Mielipiteitä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "pop"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

"pop"

Vieras
Menin tänään 8-vuotiaan poikani kanssa kauppaan tarkoituksena ostaa hänelle "crocsit". No meidän robin hoodissa oli erittäin huono valikoima, yhdet siniset kokoa 34 ja muutamat pinkit kokoja 32 ja 34. Näytin pojalle sinisiä kenkiä ja hän kokeili niitä, mutta ne olivat isot. Poika huomasi sitten pinkit kengät ja sanoi haluavansakin ne. Olin hämmästynyt koskapa kaikki pinkki on tähän asti liitetty tyttöihin ja tytöt on kamalinta mitä voi kuvitella. Ja koskapa ajattelin, että joku paukapää taatusti alkaa kiusaamaan poikaa niistä, sanoin pojalle, että jospa ei kuitenkaan ostettaisi niitä. Poikahan hermostui tästä. Sovitettiin pinkkejä kenkiä kuitenkin ja ne olivat sitten pienet eli sopiva koko olisi ollut 33, jota ei kaupassa ollut.

Meillä ei ole koskaan kotona tietoisesti opetettu poikien ja tyttöjen värejä ja tuntui kyllä pahalta yrittää selittää pojalle, että jotkut kuitenkin ajattelevat niin ja niin ei kuitenkaan oikeasti ole. Tiedän kuitenkin sata varmasti, että joku olisi niistä pinkeistä kengistä alkanut ilkkumaan, enkä sellaista tieten tahtoen halua lapselleni. Poikaa kiusattiin keväällä koulussa ja koulun alkua ei tästä syystä odoteta innolla.

Miten te olisitte toimineet, olisitteko ostaneet ne kengät (jos ne nyt sitten olisivat olleet sopivat)?

vastaan tulevilla pojilla oli pinkit/vaaleanpunaiset croksit :) että ei sitä ihan kai niin helposti enää sanota pinkistä että olisi homo yms..yläasteella siitäkin mulla jo aikaa:D nii oli pojilla pinkkiä t-paitaa
miehellenikin yritin ristiäisiin viimeiseen asti saada pinkin tai haalean liilan paidan..^^

Meillä on pojalla ollu kaikki värit tuota pinkkiä lukuunottamatta kaytössä pienestä lähtien. itse on ollut tähän asti sitä mieltä, että pinkki on yök. Liekö sitten niin, että itse herkistyin pojan kiusaamisesta niin paljon, että ajattelen liikaa. Tuntuu vaan, että tuon ikäiset pojat keksii kaikesta sanomista... syksyllä ostettiin lippis, josta tarkemman syynäämisen jälkeen löytyikin tytön silhuetti ja sana girl ja jo siitä oli pitänyt alkaa aukomaan päätä. Ja oli kyllä ihan pojille suunnattu se lippis.

Yhteistyössä