Viimeistään syksyllä 2016 ehkäisyn jättävät

@Aloha86 tervetuloa! Ootko ajatellut ottaa ovulaatiotestit käyttöön vai päätteletkö ovulaation muuten? Mä oon alotteleva lämmönmittaaja ja en oo ihan varma miten taktiikka sujuu mut ehkä sitä oppii ajan kanssa. Mitkä pillerit sulla oli käytössä?

Ja miten muiden miehet on mukana?
Meillä toi on ihan mukana mut ei vielä suunnittele tai muuta. Ehkä siks että mä oon aika kova keräämään kierroksia millon mistäki nii tarviin tasapainoks jonku joka vähän jarruttelee.

@Sandelinos, toivotaan että ei menkat alkais ja olis alkuraskauden oireita. Toi on kyl kurjaa toi tiputtelu, sitä stressaa ja miettii mitä tapahtuu. Sattuuko vielä vai rauhottuko vatsa jo?

Täällä oli eilinen aikamoinen rohmahduspäivä ja vietinki illan sohvalla itkiessä. Menkat alko ihan rytinällä ja kauheiden kipujen kanssa, yölläkin jouduin hakemaan buranaa kun kramppaili nii paljon. Mietin että miks on tiputtelua ovulaatiosta menkkoihin jo toista kiertoa. Onneks sain gyneajan ens viikolle nii pääsen juttelemaan. Tänää ollu jo huomattavasti parempi päivä, päätin et jätän kohdunnapukan tutkimisen pois ja mittailen tän kierron vaa lämpöjä. Päivät onneks hurahtaa enkä ehi lapsia oikeen miettimään ennen ku vasta kotona, aloin tekemään gradua ja tällä hetkellä oon suoraansanottuna ihan hukassa sen kanssa nii saa ajan hyvin kulumaan :LOL:
 
Heipsan @Nano89 :) Mä tunnen oviksen aika hyvin, alamaha toiseltapuolelta kipeä ja valkovuoto runsasta. Ainakaan vielä en ajatellu ottaa käyttöön, mut jos yritys vaa jatkuu ja jatkuu niin sitten varmaankin :) Mercilon pillerit oli mulla :)
Voi pahuksen menkat, ei kiva! :/
 
@Aloha86 no mut toihan on aika hyvä keino varmistua oviksesta! :) Toivotaan että tärppi käy teilläkin nopeesti!

Joo ei nää ei kyl ollut kivat menkat, toivoin raskautta niin kauheesti ja olin välistä aika varma et onnistuttiin. Nyt alan epäilemään että tapahtukohan mulla ovulaatiota edes viime kierrossa, en ihan omiin mittauksiin enää uskalla luottaa :LOL: Kaiken järjen mukaan pitäis tapahtua ku kierukan ei pitäis estää ovulointia mut tiedä häntä, ehkä mä reagoin herkästi hormooneihin.
 
En usko että se viime öinen olis ollu enää kiinnittymistä kun eikös sen pitäisi tapahtua ja paljon aikasemmin kun 13dpo.... ja kerran aikasemminkin tällä viikolla oli tota samaa mut loppu kanssa, en tiedä onko se sit tiputtelua kun niin limansekaista oli mutta kuitenkin reippaasti sitä verta oli että sai miettimään jo ihan kuukautisten alkua mut sit loppu siihen kun seinään ettei seuraavalla vessareissulla pyyhkimällä oo tullu mitään merkkiä vuodosta.. No, huomen aamulla testailen sitte kun on parin päivän reissu taas tässä edessä :) Kävin äsken treeneissä ja niiden aikana vähän niinku unohtu se kipu mut kyllä nyt taas koko ajan sellasta vähä niinku nipistelyä tuntuu tuolla alavatsalla, vähä jänskättää että pudotaankohan aamulla kovaa ja korkealta..

Hyvä @Nano89 että sait ajan gynelle, tuo tiputtelu on varmasti helposti korjattavissa lääkkeillä ja niillä saa paremman limakalvon pikkuisen kiinnittyä :)
 
Täällä yk3. Tai ekassa ei vielä päästy edes tallettamaan siemeniä oviksen aikaan, joten sitä ei lasketa...
Nyt KP16/30. Ovis viime yönä tai tämän päivän aikana... Yöllä ainakin oli samoja tuntemuksia kuin viime kierron oletettuna Ovis hetkenä.
Tallettamaan päästiin viimeksi tiistaina, joten ei nyt kovat odotukset ole. Toivon että olis sitkeitä sissejä matkalla. ;)

Joku (sori) kyseli ehkäisyn jättämisen jälkeisestä ajasta.. Mulla oli rengas ja se eka kierto oli kaikin puolin aika hirveä; fyysiset tuntemukset voimakkaat ja henkisesti poukkoilin tunteesta toiseen just siitä vähän ennen ovista ja kuukautisiin asti. Onneksi ne kaikki on tasoittuneet. Huh!
Jos olis ollu mahdollista edes olla raskaana; olisin kyllä niin luullut!
Muistan edellisestä (2010) raskaudesta että tunsin selkeästi kiinnittymisen (kaksi alkiota) ja valkovuoto oli runsasta ja jotenkin juoksevaa, rinnat kipeytyi eri tavalla sivuilta ja turposi kyl heti kiinnittymisen jälkeen. Sit tuli tukkoinen ja flunssainen olo. Vilu oli koko ajan; toisaalta oli kuumia aaltoja. Mulla yleensä hikoiluttaa ennen kuukautisia ja siitä tiedän että ei oo tärpännyt. Ensin voi viluttaa muutaman päivän ku Ovis nostaa lämpöä.
 
@Helmiina1978 kyllähän ne tiistain talletukset voi hyvinki riittää :) Pidetään peukkuja ja onnea piinailuihin.

@Aloha86 Sama sinne tsemppiä viikon piinaan!

Mä tuun pari viikkoa teitä muita perässä, yk2 lähti tosiaa käyntii ja tällä hetkellä on vähän ristiriitaset tuntemukset tän kierron suhteen. Täysillä talletellaan toki mut en haluais kauheen korkealle pistää odotuksia, pelkään et tiputtelu alkaa taas parin viikon päästä. Onneks tosiaan on se gyne ja se voi sit kirjottaa terolutit jos tarvii. No viikon päästä oon viisaampi. Vuoto onneks on jo melkein loppu nii päästään petipuuhiin :whistle:

Nyt mä siirryn vetämään viiniä nassuun kun kerran saa! Täytyy yrittää nyt nauttia tästä ennen ku sit jossain vaiheessa pääsee nauttimaan kaikista niistä ruokarajotukista ja kasvavasta mahasta :)
 
Onnea Sandelinos, aivan ihanaa ja mahtava et teil meni noin helposti ja nopeasti toi raskautuminen :love:
Tuuhan säkin välillä sit ilmottelemaan mitä kuuluu ja miten raskaus etenee :)

Täällä on lasi viiniä edessä taas ja vuoristorata jatkuu, aamulla itketti ihan kauheesti mut nyt kaikki taas ihan ok. Ota nyt sit selvää tästä :poop::ROFLMAO:
haluaisin mennä sinne gynelle jo ja selvittää mikä vialla. Kohta teen raskaustestin ku on nippaillu ja sattunu, toivon negaa koska muuten on kyl keskenmeno/kemiallinen/ektooppinen tai jotain muuta kökköä. Miks tää ei vaan voi mennä niinku kuuluisi ..inhottaa kyl epätietoisuus. Kierukan kans tiputteli koko sen 6kk minkä oli, olin 2viikkoa kerrallaan vuotamatta ja sit taas. Sama on nyt jatkunut 2kk kierukan poiston jälkeen ja toivoin nii kovasti et se loppuis. Anteeks negatiivisuus lauantai-iltana mut oli johonki pakko päästä avautumaan.

Mitäs muiden viikonloppuun kuuluu?:)
 
@Nano89 kerrohan sit mitä testi sano! Tänne ihan jees, ensviikkoa jännityksellä odottaen, pitäs menkkojen alkaa.. Toivottavasti ei! :p Mut jos niin käy et alkaa, ni ei saa heittää kirvestä kaivoon.. Onhan meillä vasta eka yrityskuukaus menossa :)
 
Joo negahan sieltä tuli :) Ihan joka kulmasta ja kaikinpäin, en uskonu et voisin olla tyytyväinen yhteen viivaan.

Toivotaan @Aloha86 että siel menkat eii tuu tullakseen, koskas meinasitkaan testailla? Mulla on vähän samat fiilikset ton kanssa et ei vielä pyyhettä kehään kun eka kuukausi vasta takana, haluun vaan selvittää mistä helkutista tää outo vuoto johtuu. Jos mitään suurempaa vikaa ole nii oon ilonen jos ennen joulua raskaudun. Mut ei ne menkat kivoja tuu olemaan, nää yhetkin jo osottautu ihan :poop:. Mites usein teillä muuten harrastellaan/harrasteltiin oviksen aikaan?
 
Hyvä @Nano89 että sait nyt varmuuden. Toivon kovasti että pääsisit liittymään plussanneiden joukkoon, niinkuin tässä listassa toivon todella jokaisen! Olis niin kiva kulkea tätä polkua yhdessä pidempäänkin :)

Jään edelleen tähän ketjuun kun oon niin kiintynyt tähän, mullakin kyllä vasta haamulainen niin jään odottamaan vahvistumista ennen mahdollista liittymistä toukokuisiin :)

Toivottavasti @Aloha86 ois tärpännyt kun testailun aika koittaa! :) onko oireita?
 
@Nano89 ensviikonloppuna pitäs menkkojen tulla jos on tullakseen, jos oikeen itteeni hillitten ni saatan vaa oottaa et alkaako ne vaiko eikö, jännittävää! Ja meillä kyl harrasteltiin useesti, ennen ovista ja jälkeen :D

@Sandelinos, muita oireita ei oo muutaku tää jatkuva menkkajomotus jota ollut nyt jo 3-pvä ja runsas valkovuoto o_O Vuoto ei niinkään ihmetytä mut jomotukset kyllä. Niinkun oon aikasemmin kertonutkin, et yleensä jomotukset alkaa max 2 päivää ennen menkkoja.. No, toivotaan parasta! Enkä mä tiä koska mun kannattas tikuttaa et näkiski jotain? :D
 
@Nano89 ensviikonloppuna pitäs menkkojen tulla jos on tullakseen, jos oikeen itteeni hillitten ni saatan vaa oottaa et alkaako ne vaiko eikö, jännittävää! Ja meillä kyl harrasteltiin useesti, ennen ovista ja jälkeen :D

@Sandelinos, muita oireita ei oo muutaku tää jatkuva menkkajomotus jota ollut nyt jo 3-pvä ja runsas valkovuoto o_O Vuoto ei niinkään ihmetytä mut jomotukset kyllä. Niinkun oon aikasemmin kertonutkin, et yleensä jomotukset alkaa max 2 päivää ennen menkkoja.. No, toivotaan parasta! Enkä mä tiä koska mun kannattas tikuttaa et näkiski jotain? :D
Tuo jomotus on hyvä @Aloha86 !! Mulla on ollu sitä oviksesta lähtien ja nyt viikon verran ollut lantionalue ja alavatsa kipeä. Aluksi tuntui vähän nipistelyltä eikä ollut epämiellyttävää, mutta tämä nykyinen juilinta yhdistettynä ilmavaivoihin ja täyteen rakkoon on pirullinen vaiva :(
 
@Sandelinos, ookkei :) En tiedä kertooko tää mitään, mutta eilenkun illalla vähän harrasteltiin, niin alapäässä tuntu sukkapuikot ( pitkä jäätävä kipu) Ja iha muutaman kerran vaan. Käväsin sillon vessassa, ni paperiin tuli verta o_O en siis vuotanu, jäi vaan paperiin ja sen jälkeen ei ole tullu..
 

Yhteistyössä