Apua 9kk juomiseen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hälp
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hälp

Vieras
mein nappula päätti sit lopettaa tissin syömisen ja nyt olentäysin pihalla mitä ja kui paljon mun täytyy hänelle maitoa antaa. ei tykkää juoda edes vettä kuin pieniä hörppyjä nokaamukista. maidon valuttaa pitkin leukoja.

olin ajatellut taata kalsiumin saannin näin:
aamu ja iltapuuron teen 1dl maitoa = 2dl
2 välipalaa on jogurttia = 2dl
ja juustoa sormiruokailuun mukaan

en usko että häntä saan maitoa pullosta juomaan. tuttipulloa ei ole ikinä käyttänyt, taika-muki menee leikkimiseks. toi nokkis on ainut josta edes sen muutaman vesihörpyn ottaa.

pissaa kuitenkin useasti päivän aikana. öisin taas vaippa melko kuiva. kun viel söi tissiä oli vaippa aamuisin kuin uitettu.

mut onko tuossa tarpeeks kalsiumia vauvalle vai mikä onsuosistus?

kiitos avusta

ton ikäselle se maito, siis korvike! on myös prteiinin ja rasvan lähde. tottuuhan se jskus makuun. hörppyytä nokkiksesta tai kupista, semmonen muovikaukalo kaulaan niin ei haittaa aikka syljeskelee. tee löysiä niistä puuroista, lähes vellimäisiä. varmaan 700ml on tuon ikäisele vielä suositus, 10kk iässä taitaa puoli litraa riittää.

mä niin toivoin ettei olis ikinä tarttenu tohon korvikerumbaan ryhtyä. paska, paska,paska. mut minkäs teet kun toinen vain nauraa kun tissiä tarjoaa.

tuntuu nin järjettömältä tuo määrä kun sillo ku viel imetin niin en pysty uskomaan et todella sai noin paljoa maitoa. ja mihin väliin mä noi juomiset laitan? meil syödään kuus kertaa päiväs. sit pitäis samanverran viel juoda. apua. pakko siis korvata osa ruuasta tuolla maidolla.

olis mielenkiintoista tietää kui monta mg kalsiumin saantisuositus on. täytyypä laskea.

tein sit pienen laskutoimituksen. eli 7dl korviketta tulee 300mg kalsiumia jonka saa 3dl esim luonnonjogurttia tai maitoa.
eli näyttäisi tuo suunnitelmani toimivan eikä tartte alkaa maitorumbaan.

ota se pimeesä huoneessa nukkuvana rinnalle. tai mee pimeeseen vessaan imetämään. eikö yölläkään suostu syömään?

ei edes yöl. nukkuu vieres ja mulla harvoin yöpaita pääl. siinä se olis ihan nenän edes mut ei maistu. olen yritäny muutamaan otteeseen tarjota tän viikon aikana, aluks tietysti useammin. tänään nipisti tissistä ja nauroi.

Yhteistyössä