Viking Goretexien hinnat kirpputorilla?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja SahramiSohvi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

SahramiSohvi

Vieras
Kävin tänään kirpputorilla etsimässä lapselle Goretex-syykenkiä ja saman merkin talvikenkiä. Olisi löytynyt sopiva koko, mutta juuri tämän pöydän hinnat oli ammuttu taivaisiin. Kovasti käytetyistä Goretex-talvikengistä pyydettiin 35 euroa ja Goretex vk-kengistä 28 eur!!!! Jos kengät olisivat olleet uudenveroisia niin olisin ymmärtänyt, mutta kun molemmat kengät olivat kovasti käytettyjä ja varsinkin vk-kengät olivat sellaiset, että mielestäni 5-8 eur olisi ollut sopiva hinta.

Toisissa pöydissä oli juurikin sopivan hintaisia Vikingin Goretexejä (8-15 eur) ja hyväkuntoisia, mutta vääriä kokoja. Olen aina löytänyt Vikingin Goret syys- ja talvikäyttöön 6-16 eurolla ja ovat olleet erittäin hyväkuntoisia. Harmitti kovasti, kun ei syntynyt kauppoja. Ei tulisi kauppoja edes puoleen hintaan. Itse myös myyn Vikingin Goretexit samoilla hinnoilla ja kauppa käy.

Mitä te maksatte Vikingin Goretex -kengistä kirpputorilla?

Kävin tänään kirpputorilla etsimässä lapselle Goretex-syykenkiä ja saman merkin talvikenkiä. Olisi löytynyt sopiva koko, mutta juuri tämän pöydän hinnat oli ammuttu taivaisiin. Kovasti käytetyistä Goretex-talvikengistä pyydettiin 35 euroa ja Goretex vk-kengistä 28 eur!!!! Jos kengät olisivat olleet uudenveroisia niin olisin ymmärtänyt, mutta kun molemmat kengät olivat kovasti käytettyjä ja varsinkin vk-kengät olivat sellaiset, että mielestäni 5-8 eur olisi ollut sopiva hinta.

Toisissa pöydissä oli juurikin sopivan hintaisia Vikingin Goretexejä (8-15 eur) ja hyväkuntoisia, mutta vääriä kokoja. Olen aina löytänyt Vikingin Goret syys- ja talvikäyttöön 6-16 eurolla ja ovat olleet erittäin hyväkuntoisia. Harmitti kovasti, kun ei syntynyt kauppoja. Ei tulisi kauppoja edes puoleen hintaan. Itse myös myyn Vikingin Goretexit samoilla hinnoilla ja kauppa käy.

Mitä te maksatte Vikingin Goretex -kengistä kirpputorilla?

no just löysin pojalle hyväkuntoset viikkarit hintaan 3,5e...tällä kertaa ei ollu sellasia riistohintoja.

Mää usein löydän vikingin goreja 5-8€ ja enempää en maksais edes. Ovat olleet siis todella hyväkuntoisia ja näyttäneet lähes käyttämättömiltä. Välillä näkee näitä joilla hinnat 20€ ylös päin, paljon kiertelen kirppareilla ja jos menee viikon kahden päästä uudestaan niin samat kengät siellä vielä myynnissä on, eli tuskinpa niille kirppareilta ostaja löytyy.

Parista eurosta kymppiin olen pyytänyt, nyt meinaan kyllä piakkoin myydä jossain tytön melkein iskemättömät 39 koon kengät varmaan jollain 25€:lla.

Joku muuten varasti nuo kahden euron kengät kirpparilta :( Koskaan en ole käytettyjä itse kirpparilta ostellut.

Talvikengät kokoa 35 just viime viikolla 12€ ja oli varmaan kerran ollu jalassa tai sitte vaan laput poistettu. Ja samasta pöydästä vk-kengät kokoa 30 jonkun verran hiekkaa kengän kärjessä, että näki et on ulkona jalassa ollu mut ei muita käytön jälkiä 6€.

Mä oon kerran myynyt välikausigoret 35 eurolla. Kengät oli käytössä yhden syksyn, hyväkuntoiset. Ajattelin kokeilla onneani tori. fissä ja kyllä ne meni lähes heti. Kyselijöitä oli enemmänkin. :)

[QUOTE="maija";29028545]10 euroa maksoin erittäin hyväkuntoisista. Ja talvikengät olivat nuo. Menevät tytölle kakkoskengiksi.[/QUOTE]

Minä löysin omalle tytölle viime talvena kirpparilta ne 5e:lla, ja meni ihan ykköskengiksi lopputalveksi, ei juuri käytön jälkiä näkynyt.

Mä myin just tosi hyväkuntoiset ja hyvin vähän käytetyt 8 eurolla. En ymmärrä joidenkin ihmisten kirppishinnottelua. Itselleni on tärkeää, että menee hyvä tavara kiertoon ja tarpeeseen.

[QUOTE="vieras";29031183]Mä myin just tosi hyväkuntoiset ja hyvin vähän käytetyt 8 eurolla. En ymmärrä joidenkin ihmisten kirppishinnottelua. Itselleni on tärkeää, että menee hyvä tavara kiertoon ja tarpeeseen.[/QUOTE]

Minä en oikein ymmärrä tätä kirppishintojen logiikkaa. Yllättävän paljon on kenkiä mennyt kaupaksi, mutta juuri alle 10€ hintaan. Hyväkuntoisia Viking goreja olen nyt yrittänyt myydä 12 €:n hintaan, ei vielä ole parissa viikossa tehnyt kauppaansa. Sen sijaan ostajat on maksaneet 6-7€ ihan tavallisista, merkittömistä ja vettäpitämättömistä talvikengistä, joiden hinta kaupassa uutena ehkä 20€.

[QUOTE="vieras";29036267]Minä en oikein ymmärrä tätä kirppishintojen logiikkaa. Yllättävän paljon on kenkiä mennyt kaupaksi, mutta juuri alle 10€ hintaan. Hyväkuntoisia Viking goreja olen nyt yrittänyt myydä 12 €:n hintaan, ei vielä ole parissa viikossa tehnyt kauppaansa. Sen sijaan ostajat on maksaneet 6-7€ ihan tavallisista, merkittömistä ja vettäpitämättömistä talvikengistä, joiden hinta kaupassa uutena ehkä 20€.[/QUOTE]

Kirpparilla on paljon periaatteen ihmisiä (en maksa hintaa x enempää koskaan mistään), ja tietty myös persaukisia. Ostetaan ne halvimmat mahdolliset, jotka koossa pysyy.

Merkkikengät kannattaa myydä esim. torissa.

[QUOTE="vieras";29028811]Kuka ostaa lapselle käytettyjä kenkiä? Oikeesti?[/QUOTE]

En ostakaan muuten mutta nyt kun oli aivan pakko saada heti uudet entisten hajottiua eikä ollu rahaa just sillon laittaa kymmeniä euroja. Miten se onnistuukin hajottamaan kenkänsä aina pahimpaan saumaan.

Riippuu kunnosta, merkistä, koosta (itsellä myös väristä!) ja siitä, onko kengässä vartta. Ihan pienten kenkiä liikkuu tosi paljon hyväkuntoisina, joten niissä hinnat matalammat, mutta jostain koosta 25-35 hinnat ovat jo isompia. Tosin noita 32-35 ei juuri koskaan löydy käytettyinä hyväkuntoisina.
Talvi-goretexeja olen myynyt ja ostanut seuraaviin hintoihin: uudenveroiset /hyvin vähän käytetyt 15-18 e, enemmän käytetyt mutta vielä siistit 4-9 e. Jos on kulumaa yms niin 0-1 e. Välikausi-goretexeja löytyy jostain syystä huonommin kirpparilta, ehkä kaikki perheet eivät osta erikseen välikausikengiä, vaan siirtyvät talvikengistä suoraan kesäkenkiin? Niistä olen maksanut varrettomista max 10 e, ja varrellisista max 20 e, jos ovat olleet ihan priimat. Myös merkki vaikuttaa, meille suprefit ja viking ovat hyväksi todettuja, muun merkkisiä en varmaankaan edes katselisi.

Itseäkin inhottaa kun aika paljon näkee sellaisia, jotka esim jo pohjasta kuluneet puhki, ja hinnat on yli 10 e! Sellaiset heittäisin itse jo roskiin, vaikka kierrätystä suosinkin. Myös niitä, joissa esim potkupyöräily on kuluttanut kärjet puhki, myydään hurjiin hintoihin. Toisaalta kerran löysin varrelliset vikingin vk-goret siistissä kunnossa 5 e, ja kerran lähes uudenveroiset 15 e!

Yhteistyössä