Apua... 8kk tissitakiainen, mitä teen???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja todella väsynyt äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

todella väsynyt äiti

Vieras
Eli täältä löytyy 8kk ikäinen tissitakiainen joka ei huoli tuttia, ei tuttipulloa. Kiinteitä syödään vielä aika vähän, tarjoan kyllä 3 krt päivässä mutta vatsaan asti menee vain 1-2dl per päivä. Nyt neidistä on tullut öisin kamala tissin lutkuttaja, syö puolen tunnin-kahden tunnin välein. Ja ei suostu nukahtamaan muuten kuin tissin kans. Itse olen jo niin väsynyt näitten valvomisien kans että helpompi antaa sitten sitä tissiä kun huudattaa ja valvoa. Päivisin kun ei nukkua voi, muut lapset on kotona ja ovat jo sen verran isoja että eivät päikkäreitä nuku.

Antakaa neuvoja mitä teen... Olen miettinyt imetyksen lopettamista kokonaan mutta saako tuo raukka sitten ravintoa tarpeeksi kun ei kiinteitä syö kunnolla ja muutenkin ollaan käyty neuvolassa painokontrollissa kun on hoikka neiti. Vai rupiaisko syömään kiinteitä paremmin ja huolisko ehkä tuttipullon jos lopetan imettämisen. Vai pitäiskö jotenkin päästä vain tuosta yösyömisestä, vinkkejä siihen kaivattaisiin vai mitä teen. Onks kellään samanlaista, auttakee... Ei noitten toisten kans ole näin vaikeeta ollut......

Mulla oli vauva joka ei huolinut myöskään tuttia eikä pulloa. Koeta antaa motista juomaa, tavallisesta tai nokkamotista. Ala syöttään enemmän kiinteitä että tissittely vähentyy. Puurot, hedelmät ja potut vaan enemmän peliin. Yötissittely on vaan tapa ja jos se ei saa tarpeeksi ruokaa illalla ennen nukkumaan menoa niin tottakai heräilee. Yritä nyt lopettaa se yötissittely kans, siinä vain väsyy itte pahasti. Minä imetin kyseistä lastani sitten 14 kk ikään ja imetys väheni lopulta aamuun ja iltaan mitä vanhemmaksi tuli ja sai oikeeta ruokaa.

minulla oli myös tissitakiainen, mutta kun sain kiinteitä enemmän sisään niin tissittely vähän väheni. silti oli välillä kausia, jolloin viihdyttiin öisin enemmän tissillä. meillä tuo tissittely väheni lapsentahtisesti siten, että viimeisenä loppui yöimetys ja sekin kuin seinään...eli yhtenä yönä ei sitten enää herättykään ja sen jälkeen tissi ei enää kelvannutkaan..siinä oli äiteellä sitten tippa linssissä =)

Voisit kokeilla joku kerta et nukkuis isän viekussa ja sä muualla. Ehkä sit huomais et tissiä ei oo lähettyvillä. Jos kuitenkin huutaa (niikuin varmaan aluksi) niin sitten pulloruoka kehiin isän antamana. Niikuin täs mainittiinkin kiinteitä enemmän
Sitkeys palkitaan vaikka muutama yö meniskin tähän totutellessa :hug:

Alkuperäinen kirjoittaja Kinderi:
Voisit kokeilla joku kerta et nukkuis isän viekussa ja sä muualla. Ehkä sit huomais et tissiä ei oo lähettyvillä. Jos kuitenkin huutaa (niikuin varmaan aluksi) niin sitten pulloruoka kehiin isän antamana. Niikuin täs mainittiinkin kiinteitä enemmän
Sitkeys palkitaan vaikka muutama yö meniskin tähän totutellessa :hug:

Suosittelen samaa! Meillä ainakin auttoi kun isä rupesi öisin tyynnyttelemään ja siirryin nukkumaan pois vauvan vierest. Ja nokkamukista on meilläkin juotu, ei huolinut pulloa. Ekaks kiinteitä ja sitten tissiä jälkkäriksi, ja JOS se isä ehtisi auttaa syötöissä päivisinkin niin voisi upota paremmin: meidän 1 v. himoitsee vain mun tissejä toisinaan, tuijottaa povea ja sanoo "titti" ja saattaa alkaa itkeä. Mutta isän kädestä ruoka menee alas.

Yhteistyössä