syötön pois. Kolmas yö meni vain aamuyönhuudolla, mutta tyyntyi saatuaan tutin. Sen jälkeen nukkui täydet 9 tuntia putkeen ja oppi itse laittamaan yöllä tutin suuhun, jos heräsi. Ei vaivalloista. Ja äitikin piristyi, kun sai nukuttua hyvin.

Yhteistyössä